Kinderbedtijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:54

Het valt mij de laatste tijd steeds meer op, dat op late tijdstippen nog zoveel (jonge) kinderen achter de pc zitten. Het is nu 22.49 uur volgens mijn pc, en ik ga zo naar bed. Toch heb ik zonet nog een stuk of wat kinderen die volgens hun profiel 13, 14 jaar zijn, online gezien.
Ben ik dan een van de weinigen die vindt dat 23 uur wel erg laat is voor kinderen van die leeftijd? Wordt er door hun ouders dan zo weinig op gelet? Sorry, maar daar kan ik dan met mijn hoofd niet bij, een kind in de groei heeft zijn of haar slaap toch hard nodig?

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:56

mijn zusje van 11 ligt ook nog in bed tv te kijken haha

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:56

Volgens mij zitten ze niet eens achter de pc maar liggen ze stiekem
in bed met hun i-phone op bok? :D

edit;typvout(is al laat :D )
Laatst bijgewerkt door ESSIE70 op 16-01-11 23:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:57

mijn zusje van 12 ligt al sinds 9 uur in bed

chrisje_83

Re: Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:59

Ik denk inderdaad ook niet dat ze achter de pc of laptop zitten maar met de i-phone of blackberry ofzo op het net zitten. En dat terwijl vader en moeder gewoon denken dat ze slapen ;)
Maar ben het met je eens dat die tijd voor kinderen veel te laat is!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:00

Ben het helemaal met je eens. Het zou al lang bedtijd moeten zijn voor veel van die kinderen. Zelfs ik duik na deze post toch echt mijn bed in! Tegenwoordig hebben ouders weinig toezicht aangezien veel kinderen van die leeftijd een eigen computer op hun kamer hebben staan of anders wel een mobieltje hebben waarmee ze op internet kunnen. De controle ontbreekt daardoor ook en geef een kind van die leeftijd dan eens ongelijk om toch stiekem op internet te gaan als je niet direct kunt slapen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:00

Ik vind het niet kunnen hoor

Mijn zusje van 13 mag tot 22 uur opblijven en dan moet ze gaan slapen tenzij ze vrij is de dag erna

Ik woon op mezelf en bepaal mijn eigen tijd

Kinderen hebben gewoon veel slaap nodig als ze om 23 uur gaan slapen en die moeten ook naar school dus meer als 8 uur slapen ze niet en dat is echt niet gezond...

Zelfs ik heb dagen dat ik voor 9 uur in bed lig maar ook dagen dat ik er pas om 1 uur snachts in lig
Heb intensief werk fulltime en heb mijn slaap ook echt nodig

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:11

Zo jong al een Iphone? :wow:
Ik kreeg mijn 1e telefoon (een Nokia 2310 :') ) pas op m'n 16e..
Maargoed, tijden zijn veranderd.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:15

Hier gaan mijn jongens van 12jaar om 20.30uur en de jonge heer van 9jaar om 19.30uur naar bed.
In de zomer mogen ze een half uur langer opblijven.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:16

mijn middelste word 13 zit in de brugklas, hij moet van mij 22,00 uur naar bed . In het weekend later, en heeft hij de eerste paar uur vrij ben ik ook niet zo moeilijk .

Toch ik heb eeb dochter van bijna 8, en dat is een drama. Ligt elke avond half 9 plat, maar slaapt echt niet voor 22,30 uur .
Is altijd al zo geweest, heb van alles geprobeert en er valt niks aan te doen .

De oudste word 17, die gaat als hij moe word.
net vandaag begonnen met stage, gelukkig is hij slim en duikt er redelijk vroeg in dan .

En hier liggen ze ook echt wel stiekum me hun BB in bed, maar hou het wel in de gaten dat het niet echte te laat word .

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:21

Mijn oudste (12jr) moet er om 9 uur in liggen. Om half 7 gaat de wekker weer.
Mijn jongste (2jr) gaat ook om half 9 maar ja die slaapt overdag nog heerlijk 2 - 2,5 uur.....heerlijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:22

Ik wrd op die leeftijd om uiterlijk 9 uur naar bed gebonjourd hoor. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:35

Tja en vroeger ging je stiekem lezen of radio luisteren.
Tegenwoordig gaan ze stiekem internetten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:13

Haha, ik had een avondklok op m'n pc toen :D Om 11.46 ging automatisch het internet eraf. Dan ging ik nog even bij m'n ouders beneden zitten of slapen (en lezen tot 2 uur). Ach, een kind van 13 moet ook leren te luisteren naar z'n lichaam. Als je niet moe bent, kan niemand je dwingen te gaan slapen. Aan de andere kant; moe is moe en dan moet je zelf voelen dat je naar je bed toe moet.
Avondklok was trouwens verwijderd toen ik 15/16 was :+ Maar toen was ik al zo slim om rond half 11 te gaan slapen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:17

