Ik heb gezocht maar ik kon niks vinden over dit onderwerp hier op bokt.
ongeveer 2 weken geleden begon ik meer last van mijn contactlenzen (harde) te krijgen, en dan vooral die in mijn linkeroog. Het gaf een branderig gevoel net alsof er een wimperhaartje tegen de rand zat oid. Heel irritant.
Afgelopen week woensdag was de pijn zo opgelopen dat ik mijn contactlens uit moest doen, ik hield het niet vol. Dat is helemaal niks voor mij, ik draag mijn contactlenzen altijd stof, hooikoorts, zwemmen, verharen, het maakt niet uit. Ook begon ik al een paar dagen een waasje te zien voor mijn oog. Ik kon alleen niet controleren of het van mijn lens of van mijn contactlens was omdat ik zonder lenzen alles wazig zie

Mijn vader erg geïrriteerd dat ik het toen pas vertelde (na 2 weken last) en donderdag de huisarts gebeld. Daar kon ik vrijdag ochtend terecht, bij de assistent die de dienstdoende arts er bij kon roepen als het nodig was.
De assistent heeft in mijn oog gekeken maar ze zag niks, helemaal niet rood. Dat is het ook geen moment geweest, dus bindweefselontsteking kon het niet echt zijn. Ze heeft mijn contactlens onder een microscoop gelegd en daar was ook niks te zien.
Dus de arts er bij, die heeft het ook onderzocht. Nu schijn ik een beschadiging aan de lens van mijn oog te hebben. Er kan een randje oid op mijn contactlens hebben gezeten, en als dat de hele tijd over hetzelfde plekje schuift dan wordt dat een gleufje. Dat is ook de reden dat ik dus wazig zie met dat oog.
Nu mag ik minimaal 6 weken geen contactlenzen in en moest ik vrijdag linea recta naar de opticien om een bril aan te laten meten (en die zag ook dat ik alweer een punt achteruit ben gegaan qua zicht, dus ik zit nu op -5,75). Ook worden mijn lenzen opgestuurd naar de fabriek (?oid) om ze te laten onderzoeken en polijsten.
Nu ben ik benieuwd of er bokkers zijn die een vergelijkbaar iets hebben gehad of die er toevallig verstand van hebben
. Hoe lang duurt het tot het wazige weg gaat? Is 6 weken geen contactlenzen in reëel? Zijn er verder nog dingen die ik wel/niet er aan kan doen?
Bedankt voor het lezen iig
.