Permanent krullen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Permanent krullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:12

hallooo,

Aangezien ik compleet genegeerd wordt in het centrale topic over haar, plaats ik zelf een topic.

Ik wil heeel graag mijn haar permanent laten krullen, en heb zo'n beetje alle topics hier op bokt gelezen.
Maar ik vroeg mij af of iemand een idee heeft hoe het bij mij uit zou gaan pakken...
Mijn haar is erg lang (lees, 11 cm onder mijn bh bandje) en ik heb heel veel haar.
Het is niet dun, maar ook niet van dat hele dikke haar.
Oja, het is zo stijl als wat!
Als ik met een knot in heb geslapen oid zit er wel wat knik in maar als ik het na het douche droogkam is het super stijl!

Donderdag na school heb ik het gekruld met een stijltang, na een kwart ben ik gestopt, wat mousse er in haarlak en verder met de volgende kwart.
Daarna weer hetzelfde gedaan en toen 1 uurtje naar het winkelcentrum geweest (jaa, ik liep met half gekruld half stijl haar door het winkelcentrum :+ )
Daarna ben ik verder gegaan met krullen en na een kwart weer mousse en haarlak er in.
Toen het laatste deel en weer dat zooitje er in.
Een losse knot er in gedaan en slapen maar!
Het stond trouwens niet stijf van de haarlak en mousee, het was gewoon soepel.

De volgende ochtend zat alles er nog super mooi in!
Beetje een borstel er doorheen en toen een staart, stond echt heeel erg mooi :D
Het is de hele schooldag blijven zitten, maar met het naar huis fietsen toch wel uitgezakt door al die regen.
Na het douchen vannochtend zat er nog slag in maar na het uitkammen nauwelijks...

Krullen die ik met een krultang zet blijven altijd 1 tot 2 en soms 3 dagen zitten!
Helaas ben ik daar 4 a 5 uur me bezig omdat ik zo veel en lang haar heb en daarom is het onmogelijk dat elke dag/week te doen...

Verder weet ik niet zo goed wat ik over mijn haar moet vertellen, maar vraag gerust :+

Zo is het na een knot:
http://img4.imageshack.us/i/11501032505tepg1.jpg/
Zo na het douche/droogkammen:
http://img695.imageshack.us/i/moooooi.jpg/
Zo was het vrijdag aan het einde van de schooldag (me krullen lijken niet zo krullerig op de foto, maar waren ze wel hoor )
http://img203.imageshack.us/i/201114013.jpg/

Wat ik graag wil is grove maar ook kleine krullen, gewoon vanalles door elkaar, dat lijkt mij het meest natuurlijke!
En het moet natuurlijk wel lang blijven zitten want het kost een vermogen :oo

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren :D
Groetjes Eva

Remark

Re: Permanent krullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:13

de foto's zijn trouwens van vorig jaar/ begin dit school jaar, of te wel, niet erg recent.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:17

Zonde van je haar! Mijn schoonzus had het ook en die was er superblij mee. Totdat ze 10 cm uitgroei had en ze alleen nog maar een staart in kon doordat de helft plat was en de andere helft gekruld. Wat er dus niet uit ziet. Ze heeft al het gepermanente haar af moeten knippen om weer een mooi kapsel te krijgen.

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:22

Ow meid waar begin je aan! :')
Je hebt super mooi haar!
Ik ben stiekem wel jaloers, ik heb van die domme krullen
in mijn haar en wil al heel erg lang gewoon stijl haar
hebben, ga gewoon eens naar de kapper en zet er voor
een maand ofzo een permanentje in?
Gewoon eens kijken hoe het bevalt?

Succes

:)

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:28

is watergolven niets voor je dan? Dat gaat er na een tijdje zelf uit... (ik weet er het fijne niet van, maar dat heb ik weleens vernomen haha).

