Al rond 4á5 jaar heb ik last van me nek. Ik heb er niet echt pijn van maar ik voel het wel dat me nek gespannen is/vast zit. Er zijn ook foto's gemaakt en duidt op gespannen nek.
Zelf ben ik al via de doctor bij Therapeut, Mensdieck en de Kraker gweeest en daarnaast heb ik zelf anderhalf jaar de sportschool geprobeert maar niks heb zover echt geholpen.
Vergeleken met 5 jaar terug is de nek wel veel meer ontspannender.
Er zei deze avond 1 op msn om een warm sjaaltje om me nek te doen om het warm te houden zodat die wat beter kan ontspannen.
Heeft er iemand eventueel meer tips wat ik eventueel kan proberen?
misschien eens naar een goede masseur? Wat bij mij altijd goed helpt is Shiatsu..
kleinvosje
Geplaatst: 03-01-11 23:10
Met een warmtekussen in bed gaan liggen, een hittepit bijvoorbeeld. Eerst even i de magnetron, en dan om je schouders leggen en in bed gaan liggen. Heerlijk warm en relaxend!
wat bij mij lekker helpt is spiroflor smeren wel de sportuitvoering die wordt heerlijk warm. dan warm inpakken en soms een ibu erbij nemen dan ontspannen mn spieren wat makkelijker. (vaak stresshoofdpijn erbij)
Roossssa
Geplaatst: 03-01-11 23:14
Ik heb zelf helaas ook veel nekproblemen. Heb op 1 plek in mijn nek een hele stijve harde bult. Vaak door stress wordt dit erger. Ik gebruik zelf lavendel olie, vraag ik of mijn moeder dat er even in wil masseren. Dat ontspant wel iets maar niet veel. Verder gebruik ik ook een warmtekussen en een massagekussen. Warmtekussen vaak in bed en het massagekussen vaak op de bank. Ook dit helpt niet voor 100%. Therapie e.d. hielp bij mij ook niet helaas. Ik denk dat je het alleen iets kan verlichten maar dat het niet helemaal overgaat. Althans, bij mij waarschijnlijk
Ik bedoel ook met een C hoor, ik typte iets te snel...
Careano
Geplaatst: 03-01-11 23:24
Ik ben benieuwd of iemand de oplossing heeft. Zo'n warmte ding helpt niet echt bij mij.. Heb ook van die warmtepleisters geprobeerd, heerlijk als je ze om hebt, maar daarna voel ik niet echt verlichting ofzo.
Heb jij ook dat het pijn doet als het gemasseerd wordt? Ik kan dan gewoon echt niet ontspannen.
Juangi
Geplaatst: 03-01-11 23:24
Ja, dat dacht ik al!
kleinvosje
Geplaatst: 03-01-11 23:25
Het doet mijn omdat er druk op een gespannen spier gezet wordt. Als ik bij de fysio ben en het zit weer zo vast, zet ie er een kwartiertje stroom op, electrische schokjes gaan er dan door. Daarna nog even afmasseren en ik kan er weer even tegenaan!
Goldy
Geplaatst: 03-01-11 23:27
zo wie zo een sjaal om je nek helpt je trekt je schouders minder op en daar door minder spanning in je nek/schouderpartij.
hoe lang heb je je kussen al waar je opslaapt? die moet je ook regelmatig vervangen anders kun je daar ook last van krijgen in je nek/schouders.
verder kan helpen een warm bad een masage en een warmte kussen/hittepit kussen.
Ik zit ook vaak met pijn in mn nek.. Ben een paar jaar geleden van het paard gevallen en op mn nek beland.. Hierdoor dus kleine haar scheurtjes in mn nek spier.. Weet ook niet wat ik aan die pijn moet doen maar het is behoorlijk lastig als je een keer wat meer moet tillen, bijv meer kruiwagens rijden by het uitmesten:-(
Je kan zelf naar gevoel zachtjes masseren met 'Arnica' olie van Weleda, werkt enorm verzachtend en ontspannend!
Verder ook de stressfactoren in je leven aanpakken, moesten die er zijn
Cassidy
Geplaatst: 04-01-11 02:04
Ik zou toch eens foto's laten maken van de nek. Pas als je weet dat alles daar in orde is, dat er geen nekhernia is, of andere problemen, zou je alternatieve geneeswijzen zoals chiropractie, acupunctuur ed kunnen overwegen.
Ook kun je eens kritisch kijken naar je eigen gewicht, je houding. Zit je vaak voor de PC? Hoe is je stoel, je houding. Beweeg je genoeg?
Koper
Geplaatst: 04-01-11 02:27
Zwemmen? Dat helpt mij tegen spanning in de nek en schouders. Maar ik weet natuurlijk niet waar jouw nekpijn door wordt veroorzaakt
Fred_Kroket
Geplaatst: 04-01-11 09:27
Heb je last van spanning? Want je kunt je helemaal suf laten masseren, kraken, sporten etc etc. Maar wat is de oorzaak van die nek klachten?
Ik heb ook met regelmaat last van mijn nek, bij mij is het deels houding maar ook spanning. Ben namelijk een enorme stresskip. Soms is het zo erg dat ik echt ibuprofen moet nemen, slik nu sinds een week magnesium tabletten dat schijnt te helpen je spieren te ontspannen. Ben benieuwd.
zou je niet de oorzaak aanpakken i.p.v. het symptoom?
kensha
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-11 11:55
Ik zal even een klein verduidelijkheid zetten.
De spanning in mijn nek begon op de nacht dat ik in 1 keer iets van zuur/misselijkheid voelde in mijn maag waardoor ik ook een beetje ging draaien wanneer ik liep en wazig zag. Sinds na die nacht zit die spanning in me nek, waarschijnlijk dat ik mij zooooo veel heb gestrest dat die spanning er gelijk goed erin zit.
Foto's hadden ze al gemaakt waarop duid het spanning is. En voor het kussen die heb ik begin deze jaar voor laast gekocht, moet ik die dan alweer vervangen?
Ik zou voor de rest niet weten waar ik spanning van zal hebben.
Ja het is zeker spanning, daar moet je niet aan twijfelen.. gelukkig krijg je er geen migraine van, want dat zou 'n logisch gevolg zijn van zo'n gespannen nek!
Het kan ook een ophoping zijn van afvalstoffen, ga hier niet prediken over een gezonde levensstijl, maar het zou de spanning wel kunnen verminderen