Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand? Update P2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand? Update P2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:07

Na veel turen naar een bultje op mijn pols is de conclusie dat het waarschijnlijk een ganglion is. Nou zie ik dat leeg laten zuigen of opereren opties zijn, maar die vaak ook geen resultaat geeft. Bij 40% van de gevallen gaat het vanzelf weg.

Bij wie ging het vanzelf weg?

Arabesk schreef:
Update :D

Vanmiddag lag ik min of meer boven de waterput en toen ik mijn handen neerzette en met een ruk afzette zei er iets 'krak' in mijn pols en wünderbar begon binnen een paar uur die bult te slinken en nu is het bijna plat.

Héél apart dit :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-11 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:10

Bij mij gaan ze meestal vanzelf weg :j Een maand later zit er ergens anders wel weer een dan, maar ook die gaat dan wel weer weg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:16

t schijnt een typische vrouwenkwaal te zijn, vooral tussen 20 - 40 jaar -O-

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:17

Wat zegt je huisarts?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:18

gabyfedde schreef:
Wat zegt je huisarts?

'je kunt het afwachten, of laten weghalen of operatief'

oftewel, de keuze ligt bij mij. Maar ik heb er geen last van, dus ik laat 't voorlopig zitten denk ik :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:35

Arabesk schreef:
gabyfedde schreef:
Wat zegt je huisarts?

'je kunt het afwachten, of laten weghalen of operatief'

oftewel, de keuze ligt bij mij. Maar ik heb er geen last van, dus ik laat 't voorlopig zitten denk ik :+

Dat zou ook mijn keuze zijn. Als je last krijgt kan je snel genoeg behandeld worden. Die operatie stelt op zich weinig voor, maar zolang je geen last hebt...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:41

Gaat vanzelf weer weg, ik heb er ook een jaar 1 gehad.

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:43

Ik heb ook een ganglion, hij komt op zodra het weer wat kouder wordt. In het voorjaar is ie weer verdwenen.
Ach, zolang ik er weinig last van heb zit het ganglion er best. Beter dan een litteken en de kans dat het toch weer terugkomt (zoals mijn huisarts zei).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:11

Ik heb er sinds een jaar of 2, 1 op mijn linkerhand. Het is een zwakke plek in de pees en zal waarschijnlijk altijd blijven komen en weer weggaan. Mijn huisarts zei dat opereren niet zinvol is en dat het litteken vrij groot zal zijn, dat heb ik er niet voor over! Heb er weinig last van, soms is het wat gevoelig of pijnlijk maar over het algemeen zit hij me niet in de weg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:24

Hmm ok afwachten dus.... Een behandeling lijkt dus weinig zinvol.

Bedankt voor jullie reacties. :j

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:37

volgensmij is dit dus dan wat ik ook heb, ben er eens mee naar de huisarts geweest en die zei dat het een cyste was ofzo.
en die zei toen ook je kan het weg laten halen maar dan zal je misschien meer last hebben van het litteken(weefsel) als wat je er nu last van hebt.

bij mij zie je hem alleen als ik mijn pols buig, eens in de zoveel tijd heb ik er wel last van en dan kan ik mn pols bijna niet buigen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:33

Bij mij 2 keer uit zichzelf weggegaan. Al heb ik nogsteeds een kleine bewegingsbeperking aan die pols waar ik het had en doet de eindbeweging zeer. Maar ach, er zijn ergere dingen in het leven :)

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:49

Ik had een paar jaar geleden een hele grote bij mijn enkel , hij deed pijn met mijn leren paardrijlaarzen maar toen werd ik zwanger en nam veel rust nu hij bijna weg :) en heb er geen last meer van!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:46

Ik had er een bij mijn pols, precies bij mijn slagader, en ik zou dan poliklinisch geopereerd worden. Ivm paardrijden dagelijks, heb ik besloten dit niet meer te doen, en hij is nu al jaren weg :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:48

De eerste heb ik laten uitzuigen, de tweede is vanzelf weggegaan tijdens een dagje muren schilderen. Blijkbaar was de repeterende beweging met de roller uitermate effectief. :D

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:16

Ik had er een bij mijn pols, ging vanzelf weg

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:23

Ik heb er ook eentje zitten, bij mij zit ie aan de binnenkant van mijn hand net naast de pees van mijn middelvinger net onder mijn middelvinger (snappen jullie het :') ). Doet hij bij jullie ook zeer? Bij mij vaak als het wat kouder is of als ik veel met mijn handen doe bijv. stallen uitmesten tenzo. Hij zit er al vanaf voor de zomervakantie van 2010en is nog steeds niet weg, het lijkt wel afentoe alsof hij kleiner of groter word. Maarja hij zit ook wel op een lastige plek ;). Ik heb laatst een verwijsbrief opgehaald van de dokter voor de plastisch chirurg, de chirurg moet kijken of ze het gaan weghalen of leegzuigen.. Zucht, weer naar het ziekenhuis voor dat ding :')

Edit; bij mij zit het in de familie. Mijn oma had er vroeger ook last van, die had ze op haar pols zitten.
Zij sloeg er heel hard op met een groot, zwaar boek en dan was hij kapot.. Maar hij kwam toch weer terug elke keer xD

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:14

ik heb al jaren n ganglion op mijn pols gaat niet weg maar heb er geen last van en is niet storend dus laat ik er niets aan doen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:17

Ik heb een ganglion bij mijn enkel gehad. Zo onwijs veel last van gehad dat hij met een operatie is weggehaald. Nu heb ik er ook 1 in mijn pols waar ik regelmatig last van heb, maar nog niet zo erg dat ie weg moet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:20

Ik had er ook een op mijn pols, na een maand heb ik hem uit laten zuigen. Kleine ingreep, klein prikje.
Zelf had ik er wel last van en ben blij dat ik hem weg heb laten halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:24

Je kunt er ook met een hamer op slaan, maar of dat aan te raden is voor iedereen..
Scheelt je weer eigen risico betalen. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:28

Ja dat zei mijn oma laatst ook: "Vroeger hè, toen sloegen we die dingen gewoon weg met de asbak. Geen gedonder."

_O-

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:59

Ik heb er ook een hele tijd eentje gehad op mijn pols..
Maar deze bleef terugkomen en werd daarbij steeds groter, ook kreeg ik er steeds meer last van!

Ik heb hem uiteindelijk (nu zo'n 6 jaar geleden) laten weghalen, operatief..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:12

Niet zo lang geleden zijn ze er achter gekomen dat ik een ganglion heb in mijn pols. Vocht weg zuigen via een prikje vond ik zelf vervelend, maar daarna heb ik wel voor het eerst in drie jaar tijd compleet pijnvrij geweest. Helaas kwam het na 1.5 week weer terug. Ik laat het sowieso opereren :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:16

Bij mij in elk geval niet. Hij zit er nog steeds. Ik merk wel, als ik mijn pols niet overbelast, heb ik er bijna geen last van. Ik heb eens stroomtherapie gehad bij de fysio. Dat hielp enorm in het slinken. Opereren heb ik van een aantal anderen al gehoord, die na 5x de moed hadden opgegeven. Ik ben afgetaaid, toen de chirurg blij zei, dat mijn hele pols dan open zou moeten. Dat zag ik niet zo zitten. Die van die hamer ken ik ook. Ik heb er wel eens per ongeluk een klap op gehad, maar bij mij zit ie er nog gewoon hoor.