Adhd/add...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

llindaaa

Adhd/add...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:24

Ik denk dat ik ADHD of ADD heb.
Ik heb al wat gegoogeld en herken mijzelf in veel dingen.
Hier wat voorbeelden van dingen die ik heb en naar mijn idee niet 'normaal' (meer) zijn.

- Ik ben altijd heel erg druk in mijn hoofd. Niet zozeer daarbuiten maar ik ben bijvoorbeeld als ik een wiskunde repetitie aan het maken ben denk ik ondertussen en over de som na maar ook over hele domme dingen zoals dat 'oh oh den haag mooie stad achter de duinen niet altijd klopt, dat het eraan licht hoe je het bekijkt bla bla bla.

- Ik denk altijd, maar dan echt altijd.

- Ik ben een gigantische uitsteller en kan totaal niet plannen.

- Ik ben niet alleen druk in mijn hoofd maar het soms ook verschikkelijke uitspattingen. Daarnet stond ik gigatisch te springen en te schreeuwen van hyperheid en vrolijkheid en dat heb ik meerde keren per week. Dit heb ik voornamlijk thuis en ook wel eens ergens anders natuurlijk maar dan probeer ik me in te houden.

- Ik kan aggressief zijn.

- Ik kan me soms niet goed concentreren.

- Ik merk, hoor en zie altijd alles. Maar dan ook echt alles. Ik ben erg oplettend.

En zo nog veel meer dingen waar ik niet zo 123 op kan komen.
Hier nog wat dingen over mijzelf, wat steekwoorden.
15, meisje, vwo 3, creatief, impulsief, unieke kijk op dingen, lol met mezelf, zelfstandig, zelfverzekerd, gevoelig voor kritiek/pesten etc, heel direct, praat redelijk snel en vaak ook veel, nuchter, niet zoveel vrienden, ik wil de dingen waar ik van hou niet kwijt en doe daar ook zoveel mogelijk voor, kan echt liefde (en dan niet verliefde liefde maar gewoon) voelen voor iets bijv. paarden andere dieren of personen, aparte humor, ik ben loyaal en ga door het vuur voor waar ik van houd, intense beleving, geen discipline in bijv optijd naar bed gaan of echt eens aan mijn huiswerk beginnen!

Misschien dat hier mensen op bokt zijn die iets hierin herkennen of me begrijpen en me kunnen helpen want ik mijn directe omgeving wordt ik niet echt serieus genomen op dit gebied. Het kan zijn dat ik dingen ben vergeten, misschien komen ze later nog omhoog. Maarja, iemand die hier iets op te zeggen heeft.

Shiiiit, nu is het al weer half negen terwijl ik dus nog 2 repetities moest leren! ookweer zoiets... De tijd vliegt altijd voorbij in mijn vrije tijd zonder dat ik het merk!

Toevoeging: Ik word af en toe gewoon gek van mezelf en voel me anders dan anderen op sommige dingen, werd en word gepest en kan enorm stressen! Ik weet niet meer waar ik heen moet of soms weet ik niet meer hoe ik me moet uiten om duidelijk te maken hoe ik me voel, dat is heel frustrerend. Daardoor blijf ik er maar alleen mee zitten..
Laatst bijgewerkt door llindaaa op 03-01-11 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

upendo

Re: ADHD/ADD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:25

Enige manier om dingen uit te sluiten?

Naar een pedagoog/psycholoog gaan en je laten testen.

llindaaa

Re: Adhd/add...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:42

dat kan ja, ik ben ook van plan om een afspraak te maken. Maar wou eerst even het op bokt droppen zodat ik het een beetje kwijt ben want ik zit er best wel mee. En aangezien bokt groot is, is er misschien wel een bokkende psycholoog die ook advies heeft of gewoon iemand anders die wat erover wil zeggen of wat die er van denkt.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:42

LZP > MW

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:44

llindaaa schreef:
dat kan ja, ik ben ook van plan om een afspraak te maken. Maar wou eerst even het op bokt droppen zodat ik het een beetje kwijt ben want ik zit er best wel mee. En aangezien bokt groot is, is er misschien wel een bokkende psycholoog die ook advies heeft of gewoon iemand anders die wat erover wil zeggen of wat die er van denkt.

