Haar doneren voor kankerpatienten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Haar doneren voor kankerpatienten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:47

Ik open dit topic omdat ik zelf geen haarprobleem heb, integendeel, het enige 'probleem' is dat het zo ontzettend snel groeit en het inmiddels alweer echt lang is. Omdat ik het zo zonde vind dat m'n haar gewoon wordt weggegooid als ik het laat knippen, heb ik al een tijdje in mijn hoofd zitten dat ik mijn haar wil doneren aan een stichting of vereniging die pruiken maakt voor kankerpatienten of mensen die om een andere reden hun haar (tijdelijk) kwijt zijn geraakt.

Ik ben nu op een punt gekomen dat ik eigenlijk wel een ander kapsel wil, dus het wordt tijd om er verder in te duiken en op zoek te gaan naar een stichting of vereniging waar je je haar kunt brengen. Zo kwam ik onder andere uit bij www.haarwensen.nl

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die dit misschien ook al eens gedaan hebben of overwegen en misschien zelfs wel te overtuigen om je haar te doneren!

_PassoaJus

Re: Haar doneren voor kankerpatienten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:40

Een vriendin van mij laat haar haar ook heel erg lang groeien en daarna doneren. Zij is ook al een heel eind op weg. Heb daar echt wel respect voor! :j

Kun je hier geen foto plaatsen van je haar? Ben wel benieuwd! :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:47

Ik heb geloof ik geen hele recente foto, deze is van juni en een van de weinige foto's waar je het een beetje op kunt zien.. Dus inmiddels is het alweer zo'n 5-7 cm langer. Het einde valt ook net een beetje weg tegen het witte dak, haha.

Afbeelding

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:51

Ik heb het drie jaar terug ook gedaan. was meteen een goede reden om er een flink stuk af te laten halen.

Ik denk dat er zo'n halve meter erg dik haar is afgegaan en opgestuurd.
Spijt heb ik er niet van gehad. Het enige nadeel was wel dat je min grijze haren beter ziet bij wat korter haar
Ik kan nog steeds een staartje maken dit wilde ik ook graag.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:54

Goed van je hotchocolat! In 3 jaar tijd zou het bij mij haast alweer terug gegroeid zijn. Ik heb er 1,5 jaar over gedaan om het van 10 cm over mn schouders tot wat ik nu heb te laten groeien. Zou er eigenlijk eens een meetlat langs moeten hangen.

Enige nadeel is wel dat mn vriend erg verzot is op mn haar en het heel zonde vind, maar ja, aan de andere kant, je helpt er iemand mee en het groeit toch wel weer aan. Vriendje weer blij en iemand anders met zn nieuwe pruik blij! :P

PalermoZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:57

Ik heb het 4 september gedoneerd aan stichting haarwensen! Als ik het weer lang heb doe ik het meteen weer! @Jibbel, mijn vriend was ook gek van mijn lange haar. Maar nu vindt hij mij nogsteeds prachtig ;) Wat een schatje he?!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:00

Ik heb afgelopen zomer ruim 30 cm. van m´n haar afgeknipt een opgestuurd naar stichting haarwensen. Ik heb er geen moment spijt van gehad, m´n haar heeft echt een "boost" gehad en groeit weer als kool! Bovendien kan ik er nu veel meer mee. Dit: [LZP] haardoneren is evt. een link naar een soortgelijk topic. Ik ga even op zoek naar een foto ;)
Ik zou het zeker doen, je maakt er iemand zo ontzettend blij mee!

Edit:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door levine op 12-01-11 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:04

Ik heb het 3 jaar geleden ook gedaan! Kapper had nog nooit van de stichting gehoord maar vond het zo leuk dat ze nu regelmatig een hele dag organiseren, iedereen die dan zijn staart laat afknippen voor stichting haarwensen wordt dan gratis geknipt :D Ik heb er ook geen moment spijt van gehad :D

PalermoZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:07

@Tootz, inderdaad dat was ook bij mij. Ik keek op de site van stichting haarwensen en toen zag ik staan dat er een knipdag in Zeist was. Nou dat is vlakbij dus dat was mooi! Ik werd ook gratis geknipt maar heb gewoon betaald, dit ging dan naar de stichting :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:10

