Heftige pijnen, wat doen jullie ertegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Heftige pijnen, wat doen jullie ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:06

Hoi,

Ik vind het een beetje te om hier de huisarts voor te bellen, dus ik hoop dat iemand hier me een beetje door deze helse dagen kan helpen.

Ik slik geen pil omdat ik na heel wat pillen acuut moet stoppen vanwege teveel bijwerkingen. De mirena is geprobeerd en na enige tijd eruit gehaald door de gyn. Nuvaring geprobeerd en ook dat geen optie.
Sinds ik ongesteld was het altijd heel nauwkeurig. Met of zonder pil.
Tot een paar jaar terug ik ineens erge bloedingen die lang aan bleven houden, het verhaal: [MW] Langdurige bloedingen, hoe kom ik er vanaf (kom ik er wel va

Sinds die tijd is het eigenlijk een drama. }:0
Na mijn laatste menstruatie kreeg ik het na 2 weken weer. Het is zo onregelmatig als de klere, opzich vind ik dat nog niet zo'n probleem. Maar de pijn is zo heftig!? Terwijl ik daar nooit last van heb gehad, ik was blij toen de pijn eindelijk weg bleef en nu is het weer 3 keer zo hard terug.
Ik kan niet omschrijven hoeveel pijn het doet, ik heb nu 3 paracetamol op, rechtop staan/ lopen of zitten lukt niet. En stilzitten vanwege die pijn lukt niet.

Hebben jullie tips om deze dagen wat door te komen?
Een warme kruik heb ik overigens ook geprobeerd, maar daar word ik zo misselijk van..

LaVieDivine

Re: Heftige pijnen, wat doen jullie ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:09

hmm ik herken het wel; de pijn bedoel ik dan... helaas kan ik enkel zeggen dat de pil bij mij net al heel erg veel geholpen heeft.

_Mary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:10

endometriose ?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:11

Endometriose??

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:11

Aleve Feminax, werkt bij mij erg goed (terwijl paracetamol dat niet doet).
Sowieso... paracetamol altijd 2 tegelijk nemen. 1 Is voor de meeste mensen echt te weinig. Heeft geen gevaren/bijwerkingen zoals ibuprofen, aspirine etc. Aspirine sowieso niet gebruiken bij menstruatie omdat het bloedverdunnend is ;)
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 13-01-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:11

Smorgens als je uit je bed stapt/voor je gaat slapen alvast 2 asprines met coffeine ofzo innemen, en dan om dan als je ook maar een lichte kramp voelt 1tje nemen, zodra het niet over gaat nog 1.
Als je daarna weer erge kramp krijgt weer meteen 2 innemen.
Ik ken het gevoel, ik lig doodziek in bed en heb er al een keertje morfine voor gehad en heb dat ook inhuis voor als het te erg word.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:14

Ja die Aleve Feminax heb ik ook geprobeerd. Ik dacht: Wat een uitvinding!! Echt wat voor mij... Maar helaas.

Maar aspirine met coffeine, kan je toch niet zo halen in de winkel?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:15

Is er ooit al eens gekeken of je geen vleesboom hebt?

Ik herken best veel van je klachten uit de tijd dat een kennisje van me dat had. Die had ook zoveel klachten en uit onderzoek bleek dat ze een vleesboom had. Daar is ze aan geopereerd en sindsdien is het over.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:16

Iets met naproxen erin, is ontstekingsremmend. Kun je ook zo bij de apotheek halen.

Dat helpt bij mij heel goed. Soms lig ik dubbel van de pijn en is het zo extreem dat ik ook alles moet overgeven (zelfs als ik niets gegeten heb) Dat is echt niet fijn! Dus naproxen van de huisarts gekregen en dan heb ik er bijna geen last van :)

Youknowme

Marchador schreef:
Ja die Aleve Feminax heb ik ook geprobeerd. Ik dacht: Wat een uitvinding!! Echt wat voor mij... Maar helaas.

Ik kan die nog gewoon bij de albertheijn en de dekamarkt halen.

RTM

Cofeïne wel, codeïne niet volgens mij.

Ik heb ook altijd heel veel pijn, alsof het van binnen echt los wordt gescheurd, niet normaal :n Houdt gelukkig niet zo heel lang aan, maar de meeste pijnstillers helpen inderdaad niet echt :n Ik ga meestal maar op bed liggen met een warme kruik en hoop heel hard dat het overgaat...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:17

Marchador schreef:

Jammer...

Aspirine dus niet doen. Paracetamol met coffeïne (coffeïne versterkt de pijnstillende werking van paracetamol) kan je gewoon bij de drogist kopen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:17

Endometriose kan echt een serieuze optie zijn. Ikzelf zakte ook geregeld door mijn knieën van de pijn. Sinds endo is vastgesteld, is mijn hele cyclus stilgelegd. Probleem opgelost. Toch weer eens een verwijzing voor de gyn halen dus.