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En ja, vroeger ging ik ook wel eens stiekem lezen met een zaklamp, maar nooit langer dan een half uur na mijn bedtijd.
Wat de telefoon betreft: ook daar vind ik dat ouders heel ver doorschieten. Op de middelbare school een mobieltje vind ik ok, maar daarvoor eigenlijk niet. Je hebt em dat toch nog niet nodig? En moet het dan meteen een met alles erop en eraan zijn? Als ze er zo een willen, moeten ze er maar voor gaan sparen. Ik ben van mening dat er veel makkelijker met geld 'gestrooid' wordt als vroeger...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:18

Ik moet door de weeks altijd om half 10 naar bed, maar soms ga ik dan nog even op mn mobiel of tv kijken tot 10 uur!
Wat is het probleem?
Ik ben in het weekend bijna altijd tot 12 uur op, als het niet later is, en met vriendinnen word het al snel 4 uur!
Ik ben 13, bijna 14 :)

Iedereen moet zelf weten hoelaat die naar bed gaat, als je moe bent val je vanzelf wel in slaap!

@ kleinvosje: ik had al een mobiel sinds ik net 10 was, omdat ik een half uur moest fietsen voor mn pony. Dus je kunt niet gelijk zeggen dat het niet nodig is voor de middel bare!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:22

@helenedas, ik schreef ook eigenlijk, er zijn natuurlijk altijd uitzoderingsgevallen. Verder ben ik het niet met je eens dat iedereen zelf moet weten wanneer ie naar bed gaat. Een kind van jouw leeftijd heeft altijd door wat voor effect iets op langere termijn heeft, daar zijn volwassenen voor nodig om dat te sturen...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:23

Ik vind dat ook laat hoor. Mijn oudste is 15 jaar en gaat 9 uur naar boven. Dan mag ze van mij nog wel tv kijken. Internet heeft ze niet boven. En daar is bij ons de regel voor na 20.00 uur niet meer internetten. ZIjn ze veel te druk in het hoofd en wordt slapen niets.
Mijn bonuskind van 12 jaar gaat ook 21.00 uur naar boven en moet dan om 21.15 uur licht uit doen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:24

Ja inderdaad :)
Maar mijn bedtijd zijn besloten door mn ouders!
Ik ga om 10 uur slapen moet er 7 uur uit, dus ik slaap 9 uur, dat is lang genoeg hoor!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:27

Mijn oudste van 13, bijna 14 gaat uiterlijk rond 22.00 naar bed. Dan ligt ze vaak nog wel wat te lezen, maar dat is meer om in slaap te kunnen vallen.
De andere twee (van 8 en 11) gaan om 21.00. Dan namen ze de laptops nog wel eens mee en betrapte ik ze twee uur later nog op internet, dus dat is afgelopen. Naar bed=laptop uit.

Telefoons met internet? Wie betaalt dat dan? Ze hebben hier wel een mobiel, maar als ze op internet willen, betalen ze dat zelf maar.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:30

Ik heb een abbo, dus gratis internet ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:35

kleinvosje schreef:
Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En ja, vroeger ging ik ook wel eens stiekem lezen met een zaklamp, maar nooit langer dan een half uur na mijn bedtijd.
Wat de telefoon betreft: ook daar vind ik dat ouders heel ver doorschieten. Op de middelbare school een mobieltje vind ik ok, maar daarvoor eigenlijk niet. Je hebt em dat toch nog niet nodig? En moet het dan meteen een met alles erop en eraan zijn? Als ze er zo een willen, moeten ze er maar voor gaan sparen. Ik ben van mening dat er veel makkelijker met geld 'gestrooid' wordt als vroeger...

Wij wonen in het buitengebied en mijn zoon (11 jaar) speelt regelmatig 6 km verderop.
Dan vind ik het zelf prettig dat hij een mobiel heeft.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:36

20.00 gaan ze hier in bed. Ik heb er een van 10 en en van 7 jaar.
De oudste leest dan nog wel een Donald Duck.
Na de zomervakantie gaat hij naar de middelbare school, hij zal dan nog vroeger uit bed moeten. Echt veel later zal hij dus ookniet naar bed gaan.

De wekker gaat hier om 6.30

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:38

HeleneDas schreef:
Ik heb een abbo, dus gratis internet ;)

Hoeft niet noodzakelijk, er zijn ook abonnementen met apart internet. Dan nog, hoe verslaafd ben je aan internet als je zelfs 's avonds in bed nog daarmee bezig bent?

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:40

Mijn kind van 12 jaar ligt door de week om half negen op bed en heeft een oud mobieltje
die hij niet mee naar boven mag nemen..
In het weekend is het tussen negen uur en half tien.
Als ik dit allemaal zo hoor is hij wel erg zielig! haha