Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
De 3e wordt ook weer een kies
Ik weet er zelf inderdaad genoeg vanaf, hij heeft me alles woord voor woord uitgelegd omdat ik het anders niet toeliet
knabbelgirl schreef:Ketaki: Als hij een beetje los komt kan er spul bij komen, etensresten, speeksel en drinken. Dus dan moet hij inderdaad even flink schoon gemaakt worden![]()

sologirl schreef:Ik mocht kiezen tussen een implantaat of een operatie en een lange tijd weer een beugel. (Tand zat/zit in m'n gehemelte). Ik heb gekozen voor het laatste, heb er eigenlijk ook wel spijt van, m'n geduld wordt goed getest!

Ketaki schreef:sologirl schreef:Ik mocht kiezen tussen een implantaat of een operatie en een lange tijd weer een beugel. (Tand zat/zit in m'n gehemelte). Ik heb gekozen voor het laatste, heb er eigenlijk ook wel spijt van, m'n geduld wordt goed getest!
ik had toch echt niet voor het laatste gekozen.
ben al panisch voor de tandarts.
dus dan maar de 1e keuze voor mij
Dus hopen dat mijn 3 melktandjes nog braaf blijven zitten voor een paar jaren
En dat terwijl het gewoon een erfelijke aandoening is, want ik mis 4 "volwassen" tanden net als een heleboel tantes en nonkels hier hebben. Yasmine schreef:Hier wordt er ook niks voor vergoed, omdat het als plastische chirurgie wordt aanzien... Fijn hoor, want ik zal er in de toekomst nog 3 nodig hebbenDus hopen dat mijn 3 melktandjes nog braaf blijven zitten voor een paar jaren
En dat terwijl het gewoon een erfelijke aandoening is, want ik mis 4 "volwassen" tanden net als een heleboel tantes en nonkels hier hebben.
Wendy schreef:Jij hebt gewoon dik mazzel gehad ketaki...
Mijne kostte destijds ruim 1400 euro. 450 euro kreeg ik vergoed vanuit de aanvullende verzekering, de rest moest ik zelf ophoesten, terwijl ik op dat moment nog student was. Het gaat om een hoektand, maar de redenering was toen dat een brug goedkoper is en er net zo mooi uit kan zien.
Dat een implantaat de beste lange termijn oplossing was en het zonde is om gezonde tanden af te slijpen deed niet ter zake.
Overigens heeft jouw tandarts blijkbaar ook zijn graantje meegepikt als hij daarvoor 2000 euro rekende!