Alweer ziek.. pfffff wat nu.. ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Alweer ziek.. pfffff wat nu.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:35

Hallo,

zoals de titel al zegt ik ben alweer ziek aan het worden.. deze winter al 4 of 5 Antibiotica kuren gehad allemaal zware en 1 heel zwaar.. laatste was ongeveer 1 a 2 maanden geleden.. ik slik nu elke dag 2 keer cat's claw (aangeraden in de Gezond en wel winkel.. ) ik heb met me laatste AB kuur ook een kuur gehad voor me darmflora (aangeraden door de gezond en well winkel.. ) Het lijkt wel dat ik zo gauw ik iemand tegen komt die ziekerig is ik het per direct ook krijg.. :( weer een AB kuur wil ik nu echt niet dat kan niet gezond zijn.. oke weer ziek zijn ook niet..
gistere voelde ik het een beetje op komen dus ik dacht probeer eens of antigipines helpen meteen 2 gepakt.. maar werd vanacht wakker van de keel en oorpijn dus maar sjaal om gedaan en verder slapen.. nu nog steeds onwijs veel last van me keel en oor.. laatste iets waarvoor ik AB kuur kreeg was ook voor keel en oor.. ook hetzelfde oor..

Hebben jullie ideeen of tips wat te doen om mezelf er nu goed doorheen te krijgen zonder AB en om te zorgen dat het niet nog weer een keertje komt..

Groetjes, Marlies

noviceh

Re: Alweer ziek.. pfffff wat nu.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:36

Ga eens langs bij een goede homeopaat. Die bestrijden niet de symptomen, maar kijken juist naar de oorzaak en kunnen dit meestal ondersteunen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:37

Misschien moet je het je lichaam zelf op laten lossen? Klinkt alsof je jezelf vol pompt met medicatie, dat is ook niet goed...

Heb je veel stress? Eet je gezond? Beweeg je? Dat soort dingen zijn ook belangrijk. :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:41

stress op het moment wel een beetje.. eet gezond.. beweeg ook.. :)
elke ochtend goed ontbeid met glas verse sinasappelsap.. eet zo ook nog veel fruit dingen enz... zorg ervoor als me sokke nat zijn met dit lekkere modder weer doe ik ze snel uit.. zorg dat ik geen kou vat enz.. let er erg op omdat ik gewoon echt bang was weer ziek te worden.. en nu gebeurt t dadelijk alsnog weer..

@ JuliaMaria: volproppen met medicatie doe ik niet.. ben ik echt erg tegen.. cats claw is meer homeopatish een soort echina forse alleen dan wat sterker.. ;)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:42

Door middel van bloedprikken kun je volgens mij je weerstand laten controleren.
Of tenminste, je bloedwaarden kunnen aangeven dacht ik hoe het met je weerstand is.
Toen ik een tijd geleden ziek was, heeft een internist mij hier op laten prikken omdat ook ik vaak grieperig werd.

Verder gewoon goed en gevarieerd eten, een vast ritme hebben en genoeg bewegen en slapen.
Verder proberen je keelpijn tegen te gaan met keelverzachtende middelen.
Veel beter voor je lichaam.
Een dropje om op te zuigen is ook erg fijn voor de keel.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:46

Mirrrriii Dankje voor je reactie.. :) dat bloedprikken dan kijken ze daarop en dan... ??
Eten doe ik zo goed en gavarieert mogenlijk.. ik kook meestal pasta's maar oma maakt vaak teveel klaar en eet ik met haar mee aardappele en groente en dan de groentes vers van een boer die niks bespuit. vast ritme heb ik wel door school.. bewegen zit ook wel goed ga alleen vanaf na carnaval ook weer met de fiets naar school dus dan nog meer beweging.. slapen probeer ik altijd minimaal 8 uur te slapen.. :)
Hihi snoepjes heb ik hier thuis niet.. :+

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:51

Bij mij hielpen de suikervrije dropjes van klene heel erg goed.
Ook wat fijner als je er constant mee rond loopt ;)
Omdat je extra speeksel aanmaakt, en je vaker slikt zakt je keelpijn sneller weg.

Maar ik nam zo af en toe ook wel eens een lepeltje thijm of honing siroop.
Lekker verzachtend en verder doet het niks.

Na het bloedprikken kunnen ze zien of je tekorten hebt, en waar die zitten.
Als je ze hebt, kun je proberen om die aan te vullen waardoor je waarschijnlijk minder snel ziekig wordt.
Eet je ook vlees?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:53

Jups eet vlees.. :D kan niet zonder. :D ik zit vaker dan aan de honing.. :) alleen is die nu ook op.. :( Morge meteen en dropjes halen en weer me honing.. :P

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:58

Ah oke, wou net zeggen anders heb je misschien tekorten in de vitamines B.

Weet niet of je het al aangekaart hebt bij de huisarts, lijkt me wel aangezien je steeds aan de AB zit.
Als het echt de spuigaten uit loopt zou ik gewoon even aangeven dat je je bloed wilt laten prikken.
Dan heb je daar zekerheid over.

