Wat neem ik mee bij een ziekenhuisbevalling?(inleiden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

Wat neem ik mee bij een ziekenhuisbevalling?(inleiden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 13:48

omdat er wel lijstjes zijn maar er toch handige dingetjes worden vergeten vraag ik t even aan de slimme mama's op bokt.
wat zijn nou dingen die je mee moet nemen naar het ziekenhuis buiten de gewone dingetjes om?
(kleding,toilettas,camera,batterijen,oplader enz.?)
maandag word ik ingeleid als de baby er nog niet is vandaar

guccio

Re: Wat neem ik mee bij een ziekenhuisbevalling?(inleiden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:50

Iets om jezelf mee te vermaken. Een bevalling kan lang duren en met een epidurale heb je (schijnbaar) tijd over om te lezen/jezelf te vermaken. Ik persoonlijks heb niets nodig gehad, kreeg bij beide kinderen een weeenstorm die aanbleef tot ze er waren. Zodra de kleine geboren is gaat al je aandacht naar hem/haar toe :+:
Succes, wanneer mag je?

Mis de telefoon in je lijstje ;)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:51

Een goed humeur en een stressbal.... haha nu even serieus. Slippers misschien of pantoffels. Voor de rest heb je er al heel veel bij staan. Zou zo verder niet weten wat je nog nodig hebt.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 13:52

oke dus een boekje of puzzelboekje etc is wel handig ik heb wel gehoord dat het met inleiden met infuus wel snel kan gaan?
1ste kindje is bijna 5 jaar geleden spontaan geboren thuis dus heb enige ervaring
maandag zit ik op 42 weken
telefoon en de standaart lijstjes dingen gaan natuurlijk mee bedankt!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:55

telefoon en oplader
fotocamera en batterijen, en geheugenkaart ;)
shampoo
onderbroeken die ruim zitten, een pyjamabroek oid, badjas, wijde shirts en iig een bh die je denkt te gaan passen, en van die lekkage pads voor je borsten.
tandenborstel en tnadpasta
kleertjes voor je baby incl mutsje vooral, en een mc met zo'n zak zodat mini lekker warm blijft
druivensuiker voor als je flauw wordt en niet wil eten
extra shirt, na je bevalling is die vies gok ik zo
pyjama

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:55

kleding voor je kindje, druivensuiker of bijvoorbeeld een candybar (druivensuiker is het beste, het kan namelijk zijn dat je ergens een keer over je nek gaat, en dan wordt druivensuiker sneller opgenomen en valt dan minder "zwäar"), maxicosi, eventueel iets om te lezen, want inleiden wil niet zeggen dat je dan 4 uur later mama bent.

En vooral heel succes en vergeet je niet hoe heftig het ook is, zodra je je kleintje op je buik hebt vergeet je alles van daarvoor, want dat is allermooiste moment van je leven.

Het is voor mij nu bijna 2 jaar geleden en ik vergeet het nooit meer. De hele dag van de bevalling niet en het moment van de geboorte helemaal niet. Geniet ervan....

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:58

Sokken, ondergoed, lekker broek. T-shirts die lekker ruim zitten. trui.
maxitaxi. Kleertjes voor kindlief......
Wat te snaaien voor jezelf. iets te lezen....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:13

Ik werd ook ingeleid na 10 weken weeën, ongeveer 4 cm ontsluiting zonder bevalling. Ik had vrij weinig bij eigenlijk, een longshirt, maar kreeg een schort aan voor eventuele ruggenprik (niet gehad, maar voor de zekerheid) dus die had ik al niet nodig gehad.
Schone kleding, 2 setjes. Ik moest een nachtje blijven ivm medicatie die ik de laatste weken gehad heb (voor controle van de baby)
Handcreme, lippenbalsem en toiletspullen. Volgens mij had ik niet meer bij.
Ja uiteraard pakjes voor de baby, mutsje etc.
Hier was het zo bekeken, maar ik had al 4 cm ontsluiting. Vliezen werden gebroken, infuusje aan gezet (had al weeën dus echt minimaal nodig) en 5,5 uur later was ze er.

Ik wil je iig heel veel succes wensen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:47

Alle nodige papieren (paspoort, bewijs ziekenfonds, medische info, als je het hebt geschreven je geboorteprotocol voor de verpleging, ...)
Ondergoed en goedkoop nachthemd wat vuil mag worden plus warme sokken.
Mooie (nacht)kledij voor de foto's achteraf en het bezoek.
Pantoffels en badjas.
Make up en haarverzorgingsproducten.
Deodorant!!!!
Borstcompressen.
Een aantal pakjes voor de baby varierend van prematuur tot maat 62 (verrassing kan altijd :+ ) en een mutsje, krabwandjes. Als je eraan hecht je eigen merk babyverzorgingsproduktjes.
Washandje en/of verfrissende doekjes
Massageolie
Lippenbalsem
Spraybusje water
Boeken, tijdschriften , puzzelboekje, laptop, breiwerk, (iets waar je je mee bezig kunt houden dus)
Kleingeld (bijv. drinkautomaat etc.)
GSM plus lader
fotocamera plus lader
videocamera plus lader
draagbare CDspeler met je lievelingsmuziek
klein kaarsje of lampje zodat die irritante felle ziekenhuisverlichting uit kan
worstkussen (voor liggende houdingen, slapen en borstvoeding.. hebben ze in het ziekenhuis ook maar van jezelf is toch fijner :o )
maxi cosy en kinderwagen (zorg ook dat je partner weet hoe ze werken :P )
Hamer met lange steel om partner mee in elkaar te slaan omdat het allemaal zijn schuld is/omdat hij niet masseert/omdat hij wel masseert/omdat hij het durft om met een doekje je te verfrissen/ omdat hij die kl*te muziek niet afzet/...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:13

ik had dus geen slippers of pantoffels mee, en warme sokken, want kreeg hele koude voeten ;-)
En bij ons was het schijnbaar nodig om zelf handdoeken, washandjes mee te nemen en voor de baby wasgel en een thermometer. ( bevalling was in belgie )

