Tanden trekken :s pijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mary_X

Tanden trekken :s pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:06

Hallo bokkers,

ik moet binnenkort tanden laten trekken doet dit pij??
Ik heb wel heel grote wortels namelijk?
ik zou graag willen weten waar ik voor sta :s heb namelijk bang van tandartsen en orthodontists en andere :s

groetjes x

Flip

Re: Tanden trekken :s pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:09

Nee hoor, je krijgt een verdoving en dan voel je er niks van. Je voelt alleen wat druk en het kraakt mss als het kiezen zijn die vlakbij je oor zitten.
Wat ik zelf altijd het vervelendste vind is de verdoving zelf? Zijn het tanden uit je boven of onderkaak? De onderkaak is zo verdoofd namelijk, alleen bij de bovenkaak verdoven ze ook je gehemelte en dat is wel een beetje gevoelig.
En als de verdoving uit begint te werken (na een paar uur) heb je wel last van een vervelend tintelend gevoel.
Succes! Enne de tandarts is helemaal niet eng hoor ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:10

Tanden doen geen pijn hoor :D
De verdoving is eigenlijk ook niks, oké het smaakt wel een beetje vies :P

Succes

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:11

judith370 schreef:
Tanden doen geen pijn hoor :D
De verdoving is eigenlijk ook niks, oké het smaakt wel een beetje vies :P

Succes

dankje :p

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:12

Flip schreef:
Nee hoor, je krijgt een verdoving en dan voel je er niks van. Je voelt alleen wat druk en het kraakt mss als het kiezen zijn die vlakbij je oor zitten.
Wat ik zelf altijd het vervelendste vind is de verdoving zelf? Zijn het tanden uit je boven of onderkaak? De onderkaak is zo verdoofd namelijk, alleen bij de bovenkaak verdoven ze ook je gehemelte en dat is wel een beetje gevoelig.
En als de verdoving uit begint te werken (na een paar uur) heb je wel last van een vervelend tintelend gevoel.

uim mijn 2 bovenste hoek tanden :s en ik heb echt bang van de tandarts :p hahaa

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:12

Valt mee!

Alleen zat ik wel met een intens smerige smaak in mijn mond van die verdoving en heb ik daarom de hele weg naar huis -op de fiets- de tandarts nog uitgescholden. :')

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:14

upendo schreef:
Valt mee!

Alleen zat ik wel met een intens smerige smaak in mijn mond van die verdoving en heb ik daarom de hele weg naar huis -op de fiets- de tandarts nog uitgescholden. :')

doe ik ook altijd als ik gewoon naar de tandarts ga :D

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:14

Ik had ook erg diepe wortels maar het doet geen pijn! :o

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:15

Mary_X schreef:
Flip schreef:

uim mijn 2 bovenste hoek tanden :s en ik heb echt bang van de tandarts :p hahaa

Ik had ook blauwe plekken op de plekken van de verdoving :') die krijg ik heel snel.
En het zit toch in je mond, niet waar ? :P

De tandarts is echt niet eng hoor :(:) Hij heeft het het beste met je voor.
En zal je echt niet express pijn doen, en weete hij dat je bang voor hem bent?
Ik heb het namelijk ook gezegt tegen hem en toen pakte hij het rustiger aan voor mij.
Gewoon zeggen, het is niet raar. Hij krijgt echt wel meerdere mensen bij hem die hem
'eng' vind, dus voor hem is het onderhand de normaalste zaak van de wereld.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:16

Haha, ik zit nu toevallig net met een half verdoorfde mond :')

Ben vanmiddag bij de kaakchirurg geweest. Ach, het valt allemaal wel mee. Gewone kiezen is nog makkelijker volgens mij dan verstandskiezen (bij mij moest verstandkies).
Ik stond met 10 minuten weer naast de stoel, even een gerop en getrek maar je voelt er niks van.
De verdoving werkt nu uit maar heb pijnstillers meegekregen dus voel er niet bijster veel van.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:16

Mary_X schreef:
upendo schreef:
Valt mee!

doe ik ook altijd als ik gewoon naar de tandarts ga :D

Ik sinds ik mijn beugel heb ook wel even hoor, maar als hij er niet was geweest had ik nu wel een minder mooi gebit gehad. :)
Dus het is voor een goed doel!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:17

cp112 schreef:

Ben vanmiddag bij de kaakchirurg geweest. Ach, het valt allemaal wel mee. Gewone kiezen is nog makkelijker volgens mij dan verstandskiezen (bij mij moest verstandkies).
Ik stond met 10 minuten weer naast de stoel, even een gerop en getrek maar je voelt er niks van.
De verdoving werkt nu uit maar heb pijnstillers meegekregen dus voel er niet bijster veel van.

