Met lenzen zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Met lenzen zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 17:05

Ja, dat vroeg ik me af. Opticien en foldertjes raden af om met je lenzen in te gaan zwemmen omdat de kans bestaat dat je ze kwijt raakt. Ikzelf heb maandlenzen maar douche er ook gewoon mee. Ik heb nooit met me ogen open onder water kunnen zwemmen dus de kans dat ik daardoor me lenzen kwijt raak is nihil. :+ En onder de douche komt er ook allemaal water in me gezicht maar ben daar ook nog nooit me lenzen kwijt geraakt. Dus ik vroeg me af, kan ik dan ook niet gewoon met me lenzen in zwemmen? Iemand ervaringen hiermee? En zo niet hoe doen jullie het dan, gewoon geen lenzen in of daglenzen? En over die daglenzen, komen die dan van de opticien of zijn ze van de kruidvat bijv. ook goed?

T3mptati0n

Re: Met lenzen zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:06

Ik heb zelf ook lenzen, douche er ook altijd mee en heb er laatst ook mee gezwommen. Zolang je niet met je ogen open onder water zwemt en gewoon uitkijkt met die chloorprut en je lenzen is er niks aan de hand!

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:07

Ik douche en zwem gewoon met lenzen, heb lenzen voor 2 weken. Het gaat allemaal prima.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:08

Je kunt er gewoon mee zwemmen hoor, zodra je maar niet onderwater je ogen opent, want dan zwemmen ze weg ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:09

Nou, ik hou ze altijd in, hoor, anders zie ik niets. :+
(ik heb -7 aan beide ogen ;) ). Ik ben echt behoorlijk slechtziend zonder mijn lenzen (of bril, maar heb ik alleen thuis wel eens op). Gewoon niet met je hoofd onder water gaan (al hoewel ik dat wel eens gedaan heb, ogen dicht houden helpt bij mij prima).

Overigens heb ik ook maandlenzen en als er eentje stuk gaat of kwijt raakt, dan doe ik gewoon weer een nieuwe in, want ik heb toch voor een half jaar liggen. Dan maar wat eerder nieuwe lenzen bestellen.

Veel plezier met zwemmen! :)

(Douchen doe ik nooit met lenzen, tenzij ik mijn haar niet was).

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:41

ik zwem ook gewoon met me lenzen, alleen als ik duik of het water in spring of zo iets raars, dan moet ik wel me ogen dicht knijpen anders schieten me lenzen omhoog. Verder heb ik zelfs wel eens me ogen open onder water, alleen dan maar klein stukje, zodat me lenzen niet weg zwmmen. Ik dou trouwens alles met lenzen in, ook nog wel eens slapen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:43

Mijn verhaal hetzelfde als hierboven. ^^
Ik heb -8,5 dus ik zie ECHT niks als ik ze niet in heb. := De opticien adviseerde mij om niet met lenzen in te gaan douchen of te gaan zwemmen, maar toen ik ze een jaartje had mocht het wel mits ik mijn ogen dichthield zodat ze er niet uit dreven. :+ (ik was 12 toen ik lenzen kreeg)
Nu kan ik wel met mijn ogen open onder water zwemmen, maar ik doe het liever niet want dat doet best pijn. (Heb een keer mijn lens een nacht bewaard in de 7up, DAT doet pas pijn. := )

Het kan dus wel hoor! Je moet alleen zorgen dat je je ogen dichthoudt onder water of als iemand gaat spetteren.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:46

Ja, je kan gewoon met je lenzen zwemmen, ik heb wel eens een tocht gedaan van vier uur waarmee je de hele tijd in het water bent (van rotsen af springen, hele lange stukken zwemmen) en toen ging het prima. Als ik zwem zeg ik wel sowieso tegen de mensen met wie ik zwem dat ze me niet mogen natspatten, want te veel water kan wel pijn doen.

Mijn opticien zei trouwens dat ik er zeker mee mocht zwemmen :+

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:49

Ik heb nooit gehoord dat je met lenzen niet moet zwemmen en douchen?
Heb ik blijkbaar 'n gemakkelijke opticien :D.
Als ik zonder lenzen in m'n benen ga scheren onder de douche kan ik 't net zo goed laten. _O-

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:51

Ik heb ook lenzen, maandlenzen, en ik zwem er gewoon mee en ga er ook mee in van die stoomcabine's enzo. Ik kijk wel uit als ik onder water ga, maar zovaak zwem ik niet onder water haha. Alleen je moet wel uitkijken met water in je ogen, want dat kan behoorlijk prikken haha :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:52

Ghehe er zijn al aardig wat lenzen mijn ogen uitgezwommen :')
Ik heb ook maar heel weinig (-1.25 en -1.75) dus ik kan wel zonder :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:00

Ik zwem altijd met lenzen in, goed excuus om niet kopje onder te hoeven. :))

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:07

Ik doe ook alles met mijn lenzen in. Ik heb een vrij groot verschil in sterkte tussen mijn beide ogen en zie zonder lenzen niet alleen heel slecht, maar ook nagenoeg geen diepte, dus als ik ga zwemmen zonder lenzen ben ik veel te bang dat ik tegen iemand aanzwem :')
Kopje onder doe ik ook met mijn ogen dicht, wel moet ik goed opletten dat ik geen spetters in mijn ogen krijg, wat ook nog wel eens gebeurt.

