Ik zou graag Ex-vegetariërs willen horen... diegene die zijn gestopt vanwege een slechter wordende gezondheid.
4 Jaar geleden koos ik ervoor Vegetariër te worden... ik vond het vreselijk; De manier waarop dieren gehouden werden voor ze naar de slager gingen.
Ik wou al langer stoppen met vlees, vis, en eieren met een hoger nummer dan 1, maar mijn moeder was er op tegen.
Vlees was goed voor me, en stoppen zou ik ook helemaal niet volhouden, want hun bleven wel dooreten en als ik de geur rook dan nam ik het zeker ook.
Niets was minder waar.
Vanaf het moment dat ik zei dat ik er mee stopte, heb ik geen vlees/vis meer gegeten en alleen vrije uitloop eieren.
Een jaar lang ging dat goed.
Daarna merkte ik dat ik me zwakker begon te voelen, had veel hoofdpijn en last van alles waar je last van kunt hebben.
Als iemand me aanraakte ging ik al door de grond van de pijn, en sporten of wat dan ook is dus ook vreselijk voor me.
Ondanks dat bleef ik Vegetariër.. iedereen vondt het knap, en dat hielp me het volhouden.
Hoe langer ik doorging, hoe slechter ik me ging voelen, maar vlees eten? Echt niet! Ik vertikte het, zelfs mijn vegetarische dingen in dezelfde pan als vlees? Ik wou het niet hebben.
100Erden keren ben ik bij de huisarts geweest, en bij het ziekenhuis om uit te zoeken waar mijn klachten vandaan kwamen.
Niks werd gevonden, en elke keer werd ik gezond verklaard.
4 Januarie ben ik opnieuw naar de kinderarts geweest, en toen bleek mijn bloeddruk al hoog te zijn.. zijn we mee bezig gegaan en mijn bloeddruk is gezakt (Van 150 over 90 naar 145 over 90).
Dezelfde dag zijn er ook 10 buisjes bloed afgenomen en vandaag kreeg ik de uitslag.
Ik heb mezelf gewoon 4 jaar lang verwaarloosd zei de kinderarts.. Ik heb ernstig vitamine D tekort (Hoort 50 te zijn, ik heb 8) en B12 is ook niet goed.
Ik las dat er 2 ''delen'' zijn... plantaardig en dierlijk... toen besloot ik dat het genoeg was.
Moet ik mezelf zo kapot laten gaan? Ik kan het gewoon niet, ik heb vlees nodig.
Vandaag begon ik weer met vlees eten.. Biologisch wel, want ik blijf bij mijn standpunt.
Maar ik ben zo bezig geweest met Vegetariër zijn... dat ik bang ben... ik ben bang voor vlees
Ik heb vandaag wel vlees gegeten, maar met moeite, en daarna voelde ik me vreselijk.
Het idee dat ik vlees gegeten heb maakt me benauwd, misselijk en vreselijk bang.
Ik weet niet wat ik moet doen... hoe kan ik weer wennen aan vlees? Het is raar.. maar ik durf het echt niet meer.
Mijn vraag is dus; Hoe zijn jullie weer begonnen met vlees?
heb je niet met je huisarts overlegd over de alternatieven? At je wel iedere dag kaas/ei/vleesvervangers? Ik ben gewoon geinteresseerd hoor, wil jou niets verwijten of aanpraten!
Sterkte ermee!
)en sinds ik vegetarier ben niet meer!
(heeft volgens arts te maken met mijn darmen die b12 uit vlees niet goed opnamen)