Altijd hoofdpijn.... iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Altijd hoofdpijn.... iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:15

Omdat ik er maar niet vanaf kan komen probeer ik hier wat nieuwe informatie te krijgen.
Ik loop vanaf mijn 16e rond met dagelijkse hoofdpijn. Hiermee ben ik verschillende keren naar de huisarts geweest, deze nam het in eerste instantie niet echt serieus en stuurde me weer naar huis met het advies wat rust te nemen en af en toe een paracetamolletje. Dit werkte niet dus ik ging meerdere keren terug, maar hij wist het verder ook niet.
Toen ik vroeg of het misschien door vastzittende spieren in nek en schouders kon komen verwees hij me door naar de fysio, hier ben ik een aantal weken in behandeling geweest. Maar helaas had dit ook geen goed resultaat.
Daarna gevraagd om een doorverwijzing naar de hoofdpijnpoli in het ziekenhuis. Hier ben ik een aantal keer geweest en de neuroloog denkt dat het om chronische spierspannings hoofdpijn gaat i.c.m. migraine.
Hij schreef me 1x daags amitryptiline (dosering weet ik zo niet meer) en 2x daags 40 mg propranolol voor. Toen dit weinig effect leek te hebben is de dosering amytriptiline wat verhoogd. Dit had een redelijk effect. Maar ik ben er niet zo kapot van om jarenlang zulke medicijnen te slikken voor een minimale verbetering. Dus ik heb de medicijnen weer afgebouwd.
Na een tijdje ben ik overgestapt van de pil naar de mirena om te kijken of het daaraan lag. Dit leek het geval te zijn en ik heb ruim driekwart jaar weinig last gehad van hoofdpijn.
Maar helaas heb ik nu sinds een maand of 2 weer veel hoofdpijn. Dit belemmert mij in mijn dagelijkse bezigheden zoals het afstuderen enzo.
Ik ben dus weer begonnen met 2x daags 40 mg propranolol maar het heeft weinig effect.

Er zijn veel mensen die hier last van hebben dus waarschijnlijk zijn er hier op bokt wel mensen die wat raad weten?

kaatje89

Re: Altijd hoofdpijn.... iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:18

Heb je je ogen weleens laten nakijken? Want ik had de afgelopen tijd dus ook vaker hoofdpijn, en ik dacht dat ik hele goede ogen had... Ze zijn niet drastisch slecht, maar wel zo dat ik er last van heb..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:22

Ik zou maar even je ogen na laten kijken :) ik had dit ook, precies hetzelfde, en bleken mijn ogen gewoon een bril nodig te hebben

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:23

Is je bloeddruk ooit opgenomen?

Mijn bloeddruk blijkt enorm hoog te zijn en daar kan hoofdpijn ook van komen..

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:25

Het kan ook zijn dat je ogen "te goed" kijken.
Zelf heb ik ook vaak hoofdpijn. Zat eerst ook bij de fysio en dat werkte niet. Zit nou bij mensendieck/cecar therapie. Ik vind dit zelf erg goed werken. Misschien ook iets om over na te denken.

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:28

Ik heb ook al heel lang chronische koppijn, ook geen idee waardoor. Heel klote, ik heb al een bril ook al meerdere malen gechecked of die nog goed is. Fysio hielp bij mij ook geen moer. Dus als je een uitkomst hebt! AAAh dan wil ik het ook weten misschien kom ik er dan ook van af.

Ik heb de medicijnen niet geprobeerd omdat ik niet zoveel medicijnen wilde. Maar misschien onderhand tog het proberen waard?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:28

Veel water drinken
Zodra ik hoofdpijn krijg drink ik water
Drink zo'n 1,5 liter per dag
Heb minder hoofdpijn en ben minder moe

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:29

als je je ogen na laat kijken, kijk dan of je eventueel terecht kan bij een ortoptist. Die kan je ogen druppelen en zo de spieren platleggen (tijdelijk uiteraard) en kan op die manier exact de sterkte meten. Het kan namelijk zijn dat je nu erg je best doet om scherp te zien (zonder dat je het door hebt) en daarvan hoofdpijn krijgt, mocht dat zo zijn, is het erg moeilijk om je ogen zo te onstpannen dat ze je sterkte kunnen meten. Ik heb +5 en kan en kon gewoon scherp zien zonder bril, dit was dus ook niet te meten door opticiens en oogartsen, omdat ik alle testen gewoon kon doen. Dat kwam door de sterke oogspieren, uiteindelijk bleek een bril dus hardstikke nodig in mijn geval.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:30

Kan inderdaad liggen aan bloeddruk, je zicht, je eetpatroon, spieren die vastzitten in je nek. Ook te weinig vocht inname kan tot hoofdpijn leiden.

