Kalknagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Kalknagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:52

Ik heb al járen een kalknagel. Ik schaam me altijd in de zomer als ik slippers draag. Hoogtijd om eens actie te ondernemen. Ik heb vorige week Mycosan gekocht en ik hoop dat het helpt. Het resultaat zul je pas naar een aantal maanden zien, als het aanslaat.

Meer bokkers met een kalknagel?
Of heb je er 1 gehad? Hoe ben je er vanaf gekomen?

AngelTidore

Re: Kalknagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:14

Ik heb ook een kalknagel nadat er denk ik ong. 6 jaar geleden een betonnen parasolvoet op is gekomen,
Ook al echt vanalles geprobeert, maar niks helpt.
Heb nu daktarin geprobeert, ong 8 maanden lang gedaan, maar heeft ook niks geholpen.
Ik zoek nu ook nog steeds iets waarvan ik bijna zeker kan weten dat die kalknagel weggaat.
Suc6 nog met de Mycosan!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:12

Mijn moeder gaat er mee naar de pedicure/manicure.

Veel succes ermee!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:56

NAILNER!
Dat heeft bij mij super goed geholpen. Echter niet helemaal afgemaakt waardoor het weer terug is. Maar ik was er echt bijna vanaf! En tevens laat het na een 2 weken al minder erg lijken. Dus is het niet zo lelijk en kun je lekker op je slippers lopen! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 07:23

Ik ben op dit moment bezig met daktarin, en ondanks dat het voor mijn gevoel wel al ietsjes minder is, is het nog lang niet weg. En dat terwijl ik al bijna een jaar bezig ben. Ik denk dat ik dat nailner maar eens ga proberen...

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:18

Ik heb ook al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen. Toen ook de kleinere teennagels wit uit begonnen te slaan, ben ik er toch maar eens mee naar een dermatoloog gegaan. Die heeft mij Terbinafin tabletten voorgeschreven, was wel heftig spul geloof ik, voordat ik die tabletten mocht slikken moest eerst de lever en nierwaardes in mijn bloed gecheckt worden. Hielp wel goed, de kleinere tenen zijn volledig schimmelvrij, de grote teen blijft helaas wat kwakkelen, eens in de zoveel tijd vlamt het weer op. Op dit moment staat er weer een schimmelkweek op, als die positief is, zal ik wel weer tabletten voorgeschreven krijgen, bovendien moet ik elke dag mijn nagel insmeren met Ciclopoli nagellak (via de apotheek, in Duitsland tenminste).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:20

Anti schimmelcreme gebruiken wat je ook tegen zwemmersexzeem gebruikt.

Werkt als een tierenlier.

Rondom je nagelriemen smeren (dagelijks) en wachten totdat de nagel eruit is gegroeid!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:58

eenitraM schreef:

Rondom je nagelriemen smeren (dagelijks) en wachten totdat de nagel eruit is gegroeid!

Ja hier dacht ik zelf ook wel eens aan, omdat je die kalknagel eigenlijk van zwemmerseczeem krijgt. Maar nooit echt doorgezet. Dat ga ik dus even proberen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:59

eempiej schreef:
eenitraM schreef:

Ja hier dacht ik zelf ook wel eens aan, omdat je die kalknagel eigenlijk van zwemmerseczeem krijgt. Maar nooit echt doorgezet. Dat ga ik dus even proberen :)

Even? :=

Nou, geef het maar een jaar de tijd.

Vorig jaar mei ben ik begonnen. (Ik heb meerdere aanslagen op mijn nagels) en nu is net de grote teen er doorheen. Mijn andere grote teen begint te komen. Maar je moet vooral niet stoppnen

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:01

Voor een kalknagel moet je het met alles lang vol houden :P Ik kijk wel waar het schip strand :')

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:32

Een teennagel schijnt maar 1-1,5 mm per maand te groeien. Geduld, geduld, geduld en zeker niet stoppen met behandelen. Ik smeer zelf al een paar maanden dagelijks(!) daktarin en er begint een schoon randje te komen!

Die terbinafin pillen schijnen wel enorme troep te zijn. Die zou ik echt pas als laaste redmiddel nemen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:47

Ik heb ook Nailner gebruikt, het duurde idd een paar maanden maar ik zag het uitgroeien. Gewoon elke dag 2x met die pen er overheen, supersimpel en effetief.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:37

Ik ben altijd zo bang dat die nagel eraf gaat als ik mijn teen ergens tegen aan stoot. Volgens de vrouw van de drogist is dat niet pijnlijk, maar t lijkt me ook niet prettig. Zal wel lang duren voordat ie dan weer is aangegroeit. Het voelt ook altijd heel erg los te zitten, die nagel.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:10

Gewoon bij de HA even die terbinafin pillen halen, dan ben je er vanaf! Het komt van binnenuit dus alleen smeren heeft geen zin tenzij het nog heel oppervlakkig zit bij je..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:33

Daarom moest ik het ook zo plat mogelijk vijlen, zodat het door de nagel heen kan. Maar ik heb het zo plat geveilt dat het nu pijn doet als ik weer vijl :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:39

eempiej schreef:
NAILNER!
Dat heeft bij mij super goed geholpen. Echter niet helemaal afgemaakt waardoor het weer terug is. Maar ik was er echt bijna vanaf! En tevens laat het na een 2 weken al minder erg lijken. Dus is het niet zo lelijk en kun je lekker op je slippers lopen! :)

Na drie weken was ik er met Nailner vanaf :j
En het is ook niet meer teruggekomen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:43

Mijn vader en zus hebben er allebij 1.

