Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:Wauw, bestaan daar tests voor? Wist ik helemaal niet...
Maarreh, wat wil je eigenlijk met dit topic? Tis geen handicap ofzo hoor, tis niet zo dat je mensen die beelddenken anders moet behandelen oid

)
Overigens heb ik 80% van de kenmerken van een beelddenker blijkbaar ook, alleen is mijn taalgevoel heel goed, dus misschien bestaan er gradaties in? (dat, of ik ben gewoon een hopeloos geval in een hoop opzichten
)
Houd het vervolgens niet alleen bij het leren van de woorden, maar plaats ze ook in een context. Het beste is om deze context zélf door jouw zoon te laten maken. (Voorbeeld: 'geallieerden'. Laat hem een zin maken met 'geallieerden'. Lukt dit niet zelf? Maak dan een begin voor hem. 'De geallieerden liepen ........laat hem dit aanvullen.'
* dejavu schreef:franka75 schreef:Als ik bv aan bokt denk of een andere site dan zie ik die site ook in mn hoofd, mn eigen icoon bv of de lijst met berichten zie ik dan voorbij komen en dat zal dus wel beelddenken zijn.
Het gaat net even wat verder, Franka.

wizewo schreef:Nog net een stukje bijgevoegd
Hehe, inderdaad, soms is dat leuk, maar als je foute verbanden gelegd hebt, wel lastig te corrigeren om dan alles trager als "gewonen" letterlijk stap voor stap opnieuw te doen. Kijken waar je fout gegaan bent. Liggen die verbanden wel goed, zitten ze je kwaad aan te kijken omdat je "gewoon maar iets roept", wat achteraf inderdaad correct is.
hehe, ik herken net iets typisch beelddenker in mijn tekst...ik laat het staan.
astridelise schreef:Hij voelt zich ook vaak niet begrepen, omdat hij het moeilijk vindt om iets onder woorden te brengen terwijl hij het zo duidelijk ziet in zijn koppie.
)
). Maar ook feilloos de weg weten als je ergens maar één keer bent geweest, hoe mijn kamertje eruit zag toen ik negen was, heb zelfs nog filmpjes in mijn hoofd van toen ik twee was.
.
)
. Als treinen of bussen ineens hun diensttijden veranderen ben ik ook weken van slag omdat je dan ineens weer moet nadenken over de tijd ipv simpelweg plaatje van klok volgen.