Haar krullen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:55

Ik heb sinds gister een nieuwe krultang en heb hem nu 2x beetje uitgeprobeerd alleen het lukt me niet om die punten mooi te krijgen. Er komt dan zo'n hele lelijke knik in, ik kan hem niet vanaf het puntje krullen omdat de pluk dan eruit schiet. Iemand dé tip om de punten ook mooi gekruld te krijgen ipv een hele vouw?

Sani

Re: Haar krullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:58

_Gaby1994 @ [MW] stijltang
Kijk eens in dit topic.

Of gebruik de zoekfunctie.

Misschien naast de gehele lok de onderkant apart krullen?
Dus puntjes vast, midden beginnen en vastzetten en dan doorrollen?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:05

Ik heb de zoekfunctie gebruikt. Maar ik krul mijn haar met een krultang, niet met een stijltang.. Dus ik kan niet echt een antwoord vinden in dat topic! Maar bedankt!

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:08

Draai je hem dan niet toevallig de verkeerde kant? Want als je de krultang de verkeerde kant op draait krijg je er idd een hele lelijke "vouw" in je haar

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:11

Ehm volgens mij doe ik hem gewoon de goede kant op ? :P Hoe weet ik wat 'de verkeerde' kant is ? :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:11

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:16

Ja ik heb de stijltang tutorials gevolgt maar echt een goede tutorial met krultang heb ik nog niet gevonden. (Heb ook niet uitgebreid de tijd genomen om te zoeken maar op mijn zoekwoorden weinig gevonden) Ik zal ook even op de site kijken dankje :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:21

ik pak altijd een pluk stop halverwege tussen de krultang, trek die krultang zachtjes naar beneden en net voordat de pluk eruit valt moet je al beginnen met omhoog rollen, maar ondertussen ook nog iets doorzakken zodat echt dat laatste puntje van de pluk in je krultang zit. Ik stop ook wel eens nog een lelijk puntje gewoon er tussen, zonder omhoog te rollen. Ik maak overigens altijd hele grove krullen, ik maak geen afro-krullenkapsel maar gewoon lange pijpenkrullen. Daarnaast haal ik aan het einde mijn vingers door mijn haar en doe ik er helemaal geen lak of haarspul in, zo houd ik het het meest natuurlijk en valt een krom puntje dus niet zo op.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:58

Dankje! Maar met dat doorzakken valt hij er alweer heel gauw uit. :o Misschien ligt het gewoon aan mijn haar. :P Maar als ik de krultang heel strak doe zodat hij er niet uit valt krijg ik al heel gauw al een vouw. Haha is niet makkelijk je haar krullen. :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:22

Als je een knik krijgt draai je hem of de verkeerde kant op of de punten die uitsteken zijn te lang!

Je moet met de bolling meedraaien, er niet tegenin want dan gaan de punten in een knik staan de andere kant op. Als je hem goed meedraait maar je laat het haar wat er nog uit komt (de puntjes) te lang kan het zijn dat het andere haar er in tegenovergestelde richting overheengaan en de puntjes alsnog de verkeerde kant op drukken.

Mocht je er nog niet uitkomen kun je ook de clip niet meer gebruiken maar je haar er zelf omheen draaien zoals bij een clipless iron.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:28

heb ik ook,
ik doe dan heel voorzichtig dat plukje vakken en hoe hem tegen de krultang aan, of ik pak bijv een haarklipje om hem er goed om heen te draaien en mijn handen niet te verbranden :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:30

LZP --> MW

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 09:51

Ik draaide inderdaad de verkeerde kant op! Ik heb het vanochtend anders geprobeerd en nu zit er geen vouwtje in ! :D Heel erg bedankt! Nu alleen nog naar school ermee, en ik moet nog met de scooter. :o Hoop dat de haarlak zijn werk doet!

Hier mag evt een slotje op! :)

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:38

Op youtube staan heel veel (en handige filmpjes) over hoe je je haar kunt krullen. :)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:08

xkimmx schreef:
Ik draaide inderdaad de verkeerde kant op! Ik heb het vanochtend anders geprobeerd en nu zit er geen vouwtje in ! :D Heel erg bedankt! Nu alleen nog naar school ermee, en ik moet nog met de scooter. :o Hoop dat de haarlak zijn werk doet!

Hier mag evt een slotje op! :)

ik doe dan gewoon mijn haar in mn jas, goed te doen :Y)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:18

Is een krultang de beste manier om te krullen, of zijn die opwarmbare weet-ik-hoe-het-heet krullers niet handiger? Ik dacht dat krultangen "uit" waren :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:18

Zunzuncito schreef:
Is een krultang de beste manier om te krullen, of zijn die opwarmbare weet-ik-hoe-het-heet krullers niet handiger? Ik dacht dat krultangen "uit" waren :o

Hangt ervanaf wat voor een haar je hebt.
Als het gemakkelijk te krullen is of vrij droog en beschadigd kun je beter een Carmen set gebruiken. Die wordt minder warm en beschadigd het haar dus minder. (Wordt gemiddeld 80 graden)

Maar als je haar lastig te krullen is of de krullen houden niet makkelijk kan je beter een tang pakken. Die gaan meestal tussen de 180 en de 230 graden namelijk. Hoe warmer hoe langer de krul in het haar blijft.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:04

met zo`n carmen set is het wel mooier, maar bij mij een heel gedoe om erin te doen, heb lang haar dus duurt het altijd even voordat het erin zit, en daardoor pak ik liever de krultang, uurtje a anderhalf uur bezig en het zit erin :D

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:11

idd je pluk haar om de krultang heen draaien. krijg je mooiere krullen van en geen knik. dus niet je pluk in dat klepjedinggeval stoppen :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:11

Uur a anderhalf :oo
Ik ben ongeveer 20 tot 30 minuten kwijt. Als ik het met mijn clipless tang doe ben ik slechts 15 min kwijt.
En het gaat om deze hoeveelheid haar:

Hele nonchalante slag/krul
Afbeelding

Wat nettere krullen:
Afbeelding
Afbeelding

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:16

Dan doe jij het snel :+
Of ik gewoon sloom :+

Maar het resultaat is wel heel mooi van jou :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 20:38

Focussed: Zo lijkt me echt moeilijk met dat lange haar! Je zal vast ook niet heel je haar kunnen doen ? Ben echt jaloers op jouw haar! :oo

Gister ermee naar school geweest. Is 5 kwartier reizen dus of het nog zou zitten, en ook nog kwartiertje op de scooter. Na het scooterrijden was het er al uit maar zat er nog wel slag in wat er nog wel leuk uit zag :)!

Ben eigenlijk benieuwd of het wel blijft zitten als ik ga fietsen..
Laatst bijgewerkt door xkimmx op 25-01-11 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:39

Fijn TS dat het gelukt is!

Ik moet zeggen dat als ik bij mijzelf krullen maak het er totaaaaaal niet uitziet. :')

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:44

:) probeer de papilotten eens:D werkt gemakkelijk...
veel makkelijker als een krul tang:$
al zeg ikt zelf:$

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:47

Ik gebruik ook gewoon een tang, hij kan helaas maar tot 180 graden... Liever wat een hogere temperatuur en sneller klaar zijn. Als ik mijn haar krul ben ik ongeveer 40 min bezig, maar ik heb echt veel, dik en lang haar