2e graads brandwonden baby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carolaa

2e graads brandwonden baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:02

Mijn dochtertje heeft haar beide handjes verbrand |(

Terwijl ze bij de oppas was heeft ze aan de verwarming gepakt om recht te gaan staan, en zodoende haar beide handjes aan de binnenkant verbrand.
Na de 20 minuten koelen met lauw water, zijn we naar het ziekenhuis gereden.
Ook daar weer 20 minuten moeten koelen, en toen zijn haar handjes ingezalfd en ingetaped.
Zaterdag verband verversen en maandag terug naar de dokter.
En tegen de pijn mogen we neurofen geven.

Het zijn 2e graads brandwonden, haar handpalmpjes en vingertjes zitten onder de blaren.

Iemand tips om een 10 maanden oude baby, zoet te houden nu ze haar handjes niet kan gebruiken?
Of nog tips om de pijn draagelijker te maken voor haar?

benangelique

Re: 2e graads brandwonden baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:03

en dat bij een verwarming? pfff

zoet houden zal niet meevallen denk ik. veel baby-tv aan, lekker gaan wandelen , mee in het boodschappenwagentje etc. afleiden is denk ik ook het sleutelwoord tegen de pijn.

sterkte!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:04

Ah gossie...arm kind!!! Wat zul jij je akelig gevoeld hebben toen je je kind ophaalde. Zat de oppas niet op te letten op jouw dochterte? Vind dit toch wel heel erg :o

Heb helaas geen tips voor je, maar sterkte ermee!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:04

Ik neem aan dat je dochtertje al kruipt/tijgert?
Misschien kun je haar een bal geven om tegen te stoten en achteraan te tijgeren?
Of een bal in de box?
Of iets boven de box waar ze als ze op haar rug ligt tegen kan slaan en dat het dan geluid maakt?
Heel veel beterschap voor haar, wat een naar ongeluk! Ik hoop dat het helemaal goed komt met haar handjes :(:)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:16

Ocherm, arm meiske.. Ik wist niet dat een verwarming 2e graads brandwonden kon veroorzaken. Afleidingstips kan ik je helaas niet veel geven, behalve wat hierboven al genoemd is. Veel sterkte voor je kleine meid!!

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:45

_Skess_ schreef:
Ah gossie...arm kind!!! Wat zul jij je akelig gevoeld hebben toen je je kind ophaalde. Zat de oppas niet op te letten op jouw dochterte? Vind dit toch wel heel erg :o

Heb helaas geen tips voor je, maar sterkte ermee!

Ik denk niet dat je de oppas dit kan verwijten. Niemand verwacht dat een verwarming zo heet kan worden. Mijn nichtje heeft 20 jaar geleden hetzelfde gehad, de vellen hingen aan haar handjes. Is overigens wel helemaal goed gekomen. Heb geen tips voor je maar wel sterkte met de kleine.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:55

Iets om tegenaan te slaan lijkt me eigenlijk niet zo prettig,baby bokst misschien uit reflex heerlijk tegen een leuk speeltje om het vervolgens van schrik/pijn op een krijsen te zetten.Iets achterna laten kruipen ook niet,belast ze haar handjes veel te veel,wat vast pijn doet.
Denk ook inderdaad lekker filmpjes kijken,babytv of animalplanet is ook altijd leuk,wandelen zodat ze vanalles kan zien om haar heen,mogen de handjes nat worden?? Misschien anders iets van een watertafeltje neerzetten of gewoon een bak met water,speeltjes erin en spetteren maar,weet niet of het mag,maar lijkt mij ook geen kwaad kunnen eigenlijk.
Succes en heel veel beterschap met je meisje,

groetjes Linda

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:58

Ik denk ook dat afleiding nog het meest effectief is (naast de pijnstillers).
Lekker mee uit wandelen of tv kijken. Kan zo snel ook niets anders bedenken.

Wel sneu voor haar hoor. Wie had dat nou verwacht...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:04

toen ik een peutertje was heb ik - tussen de benen van mijn moeder door - mijn handjes tegen de deur van de oven gezet.
dat is helemaal goed gekomen, ik heb er zelfs geen litteken aan over gehouden ;)

zo'n kleintjes zijn meestal best gemakkelijk af te leiden van de pijn en genezen wonderlijk snel.
zacht speelgoed (knuffels, strandbal, ...), televisie, liedjes zingen, ...
komt wel goed :(:)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:07

Perfecte tijd om te leren dat vervelen er helaas ook bij hoort voor de kleine.
Mijn zoontje vind het ook geweldig om met zijn voeten alles te ontdekken, dus daar kun je misschien ook nog wel iets mee verzinnen.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 18:22

de oppas zet normaal lieke altijd in de box als ze even uit het zicht gaat, helaas dit keer niet......
even niet opgelet met dit als resultaat!
de verwarming is echt gloeiend heet geworden, dus daar moet eerst iemand naar komen kijken, wan dit mag niet kunnen! hij stond notabene al een paar uur uit!

