Winters is het heerlijk om thee te drinken, of warme chocolade melk.
Maar wat nou, als je moeite hebt met "de norm" van 1,5 liter vocht op een dag?
Ik hou enorm van drinken, wat ik zo weg kan drinken. En het liefst op kamertemperatuur. Dus niet kouder dan 7 graden (net uit de koelkast bijvoorbeeld). Maar wat ik me afvraag: Is het schadelijk om drinken op deze temperatuur te drinken?
Appelsap is mij geleerd, ijskoud te drinken, net als Cristal Clear, Dubbelfris, en ga zo maar verder. Volgens mij staat het ook op de verpakkingen van sommige producten. Voorbeeld: "Ijskoud de lekkerste!" (of neem ik dit te serieus?
)De kou weerhoud me ervan, om nog meer er van te drinken. En, alleen als ik echt extreme dorst heb, dan is het wel lekker. Maar wanneer heb ik dat nou? En om mezelf nou de hele dag te laten "verhongeren van de dorst" lijkt me ook niet gezond. (vandaar mijn vraag)
Ben ik de enigste die "warme" sapjes drinkt?
Sorry als dit een verwarrend verhaal is
Ik kan niks op google vinden hier over, en ben enorm nieuwschierig.Ik weet dat het te maken heeft met bacterien, en de houdbaarheid van het product. Maar is dit schadelijk voor het lichaam?
Alvast bedankt voor het lezen, en ik ben benieuwd naar reactie's.
koud vinden meeste mensen sapjes vaak veel lekkerder. Vandaar ijskoud de lekkerste

Maar bij openen krijg je er weer nieuwe bacterien bij dus van daar dat het na opening nog maar paar dagen houdbaar is. In de koeling zorg je dat het proces hiervan wordt vertraagd waardoor je de sap dan langer kunt bewaren.
kan er ook absoluut niet tegen. Begin m'n dag ook met een glas lauw/warm water
. Maar normaal gesproken overleeft een pak/fles sap het niet zo lang, als ik er een openmaak dan gaat ie meestal ook leeg. Maar ik kom ook lang niet altijd aan die 1,5 liter hoor