Mijn krullen verdwijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Mijn krullen verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:57

Hoi :)

Ik heb al zo lang als ik leef een flinke bos krullen, waar ik altijd erg blij mee ben geweest! Te danken aan mijn moeder met haar krullen en mijn vader met (als hij het laat groeien) ook aardig wat krullen.
Echter, het wordt steeds minder. Sinds zo'n 2.5 jaar wordt het maar minder en minder. Zo erg zelfs, dat ik nu alleen onderin nog wat krullen heb.
Ook valt mijn haar ontzettend uit, eerst kon ik er een stiekje amper 2x omheen doen nu zo'n 5x met gemak.

Ik vind dit helemaal niet leuk, want ik vind stijl haar me helemaal niet staan ( :+ ) en ik wil verdorie gewoon mijn krullen terug. Ik heb al gebrainstormt met mijn ouders wat het nou kan zijn, en het enige dat ik me kan bedenken is dat ik 2.5 jaar geleden aan de yasminpil begonnen ben. Alleen dit is een hele lichte pil, en ik lees op internet alleen maar verhalen over dat mensen er juist meer krullen van krijgen.

Dus, toen mijn moeder in November bij de dokter was heeft ze het gevraagd. Hij zei dat hij daar niet zoveel over kon zeggen omdat hij een dokter was, maar dat ik eventueel wel vitaminen B kon gaan slikken. Dit doe ik nou zo'n 3 maanden en mijn haar is alleen nog maar stijler geworden.
Heb het ook aan mn kapster gevraagd en ook zij had geen idee.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Bij de dokter moet ik niet zijn, maar waar dan wel? En heeft iemand anders hier misschien ervaring mee?

Mijn haar is trouwens niet anders geknipt, en ik laat altijd veel laagjes knippen.. en het krulde ook altijd in alle lengtesEdit:
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 14-09-11 15:27, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek van TS verwijderd

Aradis

Re: Mijn krullen verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:03

Heb je je haar misschien laten groeien oid?
Biergist pillen schijnen ook goed voor je haar te zijn

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:05

de structuur van je haar veranderd nu eenmaal zo nu en dan. Het kan aan je voeding liggen maar dat hoeft niet. Permanentje?

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:06

stress is ook een grote factor voor haaruitval.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:09

Wat voor een kapper heb je?
en wat voor een shampoo gebruik je? Mijn hoofdhuid was heel droog, dus ook roos. kwam volgens mij kapster omdat ik altijd andrelon gebruikte. daar droogt alles van uit en dit zorgt er ook voor dat jehaar verliest. Ik heb nu een goede shampoo gekocht en mijn haar, en vooral hoofdhuid is er echt beter van geworden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:11

Eens in de zoveel jaar (geloof 7) veranderd je haar van structuur. Ik krijg nu bijvoorbeeld meer slag terwijl ik eerst echt stijl haar had.

Ook heeft voeding een grote invloed. Eet je wel afwisselend en ook (vette) vis?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:11

Oh dit heb ik al een aantal keer gehad! Toen ik klein was had ik altijd krullen (een hele bos!), daarna was het helemaal stijl, daarna weer krullen, weer stijl, toen even permanent gehad, maar is gauw weer stijl geworden en nu heb ik slag/krullen.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:12

Hm, het enige verhaal betreffende verdwenen krullen dat ik ken gaat over zwangerschap... Dat zal het niet zijn denk ik? Maar misschien heeft het dus wel met die hormonen in je pil te maken.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:16

Probeer even op iedereen te antwoorden:
Ben volgens mij niet anders gaan eten, en heb ook niet ineens een andere lente of model haar laten knippen.
Heb ook nog steeds dezelfde kapper als altijd. Zij heeft zelf ook een hele bos krullen. Ik was met head & shoulders en met andrelon perfecte krul. Op haar aanraden gebruik ik al geen conditioner meer, omdat dat je haar zwaar kan maken.

Ik eet nooit vis, eet over het algemeen ook geen vlees want dat lust ik niet. Enkel soms gehakt of een hamburger. Drink wel veel melk en eet veel kaas.

Zwanger ben ik niet, het is al zo'n half jaar uit met mijn vriend dus dan zou ik het wel verder gemerkt hebben hoop ik, haha. :P

Dat je haar eens in de zoveel tijd veranderd: Ja, maar zo ontzettend erg? En mijn beide ouders hebben dus altijd krullen gehad, waar zou dat stijle haar dan vandaan komen? :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:20

Hier het omgekeerde verhaaltje. Ik had tot mijn 18de volledig stijl haar, geen krulletje in te bekennen. Dat is er stilletjesaan beginnen uitgaan, startende onderaan mijn haren. Ondertussen heb ik meer krul dan stijl haar (hoewel ook nog lang niet zo krullend als het bij jou was). Learn to live with it :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:23

vinurr schreef:
Dat je haar eens in de zoveel tijd veranderd: Ja, maar zo ontzettend erg? En mijn beide ouders hebben dus altijd krullen gehad, waar zou dat stijle haar dan vandaan komen? :)

ja hoor; het schijnt om de 7 jaar of zo te zijn. ik had als klein meisje een bos krullen, toen eind lagere school bijna steil, net als jij nu. Middelbare school weer krullen (kroeshaar :') ) en een tijdje vooraan krullen en achteraan steil. Nu nog wel krullen maar niet maar van die mooie krulletjes zeg maar.

