Hoe krijg je die killer body?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 11:11

Het regent, en zeker nu het nieuwe jaar weer begonnen is (incl. alle bijbehorende goede voornemens), afvaltopics.
Iedereen wil afvallen lijkt wel.

Maar wat nou als je helemaal niet zoveel moeite hebt met je ronde body? Maar wel met de slapheid en slechte conditie ervan?
Ik vind het helemaal niet zo erg dat ik een wat breder, voller type ben. Ik zit nog niet op overgewicht volgens het BMI, dus ongezond kun je me nog lang niet noemen. En ja, ik ben een levensgenieter dus ik hou nu eenmaal van eten.
Nu kan ik wel gaan minderen met eten, op het perfecte gewicht komen, en weer mooi dun zijn en alles. Maarja, dan heb ik nogsteeds een slap flubberlijf, het is alleen een tikkie dunner.

Waar het op neer komt: dunner hoeft niet, gespierder wel!

Hoe pak je dat aan? Wat voor oefeningen kun je thuis doen, en waarvoor kan je misschien beter een abonnement nemen op de sportschool?
En wellicht weten jullie ook meer over bepaalde fitnessprogramma's en sporten die goed zijn om dit doel te bereiken. Zo hoor je steeds meer over pole fitness en body pump, maar waar kun je die sporten beoefenen?

Ik denk dat er vast wel mensen zijn die mee willen doen aan dit doel:
Een betere conditie. Een mooier, gespierder lichaam. En als je daarbij toevallig gewicht verliest, is dat mooi meegenomen!

Dus, wie o wie? :)
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 11-12-24 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:20

Check! I'm in...

Ik heb hélemaal geen probleem met mijn "vrouwelijke vormen" en rondheid van bepaalde delen van mijn lichaam :Y). Mijn bmi zit tegen de bovengrens aan, maar ik krijg mezelf niet gemotiveerd om gezonder te eten en leven voor die paar kilo's, want die kilo's storen me helemaal niet. Maar ik wil dan wel weer ietsje strakker zijn, zonder weer een cup van mijn borsten kwijt te raken....

Ik ben vandaag dan ook maar weer beginnen lopen! Andere tips: altijd welkom!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:28

Ja! hierzo! Gewicht kijk ik niet naar het gaat mij erom hoe ik in m'n vel zit, hoe m'n lijf er met/zonder kleren uit ziet en of ik me fijn voel. Gewicht kan ik me allang niet meer druk om maken, ben ook gewoon 'slank' hoor, daar niet van. Maar ik wil gewoon weer lekker strak en met een goede conditie worden! zonder op de weegschaal te kijken wil ik me fijn voelen.

Ik heb mooie vrouwelijke vormen (tieten, heupen en slanke taille) maar inmiddels toch wel een beetje en buikje en wil gewoon weer conditie en spieren, voel me gewoon een slappe vaatdoek!
Mijn plan... (na de tentamens dan, zit nu de hele dag stil en eet veel, ga mezelf nou niet ook nog gek maken met anders eten en bewegen, geen tijd voor).
De enige sport die ik altijd deed was intensief paardrijden maar het is gewoon lastig om een leuk paard van een ander te vinden om bij te rijden. Dus ik sport al bijna 2 jaar eigenlijk helemaal niet :=
- Dus ik wil straks weer regelmatig gaan zwemmen (heb ik al eerder gedaan en dat doet me echt goed) hier in de buurt in het bad, wel wat duurder maar dichtbij dus dan ga je toch vaker!
- Verder wil ik weer wat vaker met de hond gaan wandelen (heb reebok easytones en die dingen werken echt! moet ik er alleen wel wat meer op gaan lopen ;) )
- Proberen wat vaker de fiets te pakken als ik wat meer conditie heb gekregen door het zwemmen.
- Verder lijkt me zumba ook leuk maar het is toch een beetje en drempel om alleen heen te gaan :? Daar moet ik nog es naar kijken...
- roeimachine lijkt me trouwens ook geweldig! kan je mooi 's avonds voor de tv doen! zijn ooit een keer met middelbare school naar sportschool geweest en ik vond die roeimachine echt leuk, heb het idee dat je daar ook wel conditie van krijgt en veel spieren gebruikt. Ga toch eens marktplaats afspeuren naar zo'n ding, maar hij moet wel opklapbaar zijn omdat ik hem anders hier nergens kwijt kan.

