Té dun en onzeker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desii_09

Té dun en onzeker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 01:25

Hoi,

Tijdje over nagedacht om dit topic te openen, omdat ik nogal onzeker ben en ik me best schaam maar als ik zie hoeveel mensen hun problemen hier uiten moet ik het ook kunnen. Ik weet trouwens niet of hier al een topic van is, en of ik het goed heb geplaatst. Weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt.

Hier mijn probleem.

Ik ben al jaren te dun, ben ik ook door gepest geweest. Hierdoor ben ik nogal onzeker geworden, al laat ik dat nooit zien.
Ik eet en drink gewoon goed, soms sla ik een ontbijtje over (ik kan nooit in de ochtend ontbijten, te zwaar op de maag)
maar over het algemeen eet ik vrij veel. Vooral met snacken (zeg maar gerust) vreet ik veel! Ik werk ook in de fastfood,
en daar werk ik 5 dagen p.w en ik eet bijna elke dag fastfood! Natuurlijk zeker niet goed, maar ik blijf het automatisch
eten omdat ik gewoon niet dik wordt.

Dit is mijn bouw altijd al geweest, ik ben al bijna 20 maar heb nog steeds het lichaam van een meisje van 10 ofzo. Totaal geen figuur. :( Ik schaam me er zo erg voor, dat ik (schrik niet) lagen en lagen met kleding draag. Ik draag iets van 5 maillots en daarover nog 2 trainingsbroeken en dan pas een spijkerbroek. Verder heb ik boven ook niks. Ik wil een borstvergroting doen, maar mijn vriend wil dat zo niet. Ik geloof verder ook niet in wondercreme's e.d.. Dunne armen, dunne benen geen figuur bah! Ik wordt er moedeloos van.

Ik heb van alles geprobeerd zoals speciale diëten, gezond eten en naar de huisarts geweest. Ik wil echt niet mijn hele leven zo
rondlopen, ik wil ook in de zomer in een bikini lopen met een mooi welgevormd lichaam. Ik kijk altijd jaloers naar andere meiden die
een top lichaam hebben.. Ik zit te denken om evt naar de sportschool te gaan en daarnaast shakes o.d te nemen die de spiermassa bevorderen. Geen idee of het helpt, maar ik heb wel gelezen dat meerdere mensen dit hebben gedaan..

Ik heb trouwens een super lieve vriend waarmee ik samenwoon, die het niet zoveel uitmaakt. Maar ik weet als vrouw zijnde dat elke man wel wat 'vast te houden' wil hebben. :) Misschien dat ik een te snelle stofwisseling heb ofzo, maar ik ben 3 keer al naar de dokter geweest en daar heb ik geen enkele keer wat aan gehad! ' Nou volgens mij zit je goed op gewicht' Ja logisch met al mn kleren en mn jas aan.:-S

Heeft iemand tips waar ik écht wat aan heb?? Zodat ik in de zomer éindelijk in een bikini kan lopen zonder me te schamen of zonder dat mensen me aankijken en dat ik smoesjes moet verzinnen??!!

96Laura

Re: Té dun en onzeker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:29

Ik heb zon beetje zelfde probleem als jou ;) ik volg dit topic eventjes, een paar kilo extra kan ik wel gebruiken :P

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 01:30

Ja ik ook! Een paar heel veel kilo's extra:P

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:42

Hier nog eentje, ik was vroeger ook heel dun, kon eten wat ik wil maar kwam geen grammetje bij,
Ook naar de HA gegaan bloedtest moeten doen, daaruit bleek dat ik een allergie had waardoor ik de voedingstoffen dus ook o.a. vetten niet opnam. Gelukkig heb ik daarvoor een behandeling gehad met bepaalde pillen 2 maanden lang, hoe die medicijnen heten durf ik niet te zeggen het is al weer dik 2 jaar geleden, maar ik zit nu op goed gewicht weeg nu 50 kilo en ben 1.57, ik moet alleen heel erg opletten dat ik niet daaronder ga zitten, En ik mag juist niet teveel junkfood eten omdat mijn darmen die voedingsstoffen juist niet opnemen Waardoor ik na een frietje of een Hamburger van de mac ofzo ook vreselijke buikpijn krijg. Denk dat je beter elke dag wat aardappeltjes met groente en vlees kan eten daar zitten zowiezo veel meer voedingsstoffen in dan junkfood, En even toch een bloedtestje laten doen ga eventueel naar een andere huisarts

