Permanent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Permanent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:15

Hoi bokkers!

Ik zit er al een tijdje over te denken om permanent te laten zetten. Ik maak zelf eigenlijk heel vaak krullen met de krultang, kost alleen veel tijd voordat alle krullen er mooi inzitten. Zou dan graag grove krullen willen zetten anders word het al snel een poedel gezicht ;)

Vroeg me af of er bokkers permanent hebben laten zetten?
Beviel dit? Had je grove permanent laten zetten?
Hoe zag het eruit toen je wat uitgroei had?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Had trouwens gekeken of er een topic over was, kon er niks over vinden.

1234

Re: Permanent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:19

Dit hoort bij Mensenwelzijn ;)
Heb getemd!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:20

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:22

he eindelijk! :D
ik ben ook erg benieuwd!
ik wil het ook erg graag

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:24

Ik wilde het ook altijd maar mijn kapster zegt dat echt grove permanent niet mogelijk is. Dus slag grote krul kan niet. Ik heb lang haar moet ik er wel bij zeggen dus ik waag me er niet aan. Dan maar de krultang :-p

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:33

hoe lang is je haar?
En natuurlijk ook niet onbelangrijk in welke conditie is het jaar? want als je haar heel droog is zou ik geen permanent nemen.
je zou ook een ondersteuning kunnen nemen, dit geeft veel stevigheid aan je haar, als je het dan opkneed krijg je toch behoorlijk veel slag ( als je haar niet te lang is.)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:35

Ik wil ook graag permanent, grove krul. Heb advies gevraagd, maar als je grove krullen laat zetten is het er snel uit. Beter is het om toch wat fijner te zetten en dan even geduld te hebben, het wordt vanzelf wat fijner. Ik heb lang haar, en ben bang dat het heel snel uitzakt. Daarbij vind ik de prijzen ook wel heul hoog...

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:40

Ik wil dit ook al een tijdje, heb redelijk lang haar ong tot aan mijn bh sluiting.
Maar ben bang dat het niks wordt, of dat het uitzakt ofzo :+
Dus ben ook erg benieuwt naar de ervaringen :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:59

Heb het ook laten doen.
Eerst zat het wel mooi,
alleen moeilijk om knopen uit te borstelen, want borstelde er ook de krullen uit (dus daarna moest ik een mousse aanbrengen om het weer in model te brengen)
Toen het begon uit te groeien, vond ik het niet zo mooi meer, lag helemaal plat vanboven (al moet ik erbij zeggen dat ik van nature weinig en plat haar heb)
En na verloop van tijd, gingen mijn punten en uiteindelijk ook de helft van mijn haren helemaal stuk.
Ik zou het niet aanraden als je dun haar hebt, en het heeft veel verzorging nodig. Althans, in mijn geval toch :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:02

ik heb ook dun haar :) mijn haar kwam tot even over mn schouders toen ik de grove krul er in liet zetten (dat was in juli) op de onderste foto in mn vorige post zat het er dus al een half jaar in :) met wat styling producten en een klein beetje fohnen zit het zo weer in model :j

k kan nu meer met mn haar dan toen het nog stijl was :Y)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:05

Ik wil ook graag permanent zonder schaapeffect. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:26

ik heb het ook gedaan. Wou graag grote pijpenkrullen. grote slag zeg maar. Ik heb een plaatje laten zien, en vroeg of het mogelijk was. Als he tniet kon prima, dan niet. Mij werd verteld dat het kon, en er werden redelijk kleine krulspelden ingedraaid. Toen heb ik nog een x gevraagd of het goed kwam en wees naar het plaatje. Het antwoord was.. ja ze zijn eerst klein en worden na een paar week groter. Toen ze eruit gingen had ik echt noodlehaar.. En dus heel bang dat het zo bleef. Na een paar weken werd het iets minder.. maar heb er sowieso nog dik een jaar mee gezeten.. Echt heel lelijk.. haar ging dood, was kroezerig en viel uit.. noooit meer

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:33

LZP --> MW

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:31

Ik heb best wel lang haar. Niet dun, ook niet super dik. Krultang doe ik regelmatig maar kost zo ontzettend veel tijd... Ben echt aan het twijfelen of ik 't wel of niet laat doen. Iemand met lang haar toevallig nog een foto?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:33

Ik ken heel veel mensen waarbij het echt schaapachtig werd, hele kleine krul.

