Ik heb een vraag over chlamydia bij mannen. Ik zou graag willen weten hoelang het ongeveer duurt voordat ze er verschijnselen van krijgen nadat ze het hebben opgelopen?
Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag. Aangezien ik er op internet niks over kan vinden. Ik heb nu 2 jaar een vriend. Na de eerste 5 maanden heb ik mezelf laten testen op alle soa's (zelfs hiv etc.). Ik moest daarbij een uitstrijkje laten maken, een plas test en een bloedtest. Daaruit bleek dat ik helemaal niks had
. Gelukkig dacht ik, en gingen we ervanuit dat mijn vriend dus ook niks had.3 maanden geleden kreeg mijn vriend ineens last van zijn bal. Dat bleek uiteindelijk een bijbalontsteking te zijn. De dokter heeft hem toen getest. En bleek dat dat voort was gekomen uit Chlamydia.. ik heb mezelf ook meteen laten testen en jahoor.. ik had ook chlamydia. Ik ging er natuurlijk meteen vanuit dat hij was vreemdgegaan. (Daar komt nog bij dat hij een ontzettende flirt is en heel erg vaak in de kroeg lekker een beetje rond flirt, maar ik vertrouw(de) hem, en wist zeker dat hij dat niet deed). Maar na zoiets ga je daar heel anders tegenaan kijken.
Natuurlijk heb ik hem geconfronteerd ermee.. maar hij beweerd dat mijn test van (inmiddels ander half jaar geleden) niet betrouwbaar is geweest. Dus dat we er al dik 2 jaar mee rond lopen allebei. Misschien ben ik heel naief. Maar ik weet het echt niet... Onze relatie is nu ook niet meer wat het was maargoed dat terzijde. Ik ben benieuwd of jullie hier wat van weten en wat de ervaringen zijn
.Maargoed nu lijkt het me sterk dat hij pas na 2 (misschien wel 3) jaar pas verschijnselen krijgt van chlamydia... ? Of kan dat wel? (Ik had zelf geen verschijnselen, maar mijn dokter vertelde me dat ik waarschijnlijk een ' drager' was van de soa, gelukkig ben ik er inmiddels al vanaf)
). Dan ga ik inderdaad nog even alles naast elkaar leggen.