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:11

kan je ook een maand een permanentje nemen dan?
En hoe duur is dat?

en cYn, wat is watergolven dan precies?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:16

Citaat:
Je hebt super mooi haar!
Ik ben stiekem wel jaloers, ik heb van die domme krullen

Dit hoor ik trouwens vaak, en mijn haar is ook zeker mooi!
Maar alleen als ik het net geborsteld heb, na 5 minuten gaan mijn puntjes aan elkaar zitten en dan lijkt het ongekamt.
en omdat het zo stijl is ziet het er dan niet uit...
Dat is ook 1 van de redene waarom ik krullen wil.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:18

ten eerste wat heb jij mooi haar
maar permanent een maandje kan niet, het moet uitgroeien.
de vloeistof die je op je haar krijgt zorgt voor de vorm maar is heel slecht voor je haar, zo kan je ook met die vloeistof permanent stijl als het goed is.

ik heb ook permanent heb het voor de school vakantie gedaan en het zit er nu nog goed in, maar ik ga begin april weer opnieuw permanent nemen

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:51

Mijn kapster had gezegd dat je wel een maandje permanentje kon laten zetten, dit had dan ook weer met uitwassen te maken?
Mijn kapster vraagt voor mijn haar wat lichter te maken al makkelijk 25,- euro. Dus ik denk dat ze voor een permanentje
35,- euro vraagt, maar ik weet niet hoe dit bij andere kappers zit, mijne is bij mij nogal makkelijk.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:54

gonnyvdz schreef:
ten eerste wat heb jij mooi haar
maar permanent een maandje kan niet, het moet uitgroeien.
de vloeistof die je op je haar krijgt zorgt voor de vorm maar is heel slecht voor je haar, zo kan je ook met die vloeistof permanent stijl als het goed is.

ik heb ook permanent heb het voor de school vakantie gedaan en het zit er nu nog goed in, maar ik ga begin april weer opnieuw permanent nemen

Heb je toevallig foto'd van je krullies? :D
En wat voor haar heb je, en hoe lang enzo, dan kan ik een beetje vergelijken...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:55

Ik zou het niet doen!

Ten eerste krijg je een vrij kleine krul omdat bij een grote roller de permanent vaak niet goed pakt. De eerste maand is het vaak nog heel erg poedelachtig (pluizig/kleine krul) want het moet namelijk uitzakken.

Het is ook nog eens heel slecht voor je haar. Ik heb al zo veel mensen gezien die zoveel spijt hadden! Hun haar was ontzettend droog geworden en ze moesten er vaak hele grote delen uit laten knippen om het weer enigzins toonbaar te maken. Permanentvloeistof is ontzettend agressief spul namelijk.

En voor een maand is niet mogelijk. Het moet er helemaal uitgeknipt worden.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:00

Ik heb al permanent sinds 2001 en bij mij blijft het een jaar zitten. Hoef dus maar 1x per jaar zoveel geld uit te geven.

Ik hoor ook verhalen van mensen waarbij het niet goed pakt. Het verschilt per persoon en per haartype.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:03

Permanent is zonde! Beschadigd je haar toch best wel hoor!
En je krijgt nooit zulke mooie krullen als met een krultang
Watergolven is in principe het zelfde als met de krultang maar dan in nat
haar rollers indraaien en laten drogen (of met een fohn droog blazen :) )
En duurt dus net zo lang, of nog langer als je langzaam drogend haar hebt!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 22:04

Miiejs schreef:
Permanent is zonde! Beschadigd je haar toch best wel hoor!
En je krijgt nooit zulke mooie krullen als met een krultang
Watergolven is in principe het zelfde als met de krultang maar dan in nat
haar rollers indraaien en laten drogen (of met een fohn droog blazen :) )
En duurt dus net zo lang, of nog langer als je langzaam drogend haar hebt!

maar dan heb je het toch maar een dagje of 1 a 2?
ik ga niet elke ochtend naar de kapper :+

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:06

ja dat zit ook maar een dag of 2/3
(bij van die ouwe oma'tjes soms wel 2 weken maarja die slapen rechtop en lopen buiten met een regenkapje op :+ en die hebben kort haar, lang haar is zwaar en zakt uit! )

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:11

Zo doe mij jouw haar maar!

Niet doen! Krullen hebben is écht niet fijn!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:13

35 euro voor permanent????
Ik heb zelf in een kapsalon gewerkt
En met oma haar (dus kort) was het al gauw 60 tot 80 euro.

Dus met jou haar mag je toch wel boven de 100 euro rekenen.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:13

Smaken verschillen!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:41

Ik zou het zeker niet doen! Ik heb ook permanent gehad en had toen haar tot op mijn schouders. Het zakt erg snel uit bij lang haar, zeker als het van jezelf zo stijl is. Je haar wordt érg poreus (niet gezond-beschadigt) en verliest zijn glans ook wel.. plus het wordt echt droog.

