ervaringen met weghalen moedervlekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horsjuh

ervaringen met weghalen moedervlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 09:10

Op mijn buik en rug heb ik twee moedervlekken, ze zijn niet super groot maar wel wat dikker.
Daarom ben ik vandaag naar de dokter geweest en die vond het verstandig ze voor de zekerheid toch maar te laten weghalen door een dermatholoog (ze zijn gelukkig niet kwardaardig!). Ik krijg een lichte verdoving, en daarna worden ze weggesneden.

Mijn vraag was of iemand dit ook heeft gehad en ook heeft laten wegsnijden?
Of dat toen ook erg pijn deed?
En hoelang deed het bij jou om weer te kunnen paardrijden? :+

Alvast bedankt, :j
(ik heb de zoektopic gebruikt, maar kon niet een goed soortgelijk topic vinden ;) )

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:16

Ik heb vorig jaar een plek op mijn rug weg laten halen wat op een
moedervlek leek, maar omdat ze wat dikker zijn heten het geen moedervlekken
maar is daar een andere naam voor (even kwijt wat dat was := ).

Heb toen een kleine verdoving gehad en ze hebben het weggebrand in plaats
van gesneden, ik heb er geen last van gehad achteraf en kon gewoon alles meteen
weer doen.

Heb in dat zelfde jaar ook een bultje van mijn been weg laten snijden, ook verdoving
en toen bultje eruit gesneden en gehecht. Daar ben ik wel wat langer zoet mee geweest
voor ik weer alles kon doen, maar dat kwam meer omdat het op mijn been was en daar
staat veel spanning op ;)

Ik zou gewoon even aan de HA vragen wat je het beste kunt doen als het gebeurd is
allemaal en je daar aan houden. Maar als het maar kleine plekjes zijn heb je kans dat je
gewoon al snel weer normaal alles kunt doen :)

Maar voor de pijn hoef je niet bang te zijn, heb van zowel het plekje op mijn rug als op
mijn been geen last gehad in de zin van pijn :)

Sterkte!!

Bonnyyyyyy

Re: ervaringen met weghalen moedervlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:17

ik heb zelf een moedervlek boven mijn lip laten wegsnijden ikvoelde er nikss van tot dat de verdoving af was.. toen had ik heledikke lip..
ik mocht geen dingen meer tillen de eerst week,, daarna mocht ik alles gewoon weer

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:19

Ik heb een vlekje laten verwijderen. Prikje kan gemeen zijn, maar daarna voel je dus helemaal niets meer.
Echt bizar om mee te maken. Is daarna weggebrand. Bij mijn moeder hebben ze wel gesneden en gehecht en die had er daarna helemaal geen last van. Ook om me heen hoor ik eigenlijk van niemand dat ze er last van hebben gehad.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:21

Ik had een plekje in m'n zij en toen dat weggehaald was, mocht ik een week of 2/3 denk ik niet meer paardrijden. Maar dat is heel afhankelijk denk ik van de plaats waar het zit.

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 09:22

dankjullie wel voor de reacties, had zeker niet verwacht dat zoveel mensen dit ook hebben gehad eigenlijk.
ik ben in ieder geval een stuk opgeluchter haha, dacht dat het toch wel erg pijn ging doen! :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:25

Bij mij zijn er meerdere weggehaald. Het zijn meestal maar kleine, oppervlakkige wondjes waar je meestal geen last van hebt. Ik heb het zelfs gepresteerd om met mijn domme hoodf af te spreken op woensdag eentje net onder mijn onderlip weg te halen, terwijl ik vrijdags met iemand mee zou spelen voor haar dwasfluit examen! Oké, dat irriteerde iets, dat zilver tegen dat wondje. Maar dat is dan ook de enige waarvan ik dacht, dáár had ik even rekening mee moeten houden.
Hou ook even rekening mee of je belangrijke afspraken hebt. Sommige dermatologen houden toch nog de regel aan dat ze niet nat mogen worden, en afhankelijk van de plek waar ze zitten is het dan lastig douchen/haar wassen.

Schrik overigens niet als de dermatoloog ze wel op gaat sturen op kwaadaardigheid, dat is standaard (alles wat ze weghalen, onderzoeken ze). Dus dat je daar niet raar van opkijkt.

Overigens zijn er 2 bij mij ook weer gewoon teruggekomen.....

Melvern

Ik heb ook een moedervlek die eigenlijk weg gehaald moet worden. Maar ik heb nog niet de moed gehad om het ook echt te laten doen. ( zit bij mij aan de binnenkant van mijn elleboog )

Kipje39

Ik heb er 4 weg moeten laten halen, 2 in mijn zij, 1 in mijn hals en 1 op mijn rug..

Zijn allemaal lelijk genezen omdat daar behoorlijk wat spanning opstaat, die op mijn rug ik zelfs helemaal opengeknapt en daar heb ik een gat zo groot als een 1 euro muntstuk.

