Ervaringen Lactacyd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Ervaringen Lactacyd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:50

Wie gebruikt dit en hoe bevalt dit?

Ik gebruik nu niks geen zeep ofzo voor daar beneden... Maar toch heb ik zo af en toe het gevoel dat het wel wat frisser kan..
Maar ik heb wel eens gehoord dat als je dat gebruikt, het de zuurtegraad kan veranderen..

Maar soms ben ik een beetje onzeker over de 'geur'. Het is niet dat het echt stinkt, maar zo af en toe is het een beetje muf of zurig ofzo.. En dat is niet fijn natuurlijk... (Vooral een tijdje na het douchen.. Ik douche meestal in de avond, en dan de volgende dag rond de middag eind van de middag komt het dan een beetje opzetten.. Ik douche overigens elke dag :+ )

Dus mijn vraag dan ook, ruikt lactacyd ook fris?? Of gewoon neutraal?

Anoniem

Re: Ervaringen Lactacyd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:52

Neutraal :j ik gebruik het van het eigen merk van etos / kruitvat, het is maar net waar ik kom als het op is. Je moet het natuurlijk niet elke keer gebruiken. Ik gebruik het meestal 1 keer per week, en in mijn stopweek 2 keer. :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:55

ok en jij hebt dan geen last van geurtjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:56

Nope :)

Ik was me de rest van de week alleen met water. En dan 1 keer per week speciaal. dat spul is bedacht om de zuurgraad van je vagina normaal te houden. :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:13

dankje wel.. hoe duur is het ongeveer?? en hoelang kun je er mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:16

Huismerken is ongeveer rond de 5 euro per product, en 4 euro voor een douche. Ik doe er ruim 10 weken mee (douche mag je max 10 keer gebruiken, en de vloeistof is precies genoeg voor die tien weken). En met de wasschuim 3 keer zo lang :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:17

Hm. Bij mij gaat het negen van de tien keer mis als ik dat spul gebruik, wordt geregeld gevolgd door een schimmelinfectie. Mijn huisarts heeft het mij afgeraden om te gebruiken, je lichaam schijnt daar zelf toch het beste in te zijn. Mijn oksels bv ruiken aan het eind van de dag ook niet echt fris, toch zijn ze dan niet "vies" in de zin van onhygiënisch. En dat schijnt dus ook voor daarbeneden te gelden.
Maar misschien ben ik een uitzondering, dat kan natuurlijk ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:21

mijn dokter heeft me zelfs verboden dat spul te gebruiken. Je lijf houdt zichzelf daar beneden prima schoon en als jij je gewoon elke dag wast met lauw warm water is dat meer dan voldoende :j (ook hier die schimmel infecties namelijk, maar dat komt niet omdat je je niet goed schoon houdt, die schimmel zit namelijk al in je darmen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:21

Ik heb daar echt helemaal geen last van.. mijn arts zei juist dat ik het moest doen, alleen niet vaker dan 1 keer per week. Tenzij ik menstrueer.. zo zie je maar dat elk lichaam anders is :j

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:23

Ik was mijn frutsel elke dag gewoon met zeep, ik heb nooit ergens last van.
Gewoon goed uitspoelen, ik persoonlijk vind wassen met alleen water niet voldoende..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:26

Zeep is bij mij echt funest! Dan kom ik zelfs met medicijnen niet van de schimmelinfecties af! Puur omdat het zelfregulerende laagje dan weggewassen is. Best waardeloos hoor, moet ook altijd oppassen dat het er niet per ongeluk terecht komt. Wel apart dat elk lichaam zo anders reageert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:26

Pascal schreef:
Ik was mijn frutsel elke dag gewoon met zeep, ik heb nooit ergens last van.
Gewoon goed uitspoelen, ik persoonlijk vind wassen met alleen water niet voldoende..

hahaha je frutsel :D

Ik gebruik die meuk trouwens elke dag, maar dat is dan niet goed ofzo? Hmm.. misschien er eens een tijdje mee stoppen en kijken wat er dan gebeurd :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:28

fanci_mike schreef:
Zeep is bij mij echt funest! Dan kom ik zelfs met medicijnen niet van de schimmelinfecties af! Puur omdat het zelfregulerende laagje dan weggewassen is. Best waardeloos hoor, moet ook altijd oppassen dat het er niet per ongeluk terecht komt. Wel apart dat elk lichaam zo anders reageert!

