wat doen jullie als jullie moe zijn overdag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

wat doen jullie als jullie moe zijn overdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:39

Ik ben altijd moe, waarschijnlijk zoals veel andere meisjes van mijn leeftijd..
Vandaar dat ik dit topic plaats, omdat er waarschijnlijk veel bokkers zijn met deze klachten.
Zijn er hier mensen die ook wel eens zo moe worden opeens overdag dat je geen stap meer kan verzetten?
Wat doen jullie dan? Gaan jullie een dutje doen of juist niet? Word je daar juist nog moe-er van?
Of gaan jullie aan de energydrank? Slikken jullie vitaminepillen voor meer energie?
Ik zorg er overigens voor dat ik altijd 8 tot 10 uur slaap per nacht.

Hoop dat ik via dit topics wat tips kan krijgen.. kan niet eeuwig middagdutjes blijven doen..

Oja, ben der al ooit voor naar de huisarts geweest.. bloed geprikt en niks uitgekomen.. Die zei dat het bij de leeftijd hoort.

Groetjes Noortje
Laatst bijgewerkt door Nrkee op 13-01-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: wat doen jullie als jullie moe zijn overdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:40

Heb je misschien ijzer tekort?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:41

heb je dit ook in de zomer?
Momenteel ben ik ook erg moe, maar dat heeft en andere oorzaak. Het is wel van belang dat ik gezond blijf eten en ik moet zeggen, van Floradix knap ik altijd goed op.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:42

Jans schreef:
Heb je misschien ijzer tekort?

Dit was ook het eerste dat bij mij op kwam.
Eet je genoeg en gevarieerd? Misschien is het een idee om een keer bloed te laten prikken! :(:)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:42

Daar dacht ik dus ook aan of pfeiffer. Laat je bloed eens onderzoeken. Sterkte hiermee.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:42

In de zomer minder.. merk wel dat het in de winter erger is.
Ijzer ben ik al ooit op geprikt (wel lang geleden) maar kwam elke keer niks uit..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:44

Heb ik ook, geen pfeiffer of duidelijk tekort. Ik ga vroeg naar bed als ik moe ben, meer doe ik niet. Eet overigens gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:45

Ik had het trouwens tot voorkort ook, maar sinds ik een bril heb heb ik er geen last meer van trouwens. Misschien dat je ogen wel vermoeid zijn?

Annemarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:47

Hmm ik heb dr ook last van, en ik word dr nu ondertussen
chagerijnig van :') ik kan er al niet tegen dat andere
chagerijnig zijn, dus laat staan dat ik het zelf ben ..
dus ik lees even mee ^^

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:49

Winterdip heb ik ook last van, maar ik was voorheen moe van het teveel aan koolhydraten (en suikers zijn ook niet goed).

Nu eet ik sinds 2 weken low carb en voel mij echt fit en hyper!

Anders even naar de dokter :(:)

ps. ik zie dat je ook uit S&B komt, leuk....ik ook ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 13-01-11 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:51

Ik had dat vroeger ook altijd. Nu nog wel (ben 30) maar niet zo veel als vroeger.
Mijn arts zei altijd dat regelmaat heel veel doet en ik denk dat hij daar gelijk in had. Maarja je wil ook wel uitgaan in het weekend en een keer later naar bed.In ieder geval proberen optijd naar bed te gaan, op tijd eruit. Optijd eten etc. Dat helpt absoluut. ;-)

Ik heb trouwens wel altijd dutjes gedaan als ik heel erg moe was.
Maar je moet weer op passen dat het niet te veel wordt want dat wordt je nog meer moe omdat je er aan went.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:52

Inderdaad, regelmaat is een belangrijke. MAar ik zou als ik jou was toch nog eens langs de huisarts. Kan het niet iets te maken hebben met je cyclus? Dat dat gewoon een heftiger effect op je heeft dan de bedoeling is? Ik heb twee keer een ijzerterkort gehad vanwege mijn menstruatie, sinds ik aan de pil ben gaat het goed :) .

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:52

Ik heb het ook, alleen in de winter.

Wat helpt: Ritme houden. Niet al te laat naar ben en zeker niet al te laat opstaan (ik probeer 9u uit bed te zijn)
Lange nachten. Ik slaap op dit moment zo'n 9 en soms zelfs 10 uur per nacht. Ik heb dit echt nodig, anders houd ik het overdag ook niet vol...laat ze maar lekker banketstaaf dat je aan 8 u per nacht genoeg moet hebben hoor, bij mij is dat gewoon niet zo.

Supradyn complex forte helpt bij mij ook aardig goed!