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 02:00

Wat vervelend meis dat je je niet lekker voelt met hoe je eruit ziet. Ik lees in jou bericht vooral een groot gebrek aan zelfvertrouwen, op het problematische af.
De opties die je zelf aangeeft, zoals speciale dieten shakes of andere dingen wil ik je echt afraden. Voor je het weet raak je in een negatieve spiraal waarbij je meer en meer pillen, shakes of wat dan ook wil gaan nemen om hoe dan ook aan het droombeeld te voldoen, wat je op die manier nooit zult bereiken. Het is immers nooit goed genoeg op het moment dat je jezelf alleen maar vergelijkt met anderen.

Je zegt dat je veel eet, maar vooral snackt. Ongezond voedsel zet niet aan op de goede manier, het enige dat je (uiteindelijk) daarvan krijgt zijn heel oncharmante zwembandjes en een (on)gezellige buik. Probeer gewoon gezond te eten en daar vooral niet in door te slaan. Het maakt dan geen barst uit of je 12 bruine boterhammen naar binnen werkt, daar zitten dingen in die waardevol zijn, in tegenstelling tot 12 frikandellen.

Maar buiten het eten: Stop voor een moment eens met vergelijken met anderen en probeer je te focussen op de positieve dingen aan jezelf, de dingen die je wél mooi vindt. Dát is waar je aan verder moet bouwen!
Iedereen krijgt een lijf waarop hij of zij trots moet kunnen zijn. Ik kan je zo al vertellen dat er massa's vrouwen zijn die stikjaloers zouden zijn op jou, als je gewoon eens in je spijkerbroek en t-shirt (zonder al die lagen) rond zou lopen en ze zouden weten dat je alles kon eten wat je wilde zonder dik te worden.

Mensen, of mannen in dit geval, over één kam scheren is sowieso onzin. De ene man heeft het liefst een grote D in z'n handen, de andere is gelukkiger met een twee AA'tjes in 1 hand ;) Prijs je gelukkig met een lieve vriend die jou kan waarderen om wie je bent en hoe je eruit ziet, dat zouden alle vrouwen moeten hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 02:20

Ik denk dat je gewoon nog heel even geduld moet hebben. Ik ben ook altijd vrij mager geweest maar rond mijn 21ste/22ste is mijn lichaam wel veranderd en dat heb ik bij heel veel andere gehoord. Ik kreeg meer heupen en iets meer gewicht gewoon iets voller zeg maar.
Onzekerheid is iets waar je zelf aan zult moeten werken. Iedereen heeft punten die hij/zij wilt verbeteren maar niemand is perfect en daar moet je tussen balanceren. Accepteer dat je foutjes hebt net als de rest van de mensheid. Dat maakt mensen juist zo interessant :)

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 03:33

Bedankt voor de reacties.:)

Ik denk niet dat het iets medisch is, mijn zus had namelijk dezelfde bouw als ik altijd. Wat jaartjes ouder dan mij dus ook meer figuur inderdaad. Mijn zelfvertrouwen is inderdaad nogal laag, maar ik ben voor de meerderheid ook wel tevreden met mezelf. Ik hoor vaak van anderen 'wat een mooie meid ben jij' etc maar alleen mn lichaam nog en dan zou het plaatje compleet zijn.. Sowieso laat ik mijn onzekerheid Nooit merken aan niemand. Daar heb ik een beetje te veel trots voor..

Ik woon echt in een winkelcentrum met allerlei Fastfood ketens en dat soort eettentjes. Vooral dat ik dan de neiging heb om wat lekkers te halen. Maar ik eet ook echt gezond, ik kook mijn vriend kookt dus ik eet redelijk goed. En inderdaad ik bof met mijn vriend, maargoed het blijft een man die er toch naar kijkt en opwind.

Ik vind het zo vervelend om me te verschuilen onder zoveel lagen kleding, en vooral nu de zomer er weer aan komt wil ik ook gewoon een mooi figuurtje hebben. Geen spillebeentjes en armen om me voor te schamen.

