Uit het niets: blauwe plekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Uit het niets: blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:20

Ik heb sinds een tijd, echt uit het niets een blauwe plek of zelfs een bloeduitstorting.
Ik zou niet weten waar het vandaan komt, en kan me al helemaal niet herinneren me ooit gestoten te hebben. Ook val ik niet snel.
Ik heb sinds vorige week een blauwe plek op me scheenbeen, één op me arm en vanochtend ontdekte ik een donkerblauwe-paars-grijze plek wat dus een bloeduitstorting is geweest. Erg apart, want ik heb er geen wondje, en het zit aan de achterkant van mn knie net iets eronder.

Zal hier een reden voor zijn, of is het gewoonlijk dat blauwe plekken ect uit het niets komen?
Ben er namelijk best wel nieuwsgierig na, zometeen word ik wakker als smurf met allemaal blauwe plekken. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Axel_Valerie

Re: Uit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:23

Ik zou toch wel even naar de huisarts gaan. Bij kinderen (ik weet niet hoe oud je bent en ik weet je verdere symptomen ook niet) kan het duiden op leukemie of bloedarmoede....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:23

Nee dat is niet normaal, dus ik zou er even mee naar de huisarts gaan als ik jou was. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:24

Axel_Valerie schreef:
Ik zou toch wel even naar de huisarts gaan. Bij kinderen (ik weet niet hoe oud je bent en ik weet je verdere symptomen ook niet) kan het duiden op leukemie of bloedarmoede....

Ik was vorige week maandag geweest, waar ik al bloed moest aftappen - waar een andere reden voor was.
De bloed uitslagen hoor ik morgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:24

Doen ze erg pijn mn moeder had dat eens en had veel pijn eraan en die had sarcoidose. maar als je medicijnen slikt kan je ook snel blauw zijn

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:24

franka75 schreef:
Doen ze erg pijn mn moeder had dat eens en had veel pijn eraan en die had sarcoidose. maar als je medicijnen slikt kan je ook snel blauw zijn

Alleen als ik erop druk, en ik gebruik geen medicijnen ;D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:28

Misschien heb je je onbewust toch gestoten, ik heb ook heel vaak 'plots' blauwe plekken maar ga er niet voor naar de dokter hoor :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:31

StillAngel schreef:
Misschien heb je je onbewust toch gestoten, ik heb ook heel vaak 'plots' blauwe plekken maar ga er niet voor naar de dokter hoor :+

Hoe kan ik de achterkant van mn knie stoten?

En dat ik naar de dokter moest wegens bloedprikken was om 'n hele andere reden. :o

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:39

StillAngel schreef:

Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind het niet zo'n handige opmerking omdat het door die smiley overkomt alsof je een aansteller bent als je voor zoiets naar de huisarts gaat. Blauwe plekken zijn meestal heel onschuldig zijn maar ze kunnen er ook een teken van zijn dat er iets mis is dus als je vaak zomaar blauwe plekken hebt kun je er beter voor de zekerheid even naar laten kijken.

Thats_Me

Re: Uit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:40

Ojee, echt ga met spoed naar de dokter morgen! Dit kan duiden op iets onbenulligs of iets levensbedreigends en dan kun je er maar beter snel bij zijn.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:41

Thats_Me schreef:
Ojee, echt ga met spoed naar de dokter morgen! Dit kan duiden op iets onbenulligs of iets levensbedreigends en dan kun je er maar beter snel bij zijn.

Helaas kan ik je hier niet serieus mee nemen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:42

Saaams schreef:
Thats_Me schreef:

Helaas kan ik je hier niet serieus mee nemen..

Pardon!!! je weet niet waar je over praat en IK wel! Echt ga met spoed morgen naar de dokter spontane blauwe plekken kunnen iets onbenulligs zijn of levensbedreigend!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:43

Sorry hoor, maar je kwam heel onserieus over. Mn excuses.

Thats_Me

Re: Uit het niets: blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:45

Helaas niet... ben bloedserieus en zoals gezecht kan het zijn dat je gewoon gevoelig bent voor blauweplekken maar het kan ook het begin zijn van ernstige ziektes. Dan kun je er maar beter vroeg bij zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:45

Tsja, helaas heeft Thats_Me gelijk.... het kan duiden op spontane trombocytopenie bijvoorbeeld (hoe zeldzaam ook) of leukemie - en dat wil je echt niet laten voortduren!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:46

Thats_Me schreef:
Helaas niet... ben bloedserieus en zoals gezecht kan het zijn dat je gewoon gevoelig bent voor blauweplekken maar het kan ook het begin zijn van ernstige ziektes. Dan kun je er maar beter vroeg bij zijn.

Dat is waar, morgen moest ik toch om 4 uur al bij de dokter zijn. Wegens de bloeduitslagen, en nog iets.. dan zal ik het even navragen.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:53

Vriendin van mij had dit ook. Vorige week is met spoed haar mild verwijdert ze bleek wat aan haar bloedplaatjes te hebben. Zomaar blauwe plekken moet je echt serieus nemen. Als die vriendin er eerder bij was geweest had ze niet geopereerd hoeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:01

eet je wel goed? Kan er mee te maken hebben, als ik slecht eet en dus vitaminegebrek heb of wat dan ook.... Heb ik het ook heel erg, gewoon echt rode onderhuidse bloedingen en alles....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:02

Menino schreef:
eet je wel goed? Kan er mee te maken hebben, als ik slecht eet en dus vitaminegebrek heb of wat dan ook.... Heb ik het ook heel erg, gewoon echt rode onderhuidse bloedingen en alles....

Stiekem is dat de reden, waarom ik morgen al naar de huisarts moet.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:05

Bij meiden met een eetstoornis komt dit ook vaak voor. Dus als je slecht eet kan het daar ook door komen. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:08

xMendy schreef:
Bij meiden met een eetstoornis komt dit ook vaak voor. Dus als je slecht eet kan het daar ook door komen. :)

Ik heb geen eetstoornis :n

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:11

Menino schreef:

Kan zijn dat je een vitamine K gebrek hebt. Dat heb je nodig om je bloed te laten stollen.
Mensen met een kans op een propje (en dus uiteindelijk herseninfarct of hartinfarct) gebruiken middelen die ervoor zorgen dat vitamine K niet kan doen wat hij moet doen.

Wel belangrijk dat je dan in jouw geval supplementen slikt die je van de huisarts hebt gekregen (van een drogist zijn helaas lang niet zo effectief...) Maar neem aan dat je al naar de dokter bent geweest hiervoor.

Dus TS, wel even belangrijk om dit met je huisarts te overleggen, maar volgens mij gaat dat goed komen :Y)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:44

Ik zeg toch ook niet dat je een eetstoornis hebt. Alleen dat het ook door slecht eten kan komen. ;)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:03

Ik wil het niet bagataliseren hoor! Begrijp me niet verkeerd. Mijn eerste ingeveing is ook; mogelijk leukemie.

Maar ik wil je wel op je hart drukken je niet het hoofd op hol te laten brengen door alle ernstige ziektes die je hier om je oren worden geslingerd. Wacht eerst de huisarts af. Wellicht is het iets wat heel erg meevalt en heb je je niet voor niets zo opgewonden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:04

Maar bij Leukemie horen meerdere symptomen lijkt me zo.
Ik denk niet dat het dat is, laat ik het hopen, dat het dat niet is teminste.
En het is niet zo erg dat ik helemaal onder zit, het zijn maar 2 of 3 blauwe plekken en 1 bloed uitstorting.