Nouja... :)

Kijk, ik heb dat ook allemaal, maar ik heb 100% zeker geen ADHD/ADD. Het is maar waar je op zoekt.. :)
Dus het is beter om dan met je problemen even naar een pedagoog/psych te gaan, die kunnen waarschijnlijk het meest gefundeerde oordeel vellen. :)
Misschien is het wel iets heel anders dan je denkt. :)

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:46

upendo schreef:
llindaaa schreef:

Nouja... :)

Kijk, ik heb dat ook allemaal, maar ik heb 100% zeker geen ADHD/ADD. Het is maar waar je op zoekt.. :)
Dus het is beter om dan met je problemen even naar een pedagoog/psych te gaan, die kunnen waarschijnlijk het meest gefundeerde oordeel vellen. :)
Misschien is het wel iets heel anders dan je denkt. :)

Dat kan natuurlijk ook, dat ik helemaal niets heb maar gwoon wat drukker ben dan anderen. is ook goed mogelijk maarik herken mij in zoveel dingen. En er zijn nog zoveel meer dingen dan dat ik heb opgeschreven.. Ik wil alleen ff weten wat bokt denkt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:48

Ik snap je wel heb het ook misschien is een lotgenotren groep wat voor jou zodat je ziet dat je zeker niet de enige bent. Zelf heb ik ook veel van wat jij beschrijft, ik slik medicijnen en die helpen me goed maar ben wel afgekeurd op werk , helaas.
Wat ik je aanraad is laat je uitvoerig testen dan heb je zo goed als zekerheid. een sit die je kan bekijken heet http://www.hersenstorm.nl
Het kan heel frustrerend zijn wat je hebt maar je hebt volgens mij ook de voordelen ontdekt. En bedenk je bent niet de enige.
Ik slik citalopram en seroquel kort en langwerkend en die helpen bij mij goed ik heb een comby type dus heb meer dingen, ritalin hoeft dus niet te werken van de medicijnen krijg je meer ruimte in je hoofd maar ook bijwerkingen.

llindaaa schreef:
Hier wat voorbeelden van dingen die ik heb en naar mijn idee niet 'normaal' (meer) zijn.

- Ik ben altijd heel erg druk in mijn hoofd. Niet zozeer daarbuiten maar ik ben bijvoorbeeld als ik een wiskunde repetitie aan het maken ben denk ik ondertussen en over de som na maar ook over hele domme dingen zoals dat 'oh oh den haag mooie stad achter de duinen niet altijd klopt, dat het eraan licht hoe je het bekijkt bla bla bla.

- Ik ben niet alleen druk in mijn hoofd maar het soms ook verschikkelijke uitspattingen. Daarnet stond ik gigatisch te springen en te schreeuwen van hyperheid en vrolijkheid en dat heb ik meerde keren per week. Dit heb ik voornamlijk thuis en ook wel eens ergens anders natuurlijk maar dan probeer ik me in te houden.

- Ik merk, hoor en zie altijd alles. Maar dan ook echt alles. Ik ben erg oplettend.

15, meisje, vwo 3, creatief, impulsief, unieke kijk op dingen, lol met mezelf, zelfstandig, zelfverzekerd, gevoelig voor kritiek/pesten etc, heel direct, praat redelijk snel en vaak ook veel, nuchter, niet zoveel vrienden, ik wil de dingen waar ik van hou niet kwijt en doe daar ook zoveel mogelijk voor, kan echt liefde (en dan niet verliefde liefde maar gewoon) voelen voor iets bijv. paarden andere dieren of personen, aparte humor, ik ben loyaal en ga door het vuur voor waar ik van houd, intense beleving, geen discipline in bijv optijd naar bed gaan of echt eens aan mijn huiswerk beginnen!