Dus ik lees een beetje mee! Wie weet woont er toevallig toch nog iemand in haren/groningen die ook graag naar zumba wil of nog een leuk paard heeft staan haha! Want geloof dat zumba zelfs bij mij in de straat word gegeven dus eigenlijk zou ik er echt heen moeten want het lijkt me heel erg leuk!

shilady

Re: Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:32

ehm vooral gezond eten groenten fruit en niet al teveel vlees..
veel water drinken en frisdranken echt vermijden en natuurlijk naar de sportschool :D
ik wil ook wat kiloos kwijt :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:51

Ze willen hier nou juist geen kilo's kwijt :+.
Lees eens wat beter joh!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:54

ik doe altijd gewoon alleen spieroefeningen bij fitness en geen cardio. (alleen warming up en cooling down)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:13

Ik zou graag mijn buik wat steviger hebben inderdaad. Kilo's maakt me niet zoveel uit (ben wat aan de zware kant momenteel, maar heb net een aantal hormoonkuren achter de rug, dus dat moet nu weer goedkomen), maar die buik...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:21

Ik heb me aangemeld in het andere topic omdat ik wel wat kilo's kwijt zou willen maar mijn eigenlijke doel is voornamelijk er strakker en gespierder uit zien dus pas volgens mij beter in dit topic haha...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:39

Gut.....ik verwacht dus een vrouw met idd rondingen en wat voller, zie ik me daar een knappe slanke den in het profiel...
Sportschool, conditie opbouwen met cardio, ze maken een schema naar jouw wensen. Fitness voor de spieren, langer maken en strakker, ook daar krijg je een schema naar wens voor.
Thuis kun je ook al een hele hoop..dvdtje van Poweryoga bv, mooi gespierd wordt je ervan, zonder te overdrijven..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:44

Ik doe niet echt aan afvallen maar AFSLANKEN
Het gaat er hier dus om dat ik VET verlies en vooral veel SPIERMASSA opbouw op de juiste plaatsen
Dat betekent 2 x er week krachttraining en 3 x per week een cardio moment van minimaal 45 minuten
Verder volg ik een eetadvies wat bij dit programma hoort en wordt het programma elke 4 weken op mij aangepast en word ik dan gemeten en gewogen

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:57

Body pumpen!!! :D Echt superleuke krachttraining op lekkere muziek! Ik ben zelf niet rond maar eerder dun... Maar op de juiste plaatsen zijn er mooie rondingen gekomen, mijn dijen, billen, kuiten, rug (ik heb nu van die sexy kuiltjes in mijn rug, altijd al willen hebben *\o/* )en buik zijn veel mooier geworden. Echt erg leuk om te doen en al helemaal leuk als het resultaat er ook naar is!!

Ik vind het zelf helemaal niet leuk om een uur lang op verschillende machines 3 x een setje van 15 oefeningen te doen. Ik vind het groepsverband leuk, de muziek en dat je zelf kunt bepalen hoe zwaar je het maakt, je hebt een halter en losse gewichten en pakt zo elke spiergroep. We beginnen met een warming up, dan billen, triceps, rug, biceps, bovenbenen, schouders, buik en een cooling down. Ik merk wel dat mijn spieren wat aan de korte kant zijn geworden dus afwisselen met wat yoga-achtigs is wel goed. En conditioneel fiets ik altijd 20 minuten voor ik ga body pumpen, dan wordt je meteen lekker warm, je kunt ook kiezen voor de loopband natuurlijk. Tis maar net wat je fijner vind (ik kom altijd dronken van die loopband af ;) )

Hoop dat je er wat aan hebt!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:17

@Miep: Dat bedoel ik, dat wil ik ook!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:58

spottedponie schreef:
@Miep: Dat bedoel ik, dat wil ik ook!!

Ik doe het programma GO

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:14

Ik ga er eens naar kijken! Bedankt voor de tip

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:29

Amy77 schreef:
Gut.....ik verwacht dus een vrouw met idd rondingen en wat voller, zie ik me daar een knappe slanke den in het profiel...
Sportschool, conditie opbouwen met cardio, ze maken een schema naar jouw wensen. Fitness voor de spieren, langer maken en strakker, ook daar krijg je een schema naar wens voor.
Thuis kun je ook al een hele hoop..dvdtje van Poweryoga bv, mooi gespierd wordt je ervan, zonder te overdrijven..

