Tandimplantaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Tandimplantaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 19:43

Hallo!

Ik ben benieuwd wie er hier allemaal implantaten in zijn/haar mond heeft? Ik heb er op dit moment 2 zitten, en de 3e is nu helaas ook onderweg

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:34

Ik heb er (voorlopig) één sinds 3 jaar, omdat ik op verschillende (4) plaatsen onder mijn melktanden geen andere tanden zitten/zaten. Eén melktand is jaren geleden uitgevallen en daar heb ik nu een implantaat. De 3 overige melktanden zitten er voorlopig nog steeds in en ik hoop dat dat nog lang zo blijft, want ik heb voorlopig geen behoefte aan nog meer implantaten...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:38

Waar heb je ze zitten TS? En waarom krijg je implantaten? Ik heb ze niet maar door mijn bijbaantje als tandartsassistente kan ik je er wel wat over vertellen. Maar onderhand heb je er al twee "achter je kiezen" ;) dus weet je zelf ook al het een en ander!

tesseke

Re: Tandimplantaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:54

Geen implantaten, maar binnenkort kronen (en ben er erg blij om :) )

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 13:02

Ik heb 1 voortand, en 1 kies :) De 3e wordt ook weer een kies :j Ik weet er zelf inderdaad genoeg vanaf, hij heeft me alles woord voor woord uitgelegd omdat ik het anders niet toeliet :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:23

ochjee ik moet over een tijdje wss ook een implantaat, bij de gedachte alleen al krijg ik de rillingen:')

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:27

ik heb 2 implantaten met daarop een brug van 3 kiezen

helaas brak er een stukje van de middelste kies af em moest deze er uit
er is een nieuwe in gegaan en ook bij deze is er weer een stukje van de middelste kies afgebroken
maar ik heb het maar zo gelaten ,was een heel gedoe[ en ik ben geen held]

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 17:48

Gedoe is dat inderdaad! Ik heb ook eens in het half jaar/jaar dat ik ze opnieuw vast moet laten lijmen? Hebben jullie dat ook? (verschillende tandartsen)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:39

ik heb ook een tandimplantaat.

heb alleen wel een probleem, me kunsttandje is los en moet ik laten lijmen, maar vind um ook erg "stinken" aan de binnenkant, wat kan dat zijn, moet die dan gepoetst worden door de tandarts?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:14

Ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad en ik heb hem nu 3 jaar. In oktober het implantaat laten zetten, 6 maanden laten ingroeien en dan na die 6 maanden mijn kroon laten opmeten en plaatsen. Tandarts kijkt 'm ieder jaar bij de controle na maar hij is nog steeds perfect in orde :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 09:47

Ketaki: Als hij een beetje los komt kan er spul bij komen, etensresten, speeksel en drinken. Dus dan moet hij inderdaad even flink schoon gemaakt worden :j :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:29

knabbelgirl schreef:
Ketaki: Als hij een beetje los komt kan er spul bij komen, etensresten, speeksel en drinken. Dus dan moet hij inderdaad even flink schoon gemaakt worden :j :)

ik kan me implantaat er idd helemaal uithalen ( de tand dan)

merk wel, dat doordat die tand er niet omheen zit, ik weer drukkende pijn voel.

dat ik een mondklem op me kaken heb gehad.

doe me tand niet eerder weer in voor me tandarts te bereiken is, en deze week is hij met vakantie |(

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:47

Ik mocht kiezen tussen een implantaat of een operatie en een lange tijd weer een beugel. (Tand zat/zit in m'n gehemelte). Ik heb gekozen voor het laatste, heb er eigenlijk ook wel spijt van, m'n geduld wordt goed getest!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:51

sologirl schreef:
Ik mocht kiezen tussen een implantaat of een operatie en een lange tijd weer een beugel. (Tand zat/zit in m'n gehemelte). Ik heb gekozen voor het laatste, heb er eigenlijk ook wel spijt van, m'n geduld wordt goed getest!

ik had toch echt niet voor het laatste gekozen.

ben al panisch voor de tandarts.

dus dan maar de 1e keuze voor mij :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:54

Ik heb alweer 6 jaar een implantaat en ik ben er erg blij mee...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:32