Misschien dat hier mensen op bokt zijn die iets hierin herkennen of me begrijpen en me kunnen helpen want ik mijn directe omgeving wordt ik niet echt serieus genomen op dit gebied. Het kan zijn dat ik dingen ben vergeten, misschien komen ze later nog omhoog. Maarja, iemand die hier iets op te zeggen heeft.

Shiiiit, nu is het al weer half negen terwijl ik dus nog 2 repetities moest leren! ookweer zoiets... De tijd vliegt altijd voorbij in mijn vrije tijd zonder dat ik het merk!

Toevoeging: Ik word af en toe gewoon gek van mezelf en voel me anders dan anderen op sommige dingen, werd en word gepest en kan enorm stressen! Ik weet niet meer waar ik heen moet of soms weet ik niet meer hoe ik me moet uiten om duidelijk te maken hoe ik me voel, dat is heel frustrerend. Daardoor blijf ik er maar alleen mee zitten..

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:49

Ik denk dat je ADHD hebt, want is heb namelijk precies hetzelfde als dat ik heb en bij mij is t uitgesloten door een psycholoog :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:50

ik weet er ook aardig wat van dus vraag maar raak en welkom bij de adhders.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:50

Ik ben het met upendo eens. Veel mensen zullen zich deels kunnen herkennen in symptomen van bijvoorbeeld adhd, maar dit hoeft niet te zeggen dat ze dit daadwerkelijk hebben.
De huisarts kan je doorverwijzen naar een pycholoog of pedagoog, die kan je beter vertellen of je eventueel ADD of ADHD hebt dan wij op bokt.

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:54

@franka75

Ook die site ben ik tegen gekomen op google en ook daar dacht ik veel (serieus): 'ja, dat bedoel ik! zo voel ik me!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:56

Joh, je zit volop in je pubertijd ;)

Alles wat je opsomt heb ik nu nog steeds wel en toen ik jou leeftijd had, was het allemaal nog 10x erger.
Een ontzettende puber noemen ze dat ook wel ;)

Je kan er mee naar de HA gaan en vragen of hij je wil doorverwijzen...en dan zal je vanzelf horen hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:57

Ik heb hetzelfde als jij, en ik heb ADD. Enige dat ik niet heb is dat ik druk ben, wel altijd druk in mijn hoofd. Dat agressief zijn heb ik ook erge last van, weet niet of dat erbij hoort.. Vervelend dat je niet serieus genomen wordt. Ik zelf ben naar een psycholoog gegaan en die heeft het dmv testen vastgesteld.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:06

Naar mijn weten is agressie niet echt een vast onderdeel van ADD.
Staat namelijk voor Attention Deficit Disorder, dus een aandachtsstoornis als in: geen lange concentratieboog hebben en dergelijke. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:52

Je klachten lijken idd in het patroon van ADHD te passen, maar een diagnose kan je nooit via Internet oid stellen. Daarvoor zal je toch echt naar de psycholoog moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:29

Ik moet zeggen dat bijna ieder er zich wel in herkent. De grote vraag is of je daadwerkelijk veel last er van ondervind in het dagelijkse leven....

Als je het echt wil weten zul je je idd moeten laten diagnostiseren door een psychiater of kinderarts (gezien je leeftijd in OS ;) ? ) :j Kunnen wij weinig over zeggen.....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:33

Wat heb je eraan om een diagnose te hebben voor ADD/ADHD? Je noemt niet iets waarvan je denkt: oh die heeft echt medicatie of hulp nodig. En het gedrag wat je omschrijft klinkt veel mensen bekend in de oren denk ik.

''Ik word af en toe gewoon gek van mezelf en voel me anders dan anderen op sommige dingen, werd en word gepest en kan enorm stressen! Ik weet niet meer waar ik heen moet of soms weet ik niet meer hoe ik me moet uiten om duidelijk te maken hoe ik me voel, dat is heel frustrerend. Daardoor blijf ik er maar alleen mee zitten..''

