75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:21

Tot zo'n twee jaar geleden heb ik een hele vervelende tijd doorgemaakt. Wegens een aantal grote traumatische ervaringen had ik een depressie, durfde niet meer naar buiten (straatvrees), veel nachtmerries en daarbij deed ik dus erg veel aan troosteten. Door te eten schakelde ik het rotgevoel uit en voelde ik me weer een stuk beter.

Na een tijd traumaverwerking te hebben gehad ben ik inmiddels over het grootste gedeelte heen. Het zal nooit makkelijk worden maar ik kan er nu goed mee leven, durf weer gewoon naar buiten en functioneer weer redelijk in de maatschappij :)

Maar een van de problemen was dus mijn gewicht waardoor ik me zorgen begon te maken over mijn gezondheid. Ik woog tussen de 145 en 155 kilo, het zwaarste gewicht weet ik niet precies omdat ik pas na een maand op de weegschaal durfde te staan en hij toen 145.5 aanwees. en ik ben in februari 2009 begonnen met zelfstandig afvallen. Ik heb toen een hometrainer gekocht en ben dmv sporten en gezond en gematigd eten binnen 10.5 maand ruim 75 kilo afgevallen. Dat ging eigenlijk vrij makkelijk door het verstand op nul te zetten, systematisch te blijven sporten en jezelf ontzettend streng te behandelen qua eten. Toen ik rond de 35 kilo kwijt was heb ik een dieetiste ingeschakeld omdat het allemaal wel erg hard ging en ik wel vond dat ik daarom begeleiding nodig had.

Dat is dus een jaar lang heel goed gegaan, maar nu zit ik op een punt dat ik echt zo vast zit als een huis. Ik jojo al een jaar tussen de 78 en 84 kilo en ik krijg er gewoon niet meer vanaf. Ik sport nog steeds erg veel (wel een stukje minder als in het begin) maar ik ben de hele dag door zo slap als een vaatdoek. Mijn bloed is gecontroleerd en is op dit moment gewoon helemaal goed. Ik eet ook wat meer, maar het slappe gevoel blijft. Mijn omgeving noemt me af en toe een wandelend lijk omdat ik wanneer ik me slap voel ook echt wit wegtrek := Dan eet ik een liga en gaat het wel weer even, maar het slappe gevoel verdwijnt nooit helemaal. Daardoor krijg ik dus nu ook geregeld eetbuien omdat ik doodmoe word van dat rotgevoel dat niet weg gaat (en ja, van zo'n eetbui krijg je ook een rotgevoel :+ ) Gelukkig blijf ik wel sporten en komt er daarom niet zo heel veel gewicht meer aan, maar ook mijn spieren (vooral knieen) beginnen toch wel te protesteren door het vele bewegen van de afgelopen 2 jaar. Ik heb nu dan ook regelmatig last van geirriteerde kniebanden en overbelaste knieen.

Met de dieetiste ben ik op dit moment even gestopt. Dat is misschien niet zo heel handig, maar ik werd continu erg verdrietig om ermee geconfronteerd te worden dat het nu niet lekker loopt. Ook het schema dat ze opstelde heeft niet geholpen. In het begin schoot er makkelijk 10 kilo per maand af, maar nu blijf ik steeds tegen een muur oplopen. Ik weet het gewoon echt even niet meer..

Ik wil graag rond de 75 kilo uitkomen maar het lukt me niet op deze manier.
Begrijp me niet verkeerd: het afvallen lukt wel, maar het eraf houden lukt niet omdat ik dan zo slap word dat ik het er weer bij eet.
Ik snap niet wat ik fout doe en waarom ik me steeds zo slap voel. Ik eet gewoon netjes volgens de schijf van vijf en sla geen maaltijden over, maar toch gaat het niet goed. Ik begin af en toe al lichtelijk obsessief gedrag met de weegschaal te vertonen, gewoon puur uit frustratie en dat wil ik natuurlijk ook niet.

Zijn er mensen die dit gevoel herkennen en wat hebben jullie hier tegen gedaan?
Misschien kijk ik toch iets heel makkelijks over het hoofd en ligt de oplossing in een hoek waar ik gewoon nog niet aan heb gedacht. Ook in de afvaltopics op bokt heb ik de oplossing nog niet gevonden en eigenlijk word ik daar alleen maar meer gefrustreerd omdat het gewoon bij mij niet meer lukt.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Na een jaar te hebben gezocht naar oplossingen ben ik wel benieuwd naar ideeen van anderen.

Ik wilde dit trouwens eerst via een SA doen, maar eigenlijk vind ik dat ik moet ophouden met mezelf te schamen,
dus op hoop van zegen dan maar onder mijn eigen account :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-11 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:25

Cayenne, dat is mooi balen. Ik heb helaas ook geen oplossing, maar ik wil je wel even een dikke pluim geven: WAUW! 75 kilo is wel al heel erg veel! +:)+

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:26

+:)+ top dat je het zo verteld!
Je hoeft je niet te schamen om diegene wie jij bent.

