Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Creatas schreef:Het enige waar je nu nog op kan hopen is dat jij/familie morgen gelijk contact opneemt met de HA en probeert haar in een soort van crisisopvang te krijgen....
Cassidy schreef:Ik vrees alleen dat, als ze echt nog zo diep zit, je niet kunt voorkomen dat ze vroeg of laat er weer een eind aan probeert te maken.
BraveSpots schreef:Maar even logisch gedacht, als je soms hoort/leest hoe moeilijk het is om een plaatsje te vinden in de (crisis)hulp wanneer men wél heel graag hulp wilt, dan betwijfel of gedwongen opnames uberhaupt haalbaar zijn voor alle mislukte zelfmoordpogingen.
Klopt.. helaas moet dit via een rechterlijke macht (kan ook burgemeester zijn trouwens) en dat kost tijd. Echter, als ze op vrijdag avond had gebeld om te zeggen met watvoor plannen ze rondliep dan had ze meteen een plekje in de crisisopvang kunnen krijgen. Hier bij de GGZ noemen ze dat een 'bed op recept'. Kun je meteen terecht.Citaat:Nog te bedenken dat gedwongen opnamens via de rechter en rechtbank moeten (denk ik ?) en dat ook de nodige tijd in beslag neemt
james_bont schreef:Ik ben er niet voor om mensen met een ts poging allemaal een check up te geven.....

Dikke knuffel van mij
Rens_ke schreef:james_bont schreef:Ik ben er niet voor om mensen met een ts poging allemaal een check up te geven.....
Maar hoe weet je dan wat die poging lichamelijk allemaal heeft aangericht?
Door simpel even bloed te prikken kan de nier- en leverfunctie bekeken worden en ontstaat er een beeld van het natrium, kalium en zoutgehalte. Allemaal cruciaal om je hart te lagen kloppen. Dan nog een ECG en een kleine APK door een neuroloog, e voila..je weet precies hoe de patient er voor staat.
Ik heb vorig jaar in kritische toestand in het ziekenhuis gelegen als gevolg van een enorme burn-out ( en nog enkele dingen maar daar ga ik nu niet over uitwijden want het gaat niet over mij) en ik weet hoe makkelijk zulke testjes even gedaan zijn.
Maar het ligt inderdaad allemaal erg moeilijk..