Klinkt als een gezonde, gemiddelde pubermeid. ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:34

Ik ga wel mee met de rest wat betreft dat iedereen zich erin kan herkennen. Ik herken me er ook in. Maar ik heb geen ADHD of ADD. Natuurlijk kan ik er over internet niets over zeggen. Maar wees wel voorzichtig met het kijken naar dit soort dingen op internet. Als ik het internet moet geloven heb ik wel honderd verschillende aandoeningen. Als je snapt wat ik bedoel. Maar het zou natuuuurlijk heel goed kunnen. Je kunt het altijd met de huisarts bespreken. Ookal is het geen ADHD of een andere label, als je niet lekker in je vel zit ofzo, gewoon met de huisarts bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:14

Het is idd zo dat iedereen zich erin herkent. En wat Krips ook zegt, als je het internet moet geloven, heb je van alles....... bovendien ben je nu volop aan het puberen, en wat jij opnoemt hoort ook bij de puberteit.

Ga naar een psychiater en laat je testen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:05

Wat is dat toch met al die zelf diagnoses :=

Ga je laten testen als je iets wilt weten, dat is de enige manier.

Ik heb zelf ADHD en slik hiervoor Ritalin. Dat helpt mij om mijn hoofd wat leger te houden.

Ik kan mij ondertussen goed inhouden dus vrijwel niemand weet dat ik het heb en word zelfs vreemd aangekeken als ik het vertel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:21

Je kan je wel laten testen en diagnoses laten stellen e.d., maar wat heb je daaraan?
Hoewel zware ADHD gevallen zich inderdaad wel prettiger zullen voelen met Rilatine.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-23 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:27

De klachte die jij heb horen wel bij ADHD en dat weet ik zelf al tegoed want heb het zelf ook!, maar ga er mee naar je ha en laat er er op testen een test kan niks kwaat dan weet je teminsten of je het wel of niet heb!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:29

llindaaa schreef:

heb ik ook last van hoor maar wil niet zeggen dat je dat hebt. maar je kunt je altijd laten testen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:47

[quote="JuliaMaria"]Wat heb je eraan om een diagnose te hebben voor ADD/ADHD? Je noemt niet iets waarvan je denkt: oh die heeft echt medicatie of hulp nodig. En het gedrag wat je omschrijft klinkt veel mensen bekend in de oren denk ik.
quote]

test is de enige manier om het uit te sluiten ;) en laat deze test ook doen bij een goede psycholoog (ikzelf zit bij Psyq, zit door het hele land). Bij mij waren ook die symptomen, behalve agressie.
(echter ben ik daar aangemeld met een mogelijke depressie, waaruit later bleek dat ik adhd heb).

met dikgedrukte boven ben ik het niet helemaal eens, voor mij zijn na de diagnose zoveel dingen duidelijk geworden, puzzelstukjes vielen op hun plaats waardoor ik beter met sommige dingen om kan gaan nu (en ook snap waar het vandaan komt).
Zelf slik ik ritalin en sertraline (stemmingswisselingen), omstanders merken hier meer verschil mee dan ikzelf, maar het neemt zeker de symptomen niet weg.
adhd is inderdaad een stukje van jezelf en je zult ermee moeten leren omgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:52

Fenneeee schreef:
De klachte die jij heb horen wel bij ADHD en dat weet ik zelf al tegoed want heb het zelf ook!, maar ga er mee naar je ha en laat er er op testen een test kan niks kwaat dan weet je teminsten of je het wel of niet heb!

|o

Dat kun je gewoon zo niet zeggen, echt niet.
Zoals al eerder gezegd: er zijn heel veel mensen die symptomen van ADHD herkennen, maar dat betekent NIET dat ze het hebben. Je kunt niet zo even via topicje een diagnose stellen, pas daar alsjeblieft mee op.