Tootz schreef:
Ik heb het 3 jaar geleden ook gedaan! Kapper had nog nooit van de stichting gehoord maar vond het zo leuk dat ze nu regelmatig een hele dag organiseren, iedereen die dan zijn staart laat afknippen voor stichting haarwensen wordt dan gratis geknipt :D Ik heb er ook geen moment spijt van gehad :D

Wat goed! Ik vind het ergens eigenlijk wel "slecht"/jammer dat zoveel kappers de stichting niet kennen, op deze manier gaat er veel haar onnodig de prullenbak in, maargoed. Wat een leuk initiatief van je kapper, erg goed! ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:14

dit is een leuke optie. Ik wilde vroeger al eens mijn staart wegdoen voor een pruik. maar mijn haar zou zogezegd niet gewenst zijn omdat het zwart is...
ik heb reeds een dikke vlecht liggen van 40cm (45 met de dunne punten erbij) en heb nu weer haar tot in m'n taille. Ik draag het steeds in een knot, dus missen zou ik die lengte niet en het gewicht zeker niet...

PalermoZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:17

Foto's van mijn 'operatie' ;)

Afbeelding
Afbeelding

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:30

Oh, dat valt nog best mee! Tis niet meteen zo dat je echt een korte bob-lijn hebt! Ik wil idd ook wel graag mn haar tot op of net onder mn schouders houden.

PalermoZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:31

Nee nee, ik heb het express ook wat langer laten doorgroeien zodat ik niet met een bob zat! :) Gewoon even 3 maandjes door groeien en het is perfect op de schouder! :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:34

Mijn haar is nu denk ik wel net zo lang of misschien iets langer dan dat van jou op de 1e foto. Dus goed voorbeeld!

@ Petitparis, ik heb dat ook idd, draag het altijd in een dotje of iig weg uit mijn gezicht. Dus wat dat betreft zal ik de lengte ook niet missen. Tis alleen zo'n lekker gevoel, je lange haar op je blote rug. :)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:56

Meld zich ook, ik ben ook haar aan het sparen voor stichting haarwens!

Het is nu tot halverwege mijn rug en ik laat het door groeien tot op/over mijn kont, dan een Fotoshoot en dan de gevraagde 35 cm er af :)

Vind het super om iemand te kunnen helpen wat bij mij toch op mijn hoofd groeit.. ook lijkt het me verschrikkelijk wanneer je om zo'n vervelende rede geen haar meer zou hebben.. ik hoop dit zelf nooit mee te maken en vind het fijn als ik iemand met zo iets kleins zoveel kan geven :)

Zal is een keer foto maken en plaatsen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:03

heey wat leuk,
ik zag het laatst ook ergens staan.
mijn haar is nu zo lang :

Afbeelding

en ik wil het tot mijn 20ste door laten groeien en het dan ook doneren. lijkt me een heerlijk gevoel dat je dan iemand gelukkig maakt :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:08

ik ben ook aan het sparen:D ik heb het nu tot aan me bh bandje, en in februari word het weer bijgepunt, dan laat ik het tot me kont groeien en dan doneer ik 40 cm, maar ik heb ook heel dik haar dus dan is het nog meer om te doneren:P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:12

Ik ben ook aan het 'sparen'. :D Mijn jaar is nu bijna net zo lang als het haar van jenny19. Ik wacht nog even, want ik wil liever geen bob-line achtig kapsel.

Trouwens Levine, wat heb jij prachtig mooi haar!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:35

Ik heb hier nog oude clip in extensions liggen (mensenhaar), en wilde dat opsturen.
Jammer genoeg hebben ze hier niks aan omdat het al bewerkt is..

Mijn eigen haar is ook niet lang genoeg om er zoveel af te knippen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:50

@ Levine: mijn haar is net als dat van jou nu. Dus in principe zou het al lang genoeg zijn dus. :)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:57

Ik zit er ook aan te denken, alleen mijn haar groeit niet erg snel helaas.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:04

Toch nog een recentere foto gevonden, deze is van eind oktober en beter te zien.

Afbeelding

Ik zal eens aan mn vriend vragen of hij een foto wil maken van hoe het nu is.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:30

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:55

Nichtje van mij heeft dit laatst ook gedaan en was er echt superblij mee! 1. je krijgt een lekkere frisse nieuwe coupe , en 2. je maakt iemand er dolblij mee! Heerlijk toch?