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 05:11

ik ben 28, 180 en weeg maar 55 kilo.
Het rare is ik heb wel een C cup maar geen billen, botterige ribbenkast en hele dunne polsen en enkels.

Ik probeer veel koolhydraten en eiwitten te eten!
Geen fastfood!

Veel brood met roomboter en kaas of vlees
pasta met romige sauzen, vlees en groente

het gaat juist om koolhydraten met (dierlijke) eiwitten

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:03

Ik ga volledig met bovenstaande reacties mee, maar heb daarnaast misschien nog wel een tip voor. Spiermassa geeft namelijk ook kilo's en vooral ook accenten in je figuur. Ga veel krachttraining doen. Dan bouw je spieren op en daar wordt je figuur nog mooier van dan met veel vet ook. :D Ga niet teveel duurtraining doen, dan heb je kans dat je juist weer teveel verbrand. Het kan daarnaast ook zo zijn dat je lichaam bereidt is om meer op te slaan omdat al die spiermassa 'gevoed' moet worden. Laatste tip, als je je borstspieren goed traint, dan willen je borsten ook nog wel eens groter lijken (kan zo een cupmaat schelen)

Heel veel sterkte en vergeet vooral ook niet de nuttige tips van de mensen boven mij!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:19

Waarom niet naar een diëtist toe? Die kan je denk ik de goede adviezen meegeven! En geloof me, diëtisten kunnen bijna iedereen laten aankomen ;).

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:23

Wat voor mij heel leerzaam is geweest, is paar gesprekken met een dieetiste. Mijn lichaam bleef ook maar zo mager, terwijl ik veel at. Ik kon daar ook echt van balen. Ik voelde me er niet lekker bij omdat ik het niet mooi vond, maar ik had ook het gevoel dat het niet goed voor mijn lijf was.
Dieetiste heeft mij heel veel inzicht gegeven in welke voeding ik het beste kan nemen. Ik bleek bv veel te weinig eiwitten binnen te krijgen. Ze had uitgerekend hoeveel gram eiwitten per dag ik nodig had, en ze heeft me een lijst mee gegeven met hoeveel eiwitten er in welke voeding zitten. Zo kon ik heel mooi uitrekenen of ik voldoende binnen kreeg.
Resultaat..... Ik ben aangekomen! Eindelijk! Mijn gewicht zat steeds tussen de 54 en 57, en nu tussen de 62 en 65 :)
Ik dacht dat ik goed en gezond at (8 boterhammen pd, gezond avondeten met veel groente), maar bleek toch fouten te maken in mijn voeding.
Ik kan je zo'n gesprek echt aanraden.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:28

Wat vervelend, begrijpelijk dat je erg onzeker bent. Te dik zijn is niet prettig voor je zelfbeeld, maar te dun zijn evenmin.
Is je bloed al onderzocht? Het kan natuurlijk ook zijn dat je een veel te snelle stofwisseling hebben doordat je schildklier te snel werkt. Heb je geen last van andere klachten zoals vermoeidheid, snel zweten en een snellere hartslag (in rust)? Misschien kun je dat eens aangeven bij je huisarts.. Je kunt het voor de zekerheid altijd even laten checken. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:31

Je zegt dat je goed eet, maar je ontbijt sla je meestal al over.... :n
Wat eet je verder op een dag?

En inderdaad, ga naar een diëtiste :j
Zij kan je goede adviezen geven en via de diëtiste zou je ook aan Nutridrink/Fortify/Fantomalt kunnen komen (middelen om extra aan te komen).

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:31

Ik heb eigenlijk précies hetzelfde probleem als jou, maar ik word er niet mee gepest.
Ben nu nog vrij jong, maar hoop stiekem ook nog wel dat ik wat 'ronder' wordt zegmaar.
Ik weet niet wat helpt, maar ik zou geen maaltijden over slaan. Heel veel succes, sorry dat ik niet veel tips heb, maar ik volg het forum even!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:03