Je haar is nu trouwens ook mooi, maar ik snap wel dat je je krullen mist. Van zwangerschap schijnt je haar in sneltreinvaart van structuur te veranderen; dus misschien krijg je nog wel weer krullen.

Overigens schijnt styling ook zo zijn invloed te hebben op je haar. Mensen die het zelden wassen krijgen ook vaak meer krullen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:26

Als je een shampoo met veel siliconen hebt verzwaard dit ook je haar.
Ik zou het bijna eerder in die richting zoeken aangezien je in je lengtes en punten ook geen krul meer hebt.. En dit haar is wss al zo'n 3 a 4 jaar oud.. Dus dat je nu hormonale veranderingen (of iets anders wat van binnenuit invloed hoeft) zou hebben heeft dit enkel effect op de aanzet en niet op je lengtes of punten..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:32

een vriend van me gebruikte af en toe een stijltang en hield geen krul over. Stijltangen gebruikt? Of krultangen?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:48

Hee Paulien!

Je haar kan veranderen. Zo had ik vroeger ook super veel krullen (vanaf dat ik geboren was tot ong mn 15e).
Daarna werd het alsmaar minder en nu heb ik slag zoals je weet. :D

Ken ook iemand die eerst stijl haar had, en kreeg toen krul.

Je veranderd in de zoveel tijd, is niet veel aan te doen :)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:56

Ik weet niet hoe het komt? maar ik zou ook onwijs balen ( ik heb ook een lekkere volle krullenbos die steeds stijler lijkt te worden..)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:58

sallandval schreef:
een vriend van me gebruikte af en toe een stijltang en hield geen krul over. Stijltangen gebruikt? Of krultangen?

Nee ik stijl nooit mn haar, was juist zo gelukkig met mn krullen :')

Maar oke, het kan dus dat mn haar gewoon veranderd is? En daar valt niets aan te doen?
Kan het niet zijn dat er bijv een bepaalde 'waarde' ergens van niet klopt omdat ik iets te weinig of teveel binnen krijg? }:0

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:59

bij mij zakken ze ook steeds uit,
ben er eigenlijk wel blij mee, stomme krullen _O-

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:00

Ooh wat een verschil als je dat gewend bent dan is het wel schrikken. Bij is het net omgekeerd ik ben van krullen naar steil en nu weer flink was slag erin. Mijn dochter had als peuter mooie krulletjes na een verkoudheid waren ze allemaal verdwenen. Tot de dag van vandaag ze is nu 11.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:05

krullen kunnen verdwijnen naarmate je ouder word. ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:10

xxriiannee schreef:

Hoe verklaar je dan dat mijn moeder nog steeds een hele bos heeft? :P

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:15

vinurr schreef:
xxriiannee schreef:

Hoe verklaar je dan dat mijn moeder nog steeds een hele bos heeft? :P

:D

zie het dikgedrukte is mijn vorige post

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:19

Ik zou wel willen dat mijn zeven jaar dan eens voorbij waren en er iets anders met mijn haar gebeurde dan alleen maar saai superstijl... :=

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:22

Ik denk dat jij er zelf weinig aan kunt doen, maar dat je haar gewoon veranderd na verloop van tijd. Zeker wanneer je ouder word.
Heb ik ook gehad, precies hetzelde als jou alleen dan omgedraaid. :)
Je kan er denk ik weinig aan doen..

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:23

xxriiannee schreef:
Je haar kan veranderen. Zo had ik vroeger ook super veel krullen (vanaf dat ik geboren was tot ong mn 15e).
Daarna werd het alsmaar minder en nu heb ik slag zoals je weet. :D

Ken ook iemand die eerst stijl haar had, en kreeg toen krul.

Je veranderd in de zoveel tijd, is niet veel aan te doen :)

Ik had vroeger ook echt super veel krullen, maar die kan ik me alleen nog maar herinneren van foto's.. :') Nu, worden het er steeds meer en vooral met vochtig weer krijg ik echt al weer krullen, dus wie weet komen ze ook bij jou ooit weer terug..? :D

Maar wel erg jammer van zo'n mooie bos krullen en verder weet ik ook niet wat je er aan kunt doen helaas..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:01

Wat balen zeg voor jou! Krullen zijn zo mooi :(:) ! Ik heb stijl/slag haar en wil zoooo graag krullen :+ nou hopen dat mijn 7 jaar verandering van haarstructuur ook komt :')