Heb je het over mij? Ja ik ga natuurlijk geen foto's in m'n profiel zetten waarop ik vind dat ik er lelijk en dik uitzie :P maar sowieso was ik in die tijd een stuk slanker, zo begin 2010. Inmiddels ben ik best een dikkerdje *klik*
Op deze foto zie ik er weer op m'n oncharmantst uit, en ik denk dat ik nu ook wel wat dunner ben dan toen. Maar vooralsnog ben ik vrij rond en vol, en dat is zoals ik al zei in principe niet erg (dat is ook mijn bouw) maar ik wil vooral wat strakker worden. Gespierde armen + een subtiele sixpack...
Ik wil eigenlijk trainen voor een rondere meer gelifte bips (die mag overigens ook best wat dikker, vind ik juist mooi), dunnere en strakkere bovenbenen, en verder zoals ik al zei: gespierde armen + een subtiele sixpack.
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 03-01-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:31

Als je echt gespierd wilt worden, zul je toch ook je voedingspatroon onder handen moeten nemen :D
Een goed trainingsschema staat of valt met je voedingspatroon (helaas :D ).
Heb je geen sportschool in de buurt? Kun je daar eens advies vragen aan een trainer!
Die kunnen een mooi programma voor je opzetten om jouw doelstellingen te behalen :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:33

Nou, hier was ik dus naar op zoek :) Ik hoef niet af te vallen (Wil vooral niets van mijn borsten en kont af hebben) Maar wat strakker is natuurlijk nooit mis.

Was nu bij de sportschool in de buurt aan het kijken en ze hebben hier verschillende lessen. ( http://www.healthclubveenendaal.nl ) wat zou nou goed zijn? Veel zeggen: Zumba, maar hoogstwaarschijnlijk heb je daar allemaal 'dansmeisjes' en weet niet of ik dan wel helemaal mee kom ;) Ik wil niet gaan fitnissen, want dat euh.. :o durf ik niet! Ik houd niet van instructeurs die je aanstaren, rondlopen en je helpen :+

Edit: Misschien ook handig om erbij te vertellen, ik wil NIET afvallen oid op mijn kont en borsten, en WEL voor op mijn buik en mijn bovenbenen... Zat naar RPM te kijken? Dat is een soort spinning?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:39

Natasja91 schreef:
Als je echt gespierd wilt worden, zul je toch ook je voedingspatroon onder handen moeten nemen :D
Een goed trainingsschema staat of valt met je voedingspatroon (helaas :D ).
Heb je geen sportschool in de buurt? Kun je daar eens advies vragen aan een trainer!
Die kunnen een mooi programma voor je opzetten om jouw doelstellingen te behalen :)

Ik zeg al, ik eet best gezond. Ik ontbijt met een zelfgemaakte smoothie en/of een tosti met volkorenbrood. Tussen de middag eet ik weer een tosti/broodje gezond en vaak iets van cup-a-soup, dan eet ik vaak nog iets van fruit. Als ik dan ga snaaien zijn het meestal bergen rijstwafels :P met hummus/pesto/zoiets. Ik eet af en toe een klein stukje chocolade en soms wat koekjes maar ook nooit meer dan drie kleintjes. En verder eet ik avondeten, altijd met veel groente, peulvruchten en dat soort dingen. Ik eet (vrijwel) nooit fastfood, friet en dat soort dingen. Een paar keer per jaar maar. Wij eten thuis meestal italiaans eten en dam schep ik wel best vaak op :o Ik eet ook heel snel en heel veel, maar ik zit nooit zo gauw vol, tegen de tijd dat ik dat begin te merken zijn we een uur verder en dan voel ik me ook echt gelijk een opgeblazen balon. Maargoed, vaak eten we ook alleen maar soep voor avondeten en daar word je niet dik van.
Het probleem is wel dat ik vrij veel koolhydraten (rijstwafels enzo) binnenkrijg en te weinig drink.