Je verziekt echt je haar ermee.. ik zou er HEEL, héél goed over na denken.. (en sparen, want met lang haar is permanent écht duur!)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:40

Volg het topic even.
Ik wilde permanent, en nooit genomen omdat mijn zus dezelfde reactie gaf als bovenstaande reacties + ze zei dat ik het niet goed zou verzorgen omdat het 'ingewikkeld' was.
Uiteindelijk nam ze het zelf, vond het echt heel leuk en nu ruim anderhalf jaar later is het er wel uit, maar wel nog een slag en niet lelijk.
Het heeft nog nooit 'verkeerd' gezeten, pas nu het eruit is vind ze haar haar weer 'lelijk'.
Wilde het nu zelf nemen, enige wat ze nog zei was; jij kan het toch niet goed verzorgen, gaat 'veel tijd' in zitten.
Maar hierna is bevestigd door vele mensen die permanent hebben dat het onzin is, omdat het zowat makkelijker te verzorgen is dan 'normaal stijl haar'.
Het enige wat ik heb meegemaakt is dat als je te vaak permanent neemt en te veel je haar verft, je uiteindelijk zulk dood haar krijgt dat je het kort (lees; stekeltjes of nog korter!) moet knippen voor je haar weer normaal groeit en niet meer zo snel splijten zal.

Edit:
je haar word snel droog is een gegeven reactie, maar je moet er gewoon een beetje cocoscrème insmeren (of een andere, wat je lekker vind) speciaal voor je haar.
Mijn zus deed altijd dit; 's ochtends even wassen of anders nat maken, kammetje erdoorheen, crème erin en klaar.
Nooit droog haar gezien!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:55

Ik had net zulk haar als jij.
En toen ik naar een andere kapper ging, stelde hij voor om het luchtiger te maken. Door het meer in lagen te snijden en te knippen.
Ik vond het doodspannend...maar dacht: doe eens gek...
Het ergste dat er kan gebeuren is dat die lagen weer bij elkaar moeten groeien.
En wat denk je? Het is het beste dat ik ooit gedaan heb met mijn haar!
Ik heb nu het kapsel dat ik altijd al zo graag wilde hebben: luchtig, speels, met slagen en een soort van halve krullen en als ik al eens "echte" krullen wil, is dat met de krultang nu zo gepiept.
Ik zou zeggen: overleg eens met de kapper of dit voor jou ook een optie is.
Ik heb geen foto...want ik wil niet met mijn foto op bokt.

Permanent zou ik niet doen. Heb ik in het verleden ook eens gedaan....was een ramp. Mijn haar werd zo pluizig als wat.

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:38

Kapper meldt zich!

Ik zou het niet doen, ten eerste is het bijna onmogelijk, omdat je haar echt véel en veelste lang is, waardoor er waarschijnlijk een groot deel vanaf moet. En ten tweede, moeten we eerst je haar opmeten met een micrometer, om te kijken of je rond, ovaal of band haar hebt. Als je rond haar hebt, is het eventueel nog te realiseren, als je ovaal haar hebt, wordt het al moeilijker, en als je band haar hebt, zoals veel aziaten bijvoorbeeld, dan is het echt onmogelijk. Dus meid, ga eerst naar een goede (!) kapper, en overleg daar hoe of wat, maar ik zou het echt niet doen, want het risico is te groot dat het ontzettend lelijk wordt, en je hebt grote kans op haarbreuk.

Dus ga écht naar een goede kapper, en overleg het daar! :)

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:44

Remark schreef:
kan je ook een maand een permanentje nemen dan?
En hoe duur is dat?

en cYn, wat is watergolven dan precies?

Watergolf blijft 2 á 3dagen zitten, en is dus niet permanent.
Maar je krijgt er wel hele mooie krullen van.

Dit is watergolf ( een vorm van, je kan op veel manieren de rollers erin draaien) :

Afbeelding

resultaat:

Afbeelding

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 05:24

wat ik zelf doe(heb ook zo'n bos) haren wassen, mouse of gel erin, krullen kneden en dan losse knot en slapen maar!
Zo heb ik 1 dag slag zonder veel tijd en geld!
Doe dit al 5 jaar dagelijks, geen kapot haar!
Weet niet of dit bij iedereen lukt, voor chinees stijl zeg maar lukt 't denk ik niet...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:30

Ik heb ook een permanent gehad maar mijn haar bleef gewoon mooi hoor, niks beschadigd het zakte alleen erg uit ;) Gewoon goed blijven verzorgen!