Even een vraag: Wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Even een vraag: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:06

Hallo :+

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, zal proberen het verhaal zo goed mogelijk te omschrijven!

Ik woon nu iets langer dan een jaar in Friesland samen met mijn vriend(waar ik zielsveel van hou) zelf kom ik uit Alkmaar vandaan, daar heb ik het nooit echt super naar mijn zin gehad daarom heen wel hoor, Koedijk Bergen Schoorl met alle vriendinnen, maar in Alkmaar zelf niet!

Nu is het zo dat ik simpel gezegd echt niet lekker meer in me vel zit hier, je gaat toch dingen missen.
Op stal bevalt het me prima, pony staat daar lekker en de mensen zijn gezellig, maar daarom heen :?
Het werk vinden is hier echt een DRAMA! we solliciteren wel hoor ook op de niet "leuke" dingen.
Maar omdat ik hier echt afhankelijk ben van openbaar vervoer(vriend heeft wel rijbewijs, ik niet) moet ik het altijd een beetje dichtbij houden omdat je anders al zo weer een uur onderweg bent.
We hebben 3 honden en die wil ik gewoon niet TE lang alleen laten(is dat gek?)

Op het moment vind ik mijzelf een verschrikkelijke zeur en ben ik altijd maar boos op mezelf, ik heb het gevoel dat ik hier niet "hoor" Gevolgd door jankbuien e.d.
Mijn vriend vind het geen enkel probleem om te verhuizen, en dat is dus het stomme wat houdt mij dan nog tegen ik weet het niet hoor?

We hebben op dit moment een baantje van in totaal 28 uur Per week daar kan je gewoon lang niet alles van betalen, dus daar krijgen we nu ook gezeur mee!

Mijn ouders hebben aangeboden dat we bij hun terug kunnen komen en dan alleen meebetalen aan het eten, zodat we in Alkmaar kunnen werken(waar echt meer werk is) en kunnen sparen.

Ik voel me hier lekker door de vrijheid en ruimte, maar tegelijkertijd ook heel erg opgesloten wat kan dat toch zijn?

Amalarab

Re: Even een vraag: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:19

Je voelt je er (nog) niet thuis. Dat heeft tijd nodig. Of je moet teruggaan, aardig aanbod van je ouders! Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:21

Ik heb altijd gezegd dat je op zijn minst drie jaar ergens moet zitten voordat je echt kunt beslissen of je er aarden kunt of niet.
Het feit dat er moeilijk werk te vinden is, is echter wel een reden om terug te gaan. Je kunt helaas nu eenmaal niet van lucht leven....

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:27

Poeh ik weet niet of ik het op deze manier nog 2 jaar volhoudt!
Ik denk dat het niet kunnen vinden van werk het grootste probleem ook is!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:32

Is het een optie om je rijbewijs te gaan halen? Ben je wat mobieler....

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:36

Dat is dus een beetje het probleem we werken in totaal maar 28 uur nu, hebben 3 honden en een pony te onderhouden, dat ga ik ook niet opzeggen(weet sommige reacties al van te voren, niemand in het bijzonder)
dus rijbewijs en dan sowieso nog een auto zit er nu echt niet in!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:37

Ook rondom Alkmaar kun je ruim wonen ;)
Lastige situatie hoor. Maar als je vriend er geen problemen mee heeft deze kant op te komen, en jij je daar fijner bij voelt. Why not?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:40

Ja dat is een hele goeie vraag;)
Dat vraag ik mezelf ook dagelijks af, maar goed ik denk dat het echt alles uitzoeken en op papier zetten wordt eer ik weet wat ik ermee aan moet.
Er zijn hier namelijk ook plus punten:
Mistral heeft IR en op de stal waar ze nu staat wordt dat ontzettend goed in de gaten gehouden en gaat het heel goed.
Met de honden kan je hier eigenlijk alle kanten uit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:06

Als ik geen werk hebt om geld te verdienen om mijn honden en mijn paard te onderhouden, dan zou ik voor mezelf de keus toch snel gemaakt hebben. Maakt niet uit hoe goed ze staan en hoeveel ruimte ze hebben.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 00:08

Op dit moment is dat het gene waar het geld heen gaat de honden en het paard, dat vinden wij beide het belangrijkste en ze krijgen ook gewoon de verzorging die ze nodig hebben.
Maar goed daar zitten voor ons op dit moment wel consequenties aan vast!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:04

