Misselijk wanneer ik vroeg uit bed moet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Misselijk wanneer ik vroeg uit bed moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:06

Een rare titel misschien, maar ik wist ook niet hoe ik het moest verwoorden. :')

Ik heb er al m'n hele leven last van. Ik vind het niet heel erg om vroeg uit bed te moeten, natuurlijk blijf ik liever wat langer liggen, maar dat heeft iedereen wel (eens) geloof ik. Het probleem is alleen dat ik 's ochtends altijd misselijk ben. Ik eet altijd wel iets. Vaak een boterham met nog wat te drinken, als het 8:00 is geweest en ik heb nog genoeg tijd dan wil ik nog wel eens een boterham en een beschuitje eten, maar dat is dan wel een hele opgave. Vervolgens ga ik dan op weg naar school (meestal met de bus en dan met de trein, soms eerst op de fiets en dan met de trein) en pas wanneer ik dan in Zwolle de trein uitstap begin ik op te knappen.
Ik weet dus al dat het iets is dat langzaam wegzakt, maar als ik 's ochtends misselijk word dan krijg ik toch bijna altijd weer de neiging om mijn bed in te duiken.
Ik hoop dat er hier misschien mensen zijn die handige tips hebben om de misselijkheid te voorkomen. Ik moet namelijk vanaf volgende week met stagelopen beginnen en dan zal ik waarschijnlijk om 6:00 op moeten staan. Ik zie er nu al tegenop. :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:26

Ja heb ik ook. Dan ben je misselijk van vermoeidheid. Ik heb dat als ik echt vroeger uit bed moet dan anders. Dan ben ik ook echt strontmisselijk.

En als je vroeger naar bed gaat dus meer slaap krijgt?

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Misselijk wanneer ik vroeg uit bed moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:28

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik heb het gelukkig maar af en toe, en inderdaad vaak als ik te weinig slaap heb gehad.
Als ik netjes 7 of 8 uur heb geslapen en er dan vroeg uitmoet heb ik geen problemen.
Misschien dus toch vroeger naar bed?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:28

Ik ben ook voortdurend misselijk de laatste tijd, kan in mijn geval zeker te wijten zijn aan vermoeidheid en slaapgebrek.
Maar als jij voldoende slaap krijgt gaat die vlieger niet op...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:34

Nou ik heb er ook last van eigenlijk iedere dag. Ik sta iedere dag om 5 uur op en ik ben echt een ochtendmens maar de misselijkheid krijg ik er gratis bij. Ik slaap voldoende, maar als iemand tips heeft hoe het minder wordt heel graag, dus ik lees nog even mee.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:36

Ik heb er erg veel last van als ik bijvoorbeeld midden in de nacht wakker word ( bijvoorbeeld als je naar het vliegveld moet, of toen mijn schoonzus 's nachts beviel ) Moet dan ook echt overgeven voordat ik het kwijt ben. Maar gelukkig heb ik het bij vroeg opstaan verder niet zo.

Hoelaat ga je meestal naar bed?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:37

Ik had het ook vaak toen ik nog studeren!
Inderdaad zorgen dat je voldoende slaap krijgt... dat hielp bij mij heel goed. Als het echt niet wilde at ik vaak wat zouts. Niet een hele goede starter 's ochtends (nootjes of handje chips, geen hele zakken :+ ) maar dat wilde ook nog wel eens helpen. Dan ging het slappe gevoel en de misselijkheid weg.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:37

Ik heb er ook last van. De laatste paar weken is het weer heel erg.
Ik eet altijd wel iets, maar dat is alleen omdat het moet. Heb jaren 's ochtens niets gegeten. Ik heb het wanneer ik te weinig slaap heb gehad, maar ook wanneer ik voldoende slaap heb gehad. Mijn wekker gaat overigens om 5 uur. :')

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:42

Herkenbaar!
Een glas sinaasappelsap doet bij mij wel altijd wonderen, ook bij brakheid van een avondje stappen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:00

Ik dacht al dat ik de enige was! (en als ik het tegen iemand vertel weten ze direct zeker dat ik zwanger ben.. 8)7
Dan ben ik toch een medisch wonder, want dan ben ik al jaren zwanger.)

Bij mij is het geen slaapgebrek, ik kan gerust 10 uur slapen, maar als ik er vroeg uit moet ben ik misselijk.
Daarom eet ik ook liever niet 's ochtends, maar dat schijnt ongezond te zijn.
Maar goed, als ik moet kiezen tussen een boterham door je strot te douwen als je misselijk bent, of niks eten, dan weet ik het tochn wel.

Sinds een paar weken heb ik de LU ontbijtcrackers ontdekt. Die krijg ik dan wel naar beneden 's ochtends, maar de misselijkheid neemt niet af.

Las een tip over iets zouts nemen, dat ga ik dan maar eens proberen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:04

Ik heb er ook last van, maar bij mij is het gelukkig weg als ik iets eet al is het maar 1 hapje.
Maar in het weekend als ik uit kan slapen dat is het niet. Dan kan ik zonder moeite pas savonds eten.
Ook niet echt lekker s'morgens vroeg, maar cola schijnt ook te helpen tegen misselijkheid.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:07

Ik ben ook altijd super misselijk als ik vroeg moet opstaan, en het maakt ook niet uit hoe lang ik slaap, ik ben dan altijd misselijk!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:10

ik heb er eigenlijk alleen last van als ik echt heel vroeg op moet, lees 0400 ofzo, ben dan misselijk en ga ook nog sneller dan anders van mijn stokje :+
ik hoef niet te proberen wat te eten of te drinken, want het komt er gegarandeerd weer uit, trekt wel met een halfuurtje weg als ik heeeel rustig aandoe, dus dat is het enige wat ik je kan adviseren :) merk dat ik ook beter functioneer als ik een beter dag/nacht patroon heb, dus zou ook proberen om in de weekenden op tijd op te staan zodat je een goed ritme krijgt :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 13:24

