Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
llindaaa schreef:dat kan ja, ik ben ook van plan om een afspraak te maken. Maar wou eerst even het op bokt droppen zodat ik het een beetje kwijt ben want ik zit er best wel mee. En aangezien bokt groot is, is er misschien wel een bokkende psycholoog die ook advies heeft of gewoon iemand anders die wat erover wil zeggen of wat die er van denkt.

upendo schreef:llindaaa schreef:dat kan ja, ik ben ook van plan om een afspraak te maken. Maar wou eerst even het op bokt droppen zodat ik het een beetje kwijt ben want ik zit er best wel mee. En aangezien bokt groot is, is er misschien wel een bokkende psycholoog die ook advies heeft of gewoon iemand anders die wat erover wil zeggen of wat die er van denkt.
Nouja...
Kijk, ik heb dat ook allemaal, maar ik heb 100% zeker geen ADHD/ADD. Het is maar waar je op zoekt..
Dus het is beter om dan met je problemen even naar een pedagoog/psych te gaan, die kunnen waarschijnlijk het meest gefundeerde oordeel vellen.
Misschien is het wel iets heel anders dan je denkt.
llindaaa schreef:Ik denk dat ik ADHD of ADD heb.
Ik heb al wat gegoogeld en herken mijzelf in veel dingen.
Hier wat voorbeelden van dingen die ik heb en naar mijn idee niet 'normaal' (meer) zijn.
- Ik ben altijd heel erg druk in mijn hoofd. Niet zozeer daarbuiten maar ik ben bijvoorbeeld als ik een wiskunde repetitie aan het maken ben denk ik ondertussen en over de som na maar ook over hele domme dingen zoals dat 'oh oh den haag mooie stad achter de duinen niet altijd klopt, dat het eraan licht hoe je het bekijkt bla bla bla.
- Ik denk altijd, maar dan echt altijd.
- Ik ben een gigantische uitsteller en kan totaal niet plannen.
- Ik ben niet alleen druk in mijn hoofd maar het soms ook verschikkelijke uitspattingen. Daarnet stond ik gigatisch te springen en te schreeuwen van hyperheid en vrolijkheid en dat heb ik meerde keren per week. Dit heb ik voornamlijk thuis en ook wel eens ergens anders natuurlijk maar dan probeer ik me in te houden.
- Ik kan aggressief zijn.
- Ik kan me soms niet goed concentreren.
- Ik merk, hoor en zie altijd alles. Maar dan ook echt alles. Ik ben erg oplettend.
En zo nog veel meer dingen waar ik niet zo 123 op kan komen.
Hier nog wat dingen over mijzelf, wat steekwoorden.
15, meisje, vwo 3, creatief, impulsief, unieke kijk op dingen, lol met mezelf, zelfstandig, zelfverzekerd, gevoelig voor kritiek/pesten etc, heel direct, praat redelijk snel en vaak ook veel, nuchter, niet zoveel vrienden, ik wil de dingen waar ik van hou niet kwijt en doe daar ook zoveel mogelijk voor, kan echt liefde (en dan niet verliefde liefde maar gewoon) voelen voor iets bijv. paarden andere dieren of personen, aparte humor, ik ben loyaal en ga door het vuur voor waar ik van houd, intense beleving, geen discipline in bijv optijd naar bed gaan of echt eens aan mijn huiswerk beginnen!
Misschien dat hier mensen op bokt zijn die iets hierin herkennen of me begrijpen en me kunnen helpen want ik mijn directe omgeving wordt ik niet echt serieus genomen op dit gebied. Het kan zijn dat ik dingen ben vergeten, misschien komen ze later nog omhoog. Maarja, iemand die hier iets op te zeggen heeft.
Shiiiit, nu is het al weer half negen terwijl ik dus nog 2 repetities moest leren! ookweer zoiets... De tijd vliegt altijd voorbij in mijn vrije tijd zonder dat ik het merk!