Ketaki schreef:
sologirl schreef:

ik had toch echt niet voor het laatste gekozen.

ben al panisch voor de tandarts.

dus dan maar de 1e keuze voor mij :)

Ben niet bang ofzo, de pijn valt ook reuze mee, maar het duurt echt enoooorm lang!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:33

ik heb er ook een...
Ben doodsbang voor de tandarts, maar dit viel nog wel mee vond ik ! :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:51

Ik heb 1 implantaat, en ben er heel blij mee.
Alleen de prijs, daar was ik een stuk minder blij mee :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:53

darwin schreef:
Ik heb 1 implantaat, en ben er heel blij mee.
Alleen de prijs, daar was ik een stuk minder blij mee :=

wie is wel blij met de prijs dan?

ik heb er ongeveer 2000 euro voor neergelegd, alhoewel de verzekering en de gemeente :)
(omdat mijn inkomsten te weinig waren :o :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:19

Hier wordt er ook niks voor vergoed, omdat het als plastische chirurgie wordt aanzien... Fijn hoor, want ik zal er in de toekomst nog 3 nodig hebben %) Dus hopen dat mijn 3 melktandjes nog braaf blijven zitten voor een paar jaren := En dat terwijl het gewoon een erfelijke aandoening is, want ik mis 4 "volwassen" tanden net als een heleboel tantes en nonkels hier hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:26

Yasmine schreef:
Hier wordt er ook niks voor vergoed, omdat het als plastische chirurgie wordt aanzien... Fijn hoor, want ik zal er in de toekomst nog 3 nodig hebben %) Dus hopen dat mijn 3 melktandjes nog braaf blijven zitten voor een paar jaren := En dat terwijl het gewoon een erfelijke aandoening is, want ik mis 4 "volwassen" tanden net als een heleboel tantes en nonkels hier hebben.

en waarom word dat gezien als plastische chirurgie dan?

ik heb het als noodzakelijk gekregen omdat het een voortand is en ik het nodig heb voor me werk.

me tandarts raadde mij aan extra te ovedrijven
zodat het vergoed zou worden. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:58

Enkel en alleen voortanden worden als noodzakelijk gezien, en België is sowieso anders geregeld :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:45

Jij hebt gewoon dik mazzel gehad ketaki...
Mijne kostte destijds ruim 1400 euro. 450 euro kreeg ik vergoed vanuit de aanvullende verzekering, de rest moest ik zelf ophoesten, terwijl ik op dat moment nog student was. Het gaat om een hoektand, maar de redenering was toen dat een brug goedkoper is en er net zo mooi uit kan zien.
Dat een implantaat de beste lange termijn oplossing was en het zonde is om gezonde tanden af te slijpen deed niet ter zake.
Overigens heeft jouw tandarts blijkbaar ook zijn graantje meegepikt als hij daarvoor 2000 euro rekende!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:15

Wendy schreef:
Jij hebt gewoon dik mazzel gehad ketaki...
Mijne kostte destijds ruim 1400 euro. 450 euro kreeg ik vergoed vanuit de aanvullende verzekering, de rest moest ik zelf ophoesten, terwijl ik op dat moment nog student was. Het gaat om een hoektand, maar de redenering was toen dat een brug goedkoper is en er net zo mooi uit kan zien.
Dat een implantaat de beste lange termijn oplossing was en het zonde is om gezonde tanden af te slijpen deed niet ter zake.
Overigens heeft jouw tandarts blijkbaar ook zijn graantje meegepikt als hij daarvoor 2000 euro rekende!

klopt dat mijn tandarts indd niet de goedkoopste is, maar goed.
hij wil dat het goed zit en tja, dan iets duurder, zodat het wel goed zit. :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:20

In België is dit inderdaad helemaal anders geregeld.

Mijn vriend heeft een ziekte (of zeg maar had) aan zijn tanden. Hij maakte geen kalk meer aan en hierdoor brokkelden zijn tanden gewoon af. Hij heeft nu bovenaan en onderaan een gebit met onderaan implantaten zodat het gebit niet begint te schuiven. Heeft hem best veel gekost en het is in België onmogelijk om onder de ... jaar (ik denk iets van een 65) terug te trekken voor een gebit.