De eerste 2 dagen vind ik het een beetje gevoelig maar niet pijnlijk, de jeuk die erna komt is erger..

Bij 1 moedervlek vertrouwde ze het niet helemaal dus die hebben ze later dieper en breder weggesneden, daarna was alles goed..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:31

Ik heb er 3 laten weghalen. 1 operatief, op mijn 10e ofzo, en 2 op latere leeftijd. Allemensen, die prik deed meer pijn dan ik verwacht had :') Maargoed, het is maar een prikje en dan ben je wel verlost van die lelijke dingen :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:33

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb ook een moedervlek die eigenlijk weg gehaald moet worden. Maar ik heb nog niet de moed gehad om het ook echt te laten doen. ( zit bij mij aan de binnenkant van mijn elleboog )

Hier hetzelfde,ik durf het niet.
Ik heb een hele grote dikke op mijn heup/lies zitten met een iets kleinere er naast.
H.A. zei:ow die branden we zo effe weg,maar ik durf het echt niet hoor.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:35

Branden voel je echt helemaal niks van :n
Even kleine verdoving en je voelt niks :n

Ze hebben bij mij zelfs boven mijn lip getracht een plekje weg
te branden zonder verdoving, ja dat voel je iets, maar ook dat is
nog te doen :j

Na het branden heb ik echt nergens last van gehad ;)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:36

Bij mij hebben ze er pas 1 op mn arm weggehaald, nou je voelt er absoluut niks van hoor. Binnen 5 min stond ik weer buiten. De verdoving is het enige wat je voelt maar toen ie was uitgewerkt heb ik nog steeds niks gevoeld.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:40

Ik heb er een weg laten halen op m'n rug. Was uiteindelijk niet kwaadaardig maar wel een vreemd ding.
Groeide met me mee en begon te jeuken en zeer te doen.
Heb dankzij m'n kleurtje wel een wat meer zichtbaar litteken maar het weghalen deed geen zeer. Ik vond het grappig voelen. Kreeg een verdoving en daarna voelde ik een beetje dat er iets werd gedaan maar het deed totaal geen pijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:42

Ik heb zelfs een keer iets laten branden zonder verdoving. :)
Was een soort huidflubbertje in mn nek.

Echt het valt zo erg mee!
Ik zou echt iedereen die nog twijfelt over de streep willen halen met deze post, maar ja, dat zal wel niet lukken. :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:44

Iris82 schreef:
Ik heb zelfs een keer iets laten branden zonder verdoving. :)
Was een soort huidflubbertje in mn nek.

Echt het valt zo erg mee!
Ik zou echt iedereen die nog twijfelt over de streep willen halen met deze post, maar ja, dat zal wel niet lukken. :D

Goed bedoelt,maar ik blijf er bang voor.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:45

ik heb er ook eentje laten weghalen op mijn onderrug. Bleek ook niets naars te zijn, maar better safe then sorry. :)

Prikje vond ik gemeen, maar dat ligt er ook aan waar op je rug het zit. Voor de rest geen last van gehad. 5 minuten werk, en super snel genezen.

success, maak je niet te druk. Als er al pijn is, is die maar 2 seconden. :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:45

Bij mij is er ooit eentje weggebrand op mijn rug, dat was behoorlijk pijnlijk.
Bij mijn man hebben ze een paar weggesneden onder verdoving en daar merk je niet zoveel van, sommige plekken genezen wel wat moeilijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:47

Niet als patient, werk wel bij een huisarts die zelf ook ingreepjes doet en het al vaak genoeg gezien. Ik hoor altijd van de patienten dat het heel erg mee viel.
Paardrijden kun je als ze niet op een lastige plaats zitten als het goed is de volgende dag al wel weer.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:00

Ik heb er een stuk of 5 tegelijk laten weghalen (in mijn hals 1 de rest verspreid op mijn rug)
Het prikje van de verdoving was soms even venijnig, maar verder geen pijn gehad, ook erna niet als de verdoving was uitgewerkt. Bij mij is het wel met de laser weg gehaald :) ik mocht 2 dagen niet douchen, maar verder mocht en kon ik meteen weer alles :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:04

@ Charaz: Waarom mocht ik dan 2-3 weken niet rijden :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:05

2-3 weken??? bedoel je geen dagen? Voor het verwijderen van een moedervlek?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:06

Nee wat ik me herinner moest ik echt een tijd rustig aan doen omdat 'ie in m'n zij zat en anders kon 't niet goed helen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:07

Is het bij jou gehecht soms Tara? En zat de wond dan op een plek die
snel onder spanning staat?

Dat had ik bij mijn been namelijk. Toen mocht ik ook 2 weken totaal niet sporten
en de 3e week heel rustig aan wat doen. Was dan wel geen moedervlek maar wel
een bultje wat weggesneden was en daarna de wond gehecht ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:08

Ja in m'n zij was 't. Bij mij was 't gehecht inderdaad :j