Ik weet niet hoe je het verwoord in sollicitatie gesprekken maar als bij mij iemand zou zeggen: ik wil mijn honden niet alleen laten, zou ik denken: wat kom je doen?
Werk is prioriteit een, en meestal is wel te regelen dat je je honden gaat uitlaten maar ik lees het nu alsof je een hele hoop mitsen en maren hebt. Probeer eens naar de mogelijkheden te kijken zonder die belemmeringen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:07

Pauline schreef:
Ik weet niet hoe je het verwoord in sollicitatie gesprekken maar als bij mij iemand zou zeggen: ik wil mijn honden niet alleen laten, zou ik denken: wat kom je doen?
Werk is prioriteit een, en meestal is wel te regelen dat je je honden gaat uitlaten maar ik lees het nu alsof je een hele hoop mitsen en maren hebt. Probeer eens naar de mogelijkheden te kijken zonder die belemmeringen.

Wat ik al geschreven heb is dat ik hier dan al snel langer als een uur onderweg ben, en ik heb nog nooit iets vermeldt daarover;) Dus terug gaan om de hond uit te laten?
Ik zoek gewoon werk en daarmee uit, ik zeg alleen dat ik niet weet waar meer voordelen aan zitten om dat op deze manier hier in Friesland te doen, en dan inderdaad altijd lang onderweg zijn of terug gaan naar Alkmaar.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:22

Dan zou ik teruggaan en in een dorp een woning zoeken waar je je prettig voelt.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:36

Ja, ik denk dat het hier misschien uiteindelijk ook wel op uit gaat komen!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:40

Tjah, lastig. Ik woon in drenthe (assen) en reis ook met openbaar vervoer. Ook ik kon geen vaste baan vinden. Nu werk ik toch tussen de 35 en de 40 uur..geen vaste baan maar simpelweg overal 'losse' uurtjes.

Ben nu bvb onderweg naar zwolle (1,5 u heen) om 3 uurtjes te werken, dan naar beilen (1 uur onderweg) om 2 uurtjes te werken en dan naar vries voor 2 uurtjes (1,5 u onderweg -heen en terug). Zo werk ik vandaag dus 7 uur..en ben 4 uur (minimaal) aan het reizen..dan heb je het nog niet eens over de 'tussenuren'. Dus tja, er is wel werk te regelen voor jezelf maar je zult er waarschijnlijk behoorlijk wat voor over moeten hebben..

Er is trouwens altijd wel wat werk te vinden in kledingzaken/supermarkten/ horeca. Verder altijd en overal roepen dat je werkzoekend bent en vooral veel netwerken..

Je moet voor jezelf beslissen wat voor jou de omstandigheden zijn die je nodig hebt om je weer gelukkig te voelen. Is dat werk? Dan moet je er gewoon flink bovenop zitten..dan zal het ook heus in Friesland lukken..misschien niet de ideale baan..maar wel inkomsten (en dat is niet geheel onbelangrijk denk ik zo?)!

Dus: wat heb jij nodig om je weer fijn te voelen? Creeer dan die omstandigheden! En het is helemaal niet raar om daarbij hulp te vragen van anderen, maar uiteindelijk moet jij (/moeten jullie) het doen!

Succes!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:40

Wat ik niet zo goed snap is dat je daarheen verhuisd zonder al een nieuwe baan te hebben, wetende dat je samen maar 28 uur/ week werkt...... Dan kun je toch bedenken dat je het financieel niet gaat redden, waardoor je in de problemen komt.
Of naar je ouders en sparen dus of je paard de deur uit en prioriteiten stellen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:53

Goof schreef:
Wat ik niet zo goed snap is dat je daarheen verhuisd zonder al een nieuwe baan te hebben, wetende dat je samen maar 28 uur/ week werkt...... Dan kun je toch bedenken dat je het financieel niet gaat redden, waardoor je in de problemen komt.
Of naar je ouders en sparen dus of je paard de deur uit en prioriteiten stellen.

Mijn vriend had een vaste baan tot zijn contract afliep, dus daar was wel over na gedacht, ik kon bij de action een maandje werken rondom kerst en hoopte in die tijd dus wel weer wat te vinden.

Dat wat ik dik gedrukt heb, ik ga nog liever onder een brug wonen!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:55

seabiscuitje schreef:
Tjah, lastig. Ik woon in drenthe (assen) en reis ook met openbaar vervoer. Ook ik kon geen vaste baan vinden. Nu werk ik toch tussen de 35 en de 40 uur..geen vaste baan maar simpelweg overal 'losse' uurtjes.

