De zomer komt er weer aan en voor veel mensen staat er dan een hoop waterpret op het menu. Voor mij ook, alleen dan helaas in beperkte mate. Ik heb namelijk een onwijze zwembad-angst.
Het klinkt heel vreemd, en dat is het eigenlijk ook. Maar op de een of andere manier is het zo, ik ben bang voor diepe (grote) zwembaden. Ik heb geen flauw idee waar ik nu eigenlijk bang voor ben en het verschilt ook compleet per zwembad. De ene keer durf ik er wel in, maar niet naar het midden te zwemmen en de andere keer ga ik van mijn langzalzeleven met geen mogelijkheid dat bad in.
Het is voor mij niet van levensbelang natuurlijk. (Daarom ga ik ook geen professionele hulp zoeken) Ik heb immers geen kinderfeestjes of andere zwempartijtjes meer, maar het is toch wel verdomde fijn om bijvoorbeeld op vakantie een frisse duik te kunnen nemen.
Hebben jullie ervaring met een dergelijke angst
Heb je een angst waar je ook niet uitkomt
Of heb je gewoon tips
Brand los!

ik weet het niet hoor.. maar het lijkt me best wel vervelend
)
Ook nooit bijna verdronken of ergens in vastgezeten ofzo (nu ik dat typ krijg ik wel de kriebels)
vaak heeft het met een bepaalde ervaring van vroeger temaken soms zelf zonder dat je het zelf nog kan herineren dus hypnotherapie zou een goede oplossing kunnen zijn om de oorzaak te vinden en aan te pakken
Vind die roostertjes en lampen zo verschrikkelijk! Als ik er nu aan denk krijg ik ook helemaal de bibbers

En in de middelste baan zat ook een soort gat in de bodem, daar was gewoon een vierkantje van denk ik 4x4 tegeltjes dieper. Doodeng. Hárd dat ik altijd ging
In vreemde zwembaden wil ik altijd alleen maar in recreatiebad. Nouja, eigenlijk ga ik nooit zwemmen haha. De zee houd ik ook niet van.