En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 17:24

Het moet er af!
30 kilo wil ik kwijt, dan ben ik weer op het gewicht van vóór mijn zwangerschap.
Mijn zwangerschap van dik 3 jaar terug, wil dat zeggen, dus dat is geen excuus meer.
Ik doe er gewoon geen *** aan, ik snaai te veel en beweeg te weinig.

Af en toe zeg ik dat ik ga lijnen, en dat hou ik dan welgeteld vol tot ik een fles cola tegenkom of ik "toevallig" in aanraking kom met een zak chips.
Ongeveer 3 maanden terug ben ik weer begonnen, dit heb ik toen anderhalve maand volgehouden, en het begon zelfs al resultaat op te leveren; mensen zagen dat ik afgevallen was, en dat voelde goed! Zó goed, dat ik tijdens een dagje uit met een vriendin vond dat ik mezelf best één keer mocht belonen met een glas cola en een gebakje.

En dat was fout.... daar was ik nog niet aan toe. Vergelijk het met stoppen met roken, al ben je al zó lang gestopt, je wéét: als ik nu een peuk opsteek, ben ik weer verkocht.
En zo ook hier.... ik snaai er weer lustig op los, alleen probeer ik het nu zo te doen dat niemand het in de gaten heeft.
Over jezelf in de maling nemen gesproken.

Dus... nu weet iedereen het; ik heb totáál geen zelfdiscipline.
Ik kan het niet zonder 24/7 controle.

Vóór 31 december 2011 wil ik afgevallen zijn. Véél afgevallen zijn.
Niet door een crashdieet ofzo, maar door een gezondere levensstijl.

Maar ik heb hulp nodig. Mensen die vragen: en hoeveel ben je al kwijt? En wat heb je er voor gedaan/gelaten deze week?
Ik kán het nl niet alleen.

Geen smoesjes meer, niet meer er om heen draaien.
Ik moet (ook voor mijn gezondheid, niet alleen "ijdelheid" ) afvallen. En dat MOET!

Edit: ik vergeet het er helemaal bij te zetten, maar ik heb 2 grote voorbeelden, beiden hier op Bokt. Ik hoop dat ik net zo'n resultaat bereik als zij hebben gedaan!
Laatst bijgewerkt door sans6 op 06-03-11 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

gaapje

Re: En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:27

ik doe mee, en help graag .
Dus doe je best , zal je steunen zover als ik kan .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:28

Goed dat je je ervan bewust bent!
Ik zit in hetzelfde schuitje. Zit sinds 2 weken 3x per week in de sportschool.

Deze sportschool heeft de insteek dat een dieet volgen onzin is. Sporten is het belangrijkst.
Binnenkort ga ik daar aan de slag met warmtecabines die schijnbaar voor enorm veel resultaat zorgen.

Ik zou je dus aanraden om echt te beginnen met sporten. Meer bewegen is sowieso efficienter dan op een wortel gaan knauwelen.

Ik hoop dat het resultaat over een paar maanden goed is!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 17:30

Helaas kan ik niet naar de sportschool; ik zit met een kind thuis en na het werk wil ik geen oppas betalen om te gaan sporten; daar heb ik simpelweg het geld niet voor.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:31

Mijn schoonzusje is heel veel afgevallen, wel 40 kilo .
Kon ook niet naar de sportschool, ze heeft een loopband aangeschaft....en echt het werkt !!

En natuurlijk gezond eten, en al dat lekkers laten staan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:32

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:33

Bij sommige sportscholen is ook kinderopvang, weet ik toevallig.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 17:36

Roosch, maar ik kan de sportschool al niet betalen :+ Dus dat is geen optie, helaas.
Toch bedankt voor het meedenken :j

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:01

Ik wil ook! Ben 3 jaar geleden ruim 25 kilo afgevallen, maar helaas is er ook alweer ruim 15 bij! Dus ook hier weer de strijd tegen de kilo's! Ik heb vandaag en gisteren nog niet gesnoept! En vandaag weer begonnen met crackers ipv brood. Ik wil het ook helemaal zelf doen, ik deed het eerst bij New Figure, met supplementen en wegen, maar dat is super duur!
Ook ik ben een snaaier, heerlijk een chipje hier en een chocolaatje daar en dan voor de rest vaak eten halen, of makkelijk! Nu dus weer aan de salade en volkoren pasta!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:04

Ik heb nog nooit gelijnd, dus ik weet niet wat het inhoudt. Maar het lijkt me best wel zwaar, dus ik wil je veel succes en sterkte wensen :)

