Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Siets schreef:Kijken naar een carnavalsoptocht lijkt mij totaal niet verkeerd. Dat kunnen heel positieve prikkels zijn,
waar een dementerende bewoner veel plezier aan kan beleven. Maar hebben ze alleen naar de optocht
gekeken, of zijn ze ook aan het feesten geslagen in een tent oid?
fojoe schreef:maar als die man daar nu wel zin in heeft, moet je hem dat dan verbieden omdat hij daar vroeger tegen was?
maw. gaat het om wat hij vroeger wou of om wat hij nu wil?
Brainless schreef:fojoe schreef:maar als die man daar nu wel zin in heeft, moet je hem dat dan verbieden omdat hij daar vroeger tegen was?
Maar bedenk eens andersom?
Dat ze jouw vader, die overtuigend anti-geloof was, ineens 2x per week mee gaan nemen naar de kerk?
Omdat hij toch geen mening meer heeft?
. fojoe schreef:maar als hij zelf mee wil, moet het personeel dan zeggen "nee, je mag niet, want toen je nog niet dement was wou je niet"?
ik snap jouw punt hoor, maar ik vind het moeilijk...
, en waar ligt de grens.
en zij kan daar niets tegen in brengen hoor..

Brainless schreef:Ik vind dat men rekening daarmee moet houden.
Als de verpleging wist dat de man dat van zijn geloof niet mocht hadden ze het niet moeten doen.
Ik zou ook niet leuk vinden als men bv mijn oma opeens een broek aan zouden trekken omdat zij toch niet meer weet hoe en wat.
Mijn oma zou normaal nooit een broek aangetrokken hebben.
Wist het verpleegtehuis van niets... tja een foutje kan gebeuren, maar "bewust" iets doen of laten omdat de bewoner toch al dement is, vind ik niet kunnen.

Brainless schreef:fojoe schreef:maar als die man daar nu wel zin in heeft, moet je hem dat dan verbieden omdat hij daar vroeger tegen was?
Maar bedenk eens andersom?
Dat ze jouw vader, die overtuigend anti-geloof was, ineens 2x per week mee gaan nemen naar de kerk?
Omdat hij toch geen mening meer heeft?

]