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:35

Wat te eten voor je partner (hoewel dat natuurlijk zijn verantwoordelijkheid is ;) )
Zus heeft een bevalling van 36u gehad, en vriendlief mocht NIET weg om even wat te gaan eten. Slapen mocht hij uiteraard ook niet, dus bij kind nr. 2 en 3 had hij behalve een brood+beleg ook een voorraad redbull en een thermos koffie bij.
Bevalling werd overigens ook ingeleid, omdat haar water gebroken was, maar de weeën niet op gang wilde komen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:42

Genoeg schone onderbroeken voor tenminste 5 nachten :D Ik had netjes twee schone onderbroeken mee maar moest steeds vriendlief naar huis sturen voor nieuwe omdat het zo lang duurde :)

Verder inderdaad een lekker leesboek en lekkere dingetjes om te snacken. Verder is alles ook al genoemd geloof ik. Ohja een stralend humeur helpt ook :D

Heel veel succes en ik hoop dat het bij jou lekker snel mag gaan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:51

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:01

bakkabouter schreef:
Wat te eten voor je partner (hoewel dat natuurlijk zijn verantwoordelijkheid is ;) )
Zus heeft een bevalling van 36u gehad, en vriendlief mocht NIET weg om even wat te gaan eten. Slapen mocht hij uiteraard ook niet, dus bij kind nr. 2 en 3 had hij behalve een brood+beleg ook een voorraad redbull en een thermos koffie bij.
Bevalling werd overigens ook ingeleid, omdat haar water gebroken was, maar de weeën niet op gang wilde komen.

Maar je zit toch in een ziekenhuis?
Mijn man kreeg altijd gewoon eten aangeboden als ik weeën lag weg te puffen op de verloskamer hoor! :j

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:19

ja slippers idd en deo,mijn vriend kreeg ook gewoon eten in ziekenhuis,aan mijn bed,en ik was strondberoerd!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:23

muntje voor de rolstoel in het ZH
kruik voor in de maxicosi, is koud voor die kleintjes :(:)

succes maandag!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:17

Nathalie schreef:
Mijn man kreeg altijd gewoon eten aangeboden als ik weeën lag weg te puffen op de verloskamer hoor! :j

Niet bij elk ziekenhuis en ligt ook aan het uur. Ik ken meer mannen die tussendoor maar even naar de snoepautomaat gingen (was dan wel spontane bevalling en geen inleiden)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:21

Schone kleren voor je man! Die zit misschien ook onder de troep en voor de foto's (en de terugweg naar huis ;) ) is het toch wel fijn als 'ie een beetje schoon is :)

Heel veel succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:24

batje schreef:
Schone kleren voor je man! Die zit misschien ook onder de troep en voor de foto's (en de terugweg naar huis ;) ) is het toch wel fijn als 'ie een beetje schoon is :)

Heel veel succes!

*denkt ineens aan het verhaal van de vrouw die zowel de gynaecoloog als haar man onderspuugde en zelf redelijk ongeschonden uit de strijd kwam :') *

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:27

Een hele hoop is al gezegd.
Ik had ook in het dikke buiken topic toen der tijd gevraagd of er nog iets was wat ik kon vergeten.
Toen gaf mij iemand de tip: lippenbalsem!
Ik dacht ?? dat gebruik ik dus echt nooit, maar ik heb het wel mee genomen en wat was ik blij :D

Voor de rest had ik in het ziekenhuis een comp. met internet en tv en ik kreeg in de middag gewoon een broodje ;)

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:29

wat te drinken wat je lekker vindt.. met een rietje voor als je eindelijk een houding gevonden hebt die goed te doen is en vooral dextro! Nintendo DS voor als het goed te doen is :D

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:41

Ik had het echt koud op de verloskamer.
Dus warme sokken, joggingbroek,een vest (is makkelijk uit te trekken of naar wens open of dicht te doen) en een sjaal zijn echte aanraders!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:11

bedankt allemaal!!
ik heb mn tas aardig klaar geloof ik
toch blijf ik hopen dat hij of zij vandaag of vannacht spontaan komt....
maarja we maken het beste er maar van... thuis de laatste dingetjes nog even doen enz

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:20

Urielle schreef:
Nathalie schreef:

Niet bij elk ziekenhuis en ligt ook aan het uur. Ik ken meer mannen die tussendoor maar even naar de snoepautomaat gingen (was dan wel spontane bevalling en geen inleiden)

Ok, bij ons was het altijd mogelijk. Ik heb zo'n 11 x op de verloskamer gelegen omdat ze dachten dat ik ging bevallen en in 2 verschillende ziekenhuizen, en mijn man kreeg telkens gewoon eten aangeboden, zelfs midden in de nacht. :j

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:24

Chocolade, drinkyoghurt en druivensuiker voor het geval dat je niet goed wordt.