In slaap vallen achter het stuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

In slaap vallen achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:29

Ik heb er zelf geen last van, maar mijn vriend helaas wel. Vanmiddag kwam hij weer thuis met: "Schat dit wil je denk ik niet horen...." Het is vanmorgen dus écht bijna misgegaan toen hij een file te laat opmerkte en hij de auto nog net op tijd naar de vluchtstrook kon sturen :oo Ik begin het nu toch wel een beetje eng te vinden, het gebeurt namelijk steeds vaker... :\

Hij zit 's ochtends vaak om 6.30 uur in de auto, ongeveer driekwartier (Zwolle-Amersfoort dus BEWARE! :7). Hij heeft al van alles geprobeerd: vroeg naar bed, raam open, koud in de auto, muziek aan...Niks helpt.

Heeft iemand goeie tips zodat hij lekker wakker blijft achter het stuur? Ik wil hem namelijk nog heel wat jaartjes bij me houden!

Pentax

Re: In slaap vallen achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:30

Die moet echt even langs de huisarts voordat je vriend maar ook anderen de dupe worden hiervan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:31

Is met trein gaan geen optie?

Red_Savage

Jeetje, dat is niet alleen gevaarlijk voor hemzelf, maar ook voor anderen.
Ga eens op zoek naar de oorzaak van zijn moe zijn. Vroeger naar bed misschien? Medische oorzaak?

timokyana

eten,eten eten,appeltje,dropje,snoepje, noem maar op.Was bij mij het enigste wat hielp, iets in de hand en happen en kwauwen maar.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:32

Hmm ik heb geen tips voor je achter het stuur...maar is het geen optie voor hem om met het openbaar vervoer van A naar B te gaan?

fjordjes

Heeft mijn vriend ook last van. Hij stopt dan even bij een tankstation, gaat wat rondlopen, iets drinken, keertje naar de wc en gaat weer verder.

wizewo

Ik zou hem ook langs de huisarts sturen. Slaaponderzoek laten verrichten? Misschien haalt hij niet uit zijn slaap wat hij eruit zou moeten halen door bijvoorbeeld apneu's...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:33

klinkt alsof hij oververmoeid is. Van die loodzware ogen die vooral lijken op te komen achter het stuur ^)

Voorlopig even stoppen met alle cafeine. Misschien kan hij aan sport gaan doen (hardlopen rustig aan) en gezonder eten. En het scheelt natuurlijk ook al als het nou eindelijk eens lente gaat worden :D

noviceh

Re: In slaap vallen achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:36

Inderdaad: eten! Dat hielp bij mij altijd prima! Liefst iets licht verteerbaars, dan bleef ik ervan eten en bleef ik wakker!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:36

Koffie?? Ik heb het zelf 3 keer gehad. 2 keer op de snelweg, toen gilde iemand naast me dat ik op de vluchtstrook zat. En 1 keer voor het stoplicht.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:38

Ik ga het hem wel voorstellen ja, om eens langs de huisarts te gaan, dit kan zo niet :n
Hij heeft een auto van de zaak, omdat openbaar vervoer een stuk (een héél stuk) sneller is, dat zal hij dus wel niet willen...Eettip is misschien wel een goeie! Als dat afdoende is, is het goed!

Oververmoeid zou heel goed kunnen, mentaal iig: hij heeft het ook niet echt naar z'n zin op dit werk dus hij moet zich er ook echt heenslepen, dat zal ook een belangrijke oorzaak zijn! Sporten neemt hij zich elke paar weken voor, maar het punt is volhouden ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:38

Eten idd :j

En even langs de huisarts sturen, want dit is niet gangbaar.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:39

Mijn man heeft ook last van ''zomaar even de ogen dicht doen achter het stuur'' hij heeft het alleen als hij 's avonds laat moet terugrijden.
Eerdaags ( inmiddels heeft hij een baan dichterbij huis) werkte hij in de ploegendienst en moest hij de ene week 's morgens om 5.15 vertrekken en was hij 's middags bijtijds weer thuis dan had hij geen last van het in slaap vallen, maar de andere week moest hij in de middag beginnen ( half 2 van huis) en reed hij daar om 23.00 weer weg en was hij altijd zo rond kwart voor 12 a 00.00 uur in huis, de avondritten vond hij vreselijk.
Hij was dan vaak wel moe en moest er ook van alles aan doen om wakker te blijven, zo heeft hij meerdere malen even ergens gestopt om een luchtje te scheppen helaas werkte dit voor hem ook niet en op den duur at hij de terugreis appels, dit was het enige wat hem wakker hield 's avonds.

