hele kleine puntbloedinkjes....wie kent het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

hele kleine puntbloedinkjes....wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:05

wie is bekend met van die hele kleine puntbloedinkjes? meer dan 1 mini rood stipje is het niet, een soort ieniemienie bloedblaartje.(ong. de helft van een speldenknop qua grootte en felrood van kleur)
zo af en toe heb ik er ineens een paar op mn lichaam staan, varierend van op mn borsten, tot op mn schouder of midden op mn buik, en een heel enkele keer op mn bovenbenen.
heb er al eens op gegoogled maar kan er niks over vinden, en aangezien ze ook vanzelf weer weggaan naar verloop van tijd maak ik me niet druk genoeg om ermee naar de huisarts te gaan.
maar ben stiekem toch wel nieuwschierig naar wat het zou kunnen zijn.
iemand een idee?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: hele kleine puntbloedinkjes....wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:09

Ik weet wat je bedoelt inderdaad. Iemand vertelde me ooit dat het nieuwe moedervlekken zouden zijn, maar ik heb zelf nog geen onderbouwing kunnen vinden voor die theorie.. Ik weet het dus ook nog steeds niet, ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:10

Als je erop drukt, verdwijnen ze dan?
Even met een stukje glas ofzo, even drukken, zodat je kan zien of het rood blijft of niet.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:19

Kan je deze vraag niet aan een schoonheidsspecialste stellen? Heeft volgens mij met de haarvaatjes in je huid te maken, maar weet het niet zeker.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:20

Jolliegirl schreef:
Als je erop drukt, verdwijnen ze dan?
Even met een stukje glas ofzo, even drukken, zodat je kan zien of het rood blijft of niet.

nee dan verdwijnen ze niet.
gezien je vraag vermoed ik dat je het over evt meningokokken hebt, maar daar is absoluut geen sprake van, ik heb dit al meer dan een jaar en vraag me gewoon af wat het kunnen zijn.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:22

_Diesel schreef:
Ik weet wat je bedoelt inderdaad. Iemand vertelde me ooit dat het nieuwe moedervlekken zouden zijn, maar ik heb zelf nog geen onderbouwing kunnen vinden voor die theorie.. Ik weet het dus ook nog steeds niet, ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord.

ze veranderen niet in een moedervlek hoor, ze verdwijnen na verloop van tijd gewoon weer, zo zijn ze er en zo zijn ze ineens weer weg.(en telkens ergens anders, ene keer zijn het er een stuk of 5 en andere keer 15)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:22

neehoor daar heb ik het niet over...

Ik heb wel eens van die mini rooie puntjes... en als ik er dan op druk verdwijnen ze... en als ik loslaat zitten ze er weer.

Ik weet even niet meer hoe het heet!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:23

Ben ook benieuwd of iemand het antwoord weet,
ik heb er ook weleens last van, altijd op 1 dezelfde plek.

Anoniem

Ik heb dit ook wel eens. Heel soms, en dan op plekken waar de huid gevoelig is. Verdwijnt vanzelf idd, soms na een dag of wat, soms na een paar maanden.

miss_nadine

Ik heb er ook af en toe last van. Eens in de zoveel tijd een klein groepje en het verdwijnt dan weer na een paar dagen..
Kan je niet echt verder helpen dus :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:27

best grappig dat er meerdere zijn die ze hebben/kennen en dat niemand weet wat het nu eigenlijk zijn en waar ze door ontstaan

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:43

ja idd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:44

Maar als je erop drukt gaat het rood niet weg??
Dat heb ik namelijk wel.

Ze zijn echt suuuuuperklein.
Heb er 1 op mijn hand zitten, als ik erop druk gaat ie weg, en als ik loslaat is ie weer terug.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:45

rachel_j schreef:
_Diesel schreef:

ze veranderen niet in een moedervlek hoor, ze verdwijnen na verloop van tijd gewoon weer, zo zijn ze er en zo zijn ze ineens weer weg.(en telkens ergens anders, ene keer zijn het er een stuk of 5 en andere keer 15)

Daarom zeg ik in mijn bericht ook dat die theorie niet klopt ;).