Toevoeging: Ik word af en toe gewoon gek van mezelf en voel me anders dan anderen op sommige dingen, werd en word gepest en kan enorm stressen! Ik weet niet meer waar ik heen moet of soms weet ik niet meer hoe ik me moet uiten om duidelijk te maken hoe ik me voel, dat is heel frustrerend. Daardoor blijf ik er maar alleen mee zitten..
? )
Kunnen wij weinig over zeggen.....

llindaaa schreef:Ik denk dat ik ADHD of ADD heb.
Ik heb al wat gegoogeld en herken mijzelf in veel dingen.
Hier wat voorbeelden van dingen die ik heb en naar mijn idee niet 'normaal' (meer) zijn.
- Ik ben altijd heel erg druk in mijn hoofd. Niet zozeer daarbuiten maar ik ben bijvoorbeeld als ik een wiskunde repetitie aan het maken ben denk ik ondertussen en over de som na maar ook over hele domme dingen zoals dat 'oh oh den haag mooie stad achter de duinen niet altijd klopt, dat het eraan licht hoe je het bekijkt bla bla bla.
- Ik denk altijd, maar dan echt altijd.
- Ik ben een gigantische uitsteller en kan totaal niet plannen.
- Ik ben niet alleen druk in mijn hoofd maar het soms ook verschikkelijke uitspattingen. Daarnet stond ik gigatisch te springen en te schreeuwen van hyperheid en vrolijkheid en dat heb ik meerde keren per week. Dit heb ik voornamlijk thuis en ook wel eens ergens anders natuurlijk maar dan probeer ik me in te houden.
- Ik kan aggressief zijn.
- Ik kan me soms niet goed concentreren.
- Ik merk, hoor en zie altijd alles. Maar dan ook echt alles. Ik ben erg oplettend.
En zo nog veel meer dingen waar ik niet zo 123 op kan komen.
Hier nog wat dingen over mijzelf, wat steekwoorden.
15, meisje, vwo 3, creatief, impulsief, unieke kijk op dingen, lol met mezelf, zelfstandig, zelfverzekerd, gevoelig voor kritiek/pesten etc, heel direct, praat redelijk snel en vaak ook veel, nuchter, niet zoveel vrienden, ik wil de dingen waar ik van hou niet kwijt en doe daar ook zoveel mogelijk voor, kan echt liefde (en dan niet verliefde liefde maar gewoon) voelen voor iets bijv. paarden andere dieren of personen, aparte humor, ik ben loyaal en ga door het vuur voor waar ik van houd, intense beleving, geen discipline in bijv optijd naar bed gaan of echt eens aan mijn huiswerk beginnen!
Misschien dat hier mensen op bokt zijn die iets hierin herkennen of me begrijpen en me kunnen helpen want ik mijn directe omgeving wordt ik niet echt serieus genomen op dit gebied. Het kan zijn dat ik dingen ben vergeten, misschien komen ze later nog omhoog. Maarja, iemand die hier iets op te zeggen heeft.
Shiiiit, nu is het al weer half negen terwijl ik dus nog 2 repetities moest leren! ookweer zoiets... De tijd vliegt altijd voorbij in mijn vrije tijd zonder dat ik het merk!
Toevoeging: Ik word af en toe gewoon gek van mezelf en voel me anders dan anderen op sommige dingen, werd en word gepest en kan enorm stressen! Ik weet niet meer waar ik heen moet of soms weet ik niet meer hoe ik me moet uiten om duidelijk te maken hoe ik me voel, dat is heel frustrerend. Daardoor blijf ik er maar alleen mee zitten..
en laat deze test ook doen bij een goede psycholoog (ikzelf zit bij Psyq, zit door het hele land). Bij mij waren ook die symptomen, behalve agressie. Fenneeee schreef:De klachte die jij heb horen wel bij ADHD en dat weet ik zelf al tegoed want heb het zelf ook!, maar ga er mee naar je ha en laat er er op testen een test kan niks kwaat dan weet je teminsten of je het wel of niet heb!