Fitness buddy?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Fitness buddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:43

Hola! *D

Ik als 21 jarige luie donder vroeg me af of er nog meer mensen zijn die nog meer een schop onder hun kont kunnen gebruiken wat betreft lichaamsbeweging. Misschien zelfs een ideetje om met z'n 2tjes of met een groepje te gaan sporten, mochten er mensen in de omgeving wonen dan he ;)

Ik wil zooo graag weer een iets platter buikje, maar eigenlijk is het vooral dat ik weer iets wil doen waar ik achteraf van kan zeggen 'zo, dat heb ik maar lekker even weer gedaan'. :') In principe heb ik niet veel te klagen wat betreft mijn figuur. Ben 1.65m, kilootjes of 55 en ik oog slank. Zou gewoon fijn zijn als het eventjes iets strakker wordt en sporten samen kan ook erg gezellig zijn!

Zelf mis ik gewoon erg de motivatie ervoor. Het is zo makkelijk om gewoon met je gat op de bank te blijven zitten in je warme huisje. Maar dat wil ik niet langer! Iemand motivatie tips of iemand die zelf ook een buddy zoekt??

Oja, grote kans dat dit verkeerd staat. Er zijn zoveel onderwerpen waar je iets kunt plaatsen dus ik was het spoor even bijster..

Anoniem

Re: Fitness buddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:15

Nou, ik train in Appingedam, bij Wellness plaza. Maar ik neem aan dat je in de stad woont???

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 23:20

Ik woon in de stad inderdaad. Weet ook genoeg plekken in de buurt waar ik eventueel heen zou kunnen gaan, maar heb het lef niet om er in m'n uppie heen te gaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:32

Had ik ook, ik dacht tussen de bodybuilders en vrouwen in lycra pakjes terecht te komen. Maar dat valt me toch mee! Je kunt altijd even kijken bij een sportschool en een gratis training doen??? Kun je een beetje kijken wat er al zo rondloopt. Ik ben er helemaal af van die vrees, als er nu een vrouw binnenkomt met een top figuur, voel ik me er niet door geimponeerd hoor! Gewoon gaan!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:47

Ik had een buddy, ze begon steeds over elkaar steunen enzo... Uiteindelijk sleepte ik haar meer mee dan andersom en belde ze op het laatste moment altijd af. Zette ik de gewichten klaar en d'r stepje enzo was ze er weer niet...
Ik ga nu altijd alleen of soms met mijn vriend. :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 10:52

Misschien moet ik m'n vriend dan maar even lief aan ga kijken of hij me niet mee wil nemen naar een sportschool, ondanks je motiverende woorden durf ik toch nog steds niet in mijn eentje te gaan haha. Ik en met alles zo'n muts hoor, eerste keer met de trein in mijn eentje was ik ook belachelijk gestresst :o

Zo'n buddy moet je ook niet hebben zeg! In plaats van gezelligheid heb je dan alleen maar gezeur, waardeloos. Wel top dat jullie allebei gewoon dapper alleen gaan sporten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:17

Ik train het liefst alleen, muziekje aan en gaan maar. Ik wil niet afhankelijk zijn van een ander daarin. Ik ben eerst met mijn man mee geweest. Maar die doet zijn eigen ding, maar de drempel was weg.
Het ligt er ook wat aan, naar welke sportschool je gaat, bij de ene sportschool is het vleeskeuringsgehalte wat hoger dan bij de andere.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:04

De sportschool waar ik (alleen) train heeft ook fysiotherapie. Daar is het strakke lijvengehalte ook een stuk minder. Je ziet er veel mensen die komen revalideren, dan voel je jezelf ineens ernstig gezond hoor. :j
De vier grote tv-schermen zorgen ervoor dat je tijdens het trainen wat te kijken hebt, op verzoek wordt ook nog je favoriete zender opgezet.

Samen trainen is misschien gezelliger, maar je bent wel altijd afhankelijk van iemand. Probeer je over je zenuwen heen te zetten en ga lekker in je uppie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:48

Bij ons is ook een fysiotherapie aanwezig en ik ga om 8.30 en dan zijn er veel 50+ers. Sommige van de cardioapparaten hebben een eigen beeldscherm en afstandsbediening, er zijn namelijk best een hoop mensen die een uur fietsen en die kijken dan bijvoorbeeld dan as the world turns :D Ik zie Jan de Hoop ook vaak op hun beeldschermen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:17

Ik ben in oktober ook beginnen te fitnessen met mijn vriend.
Ook als 21e jarige best luie donder (maar mijn lichaam mag het wel hebben :o )

Eerste maanden was het even doorzetten, maar nu ga ik meestal 3 keer per week, ga binnenkort proberen om 4 keer per week te gaan. En ondertussen ga ik ook nog wekelijks zwemmen.

