Nu ben ik van boven vrij slang. Platte buik, smalle taille (60 cm), niet al te grote borsten (70C) en weinig heupen.
Maar helaas zit het vet dát ik heb op mijn bovenbenen. Het zit helemaal rondom mijn bovenbenen, wat zorgt voor o.a. cellulitis (helaas een bekend vrouwenprobleem door ons oestrogeen..) maar ook leidt tot een beetje een gek beeld.
Ik ben dus heel slank van boven, hele slanke heupen (dus geen peer-effect) maar wel 2 dikkere bovenbenen.
Mijn onderbenen zijn daarentegen juist ontzettend dun, hele slanke kuiten.
Nu zou ik dus graag mijn bovenbenen wat meer willen trainen. Ze hoeven niet persé dunner, maar mogen er wel wat strakker uit gaan zien.
Iemand goede oefeningen om die spieren sterker te krijgen?
Ik fiets nu al ca. 3 uur in de week, ik wandel gemiddeld 4,5 tot 5 uur per week (dit is pas sinds 2 maanden daarvoor deed ik niets) en rijd ongeveer 3,5 uur per week paard (maar dit is heel licht ivm opbouwen na peesblessure). Verder doe ik weinig aan andere lichaamsbeweging.
Even ter aanvulling wat beeldmateriaal:
Foto uit 2009, slank van boven, maar die wat dikkere bovenbenen

En hier nog een, ik ben rechts. Bovenbenen zouden wat mij betreft strakker mogen zijn
Is dit een topic om mij jaloers te maken? Jemig ik zou ontzettend blij zijn met jou lichaam! 

"
Ik wou dat ik zulke benen had!