edit* ik ben nog nooit naar de sportschool geweest, omdat ik gewoon niet weet bij welke ik het best een abbo kan nemen en hoe het allemaal werkt.. Ik wil juist heel graag begeleiding krijgen maar weet niet of ze dat doen? Want ik hoor altijd alleen maar over 'personal trainers' en die hebben alleen celebs en kosten vet veel geld :') dat is dus het beeld wat ik daarbij heb, hahaha.
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 03-01-11 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:41

Jaimyliefje schreef:
Ik zeg al, ik eet best gezond. Ik ontbijt met een zelfgemaakte smoothie en/of een tosti met volkorenbrood. Tussen de middag eet ik weer een tosti/broodje gezond en vaak iets van cup-a-soup, dan eet ik vaak nog iets van fruit. Als ik dan ga snaaien zijn het meestal bergen rijstwafels :P met hummus/pesto/zoiets. Ik eet af en toe een klein stukje chocolade en soms wat koekjes maar ook nooit meer dan drie kleintjes. En verder eet ik avondeten, altijd met veel groente, peulvruchten en dat soort dingen. Ik eet (vrijwel) nooit fastfood, friet en dat soort dingen. Een paar keer per jaar maar. Wij eten thuis meestal italiaans eten en dMaargoed, vaak eten we ook alleen maar soep voor avondeten.
Het probleem is wel dat ik vrij veel koolhydraten (rijstwafels enzo) binnenkrijg en te weinig drink.

Ik dronk ook heel weinig, tot ik Crystal clear vond. Zit niets in, en smaakt wel hartstikke lekker! Drink nu wel zo'n 3 liter op een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:44

Zumba schijnt heel erg goed te zijn en nog erg leuk ook! :D
Afvallen door dansen!

Ik zit ook een beetje met mn lijf in mn maag, al komt dat miniscule buikje en gewicht-toename bij mij door een ander iets :')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:46

LZP -> MW

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:47

Nou ik raad je aan om wat met gewichtjes te gaan doen! op de sportschool zijn daar een heleboel mogelijkheden voor.

Door middel van oefeningen met gewicht te doen worden je spieren wat groter en je lichaam wat strakker. je valt dus niet per definitie af maar je krijgt wel een mooier lichaam (vind ik persoonlijk)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:49

Jaimyliefje schreef:
edit* ik ben nog nooit naar de sportschool geweest, omdat ik gewoon niet weet bij welke ik het best een abbo kan nemen en hoe het allemaal werkt.. Ik wil juist heel graag begeleiding krijgen maar weet niet of ze dat doen? Want ik hoor altijd alleen maar over 'personal trainers' en die hebben alleen celebs en kosten vet veel geld :') dat is dus het beeld wat ik daarbij heb, hahaha.

Ik zie dat je in Ehv. woont, sportscholen genoeg lijkt me zo! bij iederen sportschool is het vanzelfsprekend dat er goed opgeleid personeel rondloopt, bij de een wat meer dan de ander (en je intensiever helpen) maar daar betaal je dan ook voor.

Ik zou zeggen, ga eens langs bij wat verschillende sportscholen en laat je rondleiden! zo kom jij er achter wat het prettigste voor jou is :)

zelf fitness ik nu zo'n 1,5 jaar, waarvan nu bijna 3 kwart jaar met gewichten. heerlijk! ik krijg er veel energie van en vind het geweldig om te zien hoe snel ik vooruit ging. ook mijn lichaam is echt strakker geworden!
en wees niet bang dat je spierballen krijgt :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:03

Marije__ schreef:
zelf fitness ik nu zo'n 1,5 jaar, waarvan nu bijna 3 kwart jaar met gewichten. heerlijk! ik krijg er veel energie van en vind het geweldig om te zien hoe snel ik vooruit ging. ook mijn lichaam is echt strakker geworden!
en wees niet bang dat je spierballen krijgt :D

Daar ben ik net wél bang voor :+. Ik wordt nogal snel een 'blok' als ik teveel sport op kracht doe, je kent het wel.. zo'n manwijvenlijf :Y), met zo'n mannenspierbal op m'n arm bijvoorbeeld... NIET mijn streefdoel! Het mag gewoon wel allemaal wat strakker/slanker...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:04

Echt waar ja?! dat is echt heel bijzonder, ken niet veel vrouwen die dat hebben die toch trainen..
maar dan heb je vast wat zwaardere gewichten.

Wanneer je meer herhalingen met minder gewicht zal doen kan het nooit echt 'een spierbal' worden..