Veel kappers die ik ken hebben ook geen grote rollers. Als je te grote rollers hebt (voor grove krul) dan heb je kans dat het helemaal niet pakt. Daarom hebben veel kappers ook alleen maar kleinere rollers, maar die zijn echt klein. Wilde het eerst ook maar hoorde van veel andere kappers dat ik het beter niet kon doen ivm schaap-risico.
Omdat je haar er ook nog eens heel erg van uitdroogt gaat het sneller pluizen = weer sneller schaapeffect. helaas...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:31

Het is niet mogelijk om dezelfde grove krul die je maakt met een krultang te realiseren met een permanent... Dus lekker met de krultang aan de gang of carmenset. (ben kapster)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:38

nee zo grof wordt het inderdaad niet, daar had mijn kapper ook voor gewaarschuwd, maar met de grootst mogelijke roller die ze had vond ik het toch wel erg leuk :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:02

Zelf heb ik 3x permanent gehad. 1x bij de kapper (zat er een half jaar in ongeveer) 2e en 3e keer door mijn oma laten doen. Dit bleef super lang zitten (ongeveer een jaar en dan nog kon je het duidelijk zien)
Ik denk dat het heel erg ligt aan je haar hoe het pakt en hoe het gaat vallen. Als je het eens wil proberen, waarom niet. Na een paar weken zakt het sowieso wel iets uit mocht je het te schaapachtig vinden.
Hierbij een foto van mijn haar toen mijn oma voor de 2e keer permanent had gezet bij mij. Hier zat het er ongeveer een maand in denk ik

Afbeelding

Ik vond het zelf wel erg leuk staan bij mezelf. Iets vlotter dan stijl haar zoals ik nu weer heb. (1,5 jaar geen permanent meer)
Zit er aan te denken om binnenkort toch weer permanent te laten zetten. Nu kan ik echt niks met mijn haar, heb het alleen maar in een staart of knip. Bij mijn kapper kost het ook niet zo veel, 25 euro incl knippen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:04

Heb al vele jaren permanent, en zweer bij mn huidige kapper, deze zet er 2 verschillende maten in op een speelse manier, zodat je geen identieke krullen hebt. Iedereen denkt altijd dat de krullen van mijzelf zijn :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:07

pinuts schreef:
ik heb het ook gedaan. Wou graag grote pijpenkrullen. grote slag zeg maar. Ik heb een plaatje laten zien, en vroeg of het mogelijk was. Als he tniet kon prima, dan niet. Mij werd verteld dat het kon, en er werden redelijk kleine krulspelden ingedraaid. Toen heb ik nog een x gevraagd of het goed kwam en wees naar het plaatje. Het antwoord was.. ja ze zijn eerst klein en worden na een paar week groter. Toen ze eruit gingen had ik echt noodlehaar.. En dus heel bang dat het zo bleef. Na een paar weken werd het iets minder.. maar heb er sowieso nog dik een jaar mee gezeten.. Echt heel lelijk.. haar ging dood, was kroezerig en viel uit.. noooit meer

Zelfde ervaring hier en dus ook nooit meer !

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:42

Phylos schreef:
Zelf heb ik 3x permanent gehad. 1x bij de kapper (zat er een half jaar in ongeveer) 2e en 3e keer door mijn oma laten doen. Dit bleef super lang zitten (ongeveer een jaar en dan nog kon je het duidelijk zien)
Ik denk dat het heel erg ligt aan je haar hoe het pakt en hoe het gaat vallen. Als je het eens wil proberen, waarom niet. Na een paar weken zakt het sowieso wel iets uit mocht je het te schaapachtig vinden.
Hierbij een foto van mijn haar toen mijn oma voor de 2e keer permanent had gezet bij mij. Hier zat het er ongeveer een maand in denk ik

http://94.100.116.105/445350001-4454000 ... _CFtG.jpeg

Ik vond het zelf wel erg leuk staan bij mezelf. Iets vlotter dan stijl haar zoals ik nu weer heb. (1,5 jaar geen permanent meer)
Zit er aan te denken om binnenkort toch weer permanent te laten zetten. Nu kan ik echt niks met mijn haar, heb het alleen maar in een staart of knip. Bij mijn kapper kost het ook niet zo veel, 25 euro incl knippen.

25 euro maar? Naar welke kapper ga jij? :+ ik betaal hier 70 inclusief knippen en dat is de goedkoopste bij mij in de buurt

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:50

ik heb sinds een paar dagen voor de zomer vakantie permanent laten zetten, ik heb haar tot ongeveer m'n bh sluiting en dan heel dik en zwaar.
m'n kapper had niet verwacht dat het nu nog zo goed er in zou zitten.
ik ga waarschijnlijk voor april nog weer opnieuw permanent er in laten zetten.

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:52

met goede verzorging kan je het best doen, heb het zelf ook gedaan!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:04

Phylos schreef:

Afbeelding

Doe mij die kapper ook maar... Heb ooit een keer een ochtend bij de vakopleiding gezeten, als model. Dat kostte niets, maar goed, ik zat ook errug lang...

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 00:18

Ik maak zelf best vaak krullen omdat het er net wat leuker uitziet als stijl haar. Vaak met krultang en vaak ook zelf met mouse, defuser en mn handen + hoop haarlak. Ziet er ook altijd leuk uit.

Ben echt aan het twijfelen. Hoe duur kost het bij jullie kappers?
Ga van de week eens even informeren over hoe en wat...