Kijk eigenlijk eens naar wat je bereikt heb!!!
En dat is inmens veel.

Misschien is het verstandig om voor nu even ermee te staken, want naar mening beheerst het nu gewoon je hele leven.
Dan maar even varierend tot 84 kilo.
Ook ik blijf steken varierend tussen de 80 en 82 en ik moest en ik zou er 5 kilo af krijgen.
Niet gelukt. heb het maar ge-accepteerd en misschien later in het jaar ga ik er weer aan beginnen.

Wees trots op wie je bent, je hebt al inmens veel bereikt!!!

vanLotje

Hey,

ik heb ooit eens gelezen dat mensen een 'natuurlijk gewicht' hebben. Ik heb al in geen jaren meer ge-dieet, maar weeg altijd tussen 74 en 78 kg. echt al 20 jaar ofzo. Als ik veel eet kom ik niet aan, als ik weinig eet val ik niet af.
Kan het zijn dat jij op je 'ideal' zit?

LovingTweety

Misschien is jouw lichaamsgewicht wel gewoon tussen de 78 en 82? Ik heb jaaaaarenlang op hetzelfde gewicht gestaan. Ongeacht wat ik at. Dat was gewoon het gewicht waar mijn lichaam het beste op reageerde.

LaUrOssssss

wat zei de dietist ervan dat je je slap voelde en echt wit wegtrok ?
mij lijkt het dat ze je toch hiermee zou moeten kunnen helpen :D

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:27

Ten eerste RESPECT! voor wat je al hebt bereikt. Ik zit op dit moment ook erg met mezelf in de knoei, omdat ik te zwaar ben, en ondanks allerlei dieten het er niet af krijg.

Ik denk dat je aan je max zit qua afvallen. Sommige mensen hebben nu eenmaal niet het lichaam om 65 kg te wegen, bij de ene is dat een gezond gewicht, en bij de ander is het te weinig omdat je je dan niet fit meer voelt. Jouw fit-gewicht is dus rond de 80 kg, en gezien de situatie denk ik dat je daar blij mee moet zijn. Er is niks mis met 80 kg, en als ik jou was zou ik je op dat gewicht proberen te houden, zonder extra te lijnen zodat je je weer slap gaat voelen. Succes!

Anoniem

Super goed dat je al 75 kilo kwijt bent! Dat is zeker bewonderenswaardig :) En dat het laatste stukje niet lukt, is absoluut niets om je voor te schamen!

Verder kan ik je niet helpen. Maar misschien toch goed om weer met de dieetiste verder te kijken?

zonnebloem18

Wow respect hoor!
Weet je zeker dat je op dit moment de hoeveelheid koolhydraten/suikers binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft om te functioneren.
Ik zou sowieso even niet te veel bezig gaan met afvallen, maar als ik het goed lees wil je dat nu ook even niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:28

Gos Cayenne, ik heb gruwelijk veel bewondering voor jou zeg, zoveel gewicht kwijt. Ik ben geen expert, maar ik weet wel dat het net zo kan zijn als met zwanger worden, hoe liever je dat wilt, hoe minder het gaat. Als je het uit je hoofd kunt zetten gaat het soms vanzelf. Uit eigen ervaring weet ik dat het tussen de oren kan zitten en dat als je het los kunt laten, het soms vanzelf weer op gang komt. Het gebeurt vaker dat je een poos stil staat. Gewoon gezond eten, goed drinken, 's avonds niet teveel, dan doe je het goed. Het kan ook zijn dat je door het ouder worden een zwaarder normaal gewicht hebt dan vroeger. Ik woog bijvoorbeeld altijd 52 kilo maar dat lukt me nu niet meer, ik mag blij zijn dat ik de 60 haal. Echt tips heb ik niet, dat merk je wel, maar ik denk dat als je dat gewicht dat zo in je hoofd zit los kunt laten, dat dat al een hele hoop oplost.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:28

Knap dat je al zoveel afgevallen bent en dat je toch behoorlijk vooruit bent gegaan met je klachten, echt super!!

Waarom je je slap voelt weet ik niet. Wel weet ik dat een collega van mij altijd iets aan de mollige kant was en ineens begon ze af te vallen. Ze was echter niet aan het lijnen maar blijkbaar waren er cellen in haar lichaam (waar ik de naam niet meer van weet) ineens aan het omslaan. Er ging blijkbaar in haar lichaam ineens een knop om dat ze ipv vasthouden ook mochten afbreken.

Misschien een optie om nu even niet te denken dat je naar de 75 kilo moet maar dat je blij bent met 80 kilo? Tot je daarbij steeds een goed gevoel hebt en je niet meer slap voelt en dan pas kijken of je langzaam weer wat meer afvalt? Daarbij mensen met een behoorlijk overgewicht die vallen idd heel snel af in het begin.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:28

Nee, volgens de dieetiste moet mijn ideale gewicht rond de 76 kilo liggen.
NAV het wit wegtrekken adviseerde ze in eerste instantie een bloedtest. Daar kwam niets bijzonders uit. Eigenlijk waren de waardes ontzettend goed. (Ik heb voor ik begon met afvallen ook al een bloedtest laten doen)
Toen daar niets uitkwam adviseerde ze meer kleine dingetjes als fruit te eten per dag, maar ik eet al 4 stuks fruit (1 banaan, 2 mandarijnen en een appel).

