Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 00:29

Hallo,

Ik was benieuwd of mensen hier op bokt het boek gelezen hebben.
Ik heb het boek aangeraden gekregen van verschillende kanten uit mijn vrienden-/familiekring, omdat ik zelf momenteel in een erg moeilijke periode zit. Erg negatief ben ingesteld, en eigenlijk meer zo goed mijn ogen op het uit einde van de donkere tunnel gericht kan houden.

Heb van verschillende kanten gehoord, dat dit een erg goed, en bruikbaar boek moet zijn, waar al veel mensen uit mijn omgeving écht iets aan hebben gehad.

Willen jullie de ervaringen/meningen over het boek met mij delen? :o

Bedankt, Sam.

Edit; Voor geintresseerden, een samenvatting over het boek, vind je hier: http://www.spiridoc.nl/lhay.htm

Sneeuwelfje

Re: Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:42

Ik ben het momenteel aan het lezen, en vind dat ze haar boodschap erg duidelijk overbrengt. Het boek leest als een workshop, waarbij je samen met haar eerst haar filosofie doorneemt, om vervolgens op zoek te gaan naar de zaken waar je verandering in wil brengen. Doorheen het boek gidst ze je ook hoe je je gedachten kan veranderen om beter in het leven te staan, en ik denk dat meerdere mensen hier heel wat aan zouden hebben. Alleen moet je ervoor openstaan en er op dat moment klaar voor zijn om eraan te werken.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 00:53

Ja, dat ze het had geschreven als een workshop, had ik ook gelezen ( het boek ligt hier op de tafel nl :D ) Heb de eerste 3 pagina's kunnen lezen, en toen werd het weer blurry in mijn hoofd waardoor ik een zin, 4 keer moest lezen. Dus het gaat een lange zit worden, maar ik moet en zal m lezen :)

Wat vind je tot nu toe van het gedachten veranderen? Of ben je daar nog niet? Lukt het? :o

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:54

Er zijn trouwens ook mensen waar je een helende reis kan maken hoor, ook zonder dat je het boek gelezen hebt.
Mijn man heeft dat gedaan, en hij is er erg veel mee opgeschoten!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:20

Ik heb het boek in de kast staan en er zeker wat aan gehad toen ik in een negatieve periode zat destijds!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:24

Ik heb het boek deels gelezen. Ik vond het erg mooi en aantrekkelijk geschreven. Er staan prachtige teksten in. Je moet er inderdaad wel voor openstaan wil je er echt iets aan hebben.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 10:55

Ik heb gisteren weer een aantal pagina's verder gelezen, voor ik ging slapen. En ik denk, dat ik er best iets aan ga hebben :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:07

Ik heb ze ooit allemaal gelezen, ben daar verder in gegaan. en ben toen Wayne Dyer gaan lezen,die is nog beter.Ik geef nu een cursus en verschillende workshops.Ik doe nu de studie A Course in Miracles, is heel zwaar maar zo geweldig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:08

Brandon Bays is ook heel erg goed hoor.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:16

Sammyy schreef:
Wat vind je tot nu toe van het gedachten veranderen? Of ben je daar nog niet? Lukt het? :o

In haar boek verwoordde ze het heel mooi: Als je een kindje hebt dat het gewend is om elke avond zelf te kiezen wanneer het mag gaan slapen, en ineens ga je de regel instellen dat ze om 8u in haar bed moet liggen, zal ze eerst protesteren. Maar als je kalm en gedecideerd volhoudt dat ze écht om 8u moet gaan slapen, zal ze zich mettertijd bij de regel neerleggen. Zo is het met je geest ook, die is het gewoon geweest om al die jaren negatief te denken, in het begin kan je een beetje protest verwachten. Maar ik probeer er gewoon consequent mee om te gaan en merk wel dat het makkelijker wordt om positiever tegen de wereld aan te kijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:18

Het beste kan je met een spiegel werken,das wel heel confronterend maar werkt goed.Dat doe ik ook tijdens de workshop, en dan wordt er wel eens een traantje gelaten.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:50

marleen_usar schreef:
Het beste kan je met een spiegel werken,das wel heel confronterend maar werkt goed.Dat doe ik ook tijdens de workshop, en dan wordt er wel eens een traantje gelaten.

Zou je dit een beetje toe willen lichten? Bedoel je dit letterlijk, of figuurlijk bijvoorbeeld?