Ik had ook altijd heel veel hoofdpijn, mede door m'n nek, maar ook mijn zicht en mijn vocht inname hadden er mee te maken.
Sinds ik 2 liter water op een dag drink, ik naar de chiropractor ga en met televisie kijken/lezen/computeren m'n bril draag is het echt stukken minder geworden.
Daarnaast is gezond eten (schijf van 5) erg belangrijk.

linda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:34

Ik heb ook jaren met zware hoofdpijnen gelopen. Tot ik een paar maanden geleden het verband legde tussen mijn kaak en mijn hoofdpijn. Als ik namelijk hoofdpijn had merkte ik ook dat mijn kaak strak gespannen aanvoelde. De hoofdpijn voelde dan alsof er een band om mijn hoofd werd aangetrokken.
Via de tandarts ben ik nu bij een fysio speciaal voor kaakklachten. Ik heb namelijk nooit geweten dat dat allemaal met elkaar in verbinding staat. Als je (ongemerkt je kaken klemt (dat wil zeggen, je tanden en/of kiezen op elkaar houdt, hoeft niet eens met kracht...) dan spannen je kauwspieren, die staan weer in verbinding met je nekspieren en een hele grote spier die over en om je hoofd loopt.

Nu ga ik 2 keer in de week naar de fysio, sinds 4 weken. Sinds die tijd geen hoofdpijn meer gehad! Ik heb van de tandarts ook een bitje gehad die ik 's nachts in moet doen tegen het klemmen. Tot nu toe ben ik heel gelukkig met het resultaat!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:38

linda81 schreef:
Ik heb ook jaren met zware hoofdpijnen gelopen. Tot ik een paar maanden geleden het verband legde tussen mijn kaak en mijn hoofdpijn. Als ik namelijk hoofdpijn had merkte ik ook dat mijn kaak strak gespannen aanvoelde. De hoofdpijn voelde dan alsof er een band om mijn hoofd werd aangetrokken.
Via de tandarts ben ik nu bij een fysio speciaal voor kaakklachten. Ik heb namelijk nooit geweten dat dat allemaal met elkaar in verbinding staat. Als je (ongemerkt je kaken klemt (dat wil zeggen, je tanden en/of kiezen op elkaar houdt, hoeft niet eens met kracht...) dan spannen je kauwspieren, die staan weer in verbinding met je nekspieren en een hele grote spier die over en om je hoofd loopt.

Nu ga ik 2 keer in de week naar de fysio, sinds 4 weken. Sinds die tijd geen hoofdpijn meer gehad! Ik heb van de tandarts ook een bitje gehad die ik 's nachts in moet doen tegen het klemmen. Tot nu toe ben ik heel gelukkig met het resultaat!

Er zijn ook mensen die om die reden botox laten spuiten in hun achterhoofd.

linda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:40

Anne_GTI schreef:
linda81 schreef:

Er zijn ook mensen die om die reden botox laten spuiten in hun achterhoofd.

Echt! Daar heb ik nog nooit van gehoord! Dat ga ik eens opzoeken, als het helpt waarom niet? ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:46

Ik zou inderdaad als eerste stap je ogen laten controleren.
Mocht dit in orde zijn kun je verder gaan kijken. Ben je wel eens van je paard gevallen, zo ja hoe of met wat voor een kracht?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:05

Een vriendin van me heeft dit ook (veelvuldig hoofdpijn) en moet uitkijken met suikers. Ze mag onder andere geen chocolade. Ik had je betere berichten willen brengen..hihi! ;)
Beterschap! Hoofdpijn is geen pretje, aldus een migraine patiënte :(

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:22

Aan mijn ogen ligt het niet, ik heb lenzen en laat mijn ogen elk half jaar meten door de oogarts. Ben toevallig 2 weken geleden nog geweest dus die zijn gewoon in orde.

Mijn bloeddruk is wel eens opgenomen en was aan de lage kant, de keer daarna was de bloeddruk normaal. Dus ook dat kan ik van het lijstje strepen.

Water drink ik voldoende, ik weet dat hoofdpijn kan ontstaan als je te weinig drinkt. Maar omdat ik ook snel een blaasontsteking heb drink ik veel water.

De chiropracter is inderdaad een idee om eens heen te gaan. Want ik merk wel dat mijn nek en schouders zeer doen als ik hoofdpijn heb, maar niet vlak voordat ik hoofdpijn krijg. Maar het zou best een rede kunnen zijn ja. Alleen de fysio had geen nut. Die heeft oefeningen gedaan en telkens gemasseerd maar het had weinig nut.

Dat van de gespannen kaak herken ik! Het valt me de laatste tijd op dat ik mijn kaken strak op elkaar klem als ik weer erge hoofdpijn heb. Heb alleen via de fysio ook oefeningen gehad om de kaken te ontspannen. Maar kan het altijd nog eens aankaarten! Bedankt!

Ik ben vroeger regelmatig van mijn paard gevallen. Heb ook regelmatig hersenschuddingen gehad in die tijd. Ik denk inderdaad dat dat misschien een soort littekenweefsel heeft veroorzaakt in mijn hersenen. Maar heb het ook aan de neuroloog verteld en die deed er niks mee.

Dat van de suikers ken ik ja, daar probeer ik ook erg mee op te letten. Maar heb niet het idee dat mijn hoofpijn erg afhankelijk is van suikers en chocolade. Toch probeer ik ze zoveel mogelijk te vermijden.