Qua pijnstilling: 3 paracetamol is niet echt constructief. En als je 3 in een keer ingenomen hebt, zelfs slecht. Het beste kan je gewoon 4X daags 2 paracetamol gebruiken. Paracetamol met coffeïne werkt nog iets sterker. Daarnaast is het goed mogelijk om nog een NSAID als ibu te slikken, maar voordat je dat doet moet je even met je huisarts overleggen.

Eindconclusie: je hebt toch echt je huisarts nodig.....

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:18

buscopan, helpt tegen de krampen... weet alleen niet of het zonder voorschrift verkrijgbaar is.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:20

gabyfedde schreef:
Marchador schreef:

Jammer...

Aspirine dus niet doen. Paracetamol met coffeïne (coffeïne versterkt de pijnstillende werking van paracetamol) kan je gewoon bij de drogist kopen.

Ik bedoelde inderdaad paravetamol en geen aprine, maar ik noem het altijd zo daarom gaf ik de verkeerde naam op.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:27

Bedankt iedereen.

Vleesboom is een paar jaar terug naar gekeken. Maar er werd niets gevonden.
Naproxen heb ik thuis liggen, vervelend is dat ik daar heel heftig op reageer en vast ga slapen Dat is een optie voor als ik vrij ben, maar niet als ik moet werken helaas.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:42

Probeer eens een lekker warm bad of douche. Verder zou ik inderdaad een afspraak maken bij je Gyn. Klinkt allemaal erg vervelend...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:02

Heb je misschien een cyste in de baarmoeder of eierstok... he lijkt me namelijk niet echt normaal

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:08

Marchador schreef:

je mag er ook 2 per keer gebruiken!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:53

als het bij mij heel erg was nam ik 1 perdolan+ 1 dafalgan 500 tesamen.
iets dat ook ontstekingsremmend werkt, is inderdaad ook goed. bv; brexine.
ibuprofene werkt bij mij nu met pil voldoende, mits ik meteen bij het opkomen van dat lastig gevoel in mijn onderbuik er eentje neem en dan verspreid over de dag er telkens opnieuw eentje neem

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:22

ook ik denk aan endometriose. is hier al eens onderzoek naar gedaan? je zegt zelf de klachten niet erg genoeg te vinden om de huisarts te bellen, maar als jij spreekt over ernstige pijn waarbij pijnstillers weinig verlichting geven, is dat wel reden voor uitgebreid onderzoek.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:45

He gwen wat rot :(:)

oke even wat tips: laat je weer verwijzen naar een gynaecoloog! dat er een paar jaar terug niets te zien was, wil niet zeggen dat er nu niets is he!

qua pijnmedicatie: paracetamol en ibuprofen enz vallen allemaal indezelfde catagorie en zullen ook allemaal ongeveer hetzelfde effect teweeg brengen! het beste is dus om een stapje hoger te gaan naar bijvoorbeeld paracetamol met codeïne (niet caffeïne want dan kun je net zo goed een paracetamol met een glas cola innemen :+) helaas moet je hiervoor toch even naar de huisarts aangezien dit alleen met recept te verkrijgen is!

tot die tijd (en hopelijk duurt dat niet te lang) kun je proberen om het weg te 'puffen' dit helpt bij mij als enige een beetje tegen mijn erge buikpijn! dus gewoon doen alsof je gaat bevallen :D (klinkt wel wat stom maar het werkt wel!)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 11:17

Bedankt weer voor de reacties.
Ik ga toch weer de huisarts maar bellen, ze zal wel gek van me worden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:25

Marchador schreef:
Bedankt iedereen.

Vleesboom is een paar jaar terug naar gekeken. Maar er werd niets gevonden.
Naproxen heb ik thuis liggen, vervelend is dat ik daar heel heftig op reageer en vast ga slapen Dat is een optie voor als ik vrij ben, maar niet als ik moet werken helaas.

Oppassen met Naproxen als je er gevoelig voor bent. Je kunt er door de jaren heen een allergie voor opbouwen. Mijn vader slikte vroeger ook altijd Aleve (Aleve zit Naproxen in), en die is er opeens allergisch voor geworden, en als hij het nu slikt gaat 'ie er dood aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 16:01

Ik ben net terug van de huisarts en het was zonde van mijn tijd.
Er gebeurde al een beetje waar ik bang voor was en aan de ene kant ben ik ook best wel wat teleurgesteld.
De huisarts gooide het direct op hormonen en ik kreeg een lichtere pil mee om te proberen voor 3 maanden. Kan ik hier niet tegen kan ze er weinig aan doen. En tegen de pijn moet ik naproxen gebruiken.
Oftewel, het verhaal herhaalt zich.

En nu? :?