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:30

Ik ben helaas een emotie eter dus moet eerst rust vinden en structuur voordat ik er aan kan beginnen maar een aantal jaar terug hielp voor mij heel erg goed om op te schrijven wat je op een dag eet.
Je loopt dan tegen de heikelpunten op en die kan je weg strepen.
Zoals al eerder vermeld probeer ipv snoep,fruit te pakken,ipv 2handjes chips een paar als je op een verjaardag zit maar compenseer die op een dag weer met andere dingen.
Dingen niet doen gaat gepaart met dingen wel doen...dus slecht eten omzetten tot goed eten en geen regelmaat in regelmaat gaan zetten.
Ik hoop dat je er iets mee kan.Mij hielp het ook en zal eens ook wel weer gaan helpen;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:34

goedzo!! veel succes!!
ik loop ook nog met overtollige zwangerschapskilootjes rond, mijn jongste is 8 jaar... ik weet hoe het voelt om met goede voornemens op te staan, en dat niet eens tot de lunch vol te houden... zeer frustrerend.

ik heb wel goede resultaten gehaald met Sonjabakkeren, maar ja, als je daarna toch weer in je oude gewoontes terugvalt ben je die kiloos die je kwijt was er even hard weer bij, met bonus.

daarna heb ik ongeveer anderhalf jaar meegedaan met www.weightlosschallenge.nl dat werkte ook voor mij (de financiéle bonus in het verschiet werkte wel, en heb ik zelfs ook nog een beetje gewonnen)... maar ook daarvoor geldt, als je stopt komt het er weer bij.. jojojojo

ik heb het nog niet opgegeven, maar vervelend en frustrerend is het toch wel. ik hoop dat jij sterker bent!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:37

Black2000 schreef:
Ik wil ook! Ben 3 jaar geleden ruim 25 kilo afgevallen, maar helaas is er ook alweer ruim 15 bij! Dus ook hier weer de strijd tegen de kilo's! Ik heb vandaag en gisteren nog niet gesnoept! En vandaag weer begonnen met crackers ipv brood. Ik wil het ook helemaal zelf doen, ik deed het eerst bij New Figure, met supplementen en wegen, maar dat is super duur!
Ook ik ben een snaaier, heerlijk een chipje hier en een chocolaatje daar en dan voor de rest vaak eten halen, of makkelijk! Nu dus weer aan de salade en volkoren pasta!

Als je gewoon volkoren brood eet is daar niets mis mee hoor! Sterker nog, met name tijdens het ontbijt, heb je het juist nodig. Crackers beloven veel maar het vult gewoon niet. Brood wel, en volkoren brood is gezond. Als je direct na het opstaan een gezond ontbijt neemt zet je meteen die motor in je lichaam aan! Ontbijten, of je het prettig vind of niet, is eigenlijk de meest belangrijke maaltijd van de dag!
Veel succes iig!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:39

Wat het rottige is met een dieet.. dat is maar tijdelijk. Heel vaak komt het daarna weer erbij.

Een goede regelmaat doet wonderen.
's Ochtends eten, 's middags eten en 'savonds eten, in combinatie met lichaamsbeweging, is een goed begin.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:39

Ik heb om meer te bewegen een Xbox met Kinect aangeschaft.
Daar dans ik mee, zo'n 3x per week of vaker. Maar in ieder geval 3x per week.
Verder wandel ik 1x per week een uur (met paard) en rij ik 4-5x per week.
Dat scheelt al enorm.

Verder inderdaad een andere levensstijl. Meer groenten eten, minder vet en koolhydraten, genoeg vezels (ik moest 6 volkoren boterhammen op een dag eten :oo, in de praktijk werden dat er 4) en zuivel.
En 1x in de week snoepen, opdracht van de diëtiste :D
Want anders hou je het niet vol en val je snel weer in je oude gewoontes.

Ik ben inmiddels 25 kilo kwijt in 1 jaar. Ik wil er nog 10 kwijt, maar de laatste loodjes wegen wel echt het zwaarst :o

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:40

Ik ben 5 januari begonnen met het dokter frank dieet. En de eerste kilo's zijn er af. Maar ik heb grote moeite met de weekenden. Dan denk je oh kan wel iets zondigen, maar dan blijft het niet bij die ene keer.
Ik kan een sportschool ook niet betalen, en hier staat een loopband. Maar soms heb ik daar gewoon geen zin in, terwijl ik weet dat het helpt. Zou heel graag willen gaan hardlopen.
Helaas weet ik maar al te goed hoe het voelt om te zwaar te zijn. Ben mijn hele leven al te zwaar. Dus wil je heel veel succes wensen.
Je moet die spreekwoordelijke knop omzetten, maar dat is nog best moeilijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:42

en jezelf bewust worden wat je eet is ook erg belangrijk. eiwitten zijn beter dan koolhydraten, koolzuur is slecht, suikervervangers zijn ook slecht, beter groene thee dan gewone. beter water dan alles. veeeel vezels blijven eten, kcaloriën zijn niet heel belangrijk, beter is goede gevarieerde voeding, liefst dus met zo weinig mogelijk suikers en meelproducten...

het is allemaal bekend, maar oh zo moeilijk om vol te houden.

en ja, meer bewegen, dat weten we ook allemaal. maar ja, de tijd daarvoor vrij te maken is ook vaak lastig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:43

Wat mij goed helpt is in de supermarkt heel bewust opletten wat je koopt. Geen producten meer kopen waar suiker aan is toegevoegd (je schrikt je rot als je ziet waar er allemaal suiker in zit), en verder zo veel mogelijk echt vers kopen. Veel volkoren prodcuten ipv 'wit', veel fruit. Maak voor jezelf een schema wat je wanneer mag eten.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:44

Ik volg dit topic ook even ben de laatste tijd ook veel aangekomen.
En dan vooral bij mijn buik begin zelfs uit me broeken te scheuren.