Wellicht voor jou vriend ook een idee, gewoon iets te eten/kauwen onderweg, 's avonds eerder gaan slapen etc?
Al denk ik ook dat het geen gek idee is dat hij hier mee naar de huisarts gaat.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:42

Oei, dat is idd heel gevaarlijk. Zelf heb ik altijd water en wat te eten in de auto (dropjes, zuurtjes, etc), airco aan zodat het niet te warm wordt. Misschien is hij idd mentaal oververmoeid door zijn werk, ik zou hem even langs de huisarts sturen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:43

Eerder naar bed is sowieso wel een goeie. Want als je het gemiddelde van 8 uur slaap aanhoudt, zou hij er eigenlijk om 22.00 uur in moeten liggen, maar dat is meestal zo'n anderhalf uur later.
Appel vind ik echt een goeie! Hij heeft het ook alleen maar 's ochtends vroeg, 's nachts is geen enkel probleem...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:46

(zure) dingen eten werkt voor mij het best in combinatie met opzwepende muziek. Alleen is dat laatste wel weer funest voor de post uit Leeuwarden want mij rechtervoet zakt dan naar beneden ipv mijn oogleden.

Granny's hebben mijn voorkeur om te knagen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:48

Is hij 's ochtends echt goed wakker voordat hij in de auto stapt? Ik heb er ook wel eens last van maar sinds ik 's ochtends douche in plaats van 's avonds en nog even een balletje gooi met de honden, is het wel minder. Voorheen zat ik 30 minuten nadat de wekker ging al in de auto en dan dutte ik weer snel in. Ik weet van mezelf dat ik echt even nodig heb om op te starten en helemaal wakker te worden. Ik ben meer een avondmens maar toch moet ik er door de weeks om 5.30 uit en daar heb ik heel veel moeite mee, hoe vroeg ik ook naar bed ga.

Lekker rock muziekje werkt bij mij ook wel maar op de vroege morgen toch liever niet en dan krijg ook ik kramp in mijn rechter voetje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:48

Inderdaad eten en drinken. Dat moet ik ook als ik moe ben en wakker moet blijven in de auto. Maar eerder naar bed lijkt me vooral een slimmere oplossing. En is carpoolen eventueel niet mogelijk?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:50

Oeh lekkere tandglazuurafbijtende Granny's :D

Dan heeft ie straks geen tand meer in z'n mond, maar is ie wel veilig onderweg :D

Douchen 's ochtends had ik nog helemaal niet aan gedacht, hij doucht vaak 's avonds. Ik weet van mezelf idd dat ik ook echt die vijf minuten stromend water nodig heb om wakker te worden, dus goeie tip! Gaat ie alleen klagen dat ie dan nóg vroeger op moet denk ik :')
Carpoolen: Er werkt niemand bij ons uit de buurt in dat bedrijf...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:52

Rijerijerije schreef:
Gaat ie alleen klagen dat ie dan nóg vroeger op moet denk ik :')

Even korte tijd solidair zijn en samen opstaan :D (of jij doet alsof en dan kruip je je bed weer in _O- Of jij smeert zijn bammetjes als hij doucht, kan hij net zo laat opstaan als normaal :D)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:55

Mijn methode om wakker te blijven:
Koude temperatuur in de auto.
Radio aan en verplicht meezingen met de muziek.
Vervelend probleem hoor! Hoop dat ie snel een oplossing vindt tegen dit probleem.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:56

Polivy schreef:
Rijerijerije schreef:
Gaat ie alleen klagen dat ie dan nóg vroeger op moet denk ik :')

Even korte tijd solidair zijn en samen opstaan :D (of jij doet alsof en dan kruip je je bed weer in _O- Of jij smeert zijn bammetjes als hij doucht, kan hij net zo laat opstaan als normaal :D)

Hee we gaan niet aan MIJN slaaptijd komen hè?! }:) ;) Je wilt mij NU al niet meemaken 's ochtends vroeg :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:56

Dat koude lucht helpt bij mij trouwens echt nooit. Heb ook weleens redbull meegenomen, maar dat helpt bij mij echt 0,0 (terwijl een ander dus staat te stuiteren van 1 blikje), maar toen merkte ik inderdaad dat bezig zijn (eten of drinken) wel een beetje helpt.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:57

Rijerijerije schreef:
Hee we gaan niet aan MIJN slaaptijd komen hè?! }:) ;) Je wilt mij NU al niet meemaken 's ochtends vroeg :')

Hahaha, ook al niet zo'n ochtendmens dus :D