Ik vind het persoonlijk moeilijk om hierover te oordelen omdat ik een eetstoornis (AN) heb en omdat ikzelf op dit moment alles maar dan ook alles zou geven op opnieuw zo dun te worden als jij.
Ik kan het me moeilijk inbeelden dat je het er moeilijk mee zou hebben, maar dat is vanuit mijn gedachten natuurlijk.
Vanuit je berichtje komt inderdaad veel schaamte en onzekerheid naar boven.
Ik weet nu wel ongeveer alles van een 'gezonde en gevarieerde' voeding. Je moet heel veel extra calorieën innemen om nog maar 1 kilo te verdikken, beeld je eens in wat je extra moet nemen om veel kilo's te verdikken.
Maaltijden overslaan is sowieso niet goed, dat zul je zelf ook wel weten. Een diëtiste kan je helpen om een menu op te stellen waar je van zal aankomen.
Fortimel, Nutridrinks e.d. zijn idd zeer calorierijke drankjes waar je van zult aankomen. Misschien is dit een idee. Smakelijk is het niet maar ik denk wel dat je er iets voor overhebt als ik het zo lees.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:08

Kanelly schreef:
En inderdaad, ga naar een diëtiste :j
Zij kan je goede adviezen geven en via de diëtiste zou je ook aan Nutridrink/Fortify/Fantomalt kunnen komen (middelen om extra aan te komen).

Inderdaad wat ik ook al zei zou ik echt naar een diëtiste gaan, die hebben er verstand van!
Met bijvoeding/drinkvoeding zou ik voorlopig even wachten.. Je kan beter eerst door voeding aankomen en dit ook leren dan meteen naar drinkvoeding te grijpen.
Succes!

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:14

Misschien moet je meer vrouwelijke hormonen krijgen. Gewoon een keer naar de dokter gaan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:22

En ga sporten! Krachttraining zorg voor mooie rondingen! Ik ben ook dun en ik herken het "laagjes over laagjes" wel, dan droeg ik een legging onder mijn jeans om die wat mooier te laten zitten of beenwarmers onder je skinny jeans om je onderbenen een beetje figuur te geven.

Maar mooie lange spieren zorgen wel voor mooie vormen! Dan ga je vanzelf meer eten omdat je lichaam het gewoon nodig heeft. Begin wel met een goede bodem om mee te trainen anders heeft je lichaam niets om in spieren om te zetten.

Heb je wel eens je vetpercentage laten meten? En sporten is ook goed voor je zelfvertrouwen en geeft je veel plezier als je het leuk vind! Ik blijf maar steeds hetzelfde roepen (ik ben net een spammerd... ;) ) maar body pump is echt een leuke opzwepende manier van mooie spieren kweken. Ik kan echt met plezier naar mijn ronde kont en mooie bovenbenen kijken! En ik heb zelfs al broeken die me echt te strak zijn geworden van het sporten!! Ik body pump nu 2 keer in de week ongeveer 5 maanden lang en het resultaat is er echt naar! :D En ik ben aangekomen van 46,3 naar 51,3 en een vetpercentage van 15% naar 21% Weliswaar allemaal laagnormale waardes maar dat hoort nou eenmaal bij mijn lichaamsbouw, ik ben klein en mijn hele familie is wat "droog" qua vetmassa ;)

Heel veel succes, ik snap heus wel dat twee keer in de week sporten en meer eten niet a la minute de oplossing is voor al je problemen maar misschien heb je er toch wat aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:57

ik ga dit even blijven meevolgen! Ben er 26, 1m60 en zo'n 43kg. Wil ok graag wat bijkomen, op een gezonde manier. probleem is alleen dat alles naar 1 zone verdwijnt als ik aankom, en dat zijn kont en billen :')
Goed, maar wil die ook wel graag strak houden :P

Zou heel graag Zumba gaan doen en spinning, omdat de conditie ook wel beter mag. En dan kan ik deze zomer ook meer met de fiets doen, zoals naar m'n paardje gaan ipv altijd met de auto. Nu raak ik nog niet eens halfweg vrees ik :o

ik probeer heel de dag door gezonde, kleine dingen te eten naast mijn gewone maaltijden. Dat vermindert toch de drang naar ongezonde snacks of vreetpartijen 's avonds :j Ik kies dan voor fikse portie fruitsla, rijstwafels, gezonde koekjes...
Voorts probeer ik gewoon flink af te wisselen, en hou de veranderingen in kleine dingen: volle melk ipv mager of halfvol, volle yoghurt ipv halfvol, bakboter en olijfolie afwisselen om te bakken en te braden.