Vaak zit me buik ook in de weg als je bedenkt dat ik voor me zwangerschap nog in maatje 38 zat.
En nu 6 jaar later in maat 42 zit.
Dus die goeie tip van ook s,ochtends goed ontbijt neem ik van harte mee.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:50

TS: goed van je!
Een paar tips: begin niet te fanatiek maar bouw het langzaam op / af.
Begin op een verjaardag zo laat mogelijk met chips enzo. Als je eenmaal begint dan kun je er niet meer van af blijven!
Je zou mee kunnen doen met spring je slank van Flair. (zie een topic van mij op m&w "springtouw gekocht")
Wat je moet kopen is een springtouw (tussen 5 en 10 euro), goede sportshoenen en sport bh. Dat moet te doen zijn!
Ga in een vlot tempo wandelen met je kind in de wandelwagen of zodadelijk fietsen met je kind achterop.
Dan heb je ongemerkt toch weer wat beweging gehad!
Kijk niet naar de weegschaal maar neem je kleding als referentie: begint je kleding losser te zitten dan ben je op de goede weg!
Ga geen calorien tellen maar eet gezond.
Bedenk wat je allemaal wel mag en niet wat je niet mag eten.
Succes!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:00

Ik denk dat wel of niet calorien tellen per persoon verschilt of het werkt. Voor mij is het juist wel een goede methode. Anders ga ik al gauw "oh dit kan nog wel want, het is toch gezond" en teveel gezond, wordt uiteindelijk ook teveel.
Ik koop voor mezelf vaak in de supermarkt van die bakken sla, met dressing en kaas erbij. Dan eten de kinderen gewone prak en ik sla. Ik moet van mezelf ook dan meer taken in huis doen, want zodra mijn huis versloft, verslof ik ook met lijnen.

Heel veel succes !

.... en wat misschien ook helpt, is jezelf iets beloven wat je al heel lang wil hebben. Jezelf een doel geven.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:03

Ik ben ook een emo-eter, helaas, dat maakt dat ik jojo! Maar nu weer met goede moed, ik wil mijn mooie zomergoed weer aan!
Ik ontbijt elke dag, dus daar ligt het niet aan. Met het dieet dat ik gevolgd heb, mocht ik als ontbijt 2 tot 4 volkoren crackers en mager beleg, of suikervrije jam. En dat als lunch ook! Tussendoor fruit of optimel, en in de middag nog een opkikker. En dan als avond eten 100 gr gekookte zilvervliesrijst of volkorenpasta met 100 gr mager vlees of vis en onbeperkt groente, behalve de suikerhoudende, zoals mais of erwten ( dus een suikervrij/vetarm dieet! Voor mij hielp het, alleen daarna, het vol blijven houden, idd ach een chipje kan toch wel........ not!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:06

Hee Sandra, hoe veel was je kwijt dan in die eerste periode? En hoeveel bewoog je toen meer dan voorheen? Ik geloof ook dat het vooral beweging is wat zorgt dat je afvalt. Je gaat nu weer de goede tijd in joh, misschien kun je meer te voet/fiets doen, dat kan zelfs samen met Roene! Enne, stallen mesten is een heule goede therapie! (serieus!)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:08

Ik wou een paar weken terug gewoon even 2 weken niet snoepen, alleen gezonde tussendoortjes. Toen heb ik 10,- beloofd aan degene die me iets ongezonds zag eten :+

Een beetje chips of een koekje was me geen 10 euro waard, en we zijn hier met z'n zessen in huis dus dat werkte heel goed! :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:13

Ohh wat verschrikkelijk herkenbaar zeg, mijn zoontje van 2,5 is inmiddels ook geen excuus meer voor al die overtollige kilo's, wil er ook zeker 20-25 kwijt.
Maar heb net als jij totaal geen dicipline!! ik begin zowat elke maandag opnieuw met lijnen, en ik red het soms maar tot het eind van de middag, dan heb ik op mijn werk croissantjes en koeken die weg gegooid moeten worden ( je snapt het al zeker :) )
Gelukkig werk ik alleen maandag en dinsdag, de rest van de week gaat het best redelijk tot het weekend is.. Dan kan ik het toch ook weer niet laten om wat lekkers in huis te halen..
Meid ik ga voor de 300e keer een poging wagen en doe met je mee ;)