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:46

Ik dacht altijd dat het gewoon een mini-verwondingkje was door je te stoten aan iets of dat je ergens tussen komt, net als een blauwe plek.
Heb ze ook wel eens op de gekste plekken.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:54

Ik heb er ook ooit een topic over gestart, zal zo eens voor je terug zoeken. Het zijn petechiën en de oorzaak is geheel onbekend. Ik ben er wel eens mee naar de huisarts geweest maar zonder diagnose naar huis gegaan. Hij had het ook nog nooit eerder gezien :?
Bij mij verschijnen ze met ongeveer 20-30 puntjes per keer, op m'n bovenbenen of op m'n bil/buik onder m'n navel. Nooit hoger, nooit lager.
Volgens mij heeft het niets met je zelf stoten te maken. Bij mij komen ze met enige regelmaat namelijk en altijd op redelijk vaste plekken. Ik dacht dat het misschien met je cyclus te maken zou kunnen hebben maar dat is ook puur gissen.

De puntjes zijn niet weg te drukken :n

edit: [MW] Petechien (bloedvlekjes) die komen en gaan, wie herkent dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:58

ja ik heb het ook wel eens... Soms erger soms minder erg, heb meestal dan ook wat mee blauwe plekken... Dus 't zal wel iets met je bloed te maken hebben :') 't is niets ernstigs verder iig ....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:58

Het kan te maken hebben met een afwijking in je bloedstolling. Tenminste, zo zit het bij dieren, dus dan zal dat bij mensen ook wel zijn. Heb je daar ook last mee?
Meende dat je ze bijvoorbeeld krijgt na het innemen van rattengif, dat de bloefstolling uitschakeld (dit weet ik even niet 100% zeker).
Denk dat ik, als ik jou was, toch even zou bellen met de huisarts om te informeren.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:59

Bij mij is er onderzoek gedaan naar bloedstollingsafwijkingen maar er is niets gevonden :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:10

Ik heb het weleens spontaan op m'n benen. Bij mij zijn het er dan veel en het lijkt op het eerte gezicht op een 'blauwe' plek, maar het zijn idd puntbloedinkjes.

Maar ik heb ook dat er bloedvaatjes bovenop m'n huid zitten, zeg maar. Daar kwam ik achter toen er overheen getatoeerd werd, wat een bloed joh :oo

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:11

Rukaro schreef:
De puntjes zijn niet weg te drukken :n

Je begrijpt me verkeerd denk ik.
Ze zijn niet weg te drukken. Dat ze wegblijven.

Maar als je erop drukt, verdwijnen ze , zodra je de druk loslaat komen ze terug.
Die puntjes heb ik, en dat bedoel ik.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:20

Die snap ik. Ik bedoel inderdaad juist dat ze niet even weg te drukken zijn en dan weer terug komen, maar dat ze gewoon niet onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Dat is een kenmerk van petechiën :)
We bedoelen dus precies het zelfde :))

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 12:35

Jolliegirl schreef:
Maar als je erop drukt gaat het rood niet weg??
Dat heb ik namelijk wel.

Ze zijn echt suuuuuperklein.
Heb er 1 op mijn hand zitten, als ik erop druk gaat ie weg, en als ik loslaat is ie weer terug.

heb het even geprobeerd met een glas, maar hij gaat dan niet weg.
ik zal straks eens kijken of het me lukt er een scherpe duidelijke foto van te maken, met iets ernaast zodat er een indicatie vd grootte is.
Laatst bijgewerkt door Ra_chel op 08-02-11 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:42

Ik heb naar oorzaken gezocht omdat mijn baby ze ineens had (paniek paniek!) en ik las toen dat kou, knelle kleding, stoten ed ook oorzaken konden zijn. In deze tijd van het jaar lijken dat me iig logische opties, hartje zomer zul je het vast niet te koud hebben gehad, behalve van de onderkant van je longdrinkglas :+

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:44

Haha :+ Bij een baby zou ik ook wel even in paniek zijn hoor, het is ook een symptoom van hersenvliesonsteking.