Probeer wel je suikeropname onder controle te houden: ga water, thee of vruchtensap drinken ipv frisdrank. In het begin kan je wel een suikerkick krijgen en extra drang naar snacks, maar dat gaat snel over hoor.
Voorts kan je best vaak aardappelen, pasta en rijst eten, afgewisseld met veel groenten natuurlijk :)

Diêtiste is nog beste optie, omdat die ook tips kan geven hoe je het kan volhouden. Ik kom namelijk zelf heel moeilijk bij, maar val heel makkelijk weer af ls ik sport. Moet je ook rekening mee houden.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:12

ik heb hetzelfde probleem...

vind het ook echt niet leuk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:25

Ik lees steeds krachttraining, maar dat helpt geen drol als je geen aanleg hebt voor het type spieren dat krachtsporters hebben. Slanke personen hebben doorgaans meer 'maraton' spieren en die worden niet 'dik'.
Ik ben ook een latje en ondanks dat ik als kind/tiener zware lichamelijke arbeid deed en met gemak 300 balen stro in een middagje boven mijn hoofd stapelde, 25kg voerzakken een zoldertrapje op hees en 10 boxen uitmeste, was er geen spierbal te bekennen.
Ik heb ook een collega die elke dag 2 uur in de sportschool te vinden is en werkelijk enkel uit spieren bestaat, maar die is ook meer het type lucifershoutje.
Probeer de positieve dingen te benoemen. Zo ben ik heel blij dat ik nooit hoef te klagen over problemen met sportBH's met rijden. Vaak kun je goedkopere goede sportkleding vinden omdat je in de kindermaten past. Je hoeft nooit nee te zeggen tegen een gebakje. Ik durf met mijn 1.80m ook nog wel op een pony te gaan zitten omdat ik licht genoeg ben. etc etc.
Probeer je figuur niet te verbergen, maar ga op zoek naar kleding die je mooi staat. Desnoods ga je naar een styliste die help met het bepalen van je stijl. Ik heb me ook wel een 'dik' gegeten (door omstandigheden). Dat hield in, een jaar niet sporten en veel taart vreten. Het enige waar je het aan kon zien was mijn gezicht, die werd echt pofferig, verder bleef ik gewoon een plank :+ Was dus geen groot succes. Niemand is perfect, je kunt beter zorgen dat je tevreden bent met wat je gekregen hebt :)

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 16:26

Lieve allemaal,bedankt voor de tips!

Ik wordt nu allang niet meer gepest, meer op de basisschool maargoed het blijft in je achterhoofd zitten..
Een dietiste zou inderdaad een goed idee zijn, kan ik inderdaad proberen. Betaal je daar veel voor?
Ik zit echt te denken om gewoon inderdaad krachttraining gaan doen met een bepaald eetdieet ernaast volgen. Hier kan je namelijk een persoonlijk gesprek aangaan om te vertellen wat je precies wilt, en de trainers daar hebben daar meestal ook wel ervaring mee qua voeding ernaast. Een klasgenootje van mij had dat ook, wou afvallen, maar kwam juist aan door bepaalde dingen die ze at. Dus ik zit toch echt te denken om dat te proberen. Ook gelijk een goede reden erbij om te stoppen met roken,want mn conditie.. Laat me daar maar niet over beginnen :D

En ik wil me zo echt niet accepteren, jullie denken misschien dat ik mezelf als heel dun zie of gewoon té onzeker ben en dat t later wel komt maar ik ben echt dun. Zonder die lagen kleding etc lijk ik net een kind van 10, totaal nó figure..

Maar ik ga dus inderdaad jullie tips opvolgen,hoop dat het helpt!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:01

Citaat:
Basisverzekering
Dieetadvisering is opgenomen in de basisverzekering. De basisverzekering vergoedt 4 behandeluren per kalenderjaar. Dit komt neer op 6-8 consulten per jaar. Bij de 4 uur wordt de directe tijd (de tijd dat u de diëtist ziet), maar ook de indirecte tijd (tijd die de diëtist nog nodig heeft om uw dossier bij te werken, huisartsen te informeren etc) meegerekend.
Om in aanmerking te komen voor deze vergoeding, heeft u een verwijsbrief van een arts of tandarts nodig.