En verder, wachten tot het weer zomer wordt...bij mij heeft t tot december redelijk goed gegaan dit jaar en ik merk nu dat ik heel erg 'op' ben...dus nu rustig aan doen en dalijk in maart/april dan komt t allemaal weer goed.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:53

Bij mij helpt douchen om op te warmen wel goed, maar 'k heb er dus alleen last van zoals nu met de kou als ik energie gebruik om me warm te houden. Dat wordt ik op een gegeven moment echt zat dus moet ik douchen en dan ben ik weer een beetje wakker

Princesj

Ik ben al jaren moe (waarschijnlijk met iets andere reden, maar dat erbuiten gelaten). Waar ik vooral op let is regelmaat en ritme. Ik probeer altijd rond de zelfde tijd te gaan slapen en rond de zelfde tijd op te staan. In het weekend kan dat natuurlijk 1 a 2 uur schelen, maar probeer het niet te gek te maken. Vooral niet overdag gaan slapen, rusten kan wel, bijvoorbeeld even een boek lezen.

RicardoOpa

Sport je? Als je dat regelmatig doet, krijg je ook meer energie op de lange termijn!

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:54

ook ik heb door ziekte dit probleem, ben 26

Wat ik doe, vroeg naar bed van 9 tot 6 slapen

red bull drinken voor het paardrijden, uitgaan enz

slapen overdag als ik uit ga (ga dus ook bijna nooit)

davitamon extra energie

sporten

gezond eten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:54

Hoezo zouden meiden van 18 moe moeten zijn? Dat lijkt me niet helemaal gezond hoor...

Meer dan 8,5 uur per nacht slapen is overigens volgens (sommige) onderzoeken niet gezond.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:58

redbull kan je lichaam behoorlijk uitputten!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:09

veerledec schreef:
Hoezo zouden meiden van 18 moe moeten zijn? Dat lijkt me niet helemaal gezond hoor...
Meer dan 8,5 uur per nacht slapen is overigens volgens (sommige) onderzoeken niet gezond.

Hormonen en groei in de puberteit zorgen nog al eens vaker voor vermoeidheid :), niets abnormaals aan. Verder, ik doe het prima op 9uur slaap per nacht, vanaf de moment dat ik daaronder kom, voel ik me overdag erg makkelijk moe.

Ts, paar vraagjes: hoe evenwichtig is je eetpatroon? En hoe vaak of hoe intensief sport je?

Ik merk namelijk dat die twee dingen een enorm goed effect hebben bij mij. Als ik een paar weken onregelmatig eet, met teveel ongezonde dingen (chips, alcohol, chocolada, frisdrank), dan merk ik dat echt aan mijn 'moeheid'. Als ik dan een week weer echt gezond eet (drie maaltijden per dag, gevarieerd, vis, groenten, tussendoor enkel fruit), is dat al direct een pak beter. Ook sporten doet énorm veel.... Toegegeven, ik heb zelf ook absoluut geen zin om te gaan sporten als ik moe ben :+ , maar het helpt wel. Zeker als het goed intensief is, dat echt eventjes moet werken. Een paar keer in de week 20minuutjes hardlopen kan al genoeg zijn!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:17

En je slaapt wel een vast aantal uur per nacht, maar ga je ook altijd rond dezelfde tijd naar bed en weer uit bed?
Ritme is ook belangrijk. Dus de ene dag van 23.00 tot 7.00 en de andere dag van 04.00 tot 12.00 slapen is niet goed, ook al slaap je in beide gevallen 8 uur.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:23

Ivm een ziekte ben ik ook alle dagen moe. Wat ik doe als ik echt moe ben is zo wie zo rusten. Meestal knap ik na 1 a 2 uurtjes weer op. Maar ik ga dan niet slapen. Gewoon rustig op bed liggen of op de bank zitten tv kijken of wat dan ook. Als ik niet extreem moe ben ga ik juist lichamelijk iets doen. Wandelen, paardrijden enz. Daar krijg ik juist energie van. Of je zet je vermoeidheid om in een andere gevoel van moe zijn wat komt door de lichamelijke inspanning en dus veel prettiger is!

Over het slapen, 7,5 a 8 uur slapen is het maximale waarin je lichaam geestelijk en lichamelijk hersteld. Alles wat je daar buiten slaapt heeft geen toegevoegde waarde. Door veel te slapen kan je juist ook vermoeid zijn. Ritme regelmaat heel erg belangrijk!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:32

door pijn ben ik ook heel veel moe,
Probeer een vast ritme te houden, en vooral veel uren achter elkaar te slapen.
Ik doe het beter op 10 uur per nacht slapen, dan 8 uur per dag.
Ik probeer ook niet te hard van stapel te lopen, of me echt druk te maken om dingen, alleen dat laatste is vrij moeilijk soms. als je echt heel erg moe bent, probeer gewoon veel uren achter elkaar te slapen :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:36

Wat 2misty2 zegt klopt wel, teveel slapen kan juist ook vermoeiend werken.
Als ik moe ben ga ik daarom vaak schoonmaken. Niet heel vermoeiend, maar wel actief. Dan slaap ik 's nachts vaak diep omdat ik wat actiefs heb gedaan, en ben ik de volgende dag meteen veel minder moe. Iets actiefs doen helpt dus vaak wel :)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:39

Ik heb idd ook dat als ik teveel slaap ik juist moe ben. Als ik moe ben overdag ga ik gewoon 's avonds een keertje wat vroeger naar bed. Als ik overdag ga slapen lukt t 's avonds niet meer namelijk haha.