Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:33

Ik ben van mijzelf erg slank, ben 1.70 m en weeg ca. 50 kg. (Mijn natuurlijk gewicht schommelt tussen de 47 en 53 kg)

Nu ben ik van boven vrij slang. Platte buik, smalle taille (60 cm), niet al te grote borsten (70C) en weinig heupen.
Maar helaas zit het vet dát ik heb op mijn bovenbenen. Het zit helemaal rondom mijn bovenbenen, wat zorgt voor o.a. cellulitis (helaas een bekend vrouwenprobleem door ons oestrogeen..) maar ook leidt tot een beetje een gek beeld.

Ik ben dus heel slank van boven, hele slanke heupen (dus geen peer-effect) maar wel 2 dikkere bovenbenen.
Mijn onderbenen zijn daarentegen juist ontzettend dun, hele slanke kuiten.

Nu zou ik dus graag mijn bovenbenen wat meer willen trainen. Ze hoeven niet persé dunner, maar mogen er wel wat strakker uit gaan zien.
Iemand goede oefeningen om die spieren sterker te krijgen?

Ik fiets nu al ca. 3 uur in de week, ik wandel gemiddeld 4,5 tot 5 uur per week (dit is pas sinds 2 maanden daarvoor deed ik niets) en rijd ongeveer 3,5 uur per week paard (maar dit is heel licht ivm opbouwen na peesblessure). Verder doe ik weinig aan andere lichaamsbeweging.

Even ter aanvulling wat beeldmateriaal:
Foto uit 2009, slank van boven, maar die wat dikkere bovenbenen
Afbeelding

En hier nog een, ik ben rechts. Bovenbenen zouden wat mij betreft strakker mogen zijn
Afbeelding

Susyb

Re: Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:34

hahah ik zou zo met je willen ruilen eerlijk gezegd :')

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:35

Ik zal wel gek zijn, maar ik zie gewoon hele normale, strakke bovenbenen.

nikita73

Jeetje, Je bent niet wijs!

Wil wel met je ruilen hoor! Denk alleen niet dat je dat wilt! :D

StillAngel

:( Is dit een topic om mij jaloers te maken? Jemig ik zou ontzettend blij zijn met jou lichaam!

skyline

ik wil ook wel ruilen hoor :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:36

Ik vind het er helemaal niet raar uit zien hoor, vind je totaal geen dikke bovenbenen hebben, ook niet in verhouding met de rest van je lichaam. Maar dat heeft iedereen wel he, dat je bij jezelf meer ziet dan bij anderen. :P

http://fitness.rubriek.nl/fitness/benen_trainen.php
Benen trainen. :))

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:36

Jij hebt hele dunnen bovenbenen, ik denk niet dat je die nog strakker gaat krijgen!
Trouwens op die laatste foto heb je nog dunnere benen dan de persoon links, dus waar maak je je druk om?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:37

Ehm juist, ik geloof dat er iets mis gaat in je bovenkamer, iig niet met je benen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:38

Daar zou ik het geheim nou ook wel is van willen weten..

Maar ik zou hartstikke blij zijn met jouw benen! Vind ze alles behalve 'te dik/niet strak'.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:38

Hahaha _O-

Nou ik vind mezelf prima (zou alleen best wat meer borst en billen mogen.. heupen ook wel eigenlijk :') ) alleen mijn bovenbenen storen mij wat.
Niet erg, maar ze zouden wat mij betreft wel wat sterker mogen zijn.
Zeker na mijn Pfeiffer heb ik lange tijd niets gedaan en merk ik echt dat de spieren die er ooit zaten weg zijn en dat ze daardoor een stuk "slapper" ogen.

Mijn moeder roept ook altijd dat ze graag met me wil ruilen... Zij is al haar helen leven aan het vechten tegen de kilo's terwijl ik alles eet wat ik wil en geen steek uitvoer.
Maar het is niet altijd leuk... Krijg ook wel eens dit soort gesprekken:
"Eet je wel wat? Je bent zo eng mager!"
"Ja ik eet alles wat ik wil, wanneer ik wil :) "
"Oh ja, we weten natuurlijk niet wat je daarna weer in de wc uitspuugt :) "

.....
Maar goed ik vind mijn buik en heupen ook iets te dun, vallen erg in (ik ben die in de bikini)
Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:40

Sodeletuut schreef:
Ik vind het er helemaal niet raar uit zien hoor, vind je totaal geen dikke bovenbenen hebben, ook niet in verhouding met de rest van je lichaam. Maar dat heeft iedereen wel he, dat je bij jezelf meer ziet dan bij anderen. :P

