Ik moet een bril maar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Ik moet een bril maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 17:06

Liet gisteren mijn ogen eens doormeten en bleek dat ik toch echt aan een bril moet (wist het al langer hoor, maar wou het niet weten :o )
Maar ze hadden ff zo'n proefding die ik op moest zetten, maar ik werd dr spontaan misselijk en zeeziek van, is dat normaal en hoelang duurt dat? Volgens die man in die winkel is het normaal en heeft iedereen dat in het begin maar ik vind het maar raar en helemaal niks, kan me niet voorstellen dat dat ooit went.

Prrrr

Re: Ik moet een bril maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:07

Dat is normaal en het went binnen twee dagen - als je hem wel de hele tijd opzet ;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:08

Wat de man in de winkel zeg zegt hij niet om je gewoon maar wat aan te smeren. Daar heeft hij gelukkig zijn vak voor geleerd.
En ja, het is dus normaal, en ook ja, het gevoel went.
Als jij tijdlang hebt rondgelopen zonder een bril en je ogen worden nu ineens gecorrigeerd (en dus niet een klein halfje zo te lezen aan je post) dan kan je je daar flink naar van voelen.
Duurt vaak een dag tot anderhalve dag, maar dan moet je wel volhouden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:09

als ik nieuwe glazen haal ben ik ook altijd even een beetje duizelig, duurt soms 1-2 dagen, je ogen moeten er eventjes aan wennen :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:10

Toen ik mijn bril voor het eerst ophad, heb ik zo'n harde terugslag gehad (in de winkel) dat ik echt heel gauw even moest zitten. Anders had ik wel even gelegen ja. Maar je merkt naar een lange tijd alleen maar de positieve dingen van een bril, je moet eerst wennen maar daarna ga je dat ding wel waarderen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:11

Ik heb eigenlijk nooit last van wazig beeld of duizelingen bij een nieuwe bril.
Maar bij mijn eerste bril had ik wel een dagje of 2 nodig om goed te wennen. Je ogen moeten zich even wat gaan aanpassen :) en je hersens ook :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:12

Ik heb de eerste 2 dagen met mijn bril hoofdpijn gehad, er was zo veel te zien, mijn hersenen kregen ineens zo'n klap aan informatie te verwerken, dat ik er niet goed van werd. Na 2 dagen was het over, en nu kan ik echt niet meer zonder.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:14

Mits je hem ophoudt wen je er zo aan. Net zoals je eerst slecht ziet zonder bril en na een tijdje merk je het minder. Zodra je je bril weer op zet wordt je weer 'zeeziek'. Kwestie van wennen :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:56

is normaal, had ik ook toen ik net een bril kreeg.
als het goed is went dat na een tijdje :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:58

Ik ben ook een dag of 2 goed beroerd van een nieuwe bril.
Heb er ook cilinders in zitten, dus zonder bril loopt de vloer scheef (of als m'n bril weer klappen gevangen heeft, dan verstap ik me ook op een rechte vloer :+).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:10

Ik heb er eigenlijk maar een paar uurtjes aan moeten wennen. Ik denk dat dat per persoon verschillend is. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:13

Miracle_ schreef:
Ik heb er eigenlijk maar een paar uurtjes aan moeten wennen. Ik denk dat dat per persoon verschillend is. :)

Denk idd dat het per persoon verschillend is. Ik ben meestal met een half uurtje over de eerste schok heen, het laatste restje wennen gaat in de loop van de dag. Na een nachtje slapen is het ok. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:14

Is heel normaal, ik heb het soms nog steeds als ik een bril op zet. Het is echt een kwestie van uren maken. (draag meestal lenzen, maar 's avonds als ik ze al uit heb maar toch nog een film wil zien bijvoorbeeld, dan zet ik hem eventjes op).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:16

Als ik mijn glazen laat vervangen omdat mijn ogen verder achteruit zijn gegaan dan heb ik er overgens geen last van.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:18