Heb soms ook wel iemand nodig die me een schop onder men kont geeft, maar mijn vriend heeft dit soms ook. (en als we dit samen hebben komt er niets van :o )

Op de fitness zelf gaan we elk onze eigen weg. Ik begin meestal met cardio, met daarna nog wat extra cardio en als het kan doe ik de buikspiersessie's mee, men vriend doet vooral spiergroepen trainen, en achteraf soms ook nog even trilplaat.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:29

Mijn fitness buddy laat het altijd afweten. is in 1 maand maar 2x geweest...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 19:19

Alles samen doen lijkt me ook niets hoor, je eigen weg volgen is ook belangrijk. Een afspraak maken met iemand van , 'joh morgen om1uur?', dat heb ik we nodig want anders doe ik het gewoon niet.
Maar het lijkt dus toch we mee te vallen met het soort mensen wat op de sportschool komen, dat is al fijn om te horen!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:31

Dat lijkt mij ook wel wat. Ik vind de drempel best hoog om in je eentje naar een onbekende sportschool te gaan. Geen idee waar alles dan is, hoe het werkt, dat zullen ze vast wel uit leggen maar toch.
Maar ik woon in Utrecht ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:43

Lijkt me ook wel wat....
Iemand in Leiden die ook een buddy zoekt?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:13

Jammer dat jullie niet in de buurt wonen, denk dat wel meer mensen hier 'last' van hebben. Dus dan hoop ik maar voor jullie dat er een buurtgenootje is met wie je samen heen kunt gaan. Ik zou me in ieder geval wat minder knullig voelen als er nog iemnd bij was.

Ik zou me alleen al druk kunnen maken over wat voor soort kleding ik aan zou moeten doen :')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:12

Daar heb ik gelukkig nooit last van en nooit van gehad ook.
Vanavond ga ik spinnen, alleen, doe mijn klikschoenen en broek met ingebouwde biefstuk aan, een oud poloshirt en zeg mijn mede-spinners vriendelijk gedag. Eerlijk gezegd zou ik je niet eens kunnen vertellen wie wat aan heeft en waarschijnlijk zullen ze dat van mij ook niet kunnen vertellen na afloop als ze dat gevraagd wordt.

Probeer gewoon te genieten van het sporten en maak je niet zo druk over wat mensen wel niet van je zouden kunnen denken. Lekker belangrijk, het gaat er toch om dat jij het naar je zin hebt? Iedereen die daar aan het sporten is heeft net als jij ook een keer die sportschool binnen moeten stappen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:27

Ik herken het wel een beetje. Ik vind die stap om alleen naar een sportschool o.i.d. te gaan te groot. Nu ben ik wel weer in een fanatieke periode dat ik regelmatig een stukje ga hardlopen met de hond of een stuk ga skeeleren. Maar toch die schop onder mijn kont is er niet echt, omdat ik het allemaal alleen doe. Het is té makkelijk om te zeggen dat je even een dagje overslaat en je bent dan al gauw een week verder :+ .

LosseTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:28

oooow als ik bij je in de buurt woonde ging ik graag mee
waar woon in ederveen (gld) das net te ver
maar mijn buik mag er in elk geval ook af haha

LosseTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:29

maar wel goed idee

als er mensen zijn in de buurt van ede,ederveen,lunteren
zeg het maar!!

leuke jongens zijn ook welkom O:)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 10:14

Betteke schreef:
Daar heb ik gelukkig nooit last van en nooit van gehad ook.
Vanavond ga ik spinnen, alleen, doe mijn klikschoenen en broek met ingebouwde biefstuk aan, een oud poloshirt en zeg mijn mede-spinners vriendelijk gedag. Eerlijk gezegd zou ik je niet eens kunnen vertellen wie wat aan heeft en waarschijnlijk zullen ze dat van mij ook niet kunnen vertellen na afloop als ze dat gevraagd wordt.

Probeer gewoon te genieten van het sporten en maak je niet zo druk over wat mensen wel niet van je zouden kunnen denken. Lekker belangrijk, het gaat er toch om dat jij het naar je zin hebt? Iedereen die daar aan het sporten is heeft net als jij ook een keer die sportschool binnen moeten stappen.

Lijkt me heerlijk als je zo kan denken :j
Ik loop bij '1e keren' toch helemaal vast van de stress. Ik kan er echt niet tegen als ik niet weet hoe iets gaat.. heel vervelend. Ik weet ook ergens wel dat het onzin is dt ik het niet in mijn eentje durf en dat er heus niemand is die me raar aan zal kijken, maar op de een of andere manier kom ik niet van dat gevoel af.

Scheelt dat er dus meerdere mensen zijn die zich zo voelen, voel ik me toch iets minder apart :D

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:18

Haha inderdaad dat heb ik ook altijd. Niet zo zeer omdat ik bang ben wat mensen denken maar meer dat ik niet weet hoe het gaat.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:57

Hmm ik herken je gevoel. Ik had een "fitness"buddy (we gingen samen naar Bodyjam/Zumba) maar zij kwam vaak niet en motiveerde mij ook totaal niet waardoor ik uiteindelijk af en toe alleen ging maar dat vond ik helemaal niets omdat het leek alsof de rest allemaal samen met iemand was. :')

Ik werk in Groningen maar woon er niet dus voor mij wordt sporten daar ook niet echt motiverend. :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 11:51

Verbaasd me trouwens wel hoeveel mensen elkaar laten 'stikken' trouwens! Ik zou me doodschamen als ik steeds bij iemand zou afzeggen..

En kan me voorstellen dat het niet motiverend voor je werkt rianne om in groningen te gaan trainen :D na het werk is het op naar huis en niet op naar de sportschool zodat je nog langer van huis bent, kapot bent na afloop en an ook nog lekker mag reizen :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:48

Nou... ik ben de fitnessbuddy helemaal zat... Laatst wilde ze "echt" weer proberen, ik sta daar leuk en hoppa... Madame is weer moe... pff
En nog beledigd als ik niet kan vanwege een verjaardag... Ja loop lekker een eind heen!!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:42

Wat flauw zeg.. Ik zou een veel socialere fitness buddy zijn als ik een buddy had :Y)