Mijn zus heeft medicijnen geslikt die zo zwaar waren dat haar nieren etc werden gecontoleerd om de zoveel tijd. Om te zien of die geen schade opliepen ofzo. Nou hij was ff weg en nu weer terug.
Zij lakt der nagels nu gewoon altijd. Maar dat doet wel 'zeer' tenminste ze voelt het trekken?

Ook heeft zij al een jaar een zalfje van de pedicure (mijn schoon zus) maar volgens mij wil het bij haar niet werken. 1x in de 6 week wordt er een laagje van der nagel af geslepen anders werkt dat zalfje niet optimaal.

Maar in de zomer heef tze altijd rode teen nagels :P Anders schaamt ze zich ook

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:45

Na 3 weken al er vanaf met Nailner??? Maar had je dan een erge kalknagel of maar een klein beetje? Anders moet ik dat ook maar proberen als dit niet aanslaat.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:46

Ik geloof dat het niet zoveel uitmaakt welk schimmel middel je gebruikt als ik het hier zo lees. Ik gebruik Mykosept en ga om de 10 weken naar de pedicure. Ik ben lang bezig, maar zie nu eindelijk gezonde nagels groeien.

Het belangrijkste is uithoudingsvermogen, lange adem, consequent zijn. Want je moet net zolang doorgaan met een schimmelmiddel totdat je hele nagel weer gezond is. En dat duurt heeeeel erg lang. Als je eerder stopt kan je weer van voren af aan beginnen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:48

Mijn grote teennagels waren helemaal wit. Derest van mijn tenen (zit niet zoveel nagel op :') ) daar zat niet zo heel veel op. Maar na 3 weken was het het echt weg :j
Je moet het volgensmij 4 weken gebruiken, 2x op een dag. Ik ben er al na drie weken mee gestopt. Vond het zo vreselijk om elke keer mijn nagels te moeten lakken, voor als ik slippers aan wilde.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:55

Mijn vader heeft er ook last van (rest van het gezin niet, dus alleen besmettelijk als je er gevoelig voor bent denk ik dan), daarnaast een aantal van zijn zussen ook, erfelijk?

Hij heeft het beste resultaat gekregen door voeten te laten weken in de natuurazijn. Elke dag een bepaalde tijd, voor het slapen gaan ingesmeerd met Vicks vaporub en in de ochtend aangestipt met sterilion. Heel intensief, maar werd echt beter. Voor de rest heeft hij veel dure smeerseltjes gekocht, maar dat hielp voor geen meter. Hij blijft zweren bij gewoon azijn, het liefst de sokken erin gedrengt, maar dat stinkt verschrikkelijk en geeft je de hele dag koude voeten :+

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:00

Ik heb dan geen kalknagels maar zodra ik of iemand uit mijn gezin zwemmerseczeem heeft gaan de voeten elke dag in het azijn, bij de tv lekker lang weken (soms 2x per dag). Dit helpt zeer goed tegen zwemmerseczeem en wie weet ook tegen kalknagels, tis ieg niet duur!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:15

Het is bij mij echt maar een klein stukje nagel dat verkalkt is, nog geen kwart, maar met Daktarin is het na een jaar nog niet beter. Dan heb ik het volgens mij wel lang genoeg geprobeerd. Op aanraden van een pedicure heb ik ook een tijd met tea tree olie ingesmeerd, maar dat hielp niets, alleen stonk alles er wel naar... Nu weer wat nieuws proberen dus...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:14

Net nog even geïnformeerd; wat ook kan helpen is Vick Vaporub erop smeren, in een 'badje' met Steradent en met Sterilion deppen. Azijn is sowieso wel goed tegen schimmels, ik loop veel op Uggs en krijg daar soms irritaties van tussen mijn tenen. Paar minuten in azijnbadje en weg is de jeuk en m'n teentjes weer zacht :D

Ik weet niet of je er ook echt vanaf kunt komen. Mijn tante heeft echt alles gedaan, zelfs verwijderen van nagels enzo en zij heeft niet één methode gevonden om er vanaf te komen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 16:17

Na het verwijderen van je tante haar nagel is er weer een kalknagel voor terug gekomen?