Ben nu bvb onderweg naar zwolle (1,5 u heen) om 3 uurtjes te werken, dan naar beilen (1 uur onderweg) om 2 uurtjes te werken en dan naar vries voor 2 uurtjes (1,5 u onderweg -heen en terug). Zo werk ik vandaag dus 7 uur..en ben 4 uur (minimaal) aan het reizen..dan heb je het nog niet eens over de 'tussenuren'. Dus tja, er is wel werk te regelen voor jezelf maar je zult er waarschijnlijk behoorlijk wat voor over moeten hebben..

Er is trouwens altijd wel wat werk te vinden in kledingzaken/supermarkten/ horeca. Verder altijd en overal roepen dat je werkzoekend bent en vooral veel netwerken..

Je moet voor jezelf beslissen wat voor jou de omstandigheden zijn die je nodig hebt om je weer gelukkig te voelen. Is dat werk? Dan moet je er gewoon flink bovenop zitten..dan zal het ook heus in Friesland lukken..misschien niet de ideale baan..maar wel inkomsten (en dat is niet geheel onbelangrijk denk ik zo?)!

Dus: wat heb jij nodig om je weer fijn te voelen? Creeer dan die omstandigheden! En het is helemaal niet raar om daarbij hulp te vragen van anderen, maar uiteindelijk moet jij (/moeten jullie) het doen!

Succes!!

Ik vind het knap wat je doet, en zal eerlijk zeggen ik zie dat niet zitten, en dan inderdaad vanwege mijn beesten!

Wat heb ik nodig om mij weer fijn te voelen? Tja een baan(maakt niet uit wat) die ik kan combineren met mijn hobby's en een leven die weer op de rit is!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:04

meschien is het een idee om werk te zoeken op tijden dat je vriend niet werkt,
als je vriend overdag werkt kun jij in de avond werken.
dan heb je de honden al geregelt en met een beetje geluk wil je vriend je dan ook wel weg brengen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:11

Mistral_Bink schreef:
Tja een baan(maakt niet uit wat) die ik kan combineren met mijn hobby's en een leven die weer op de rit is!

Ja meid, maar zoals jij er in staat wil je álles hebben en niets opgeven. Dat gaat niet werken. Sprookjes bestaan niet. Als je een full time baan zoekt, ook eventueel wat verder weg, kun je een hondenuitlaatservice regelen die elke dag je honden een uur meeneemt. Denk in oplossingen en niet in bezwaren.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:12

hanny_jelke schreef:
meschien is het een idee om werk te zoeken op tijden dat je vriend niet werkt,
als je vriend overdag werkt kun jij in de avond werken.
dan heb je de honden al geregelt en met een beetje geluk wil je vriend je dan ook wel weg brengen.

Nee dat is voor mij simpel gezegd gewoon uitgesloten, dan wil ik hier sowieso weg!
Weet het het klinkt raar maar dat trek ik gewoon niet.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:16

Vervelende situatie zeg, maar hoewel je het niet wilt horen, lijkt prioriteiten stellen me toch noodzakelijk. Je kan dan wel het geld in je dieren stoppen, maar als je daardoor de rest niet kunt betalen, loop je in de schulden. Dan heb je uiteindelijk geen huis,en ook geen paard meer omdat er schuldeisers op de stoep staan....

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:21

Die staat gelukkig niet op mijn naam dus over het paard hoef ik mij niet druk te maken.
Ik snap heel goed wat jullie bedoelen hoor met prioriteiten stellen, maar als ik de keuze moet maken om de beesten weg te doen om hier te blijven is de keuze voor mij heel snel gemaakt.
Alleen zo ver zijn we dus nog niet vandaar...

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 10:23

Chubby schreef:
Mistral_Bink schreef:
Tja een baan(maakt niet uit wat) die ik kan combineren met mijn hobby's en een leven die weer op de rit is!

Ja meid, maar zoals jij er in staat wil je álles hebben en niets opgeven. Dat gaat niet werken. Sprookjes bestaan niet. Als je een full time baan zoekt, ook eventueel wat verder weg, kun je een hondenuitlaatservice regelen die elke dag je honden een uur meeneemt. Denk in oplossingen en niet in bezwaren.

Klopt, ik zal daar in geen enkel opzicht tegen in gaan.
Maar dan komt er wel weer een MAAR we hebben 3 Bordercollies waarvan 1 met een serieus gedragsprobleem deze hond hebben wij nu ongeveer 3 maanden en die laat ik echt niet met een ander mee gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:27

Ik denk dat hoe jij het wil combineren heel erg moeilijk is. Ik had ook 2 honden en liet ze altijd goed uit maar ik moest echt wel fulltime werken om die te onderhouden en mijn auto en mijn paard. Het is het 1 of het ander...