Bedankt voor alle reacties. Toch wel "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben, al is het natuurlijk heel vervelend.
Ik ga wel altijd om dezelfde tijd naar bed (rond 23:00), ik zou 22:00 eens kunnen proberen, maar dan lig ik vaak nog lang wakker (of er is nog een leuke serie op tv die pas om 22:30 is afgelopen. :o )
Iets zouts eten wil ik ook wel proberen, maar om de dag nou te beginnen met chips dat lijkt me ook zo wat. :') Zouden zoute dropjes ook helpen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:02

En helpt het niet om net voor je gaat slapen iets te eten?? bijv. een banaan?? ken ook veel mensen die 's ochtends niet lekker zijn omdat hun suiker in de loop van de nacht is gezakt. door iets te eten voor je gaat slapen, blijft die wat beter op peil.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:41

wat bij mij heel goed helpt is een paar slokken water drinken als ik wakker word. Dat hebben ze mij aangeraden in het ziekenhuis toen ik een zware maag-en darminfectie had. Het spoort je maag aan om te beginnen werken, zodat je dus gemakkelijker honger krijgt en daarmee vanzelf de misselijkheid wegtrekt. Ik heb standaard een fles water naast mijn bed, ik word wakker, neem een paar slokken, ga me rustig wassen en aankleden, paarden voeren, buiten zetten en tegen dat ik daarmee klaar ben, krijg ik vaak wel een degelijk ontbijt naar binnen :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:27

Tieme schreef:
En helpt het niet om net voor je gaat slapen iets te eten?? bijv. een banaan?? ken ook veel mensen die 's ochtends niet lekker zijn omdat hun suiker in de loop van de nacht is gezakt. door iets te eten voor je gaat slapen, blijft die wat beter op peil.

Dat lijkt me niet van toepassing als je misselijk bent wanneer je vroeger op staat dan normaal, maar in andere gevallen is het de moeite van het proberen waard.

Bij mij helpt het om een regelmatig ritme aan te nemen en voor voldoende slaap te zorgen. Ik weet dat ik ongeveer 8 uur slaap nodig heb, dus als ik er om 6 uur uit zou moeten, dan moet ik om uiterlijk 10 uur in bed liggen. Dat is best op tijd, maar het went.

Wanneer je incidenteel vroeg op moet, heb je daar niet zoveel aan. Dan helpt het om je eigen slaapcyclus te kennen. Ik heb er meer last van wanneer ik uit een hele diepe slaap wakker moet worden, dan wanneer ik licht slaap. Het kan zijn dat een half uurtje eerder opstaan beter bevalt :j

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:06

in dat geval lijkt me dat een wake up light ook kan helpen :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:08

Nee, want ik heb geen gordijnen, dus meer licht is geen prikkel meer om wakker te worden..

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:27

Voor dat je opstaat (dus in bed blijven) ff crackertje eten. En dan daarna pas opstaan. Dat helpt vaak ook.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:34

Meldt zich ook, terwijl ik echt ochtend mens ben!
Heb het ook als iemand me wakker belt of als ik wakker wordt 's nachts.
Draait de hele wereld, net alsof de helft nog slaapt.
Bijzonder storend als je 's nachts ook nog wel eens wordt geacht snugger na te denken,
krijg wel het idee dat ze daar het woord slaapdronken vandaan hebben.
Beter gezegd slaap kater....
Heb nog geen oplossing gevonden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:37

Ik heb het ook... maar gek genoeg alleen als ik ergens heen moet.. := Ik eet dan 's ochtends niks, en als ik op school ben voor de les snel een broodje naar binnen werken.. om vervolgens een uur later met een knorrende maag te zitten.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:41

ja ik heb ook nog altijd hoofdpijn en een steek in me buik 's morgens. ik ben ook altijd te moe om eruit te komen en meestal moeten me ouders me eruit slepen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:42

Ik heb dat ook. Maar als ik gegeten heb gaat het beter.
Wat je zou kunnen proberen is drinkontbijt. Direct als je wakker wordt. Dus niet eerst aankleden of douchen. Dan heb je al wat in je maag en dan voel je je misschien beter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:43

Ik heb het ook soms, maar ook alleen maar als ik echt te kort geslapen heb, anders heb ik nergens last van. Ik moet er voor mijn werk regelmatig ergens tussen half 5 en half 6 uit (varieert nog wel eens). En dat is vooral na een weekend of vakantie erg terugschakelen. Dan moet ik dus eigenlijk half 10 zo'n beetje mijn bed in, maar soms ben ik dan nog niet moe en lig dan rondje te draaien in bed.
Dat resulteert dan in te kort slapen en dan ben ik (soms) misselijk 's morgens.
Ik ontbijt dan nog wel eens met een glas cola (heb ik ook meteen cafeïne binnen, 's morgens vroeg heb ik meestal nog geen trek in koffie) en dat kalmeert mijn maag meestal wel.

Harinaatje schreef:
Voor dat je opstaat (dus in bed blijven) ff crackertje eten. En dan daarna pas opstaan. Dat helpt vaak ook.

Dit ga ik maar niet doen, mijn vriend ziet me aankomen, om half 5 de wekker en ipv dat ik stilletjes het bed verlaat en hem tot 7 uur door laat slapen, ga ik liggen kraken en kruimelen in bed...
Ik denk overigens ook niet dat dit voor mij zou helpen.