Gezien de meeste mensen niet bekend zijn met de naam Hallux Valgus (spreek uit als: halgus valgus), zal ik eerst uitleggen wat het ongeveer is.
Het betekend letterlijk; afwijkende voet, dit wil zeggen (krom gezegd) dat je grote teen naar buiten groeien, waardoor er een grote knobbel aan de binnenkant van je voet ontstaat.
Gevolg; brede voeten, (zeer) pijnlijke voeten, evenwichtsstoornissen.
Vaak ontstaat dit door reuma, het dragen van hoge hakken, te smalle schoenen of ander slecht schoeisel.
Doordat mensen snel roepen; DIE HEB IK OOK! (Gezien mijn biologie lerares dat ook al riep, terwijl er niks aan de hand is) heb ik foto in link geplaatst als voorbeeld;
http://lynxmadrid.files.wordpress.com/2 ... algus1.jpg
Ik heb er zelfs 2, allebei mijn voeten..
Dit komt doordat ik ooit eens een acute reuma aanval heb gehad.
Ik heb het al zolang ik mij kan herinneren en begin nu echt de klachten te krijgen.
Het doet vaak zeer, soms zo zeer dat ik niet eens meer kan lopen..
Ik heb al steunzooltjes gehad ed, maar het grote nadeel daarvan is, is dat het is aangepast aan 1 schoen.
Tja, zoals velen hier, heb ik ook heel veel verschillende schoenen, dus zooltjes is niet meer echt van toepassing.
Dusss.. Ik ben mij zo'n beetje aan het orienteren op een operatie..
Op internet zijn de reacties daarop nogal afwisselend, bij de een is het super gegaan, bij de ander is het na 5-10 jaar terug gekomen en in nog ergere mate.
Helaas staat er niet bij, waar ze zijn geweest voor de behandeling..
Daarom wil ik op bokt even rondvragen, of er mensen zijn die een hallux valgus hebben.
Wat hun beperkingen daarvan zijn.
Als ze zich hebben laten opereren, welke methode heb je gehad? Hoe ging de nabehandeling?
En niet onbelangrijk; waar heb je je laten opereren.

Ik ben heel benieuwd!
Groetjes Nancy

Hij doet er alles gelukkig nog mee en hoeft zich niet te laten opereren, maar het schijnt inderdaad geen fijne ingreep te zijn. Sterkte!
Gelukkig is het bij mij nog niet zo ver dat mijn tenen over elkaar staan..