bril uitkiezen met wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rian_Luna

bril uitkiezen met wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:35

Dag allemaal,
een tijdje geleden heb ik me ogen laten testen en jahoor als ik er last van zou krijgen moest ik terug komen voor een bril.
Dus van de week moet ik maar eens een bril gaan uitkiezen een aan laten meten.
maar wie neem ik mee?
wie namen jullie mee? moeder/vriendin/zusje...
alvast bedankt.

blackstar

Re: bril uitkiezen met wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:36

ik neem altijd mijn moeder mee

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:36

Ik heb sinds vorige week een bril en heb deze met mijn moeder uitgekozen :)
Toch moet je voor jezelf gaan kijken, wát wil ik en je niet laten beïnvloeden door die man/vrouw van de winkel. (wilde mij ook de duurdere brillen aanbieden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:37

blackstar schreef:
ik neem altijd mijn moeder mee

Ik de eerste keer ook, en de tweede keer ging ik alleen :)

Ik zou in elk geval iemand meenemen die het ook durft te zeggen als je echt voor gek loopt, terwijl je het zelf misschien wel leuk vind ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:37

Ik zou je moeder meenemen, dat heb ik ook gedaan en die was gewoon bloedeerlijk wat zij er nou echt van vond. Uiteindelijk heb ik medens door haar ook een leuke bril gevonden :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:38

ik neem meestal mn vader mee, omdat we allebei bril dragend zijn en hij dus ook goed weet waar op te letten :)
Laatste keer ben ik overigens alleen gegaan, voordeel is wel dat ik zoals de opticien zei, een brilhoofd heb, waardoor vrijwel alles wel staat haha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:38

Mijn vriend heeft mijn huidige brillen uitgezocht :))
ik heb zelf een hekel aan een bril op mijn hoofd, dus roep anders toch heel de tijd ''nee nie mooi'' :+
overigens is bril uitzoeken bij mij toch een ramp, want als ik zo'n testmontuurtje op heb zie ik geen bal meer := (6 en 6.5 aan sterkte :+ )

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:39

mijn moeder :)
en de eerste keer kwam mijn oma ook nog even kijken :P

zap

Mijn moeder vindt alles 'schattig' staan, dus die zou niet zo geschikt zijn haha. Ik zou mijn zus of vriend meenemen :j

Judass

Nou ik heb er een uitgekozen hoor, mijn eerste.
Met m'n moeder

dát doe ik dus nóóit meer :')
Smaken verschillen, maar zij is zo'n doordrammer :P.
Bijvoorbeeld, ze pakt een bril. En ik zeg, nee daar hou ik niet van (een kleur). Dan eist ze dat ik hem pas, dan lukt het me om het niet te doen.
En dan komt ze 2 tellen later weer met zo een :')
Echt een no-go
Voor mij :P

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:40

Toen ik mijn ogen ging laten opmeten, waren mijn beide ouders mee want ze gingen toen toch naar 't winkelcentrum en we zijn er gewoon binnen gelopen. Ik wist ook van niks maar dat was juist wel goed want bleef het keer op keer uitstellen. De tweede keer ging ik alleen met mijn vader en toen mn lenzen opgehaald konden worden, heeft mn moeder dat gedaan dacht ik.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:41

Ik heb vorig jaar een bril uit moeten zoeken en heb toen mn moeder en vriend mee genomen. Vond het wel fijn om 2 meningen er bij te hebben. De opticien was ook erg behulpzaam en hij ziet tenminste als iets wel of niet staat.
Was wel grappig, hij had wat dingen in zijn hoofd, dus wat proberen, maar er waren brillen die ik nog amper op had en hij weer van mn neus trok, nee! dat is niet een bril voor jou!

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:43

Ik heb mijn zus mee genomen. En voor de mensen die zonder bril weinig zien, daar zouden ze eens wat mee moeten doen! Iedere zaak heeft computers, bv foto of via de webcam/ pc met nieuwe montuur, en daarna kan je het zelf met je oude bril op ook nog terug zien.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:53

Ik wil wel mee hoor Rian :P
Waar ga je heen? Van de brilshop vond ik dat ze me heel goed hielpen met een bril uitzoeken. Ik zou mams gewoon meenemen!

Ik had me vader mee, want die heeft ook een bril :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:08

steenbok1980 schreef:
Ik heb mijn zus mee genomen. En voor de mensen die zonder bril weinig zien, daar zouden ze eens wat mee moeten doen! Iedere zaak heeft computers, bv foto of via de webcam/ pc met nieuwe montuur, en daarna kan je het zelf met je oude bril op ook nog terug zien.

Ik draag wel lenzen als ik een bril ga uitzoeken :) en ik ken ook een opticien die lensjes aanbied zodat je ook daadwerkelijk zelf sterk kunt kijken als je aan het passen bent :)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:08

eempiej schreef:
Ik wil wel mee hoor Rian :P
Waar ga je heen? Van de brilshop vond ik dat ze me heel goed hielpen met een bril uitzoeken. Ik zou mams gewoon meenemen!

Ik had me vader mee, want die heeft ook een bril :Y)

De brilshop ben ik ook geweest, zie ook dat je in spanbroek woont. Vind dat ze je daar echt super fijn helpen en niet echt een bril aansmeren.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:26

Ik had mijn moeder en mijn zus en een vriendin mee:P Konden mooi hun mening geven van wat leuk stond en wat niet. Heb nu een heel leuke bril :D die ook nog leuk staat...

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:37

Okee bedankt allemaal!
ja ik ga naar de brilshop, lekker dichtbij en goede service (heb ik gehoord)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:38

Rian_Luna schreef:
Okee bedankt allemaal!
ja ik ga naar de brilshop, lekker dichtbij en goede service (heb ik gehoord)

brilshop is echt een aanrader, vriendelijke en eerlijke verkopers. Dringen je niks aan etc. :)
Succes met uitzoeken!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:38

Mijn moeder of mijn zus :P

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:39

Ik heb vorige week een bril uitgezocht, en heb dit samen met mijn moeder gedaan :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:40

ik heb niemand mee genomen. Het gaat er om wat ik mooi vind

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:42

Mijn moeder en vader :+
Overigens als je naar een goede opticien gaat (is mijn ervaring) dan zijn daar ook echt goede en behulpzame mensen, die het ook gewoon zeggen als het niet staat. En zij weten vaak heel goed wat bij je type gezicht zou staan, dus ik zou zeker hulp vragen in de winkel. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:46

Neem altijd m'n moeder mee.
Maar moet wel zeggen dat de brillenwinkel waar ik altijd heen ga ze je ook niks opdringen hoor.
Ze komen wel met suggesties, maar die zijn net zo goed ook vaak goedkoper. Heb ook net een hele leuke nieuwe bril. Het nadeel bij brillenpassen vind ik altijd dat ik zulke slechte ogen heb dat ik mezelf nooit kan zien in de spiegel :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:58

ik ga alleen, maar ja, ik ben over de 50 en heb al vanaf m'n vierde jaar een bril, jaar of 20 lenzen gehad maar dat kan nu niet meer, dus een bril. Ik doe zo'n 4 jaar met een bril (als hij niet voortijdig gesloopt wordt) en ben al meer dan 20 jaar bij dezelfde opticien.
Hij weet precies wat ik zoeken als ik een afspraak maak voor ogen doormeten, zorgt hij dat hij in huis heeft wat ik wil:een bril "zonder"montuur, een glasbril. Ik word gek als ik de hele dag tegen randjes aan moet kijken, dus ik heb een bril zonder randjes :)