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:09

Ik zwem al 12 jaar met mijn lenzen en ben ze nog nooit kwijtgeraakt :) (2 jaar met harde lenzen en de rest met zachte). Zwem ook onder water, van de duikplank, glijbaan. Ik doe alles met mijn lenzen behalve slapen. Wel ogen dichtdoen onder water ja.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:13

Wat voor zwemmen bedoel je? Voor de recreatie of echt ''sportzwemmen''? Mijn vriendin gebruikt dan altijd een zwembrilletje, dan kan je ze ook niet kwijtraken en kan je toch alles zien! Maar dat doe je natuurlijk ook niet als je in de zomer bij een meertje ligt haha

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:17

Ik zwem er ook gewoon mee. Ogen dichthouden werkt prima. Raak je ze niet kwijt en krijg er niet van dat vieze chloor in want dat is echt vreselijk!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:20

Ik zwem ook met mijn lenzen in. Heb ook gemiddeld -6,5, dus ik zie zonder echt gene ene fluit... Kan ik de overkant van het bad niet meer vinden :=

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:25

Nou ben ik niet zo'n fanatieke zwemmer, maar als ik ga zwemmen dan houd ik ze ook in hoor. Wel irritant als iemand besluit water in je gezicht te spatten, maargoed ik ben ze nog nooit kwijtgeraakt.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:29

Ik heb daglenzen en zwem/douche er gewoon mee..
Enige nadeel is dat ze natuurlijk wat 'mindere' kwaliteit zijn als maandlenzen, dat als je door water in je ogen je snel in je ogen wrijft dat ze scheuren en je dan twee stukjes onder je oogleden vandaan moet gaan plukken. Niet fijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:22

Vandaag nog gezwommen met mijn lenzen, heb -7.50 en -8.50 dus zonder lenzen zwem ik achter vreemde mannen aan i.p.v. mijn vriend.
Ogen dicht doen als ik spetters verwacht en niet onder water gaan werkt goed genoeg.
Daarna lenzen even goed schoonspoelen om eventuele restjes chloor eruit te spoelen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:28

Ik heb ook -7.5 om -8.5 en zie dus nogal weinig zonder bril of lenzen. Van de zomer wil ik toch wel even de zee in als ik op vakantie ben, dat wordt dus lekker oogjes dicht houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:30

Ik heb in bril -9 en -8, dus ook dit molletje zwemt verloren zonder lenzen :+

Ik kan zo al niet alle dagen lenzen dragen wegens gevoelige ogen, maar als ik ze inheb doe ik er wel alles mee: paardrijden, zwemmen, douchen, in de regen lopen. Moet alleen goed opletten dat er niks in mijn ogen spettert. dan kan ik niet alleen mijn lenzen verliezen, maar ook allergische reactie of infectie/ontsteking krijgen.

Met ogen dicht zwemmen is genoeg. Wil je toch graag onder water zien waar je heen gaat, dan kan een goed brilletje wel van pas komen, die heb ik ook.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:30

mijn moeder ging wel altijd zwemmen met lenzen ( anders raakte ze mij en me broertje kwijt:P) maar die ging niet onder water met haar hoofd

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:31

Ik zwem ook gewoon met lenzen
Ik ga of gewoon niet onder water
Of ik houd mijn ogen dicht onder water
Of ik zet een duikbril op ;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 23:19

Oké, ogen dicht, niet onverwachts nat gespetterd worden en alles komt goed. :D Het gaat trouwens om recreatie zwemmen, volgende week zondag ga ik met me jaarclub naar een subtropisch zwembad <3 Maar heb pas sinds 3/4 maanden lenzen, daarvoor 2 jaar een bril gehad. Maar heb -1.5 en -1.75 dus het is niet dat ik niks zie maar het is wel gewoon vervelend omdat ik na een paar uur echt enorme koppijn krijg als ik geen lenzen/bril heb. Maar we zullen het zondag wel merken, ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen en zo niet, heb nog voor 3 maanden lenzen liggen. Dank jullie wel voor jullie ervaringen/tips. :D