Slijm bij ontlasting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Slijm bij ontlasting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 23:44

Ja lekker onderwerp.. Excuses alvast :o

Maar ik heb sinds een tijdje slijm bij mn ontlasting zitten... Het is een beetje doorzichtig-achtig.. En soms zit het echt tussen de ontlasting..
Maar eergister had ik ineens een zere buik, en toen dacht ik dus dat ik ook naar de wc moest.. Dus ik zitten.. En eerst dacht ik dat ik diarree had.. Aangezien het nogal dun was wat eruit kwam, maar toen keek ik, was het alleen slijm en verder niks... :?
Ongeveer zo groot/veel als een rijksdaalder was zeg maar.. Miss iets meer..

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Zou ik hiermee even langs de dokter moeten? Of kan het geen kwaad?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:50

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:52

ff gegoogled voor je

overmatig slijm bij de ontlasting
Slijm bij de ontlasting is volkomen normaal en zelfs noodzakelijk. Een gebrek aan slijm kan namelijk leiden tot obstipatie. De ontlasting wordt langs het slijmvlies van de darm vervoerd. Daarom zit er een glanzend laagje slijm rond de ontlasting bij de lozing ervan. Een overdaad aan slijm of slijm met bloed, kan duiden op een ontsteking. Of op een prikkelbare darm. Ga in zo´n geval naar de huisarts. Ga ook naar de huisarts als er alleen slijm is en geen ontlasting.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:52

Ik wil niet lüllig doen, maar ik zou maandag direct naar de dokter gaan. Slijm bij de ontlasting komt vaak voor bij de ziekte van crohn, en ik kan het weten ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:53

Ik zou er wel de dokter over bellen om hem te vragen of het een bezoekje of monstertje waard is..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:54

Wat een lekker onderwerp :o hehe..

Ik zou naar de huisarts gaan, ik heb Colitis Ulcerosa (chronische ontsteking) en ik heb ook vaak slijm.

Naamloos1

Re: Slijm bij ontlasting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 00:04

maar wat zou de dokter doen dan? dan moet ik (hoop ik) gok ik zelf een monstertje nemen? en dat laten opsturen?

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:05

Leslie90 schreef:
Wat een lekker onderwerp :o hehe..

Ik zou naar de huisarts gaan, ik heb Colitis Ulcerosa (chronische ontsteking) en ik heb ook vaak slijm.

dit heb ik ook en ik had het voor dat het vastgesteld was ook last van maar nu niet meer :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:07

Ja ik heb Crohn of Colitis, dat hebben ze niet vast kunnen stellen, vandaar dat ik ook zeg, ga er even voor naar de huisarts. Heb er nu met medicatie ook geen last meer van! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:32

Idd naar de ha. Ik had het al even en vond het genant. later kwam er bloed bij, dus toch gegaan. ha stuurde me alleen om uit te sluiten dat ik crohn of cu had en dacht aan aambeien. het was snel duidelijk dat ik cu had.
Ik ben na 6 jaar geopereerd, dus alles is totaal anders nu, maar er moet idd wel wat slijm bij ontlasting zitten. het kan meerdere oorzaken hebben, maar je wil het toch zeker weten lijkt me? Is ook beter voor je behandeling.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 13:55

superpony schreef:
Idd naar de ha. Ik had het al even en vond het genant. later kwam er bloed bij, dus toch gegaan. ha stuurde me alleen om uit te sluiten dat ik crohn of cu had en dacht aan aambeien. het was snel duidelijk dat ik cu had.
Ik ben na 6 jaar geopereerd, dus alles is totaal anders nu, maar er moet idd wel wat slijm bij ontlasting zitten. het kan meerdere oorzaken hebben, maar je wil het toch zeker weten lijkt me? Is ook beter voor je behandeling.

wat voor behandeling? :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:01

De behandeling die ze zouden willen geven als ze willen weten wat de oorzaak is. Dat kunnen onderzoeken en medicatie zijn.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:09

Ik zou gewoon effe naar de ha gaan maar nog niet er van uit gaan dat je crohn hebt ofzo.
Ik verlies ook al een tijd slijm maar dat komt van me PDS zeggen ze bij mij is er geen ontsteking uit gekomen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:22

ok ik denk dat ik maandag dan maar even bel.. zou ik gewoon wat slijm in een potje moeten stoppen ofzo?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:52

Heb je vaak last van buikpijn of wel eens ontstekingen in je darmen gehad?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:54

Heb ik het nu mis of had jij vandaag ook een topic over de pil geopend? Dat je die zolang had doorgeslikt en dat hij te licht was?

Als jij dat bent, kan het daar natuurlijk ook mee te maken hebben. Zou je de situatie dan hier kunnen herhalen? Dan kunnen er betere tips meegegeven worden.

Ben jij dat niet, excuses.
Laat je niet gek maken door allerlei soorten diagnoses, het kan vanalles zijn.
Er is er maar 1 die een echte diagnose kan stellen: een huisarts.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 01:00

Roosch schreef:
Heb ik het nu mis of had jij vandaag ook een topic over de pil geopend? Dat je die zolang had doorgeslikt en dat hij te licht was?

Als jij dat bent, kan het daar natuurlijk ook mee te maken hebben. Zou je de situatie dan hier kunnen herhalen? Dan kunnen er betere tips meegegeven worden.

Ben jij dat niet, excuses.
Laat je niet gek maken door allerlei soorten diagnoses, het kan vanalles zijn.
Er is er maar 1 die een echte diagnose kan stellen: een huisarts.

nee dat ben ik niet :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 01:02

Krips schreef:
Heb je vaak last van buikpijn of wel eens ontstekingen in je darmen gehad?

ik heb wel heel vaak een ehm.. hoe zeg ik dat goed.. soort van opgeblazen gevoel in mn buik.. terwijl ik wel gewoon een goede stoelgang heb.. maar soms echt gevoel dat mn buik uitgezet is.. en zo af en toe ook wel eens een zere buik.. meer dat mn darmen wat pijn doen ofzo..
maar niet heel extreem.. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:14

Natuurlijk weet je huisarts het allemaal. En natuurlijk kan bokt geen antwoord geven. Maar je kunt wel vragen naar ervaringen toch?

Ik zou ook gewoon even naar de huisarts gaan. Misschien is er niets aan de hand. Maar het zou kunnen zijn dat je darmen je wel iets proberen duidelijk te maken..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:47

Herkenbaar probleem.
Nu ik dieet, zo goed als weg.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:48

Hoe kwam het bij jou dan? Of nou ja.. Waar kwam het vandaan?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:53

Ja geen idee.

Ik eet nu iig 0,0000% gluten, en geen melk, en eigenlijk heeeeel veel niet (het antwoord op wat ik wel eet is een stuk korter dan het antwoord op wat ik niet eet.).
Het is dus nog wel ff een getest en gezoek, wanneer/waardoor evt die slijm terugkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:53

ik heb spastische darmen en heb dit dus ook wel eens, bij mij komt het dus daarvan af

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:59

hmm ok.. maar ik heb het niet elke dag ofzo.. maar wel met enige regelmaat.. en laatst dus alleen maar een beetje slijm...

begin nu toch te denken of ik geen zeikerd ben als ik daarvoor de dokter bel? omdat het niet heel erg is? denken jullie dat ik nog even moet afwachten? of toch maar gewoon gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:01

ik zou gewoon naar de arts gaan, beter een keer te veel dan te weinig. En ook ik heb t nie elke dag hoor mar komt idd geregeld voor