Ik open dit topic omdat ik me een beetje zorgen maak over de curve van mijn kleine meid.
Bij de vorige controle op 20 december (11 maanden consult) woog ze 7.7 kilo en was ze 69 cm groot.
Ze vonden toen dat ze niet voldoende was aangekomen. Daar mijn eerstvolgende afspraak pas in Maart
stond gepland ben ik vandaag een keer extra komen wegen. Ik had verwacht dat ze inmiddels wel
royaal was aangekomen, maar ik schrok toen ik zag dat ze nog steeds slechts 7865 kilo woog, daarnaast
was ze niks gegroeid, ze is nog steeds 69 cm.
Ze krijgt 4 tot 5x per dag borstvoeding, 2 borsten, op verzoek.
Ze krijgt iedere dag fruit, warm eten, brood, liga en tot nu toe 8 granen pap maar voortaan krijgt ze Brinta.
Ze slaapt 'snachts door, dus ze vraagt niet om extra voeding. Daarnaast is ze vrolijk en actief, niet
lusteloos of dergelijke.
Ik ben zelf 1.58 en 48 kilo, papa is ook slechts 1.68, maar onze zopon had een totaal andere curve dan
Kinou en bij het consultatiebureau zijn ze ook niet helemaal tevreden, moet nu over 3 weken op extra
controle komen en als ze dan niet voldoende is verbeterd dan worden we doorverwezen, maar dat wil
ik uiteraard graag voorkomen door hier informatie aan te vragen wat ik nog beter zou kunnen doen.
Zal even alle metingen onder elkaar zetten zodat er een compleet overzicht is:
Geboorte
51 cm, 3820 gram
4 weken
53 cm, 4215 gram
8 weken
56 cm, 4640 gram
3 maanden
59,6 cm, 5215 gram
4 maanden
60 cm, 5775 gram
7.5 maanden