Hou dat wel goed in de gaten!
Vriendinnetje had beide keren een ontsteking, het is en blijft een open wond natuurlijk! :)

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:18

mijn tandarts weet dat maar de ortodonth niet, ik kwam er daarstraks voor het eerst het eerste wat hij vertelde was oeioeioei :s

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:20

Ik heb ook een kies laten trekken en vond het op zich wel mee vallen. Alleen het geluid vond ik verschrikkelijk :x
Maar verder geen pijn gehad, en inderdaad, de smaak van die verdoving is wel heel vies.. Succes!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:21

upendo schreef:
cp112 schreef:

Hou dat wel goed in de gaten!
Vriendinnetje had beide keren een ontsteking, het is en blijft een open wond natuurlijk! :)

T'is bij mij ook gehecht, dus niet echt open. Was dat bij je vriendin niet?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:24

cp112 schreef:
T'is bij mij ook gehecht, dus niet echt open. Was dat bij je vriendin niet?

Ja, dat wel, maar echt dichtrekken doen ze het volgens mij niet.. :)
Ze zei dat er nog wel echt wondjes zaten en beide keren had ze een AB kuur nodig voor ze goed heelden. :j

Ikzelf koester mijn vier verstandskiesjes, ik ben doodsbang voor verdovingen die ik kan horen en mijn tenen staan al krom als iemand vrolijk vertelt dat je een knak hoort als ze die naald in je gehemelte jassen. :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:26

gatver Upendo moet dat nou :')

Ik heb zelf ook best veel laten trekken. Maar tanden vind ik niet erg, kiezen is een ander verhaal :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:27

judith370 schreef:
gatver Upendo moet dat nou :')

Ik heb zelf ook best veel laten trekken. Maar tanden vind ik niet erg, kiezen is een ander verhaal :=

_O-

Nou moet ik zeggen dat ik ook een uitermate mietje ben hoor. :')
Iedereen gilt om de drie seconden: 'SELIEN! NIET KIJKEN!' als ze een ziekenhuisserie kijken. :')
Gelukkig moest alleen een van mijn voortanden onder getrokken worden voor mijn beugel.. :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:27

Nou ik voelde een ligt prikje bij de verdoving, t'is een rot plekje om te verdoven maar dat het nu echt kraakt of raar geluid maakt of heel erg pijn doet is niet zo hoor. Valt allemaal reuze mee.

Ik kwam voor 1 kies te trekken, oh zegt ie, de andere moet er eigenlijk ook uit, zal ik dat direct doen?
Nou dat dacht ik toch maar even niet :') haha, eerst deze maar en ik kom wel terug voor de andere :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:32

Hier spreekt een super angsthaas............... :P
Het trekken valt reuze mee!! De prik aan de binnen kant is wat vervelender, maar zelfs ik heb het overleeft :D
Zou wel aanraden om direct bij thuiskomst 2 paracetamols te nemen!! (voordat de verdoving is uitgewerkt!)
Succes alvast!!!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:33

Tja wat je allemaal maar niet voor een mooi gebit over moet hebben... :P

Maat ts het doet geen pijn hoor :)

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:42

pfff alle als jullie het allemaal zeggen zal het ook wel zo zijn hee als ik het kraken en de spuit overleef zal de rest wel goed komen zeker hee (ben laatste keer bij tandarts beel draaierig geworden van een spuit ;s nog ietsje langer en ik had er gelege denk ik :s )

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:14

Haha dat heb ik ook altijd! Komt van de spanning... gewoon even zeggen en dan laten ze je iets langer liggen en brengen ze je iets langzamer omhoog

En bang zijn is niet erg hoor, gewoon zeggen. Ik studeer zelf tandheelkunde maar vind behandeld worden ook niet prettig, vooral bij verdoven zeg ik dat er gewoon even bij, houden ze er rekening mee =)

En over die ontstoken alveole bij de verwijderde verstandskies, dat komt door voedsel dat daar in gaat zitten. Ik heb zelf even een spuitje gehaald en spoel na het eten met weinig druk het gat waar de kies zat schoon, het geneest dan snel en zonder ontstekingen =)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:29

Ik vond de eerste keer dat ik tanden moest laten trekken ook echt héél eng. Maar gelukkig heb ik een lieve tandarts, en het viel ook allemaal goed mee. Alleen het kraken vond ik best vies, maar het doet geen pijn hoor.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:31

ik ben laatst onder narcose geweest
moesten 3 trekken (verstandkiezen) 1 normale tand (onstoken) en 1 x wortelresten verwijderen van een vorige keer

ik ben blij dat ik onder narcose was (wat ze me dus op het moment van de narcose vertelde dus had wel even paniek :wow: )