Zoals de rest al zegt is dat heel normaal. Als je hem gewoon op houd zal het wennen.
Maar als je na 2/3 dagen nog niet lekker kijkt is het niet goed. Had ik ook met mijn nieuwe. Na een week maar terug gegaan. Bleek dat de cilinder echt net niet goed was :+

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:34

Dit is heel normaal hoor. Je moet er gewoon even aan wennen. Heb ik ook gehad toen ik voor het eerst een bril opzette. Bij mij heeft het 2-3 dagen geduurd. Ik heb wel nog altijd dat m'n ogen na een tijdje moe worden, maar ik heb die bril ook alleen voor veraf nodig en dus nauwelijks op + glazen zijn beschadigd. (krijg donderdag andere)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:36

Dit is normaal, het gebeurt trouwens niet bij iedereen en niet bij elke bril. Het ligt er aan hoe groot de overgang is :) Maar na een paar uurtjes was het bij mij altijd over.

Maar als je niet aan de bril wilt, waarom ga je dan niet voor lenzen?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:04

Het ligt ook een beetje aan de sterkte.
Mijn zusje bleek een afwijking te hebben die niet door een normale 'machine' gemeten kon worden. Ze hebben haar dus moeten meten bij de oogarts.
Ze bleek een bril te moeten met een behoorlijke sterkte. Omdat dit te veel in een keer was, mocht ze niet direct een bril opzetten, omdat dat te lastig zou zijn voor de hersenen.
Dus zij heeft eerst een x-aantal maanden met lenzen gelopen, steeds weer een beetje meer sterkte, om haar hersenen te laten wennen, dat ze het niet meer hoeven te corrigeren.

Dus ik weet niet hoe groot de sterkte is? Als het echt een boel is, dan kun je gewoon niet meteen een bril dragen. Als het wel meevalt, dan is het gewoon een paar daagjes. Had ik ook! :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:07

Ik heb bijna nergens last van gehad behalve van hoofdpijn maar dat is niet zo vreemd.
Zelfs met nieuwe glazen en nieuwe lenzen heb ik het af en toe nog.
Je kan ook je ogen nog laten laseren maar een bril is makkelijker/minder eng. Ik laat het wel doen over een jaar maar ben na 12 jaar mn bril en lenzen ook echt spuug zat :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:10

Laseren in het begin word erg afgeraden, aangezien je dan meestal nog niet zoveel sterkte hebt.
Dat iemand het na 12 jaar laat doen, dat kan ik mij goed voorstellen, maar om het nou meteen te doen bij de eerste -1,5 of iets dergelijks.. :') !

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:40

Ja klopt wat je zegt :j maar er zijn mensen die absoluut never nooit aan lenzen en en bril willen.
Het word inderdaad afgeraden omdat de sterkte zich ook nog heel veel kan ontwikkelen. Slechter of beter.
Ik ben de afgelopen 4 jaar stabiel dus voor mij een goede optie om eindelijk van die ellende af te zijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:42

Ja, ik kan mij voorstellen, als je al zo lang stabiel bent, dat het dan een ideale optie is! Een vriend van mij heeft het een klein jaar geleden ook laten doen.. Hij is er hartstikke blij mee!
Maar je hebt gelijk.. Je weet vooral in het begin niet of het zal verslechteren of verbeteren! Dus dan is het niet verstandig om meteen met laseren te beginnen!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:46

Ik kan me niet herrineren dat ik hier bij mijn bril last van heb gehad. Wel metm ijn lenzen, dat was echt niet leuk de eerste dagen :D

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:21

Bij mijn eerste bril had ik niet echt last, maar bij de tweede wel. De afwijking was toen ook alweer een stuk slechter geworden en ik had er ineens cilinder bij, dus dat was wel ff wennen.. Mijn zusje kreeg laatst haar eerste bril en heeft toen een dag lang alles scheef af zien lopen xD Nu is dat ook helemaal weg bij haar :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:24

is heel normaal :P ik had er ook last van, maar vond het vooral fascinerend hoe scherp de wereld eigenlijk was :')