Edit: wat gaat het hard! Ben er stil van pfff.
Ik zal zo even wat uitgebreider reageren, maar voor nu alvast heel erg bedankt! :+:
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-02-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:29

TS, heilig respect voor je! Ik vind het super knap dat je de knop zo om hebt kunnen zetten.

Hoe staat het met je ijzergehalte en met je suikergehalte. Dat slappe gevoel kan heel goed komen omdat je gebrek of overschot aan 1 van beide heb.
Weet natuurlijk niet of hier al op getest is maar misschien is bloed laten nemen niet zo'n gek idee.

Verder heeft je lichaam natuurlijk ook even tijd nodig om te 'middelen' op het gewone gewicht wat je nu hebt. Soms is een pauze inlassen op 84 kg beter om daarna als je lijf daar aan gewend is weer te gaan voor de laatste kilo's er af.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:30

Respect zeg!
Hebben ze jou HB-gehalte in het bloed ook gemeten? Wanneer dit te laag is kun je je ook slap gaan voelen.

KarinvdM

Wow Cayenne, respect zeg! :)
Verder heb ik weinig zinniges te te voegen.

Jespri

Kan het misschien niet je suikergehalte zijn? Misschien iets van die shakes ofzo voor het sporten? dat deden mijn ouders altijd en werkte er goed mijn vader kreeg dit overigens als tip van de dieetiste.
Zou het verder ook niet weten :(:)

Vind het wel heel goed van je dat je het via je eigen account doet!
En 75 kilo is al heel veel hoor!! :D

aquafan2

Cayenne je bent gewoon een heel mens afgevallen! Super goed van je! Misschien werkt je lichaam nu afvallen tegen omdat je in korte tijd al zoveel bent kwijtgeraakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:31

O als ik jou was zou ik me niet schamen, maar apetrots zijn op mezelf dat ik de wilskracht had om mijn gewicht zowat te halveren. Het wordt tijd dat je trots wordt op jezelf !!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:32

Heel herkenbaar!
Er is mij verteld dat door het enorme gewichtsverlies het lichaam al het eten vasthoudt,
waardoor het afvallen dus niet meer lukt. Mij is toen geadviseerd meer te gaan eten,
rekening houden met de schijf van 5 (dus niet teveel koolhydraten enzo).
Dat is een tijdje goed gegaan maar daarna stagneerde dit ook weer.
Misschien kun jij meer eten en dan vooral 'langzame suikers', dan heb je het langst een fit gevoel.
Hopelijk lukt het! Goed dat je het zo hier neerzet, voor 84 kg hoef jij je echt niet te schamen! :D

aerdenhout1

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 75 kilo!!!!!
Mens wat loop jij nu te zeuren!!75 kilo!!
Wat een prestatie!!!
En hoeveel moet er nu nog af volgens jou?????

Evelijn

Wauw 75 kilo afvallen! Wat super goed.
Misschien moet je je focus verleggen van kilo's die eraf moeten naar iets anders.
Hoe goed je iets volhoudt (hardlopen) of misschien omtrek (centimeters).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:34

goh, moet wel ff slikken van alle reacties en merk nu pas dat het me nog hoger zit als ik eigenlijk zelf dacht :o

Mijn HB / suiker / ijzer is ook allemaal nagekeken en daar was niets mis mee.
Kan dat een momentopname zijn geweest? Ik was er namelijk van overtuigd dat ik daar het probleem moest zoeken maar het bleek allemaal gewoon in orde.

Aan de ene kant schaam ik me niet meer zo erg, maar ik ben gewoon zo wanhopig dat de laatste 10 kilo er niet af wil, dat ik niet kan kijken naar wat ik heb bereikt, maar blind blijf staren op de kilo's die er nog af moeten. Ik weet dat het niet goed is, maar ik kan die knop niet omschakelen. Ik vind het van mezelf al heel wat dat ik mijn doel van 65 kilo heb bijgesteld naar 75.. De dieetiste heeft moeten l*llen als brugman voor ik dat idee kon laten varen.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:34

Zie eens wat je al hebt bereikt! Dat is gewoon al ongelovelijk :j. Misschien moet jouw lichaam even ''rusten'' en kan je daarna wel weer verder afvallen :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:36

75 kg afgevallen :wow: je bent een heel mens afgevallen :wow: respect!

verder geen handige tips, alleen maar :wow: _/-\o_

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:36

Natuurlijk is dat een momentopname!
Je kan natuurlijk altijd een vitaminepil erbij slikken, kwaad zal het niet doen.
Ikzelf heb altijd veel aan de producten van Bloem gehad en dan vooral B12 voor energie.
Ook een tip van mij HA niet meer dan 8 tot 8,5 uur slapen per nacht, dan houd je een goed ritme.