Bedankt voor jullie tips! Als er nog meer zijn hoor ik ze graag!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:52

Daarnaast kun je ook onbewust gespannen zijn natuurlijk!

Ik heb soms stress terwijl ik dat niet eens merk, ik merk dat dan aan m'n hoofd of nekpijn.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:43

heb je al eens een manueel therapeut geprobeerd
ik heb ook zware hoofdpijn en ga nu weer vanaf 7 maart naade fysio daarvoor
(ben kind aan huis bij hem)
ik heb er altijd wel wat aan

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 10:54

Ik ben wel naar de fysio geweest, maar niet specifiek voor manuele therapie.
Heb een afspraak gemaakt bij de chiropractor, kon vrijdag helaas pas. Maar hopelijk doet het iets af.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 01-03-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:58

ik had wel veel aan manueel therapie maar een chiropractor kan ook wel helpen denk ik
of idd je ogen laten nakijken
stress etc kan allemaal invloed hebben op hoofdpijn

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:00

Succes bij de chiropractor. Ik ben zelf destijds bij de osteopaat terecht gekomen, ik had ook enorm veel hoofdpijn klachten en bij mij bleek een wervel verkeerd te staan door het van het paard vallen. Ik hoop dat het je gaat helpen en dat de hoofdpijn minder word.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:41

Ik ben bij de osteopaat, de fysio, de manueeltherapeut en de chiropractor geweest.
Het enige wat hielp is chiropractor (waar ik nog steeds loop).
Maar bij mij kwam de hoofdpijn voor een groot gedeelte uit mijn nek.
Nu ik ook zorg voor voldoende vocht op een dag heb ik nog 1 a 2 momenten in de maand hoofdpijn.
Terwijl ik normaal 4 momenten in de week last had van hoofdpijn.

Hoop dat de chiropractor jou ook kan helpen!!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:49

ik ben van mijn hoofdpijn afgekomen door een OrthoManuele Geneeskunde deze heeft mijn wervels recht gezet in nek en rug. als ik van een paard afval of gewoon weer een rare val maak schiet er vaak weer wat verkeerd hier door krijg ik langzaam mijn klachten weer terug. da ga ik weer even heen en ben er weer een tijdje vanaf.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:55

Hier! Ik heb veel megemaakt in mijn leven en heb alles opgekropt, en nu 'uit' zich dat bijzonder snel in hoofdpijn/buikpijn/etc bij vermoeidheid en inspanningen. Ik heb dan ook van de 7 dagen in de week minimaal 5 dagen dat ik ergens op de dag wel weer hoofdpijn heb. Alleen als ik me rustig hou en 'niet over mij grenzen heen ga' dan gaat het goed, helaas houd dat wel in dat ik dan nauwelijks een leven kan lijden, en ik mag nauwelijks pijnstilling van mijn dokter (ivm teveel gebruiken en dan medicijn-gerelateerde hoofdpijn krijgen) Dus ik weet iniedergeval wel hoe het voelt om niets te kunnen doen.. :Y) helaas heb ik geen bruikbare tips voor je :( :n Wel wens ik je heel veel sterkte, en hopelijk vinden ze weer een medicijn dat voor jou werkt!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 11:57

Dat klinkt hoopvol! Als het bij de meesten hier in ieder geval voor langere tijd helpt, dat is toch al iets. Ben benieuwd. Ben er nog nooit geweest en heb vrijdag intake. Ik weet niet of ze dan ook al meteen aan de gang aan of alleen onderzoeken dus dat is even afwachten.

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:58

Ik herken me precies in jouw verhaal.
Ook amytriptiline gehad, bij neuroloog gelopen, siperspanningshoofdpijn i.c. Migraine.. oogmetingen, dieet(geen suikers,melk,ei,vlees,etc etc..) MRI scan, hersenfunctiefilmpje, hartfilmpje etc.. Artsen konden niks vinden.
Ik heb er 2 jaar mee rondgelopen, en ben nu inmiddels 1 jaar pijnvrij.
Mijn nieuwe fysio is mijn wonderdokter. Ik had ook eerder al bij een fysio gelopen, en mensendieck gehad, maar hielp allemaal niet. Mijn wonderdokter keek naar mijn skeletbouw, en kwam erachter dat mijn heupen scheef gekanteld stonden. zo'n 4,5 cm scheef. Dat trok door naar mijn rugwervels en dus naar mijn hoofd. Voila de oorzaak van mijn hoofdpijn. Nu met simpele oefeningen en zooltjes in mijn schoenen ben ik al ruim een jaar pijn vrij.

Hij vertelde ook dat "paardenmeisjes" hier sneller last van hebben omdat ze veel op hobbelige en zware ondergronden lopen ( de binnenbak, buitenbak, longeerbak... allemaal zand of houtsnippers of stofsnippers... )

Ga op zoek naar een goede fysio/podoloog/kinesoloog. (mijne heeft voor alle 3 de papieren)

Ohja, nog even een vraagje, heb je als je hoge hakken aanhebt en er een dag op loopt minder last van hoofdpijn?