Aanvullende vergoeding?
Als u meer dan 4 behandeluren nodig heeft, moet u deze zelf betalen. Sommige verzekeraars vergoeden deze uren geheel of gedeeltelijk via een aanvullende verzekering. U kunt zelf uw polis nakijken of bij uw verzekeraar informeren of u voor deze aanvullende vergoeding in aanmerking komt.

Wanneer u niet verzekerd bent, krijgt u de facturen van de consulten thuis gestuurd. Het tarief is €14,80 per kwartier.

Vanaf 1 juni heb de verwijzing van de huisarts ook niet meer nodig, dan is er directe toegankelijkheid!

Ik raad het echt aan :). Krachttraining is inderdaad ook goed maar dat zou ik echt alleen doen met een voedingspatroon waarmee dat kan, want als je een tekort aan een bepaald macronutriënt hebt dan kan je ook spieren gaan afbreken met krachttraining.. Dus pas op!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:50

Desii_09 schreef:
Zonder die lagen kleding etc lijk ik net een kind van 10, totaal nó figure..

ALs je dadelijk 45 bent en iedereen denkt dat je 35 bent is het misschien weer een voordeel :D

Zonder gekheid. Ik kan de situaties niet meer op 2 handen tellen waar mensen ervan uitgingen dat ik een jaar of 15/16 was terwijl ik tegen de 30 zat. Soms geeft het lachwekkende situaties als iemand vraagt of je in het buitenland bent (woon in Basel) vanwege je studie en je dan voorzichtig probeert te brengen dat je je studie al een jaar of 10 geleden hebt afgesloten en inmiddels van een dr. titel voorzien bent, dan zegt het rode hoofd van je gesprekspartner voldoende :P
Toen ik mijn eerste paard ging kopen vroeg 1 van de mensen op stal hoe ik daarin hemelsnaam gekomen was en of ik helemaal met de bus gegaan was (middle of no-where). Ik wees naar de jeep die ik even geleend had van een vriendin waarom de man vroeg waar mijn moeder dan was..... _O-
Vervolgens heb ik dit paard gekocht en reed in de auto van mijn ouders (mijn moeder was hier wel bij) met paard erachter naar de nieuwe stal. Aangekomen en wel ben ik wat gaan informeren over de regels e.d. waarop de man die ik aansprak standaard zich naar mijn moeder draaide en het antwoord aan haar gaf tot ik het echt zat was en zei: HALLO kunt u mischien het antwoord geven aan de klant die hier de rekeningen betaald ipv aan een willekeurige bezoeker?

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik zie de lol er doorgaans wel van in. Ik heb dit liever dan een 16 jarige met het gezicht van een volwassen vrouw eerlijk gezecht.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:55

Sizzle schreef:
Ik lees steeds krachttraining, maar dat helpt geen drol als je geen aanleg hebt voor het type spieren dat krachtsporters hebben. Slanke personen hebben doorgaans meer 'maraton' spieren en die worden niet 'dik'.

Dat is totaal niet waar! Het hangt af van het type training je doet. Met veel herhaling en weinig gewicht train je lange dunnen spieren. Wil je spieropbouw dan moet je weinig herhalingen doen met veel gewicht.

Het slaat werkelijk nergens op wat je zegt, ik ben ook dun (1.60 en woog altijd rond de 46,5 kilo) en ben door het trainen en een gezond eetpatroon aangekomen tot 50,3 kilo èn een gezond vetpercentage. En reken maar dat ik spierballen heb, ik doe met opzet nu weinig gewicht op mijn halters omdat ik al uit een shirt ben geknapt.... Mijn broeken zitten te strak van de spieren in mijn bovenbenen en billen en mijn horloge moet een gaatje losser. Met de juiste begeleiding kun je heel mooi gespierd worden. Ik zeg niet dat aanleg helemaal geen rol speel maar dat is te verwaarlozen.

Spiermassa weegt daarbij ook zwaarder dan vetmassa. Dus mocht je kiezen voor training (hoeft heus niet persé fitness te zijn, kan ook een andere vorm van sport zijn. Laat de instructeur dan weten waarvoor je komt zodat je trainingsprogramma op je verwachtingen kan worden aangepast.

Veel succes!