Thanks! Ga eens kijken naar zulke oefeningetjes om toch weer mijn benen wat sterker te krijgen!
Misschien een goed idee om ze tijdens het bokken te doen :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:42

Focussed schreef:
Sodeletuut schreef:

Thanks! Ga eens kijken naar zulke oefeningetjes om toch weer mijn benen wat sterker te krijgen!
Misschien een goed idee om ze tijdens het bokken te doen :')

Haha dan komt het wel goed, want volgens mij bok jij best veel, ik kom je overal tegen. :))

Odysseus

Re: Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:43

Hahaha ja klopt :') Heb al 2 weken vakantie en heb nogal last van SOG (heb over 2 weken tentamens en moet eigenlijk eens wat van mezelf doen _O- )

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:45

Geef mij die bovenbenen van jou maar! Niks meer aan doen hoor.. :D
(Ik ben wel benieuwd naar oplossingen.. )

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:46

Mens waar heb je het over :+
Volgens mij heb je een heel verkeerd beeld in je hoofd :D
Ik heb wel dikke boven benen(schaatsen en skeeleren)en daardoor moet ik altijd een
maat groter nemen met broeken.
Dan zitten ze goed om mijn benen maar rondom m'n taille is het dan veels te wijdt :(
Maar vanaf de foto's te zien heb jij daar geen last van?

CaroR

Ik vind Youtube heel handig om oefeningen te vinden.. Misschien ook de moeite om eens te kijken? ;)

StillAngel

Waarom wil je perse nóg strakker zijn? :P

Air

Heino schreef:
Ehm juist, ik geloof dat er iets mis gaat in je bovenkamer, iig niet met je benen :+

_O-

Ik denk ach.. die heeft netzoals ik dikke bovenbenen.... maar ik zie ze niet op die foto's?
Wat zou er niet in verhouding zijn?

Ik heb dikke bovenbenen en dikke billen en amper wat boven.. :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:47

Air schreef:
Heino schreef:

_O-

Ik denk ach.. die heeft netzoals ik dikke bovenbenen.... maar ik zie ze niet op die foto's?
Wat zou er niet in verhouding zijn?

Ik heb dikke bovenbenen en dikke billen en amper wat boven.. :+

Nou Mar dat valt nou ook wel weer mee hoor :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:48

StillAngel schreef:
Waarom wil je perse nóg strakker zijn? :P

Omdat ik heel mooi strak ben geweest maar sinds mijn Pfeiffer heel erg ben teruggevallen in spiermassa.

Net zoals bij een paard, als die een blessure heeft gehad wil je hem toch ook weer mooi in de spiermassa hebben zitten als je weer op mag bouwen?

Ik ga ook nog even zoeken op Youtube en Google! Zoek vnl naar oefeningen voor de spieren aan de zij- en achterkant. De voorkant is al aardig gespierd door het vele fietsen en wandelen maar dat vind ik persoonlijk minder mooi dan gespierde zijkant/achterkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:49

Vind je het heel erg dat mijn mond nogal open viel van verbazing? :D

Meid, die benen van jou, niks aan willen doen! Hartstikke mooi! Menig model zou er jaloers op zijn!

Seraphim

Waar maak je je druk om :wow: Ik wou dat ik zulke benen had! :D

Fenn

paardrijden? O:)
Ik heb daar toen wel veel spier van gekregen, maar goed, ik verwacht dat jij al rijd.

Verder kan je ook als je op een stoel zit standaard je benen tien tellen omhoog houden om het kwartier (alsof je je voeten op een voetenbankje hebt, wel met gestrekte benen dus). Roei beweging maken op een stoel of gewoon gaan roeien is ook een idee :j

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:50

Ik ben ook jaloers... :D Vind er niets uit verhouding aan hoor! :n

Squaten en lunge's doen, dus specifieke oefeningen voor je benen doen om de spieren te trainen. Je kunt de oefeningen zonder gewichten doen, maar ook met dumbells in de hand of met een halter. Als je al wat verder bent kun je steeds zwaardere gewichten nemen.

Zelf doe ik graag de 'Two Arm Swing' met een Kettlebell. Je kunt ook nog heel veel andere oefeningen doen met een Kettlebell.

Ik denk dat je het beste gericht bezig kunt zijn met spieropbouw, dus oefeningen met gewichten, in plaats van met cardio om af te vallen (lopen en fietsen). Afvallen doe je grotendeels in verhouding, dus om vetmassa op je benen kwijt te raken ga je ook op andere plekken vetmassa verbranden. Dat is dan misschien ook niet helemaal wat je wilt. :)