Dropjes en honing scheelt erg ja.. :)

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:03

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:09

Jah we hadden het er de laatste keer wel over jah.. de enerlaatste keer dat ik ziek was was ook nog te kort geleden denk miss 3 maanden toen was het echt erg.. mijn ouders wonen op een schip me moeder is me komen halen.. door een fout had me vader mij met me moeders telefoon gebeld om 6 uur.. om half 7 ging me wekker en wist niet meer waar ik het zoeken moest was half van de wereld leek het wel.. heb met veel moeite me moeder gebeld kon amper praten van de pijn maar ook omdat t te moeilijk was.. toen naar de dokter toe gestrompelt AB kuur gekregen.. wat eten naar binne geduuwd en pil erin en toen me bed weer in.. alles daarna de 1e 3 dagen zijn heel wazig.. weet eigenlijk niks meer ervan.. me moeder heeft me opgehaald en de kat en heb 3 dagen bijna aan 1 stuk geslapen.. werd wakker als ik wat moest eten en pil moest slikken al weet ik er niks meer van.. vanaf dag 4 werd ik me weer wat meer bewust van de wereld.. daar ben ik erg van geschrokken.. ben bang dadelijk weer zo ziek te worden.. woon alleen dus als het weer zo erg word dat ik gewoon blijf slapen komt t ook niet echt goed denk ik.. :oo

sorry weer heel verhaal.. maar maak me ondertussen wel best beetje zorgen..

Palino dankjewel voor de tip.. :D

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:20

Logisch dat je je daar zorgen om maakt.
Dan zou ik het denk ik gewoon eens gaan vragen.

Niet geschoten is altijd mis.
En zoveel moeite is een keertje bloed prikken ook niet.

Ben zelf destijds naar de dokter gestapt toen ik zo'n heftige keel ontsteking had dat ik er gewoon ademhalingsproblemen door kreeg.
Leek wel of mn keel soms dichtsloeg als ik een tijd niet praatte of at.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 08:54

oei ademhalingsproblemen dat is ook echt eng.. :oo

Vandaag nog wat meer keelpijn en oorpijn maar nu ook echt erg pijn aan me nek.. vooral achterkant en aan de kant dat me keel/oor pijn doet..
zodadelijk de dropjes halen voor ik naar school ga.. :)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:17

Ow dat is niet fijn.

Misschien vanavond lekker een warme kersenpitzak in je nek.
Van griep kun je stijve spieren krijgen, en dat is dan weer fijn op te lossen met warmte.
Of gewoon een lekkere kruik.

Succes!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:20

jah die grieperige spierpijn had ik gistere ook al beetje dit is een net andere spierpijn.. :(

Majhaa nu eens snel naar de supermarkt voor me dropjes.. :D

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:20

Ik gebruik A vogel echinaforce tabletten voor je weerstand is homeopatisch volgens mij, weet niet of dat nog kan helpen??

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:22

die slikte ik eerder al maar is me aangeraden over te gaan op cat's claw omdat dat effectiever was of zoiets..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:26

Ja dat klopt wel want cats claw is een complex van meerdere werkzame stoffen.
Die meerdere werkzame stoffen hebben een bredere werking.

Echinaforce van vogel is een simplex van alleen echinacea.
Deze heeft als werkzame stof alleen echinacea.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:30

Hmm jammer dan dat de Cat's claw mijn weerstand ook niet opgekrikt krijg.. :(

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:40

Misschien is er dan wel niks mis mee?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 13:27

maar wat dan..?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:30

denk dat je daarvoor naar je Huisarts moet.
Dat zou ik verder ook niet weten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:45

Was er eerder steeds sprake van een bacteriële infectie dan? Want er zijn afgelopen winter (en nu ook nog) een aantal gemene virusjes in omloop geweest, en dan werkt AB alleen averechts, virussen kunnen er wel tegen maar je hele weerstand is naar zijn grootje geholpen.
Ik zou ook zeggen: laat je lichaam het zelf een keer uitknokken, evt. ondersteund met voedingssupplementen, maar hou er rekening mee dat je hele weerstand weer opgebouwd moet worden. En hoe doet je lijf dat, door ziektes af te slaan :j
Ben nu ook voor de derde keer in korte tijd ziek van een virale infectie, zucht, die zit gewoon nog in mijn lijf en wordt niet permanent afgeslagen, zodra mijn weerstand zakt grijpt het virus zijn kans. Beste remedie: uitzieken en weerstand zo hoog houden met rust, reinheid en regelmaat :+

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:16

Jee Urielle, duurt zo'n virale infectie over het algemeen lang?
Wel vervelend lijkt me, dat het komt opduiken wanneer je weerstand even wat minder is.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 09:47

Urielle: ik weet eigenlijk niet of er sprake was van bacteriele infecties.. maar wat jij beschrijft lijk wel te kloppen ook op mij.. elke keer als mijn weerstand ietsjes zakt door bijvoorbeeld klein verkoudheidje ( wat eigenlijk de hele tijd niet echt weg ging) dan heb ik meteen weer de volle laag te pakken..

Gistere was denk ik de top ben vandaag weer wat steviger op me benen.. ik heb gistere van de G&W aangeraden gekregen weer aan de pre en probiotucum te gaan ( voor de darmflora ) en immulina ( weerstand.. ) allebij zijn voedingssuplementen..