Momenteel is ze wakker en zijn we TV aan het kijken, ze heeft goed geslapen vanmiddag dus hopelijk lukt dat vannacht ook.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:29

oh wat erg zeg.
wat zielig voor je dochtertje.
de oppas kan je niet beschuldigen, die heeft het overigens niet expres laten gebeuren neem ik aan.
voor haar is het ook helemaal niet leuk, dat dit nu net bij haar moet gebeuren.

dat de kachel zo heet word, wat raar.

kwa afleiding, tja veel wandelen, tv kijken voorlezen.

mijn brortje is verbrand geweest toen hij 5 jaar was.
door een waterkoker in de caravan. ook 3e graads en heeft nu nog 2 littekens op zijn armpjes zitten. hij is nu 7.

hij wou altijd dat je ging blazen op de wonden, dan deed het minder zeer.
maargoed met verband gaat dat moeilijk, mischien als het er straks vanaf is.

veel sterkte :(:)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:54

Ik heb in december mijn benen verbrand door perongeluk een pan met kokendheet bak- en braadvet omver te stoten. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1409753&hilit=Verbrand

Ik heb flammazine creme meegekregen. Dat haalt 'de fik' eruit. Verder vet houden met vaseline. En pijnstillers. Eventueel een zetpil. Wellicht diclofenac? Maar dat zou ik even in overleg doen met een arts. Niet zelf gaan dokteren.

Edit: moet erbij zeggen dat mijn brandwonden derde graads waren dus een andere behandeling behoefden dan die van jouw meisje. Maar om de derde graads brandwonden heen zaten wel tweede graads wonden, en die smeerden we dan in met flammazine.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:18

@ renske: Ze krijgt inderdaad ook flammazine creme op haar handjes, met daarover een gaasje en verband.

@ de rest: Bedankt voor de tips, ga morgen kleertjes zoeken die ze aankan ivm het verband aan haar handjes en dan lekker ingepakt wandelen, en verder wat kroelen slapen en tv kijken!
Ze ligt nu lekker in bed met een pijstiller en hopelijk slaapt ze vannacht goed door, zodat ze er niet teveel last van heeft.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:22

Wat een naar ongeluk.
Ik kan je geen tips geven, wil jouw, je oppas en je dochter wel veel sterkte wensen.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 08:24

Nou gelukkig heeft ze goed geslapen vannacht! Eten is nog steeds iets minder, maar dat houden me maar even in de gaten.
Het verband is inmiddels wel aan het doorlekken, maar dat was ook verteld door het ziekenhuis kon geen kwaad. Dan maar iedere dag haar bedje verschonen, zit niets anders op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:33

Wat een naar ongeluk met jullie kleintje!!!
Als straks het verband eraf mag (en de wonden wel dicht zijn!), zou je het dagelijks in kunnen maseren met calendula zalf (VSM). Dit werkt erg goed voor littekens!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:44

Ik zet hier even een stipje. Wanneer ik vanavond thuis ben, en mijn moeder ook, zal ik eens aan haar vragen hoe en wat ze dat bij mij toen heeft gedaan.
Ik heb als baby zijnde, tegen een gaskachel aangestaan met me handjes... Ook 2e graads verbrand dacht ik. Maar verder herinner ik me er niets van haha, Alleen de foto van mij met 2 bokshandjes..(in het verband)

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 08:54

@ kunffelpoesz: Fijn om te weten dat je er nu niets meer van weet! Ik denk ook dat lieke nu nog te jong is om er echt een trauma aan over te houden. Ze is gelukkig tot nu toe nog heel tevreden en doet erg veel met haar voetjes nu. ( wat zijn die baby's toch vindingrijk! )

@ kentaro: Bedankt voor je tip! Is inderdaad een goed idee om haar handjes daarmee in te masseren als het genezen is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:38

he wat een vervelend ongelukje zeg, wie verwacht nu zoiets. Moet eerlijk bekennen dat ik eens op een koude winterdag even een rompertje op de verwaring had liggen, dat was zo lekker als me zoontje die aan kreeg niet zo koud. Waren die drukkertjes bloedheet geworden, 2 prachtige ronde brandplekjes als resoltaat. Die heb ik toen vettig moeten houden vaseline. Je ziet er nu trouwens helemaal niks meer van.
Wat ik dus wilde zeggen, het kan iedereen overkomen. Heel veel sterkte en hopend op een vlot, en pijnvrij herstel

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:01

Kentaro schreef:
Wat een naar ongeluk met jullie kleintje!!!
Als straks het verband eraf mag (en de wonden wel dicht zijn!), zou je het dagelijks in kunnen maseren met calendula zalf (VSM). Dit werkt erg goed voor littekens!

Meestal genezen 2de graads brandwonden helemaal zonder littekens (3de graads daarentegen bijna nooit zonder litteken). Misschien nog enigszins fijn nieuws voor jou en je dochtertje. Kan natuurlijk geen kwaad om de huid lekker soepel te houden, vooral bij de gewrichten. Wel alleen dit soort crèmes gebruiken als de huid helemaal dicht/genezen is!
Sterkte ermee, lijkt me heel naar, zo'n kleintje dat veel pijn heeft. Afleiding en zo veel mogelijk laten slapen lijkt me het beste plan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:13

Wat sneu!
Misschien fijn om te weten: flammazine haalt bij een 2e graads brandwond de pijn er zo goed als helemaal uit, zeker icm een pijnstiller. Dus als het goed is heeft ze niet al te veel last :(:)
Succes de komende dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:22

Als het er af is; Aloë [naam] spul er op smeren. Werkt echt geweldig goed! (Spreek ik uit ervaring, 2 jaar geleden tegen de openhaard gevallen met mn handen)
Kan je niet met haar gaan zwemmen in het peuterbadje in het zwembad?
Of... Toch proberen het spelletje vies/lekker te doen? Blinddoekje voor, (of oogjes toe) en van verschillende (meer lekkere) dingetjes een hapje laten nemen. Is een heel leuk spelletje.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:00

flammazine is geweldig spul :j
in een zwembad (dus met chloor) lijkt mij niet zo lekker met brandwonden.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:11

Och wat sneu!

Kan je haar niet in zo'n stoel neer zetten waar de beentjes onderuit komen zodat ze zichzelf een beetje kan voortbewegen in huis oid? Ben even kwijt hoe het heet. :+