Apart zeker :j bij mij spoelt er wel eens per ongeluk zeep langs, ff goed afspoelen niets aan het handje. Gek zo'n lichaam :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:30

ik zat net even op de site van lactacyd te kijken, maar daar staat zelfs dat je het elke dag mag gebruiken.. dat het helemaal aangepast is aan je lichaam..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:33

Je kan het natuurlijk altijd proberen, gezien de ervaringen hier werkt het voor de een wel en voor de ander niet. 50/50 shot!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:33

Ik zelf heb er geen ervaringen mee, maar mijn tante heeft het gebruikt en die heeft door de Lactacyd, uitspraak van de HA, een schimmelinfectie gehad waar je u tegen zegt..

Die is er echt goed ziek van geweest.. Kon zelfs niet meer lopen van de pijn down under..

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:34

Ik gebruik het ook elke dag hoor, nergens last van!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:35

Ik gebruik het niet en ga het ook niet gebruiken. De meeste artsen en gynaecologen raden het af en ik heb altijd geleerd te spoelen met water. Dit werkt bij mij erg goed en ik heb dan ook geen last van nare geurtjes.

fanci_mike schreef:
Hm. Bij mij gaat het negen van de tien keer mis als ik dat spul gebruik, wordt geregeld gevolgd door een schimmelinfectie. Mijn huisarts heeft het mij afgeraden om te gebruiken, je lichaam schijnt daar zelf toch het beste in te zijn. Mijn oksels bv ruiken aan het eind van de dag ook niet echt fris, toch zijn ze dan niet "vies" in de zin van onhygiënisch. En dat schijnt dus ook voor daarbeneden te gelden.
Maar misschien ben ik een uitzondering, dat kan natuurlijk ;)

Dit heb ik ook wel, nou ja, niet bij m'n oksels, maar down there. Maar dat lijkt me ook logisch, je bent een hele dag in de weer geweest en je moet toch naar de wc, lijkt me. :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 24-02-11 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:36

dank jullie voor de tips :) ik denk dat ik het morgen toch maar eens haal.. voel me dan miss toch wat zekerder erover..

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:39

Ik zou het anders eerst gewoon om de dag ofzo gebruiken.. Krijg je er last van moet je dus minder gebruiken en heb je het gevoel dat het niet helpt probeer je gewoon elke dag. Ik denk dat je het snel genoeg merkt.. Ik heb ook wel eens een ander merk geprobeerd, ik merkte het meteen..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:41

ja ik denk wel dat ik de echte lactacyd koop.. miss is een goedkoper merk ook heel goed hoor.. maar toch heb ik dan net wat meer vertrouwens in lactacyd haha

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:44

Als je Lactacyd gaat gebruiken neemt ook de kans op geurtjes toe... Als je namelijk een schimmelinfectie krijgt door het wassen met een (vaginale) zeep kan je afscheiding namelijk naar bedorven vis of zuivel gaan ruiken.. Wat wil je liever...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:46

sjonge jonge wat zijn de meningen verschillend zeg.. de één is er goed over te spreken, en de ander helemaal niet....

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:47

Ik gebruik het ook 1 keer in de week. Ik vind het wel fijn spul, inderdaad toch het gevoel dat je alles weer even opfrist. Ik gebruik de spullen van lactacyd (dus geen huismerk), heb eerst dat zeepblok gebruikt, maar dat vond ik toch niets. Nu gebruik ik de was-emulsie, daar zit ook nog een fris geurtje aan :)

De toename van de geurtjes kan er volgens mij aan liggen dat je het dan te vaak gebruikt, hierdoor raakt je zuurgraad verstoort. Ik denk dat als je het 1 keer in de week doet het geen kwaad kan...

Hier geen last van schimmelinfecties o.i.d. Ik denk dat het per persoon verschilt hoe je lichaam er op reageert. Je hebt ook van die vakantie verpakkiningen, die zijn klein en kan je mooi gebruiken om het eens te proberen!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:50

ja miss is het per persoon verschillend idd.. ik kan ook rustig met zeep wassen ofzo.. en er gebeurt verder niks.. (niet dat ik dit vaak doe... maar toch) en even de hoge druk erop is ook geen probleem bij mij..