Ik heb gelukkig nu wel een heel goede vriendin, die mij regelmatig figuurlijk een spiegel voor houdt. Dat veranderd toch
ook wel de kijk op mezelf en mn leven er om heen. En ben een hele tijd samen geweest in een huis met een heel goede vriend van me, en die heeft er ook voorgezorgd, dat ik weer wat zelf waarde heb gekregen. Dit heeft er voorgezorgd, dat ik nu weet dat ook ik het verdien om gelukkig te worden. Vandaar uit ben ik dus weer op dit boek terecht gekomen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:51

Dus met een echte spiegel, gewoon een paar keer per dag er in kijken en tegen jezelf praten.Bv zeggen, zo wat zie ik er goed uit vandaag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:52

De zin die ik zo goed vind is,wat jij over mij zegt daar heb ik niks mee te maken.Dat klopt ook, want alles wat je zegt ben je zelf.Dus alles wat je bij een ander ziet daar zit je zelf mee.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 19:50

Ja idd, als je er over nadenkt, klopt het idd. Het hele boek draait dus om bewustwording?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:04

Is idd een mooi boek :j Ik heb hem te koop, is 1keer gelezen. Mocht iemand interesse hebben kun je pm sturen.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:20

Een soort van bewustwording, ja :) Het gaat erom dat je erbij stil staat dat, wat de aard van je probleem ook is, dit meestal zijn wortels heeft in het feit dat je een gebrek hebt aan zelfliefde. Je moet leren om het kleine kind in jou graag te zien en gerust te stellen. Daarbij komt dat de meesten niet stilstaan bij de gedachten die dagelijks door hun hoofd gaan, en de invloed die dit op hun leven heeft. Velen laten zich gewoon leiden door hun gedachten, terwijl je zélf de leiding moet nemen en deze programmeren. Hierdoor zal je gedrag/houding veranderen, en trek je automatisch ook andere mensen/situaties aan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:21

KLinkt zo ontzettend logisch allemaal, maar ook tegelijk erg moeilijk :o

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:22

idd logisch maar moeilijk...

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:23

Da's de kleine meid die om 8u naar bed moet ;) Als je een beetje doorzet, merk je echt wel verschil. Ben je het boek al gaan halen?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:25

hihii! grappig, heb het nog niet gehaald. ben nu bezig met licht op de schaduw van debbie ford
maar 1 zelfhulpboek tegelijk, anders wordt ik écht knettergek denk ik ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:26

Ik heb het boek op bed liggen, uit de bieb gehaald. Ze geeft in begin aan, dat je er een keer doorheen moet lezen, en vervolgens nog een keer lezen, maar dan veel bewuster en met haar tips aan de gang moet gaat. Mocht het me aan staan, heb ik het snel genoeg gekocht had ik bedacht hihi.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:28

Sammyy schreef:

Ik zag dat je moeilijk door het boek heen komt (en nu dus dat je het ook een beetje moeilijk vind), dan is het denk ik geen slecht idee om het boek een tijdje te laten liggen totdat je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent. Zulke wijsheden heb je niet veel aan als ze niet op het juiste moment komen.

Hoe vaak heb je niet tegen iemand gezegd dat iets niet werkt zoals diegene het doet? En hoe vaak deed diegene daar niets mee? Om vervolgens een jaar later zonder jouw hulp tóch die weg in te slaan, omdat dan ineens wel het kwartje valt.

Mensen moeten klaar zijn voor informatie die verandering kan brengen, anders heeft het geen zin. Het alleen willen is niet genoeg, je moet er klaar voor zijn, dat is iets wat je aanvoelt.

Wil je verder niet beletten om het boek te lezen hoor, maar wil er even op wijzen dat het meestal niet voor niets is als zulke dingen niet ''pakken''. Iets wat wel interessant is om rekening mee te houden, zulke veranderingen moet je jezelf namelijk niet opdringen. :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:32

Helemaal met je eens!!

Heb het boek van Debbie Ford al wel 10 jaar in de kast staan.
Elke keer als ik het opensloeg barstte ik in janken uit.

Nu ben ik eindelijk voorbij de eerste bladzijden
en het zet me iedere pagina weer aan het denken..

Sommige boeken hebben tijd nodig voordat je er doorheen durft te lezen, jij hebt dan tijd nodig ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:32

JuliaMaria schreef:
Sammyy schreef:

Ik zag dat je moeilijk door het boek heen komt (en nu dus dat je het ook een beetje moeilijk vind), dan is het denk ik geen slecht idee om het boek een tijdje te laten liggen totdat je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent. Zulke wijsheden heb je niet veel aan als ze niet op het juiste moment komen.

Hoe vaak heb je niet tegen iemand gezegd dat iets niet werkt zoals diegene het doet? En hoe vaak deed diegene daar niets mee? Om vervolgens een jaar later zonder jouw hulp tóch die weg in te slaan, omdat dan ineens wel het kwartje valt.

Mensen moeten klaar zijn voor informatie die verandering kan brengen, anders heeft het geen zin. Het alleen willen is niet genoeg, je moet er klaar voor zijn, dat is iets wat je aanvoelt.

Wil je verder niet beletten om het boek te lezen hoor, maar wil er even op wijzen dat het meestal niet voor niets is als zulke dingen niet ''pakken''. Iets wat wel interessant is om rekening mee te houden, zulke veranderingen moet je jezelf namelijk niet opdringen. :)

Idd, herken het helemaal wat je nu zegt :j
Ik merkte wel, toen ik eenmaal rustig in bed lag ( had eerder op de avond geprobeerd te lezen met de radio aan op de bank ) het een stuk beter ging. Maar enkel een paar blz, en toen was ik weer moe. Of dat ik dat nu aan "nog niet klaar zijn voor.." moet toe schrijven, of aan mijn sticker "depressief" weet ik nog niet helemaal :o