Gips Happen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tess

Gips Happen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:35

Hoi!!
We hebben al een paar foto´s gemaakt,
maar nu vraag ik me af (ik moet een beugel)
Is dat gips happen nu echt zo goor?

:evaw:

Siggislief

Re: Gips Happen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:38

Ik vond het niet zo goor, maar ging wel bijna over mn nek er van..

Je krijgt iets grotere hap ding in je mond met roze kauwgom iets en dat word in je mond geduwd.
En dat moet eventjes harden in je mond.. en als het er eindelijk eruit is heb je hier en daar nog wat restjes van het spul.
Het lijkt net of je dan een grote kauwgombel heb geblazen en die in je gezicht is geknapt. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:41

Ik heb wel gevraagd of ik ze 1 voor 1 kon krijgen ipv alle 2 tegelijk.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:41

Het is echt wel een grote vorm met veel spul wat je erin krijgt, het leek bij mij net of het spul in mijn keel ging vallen dus raakte in paniek en ik stikte bijna. :=

Dus succes ermee en blijf rustig, gelukkig hoeft het maar even erin. :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:42

Goor opzich niet. Wel heel vervelend en doordat het gips helemaal t'm je laatste kiezen gaat krijg je er onwijse kokhalsneigingen van(ik tenminste), heb meerdere keren moeten happen en heb er echt een grondige hekel aan(en dat allemaal door een val in groep 8, niet eens door verkeerd gebit).

Zorg ervoor dat je neus goed open is en je daar goed doorheen kunt ademen. Ik was met het happen altijd op bizarre wijze opeens zwaar verkouden en dan heb je ook nog eens het gevoel dat je stikt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:43

Ontspan vooral als je die happers in je mond krijgt. Het is kokhalswaardig. :r

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:45

Het is geen gips maar alginaat, lijkt een beetje op play-doh klei.

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:47

Uhm ,
ja.
NIET SLIKKEN EN NIET JE MOND BEWEGEN;)

succes :+

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:50

Ik vind het helemaal niet zo vervelend gelukkig :=
Hoop wel voor je dat je niet verkouden bent, want dan krijg je echt geen lucht meer :')
Succes iig! :))

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:53

ik vond het heel goor altijd. zo'n klomp spul in je mond :=
Andere mensen die ik ken vonden het juist weer naar kouwgom smaken :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:58

Je moet ook niet te ver in dat spul happen, want dan boren je tanden erdoor heen en is de mal kapot zeg maar. Ook inderdaad proberen niet te slikken, en de smaak valt gelukkig wel mee. Bij sommige orthos mag je zelf een smaak kiezen!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:01

Ik vond het qua smaak niet eens zo vies.. Maar krijg al kokhalsneigingen als ik m'n achterste kiezen aan het tandenpoetsen ben... Dus ja, je kunt wel raden wat er toen gebeurde... Ze hadden eerst ook een te grote maat bij mij, nou die kwam helemaal iets te ver achter in m'n keel...

En idd, probeer rustig te blijven, anders heb je idd het gevoel alsof je gaat stikken en geen adem meer kunt halen..

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:01

Door alle verhalen altijd vond ik het reuze eng,.. toen het voorbij was bleek het gewoon enorm mee te vallen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:07

Rustig blijven, goed door je neus ademhalen, aan iets anders denken. Vooral niet gaan focussen op dat ding in je mond, dan wordt 't alleen maar irritanter. En het valt inderdaad best mee hoor :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:39

Ik bleef gewoon rustig, door de neus ademen en hoofd gewoon stil en een beetje naar voor houden. Dan komt het helemaal goed. Het is zeker wel kokhalswaardig maar gewoon aan iets leuks denken. :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:48

het viel allemaal nog wel mee hoor, komt wel ver achterin je mond, en ik ben iemand met snel kokhalsneigingen, maar dat had ik alleen de eerste keer heel even maar gewoon rustig blijven. En het smaakt niet heel erg.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:53

IK vond het een beetje smaken naar een stukje kauwgum waar de smaak af is. Ik was de eerste keer verkouden en dat was niet zo relaxed maar op zich als je gewoon door je neus kunt ademen is er niet zoveel aan de hand.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:57

ik vond het niet lekker, maar ook niet vies, er tussen in dus.. gewoon gaan en dan merk je vanzelf hoe het is ( vies of niet)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:59

De smaak was niet vies. Het smaakte bij mij een beetje naar iets rubberachtigs met pepermunt smaak.
Maar het is eerder vervelend dat je zo'n groot blok in je mond heb zitten. Ik kan daar heel slecht tegen en moest dan ook het mijn kokhalsreflex onderdrukken. Heel geconcentreerd door je neus in en uit ademen helpt daar al heel goed tegen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:02

het smaakt idd niet héél erg vies, het is best te doen.
maar 1 tip, vooral rustig blijven ademen en ergens anders aan denken anders ga je kokhalzen :+!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:04

Het valt best mee, tenzij je een onervaren assistente krijgt toegewezen en je dus 7 keer moet happen. En de keer erna moest ik zelfs 8 keer happen. :7 Dus de keer dáárna vroeg ik maar op een ervaren assistente.. :Y)

Maar als je een assistente hebt die het een beetje kan, dan valt het best mee. Je tong naar beneden drukken zodat hij niet het gips raakt (dan krijg ik braakneigingen) en rustig door je neus halen. Niet nadenken dat je zo'n ding in je mond hebt, maar denk aan iets leuks.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:20

Van te voren vragen of zodra de lepel (zo noemen ze zo'n ding) met alginaat (= soort zachte klei) op zijn plaats zit ze de stoel rechtop willen zetten en dan voorover leunen. Vragen of ze het alginaat zo stevig mogelijk willen aanmaken, dan loopt het niet richting je keel. Goed door je neus ademen.
Iedereen beleeft het anders, dus het blijft afwachten. Kokhalsreflex is deels psychisch, dus ga van te voren niet zitten bedenken dat je vast moet kokhalzen, want dan gebeurt dat zeker.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:21

Bij mij wachtte ze ook even zodat ie er minder lang in moest.
Totdat er een assisent was die hem er bijna niet meer uitkreeg. := Wat was ik kwaad zeg.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:23

Eeeeuuhh.. Ja, t'is echt goor.. :P
probeer je te concentreren om door je neus te ademen, dat helpt tegen 't kokhalzen :P
succes!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:24

Ik vond het happen wel altijd heel vies!!

let wel dit was 7 jaar geleden! toen hadden ze nog geen smaken alleen die vieze grijze.
nu hebben ze(teminste hier) smaken. mint en aardbei, en misschien nog wel wat maar goed dat weet ik allemaal niet.

waarschijnlijk nu met die smaakjes zal het wel niet zo vies meer zijn.