ziekte van pfeiffer, wie heeft er nog meer last van?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

ziekte van pfeiffer, wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:07

Lang leve de kerstvakantie -O-

al zo lang als de kerstvakantie dit jaar duurt ben ik ziek, heb de eerste week gewoon gewerkt en dat heb ik geweten ook, kotmisselijk kwam ik thuis van m'n werk en kon niks meer eten, het was echt een ramp.

Dinsdag ben ik naar de dokter geweest waar de dokter me meteen al zei; pfeiffer.. maar ga maa reven bloedprikken om te kijken hoe erg het is.
Nu blijkt dus, een hele erge variant met super veel pfeiffer sporen... Daar lig ik dan, in m'n bed de hele dag omdat ik niks anders kan...

Mn schooljaar loopt in Januari af en ik moet er echt nog veel voor doen, helaas kan dat nu allemaal niet.

Met dit topic hoopte ik dat we mekaar er misschien een beetje doorheen kunnen trekken! :D

Dus wie o wie heeft er nog meer last van?

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:03

Ben er net vanaf, maar weet hoe je je voelt, sterkte! :(:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:59

Ik heb het ook gehad tijdens deze periode en toen had ik het ook erg druk met school (examenperiode aan de universiteit). Bij mij waren mijn leverwaardes ook gevaarlijk hoog. En ik kan je maar één ding aanraden: luister naar je lichaam. Probeer niets te forceren, als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik heb een maand platte rust gehouden, niet meegedaan aan examens en ze veel later nog moeten inhalen, maar daartegenover staat wel dat ik na anderhalve maand gezond werd verklaard en in de twee jaar sindsdien er geen enkele keer nog last van hebt gehad. Het risico dat het nog lang aansleept vergroot je namelijk door niet genoeg te rusten of naar je lichaam te luisteren.

Succes ermee en beterschap, want het is niet fijn :(:) Een stapel leuke DVD's willen wel eens helpen :)

timokyana

Re: ziekte van pfeiffer, wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:36

hier ook al langer als een week niet fit.vanmorgen bloeduitslag gehad en daaruit kwam pfeiffer,volgend de dokter recent.
last van mijn keel,erg moe en duizelig,hopelijk gaat het snel beter.

beterschap!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:23

ja, ik doe het ook heel rustig aan. Al baal ik er wel goed van.

Ah jeetje timokyana :S balen zeg.. ik heb hetzelfde idd, alleen dan ook nog eens vreselijk misselijk... hoop dat t snel over s.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:24

Heb t ook, nu een maand ongeveer. Ook flink erg, en in combinatie met mn Jeugdreuma is t nog rotter..
Vermoedheidsziekte + ziekte die vermoeidheid als bijwerking heeft = slechte combinatie :+

Luister niet zo makkelijk naar mn lichaam dus probeer zoveel mogelijk te doen, zeker omdat ik een stresskip ben en nu zoveel achter loop met school..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:28

ik zit nog in de nasleep, verschrikkelijk!!
Ik ben echt een mens die altijd van alles doet en altijd bezig is.
En nu lukt dat gewoon even niet, ik loop de hele tijd tegen de muur aan (bij wijze van spreken dan he haha, :P)
De eerste 3 weken dat ik het had, was ik ook alleen verschrikkelijk moe, maar verder niet echt wat.
En toen binnen 3 dagen lag ik plat met hoge koorts aanvallen, en mijn amandelen en lymfeklieren waren zo opgezet dat er niks meer door heen kwam, het slikken deed al verschrikkelijke pijn, en dan kom je er achter hoe vaak je dat doet! Maar in ieder geval veel sterkte ermee!
houd maar rekening met een jaar herstel :S en onderschat het echt niet!
heb ik wel gedaan, en dan kom je jezelf alleen maar meer tegen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:32

Loiz schreef:
Heb t ook, nu een maand ongeveer. Ook flink erg, en in combinatie met mn Jeugdreuma is t nog rotter..
Vermoedheidsziekte + ziekte die vermoeidheid als bijwerking heeft = slechte combinatie :+

Luister niet zo makkelijk naar mn lichaam dus probeer zoveel mogelijk te doen, zeker omdat ik een stresskip ben en nu zoveel achter loop met school..

school.. dat is sowieso een slechte combi met pfeiffer.
Ben vorig jaar niet over gegaan hierdoor (ergens in maart kreeg ik er last van)
Dit jaar vol goeie moet en vol motivatie begonnen, maar ik loop nu alweer achter en alles is teveel.
Dus ga nu waarscheinlijk naar het Mbo... tja dan maar met een omweg, maar het moet wel leuk blijven.
Ik loop nu constant achter mezelf aan, en stond op het punt mijn paard te verkopen voor school, want het lukt niet meer allemaal samen. Nou gelukkig optijd op de rem getrokken!
Ik doe het wel via een omweg, wat minder moeilijker en rustiger.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:34

LadyGrace schreef:

Dat is echt niet waar, hoor :) Ik was er na 1,5 maand vanaf. Maar zoals jij zegt: je mag het niét onderschatten. Als je druk dingen blijft doen en jezelf forceren zal je er langer last van hebben. Als je meteen gaat voor veel rust, heb je meer kans dat het snel weer over gaat. Geloof me, ik had hetzelfde als jij: amandelen als golfballen, niet kunnen eten, uitslag over heel m'n lichaam, zoveel koorts dat ik 's nachts alles uitzweette en tot 2 keer toe per nacht al m'n lakens moest verversen omdat ze verzopen waren, 14u per dag slapen, gigantische klieren. En toch was ik er weer redelijk snel weer vanaf.

Overigens goed opletten met paardrijden! Als je Pfeiffer hebt is je milt vaak ook brozer en er kunnen dan behoorlijk nare dingen gebeuren als je teveel sport.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:39

weet je wat het punt is bij mij, ik heb zo'n last van m'n amandelen dat ik niet KAN slapen, dus ik kan verder ook niks en lig maar een beetje lusteloos op bed/bank en ga af en toe paard een kusje brengen. Ben hèlemaal gesloopt maar ikkan gewoon NIET slapen, en dan slaap ik een uurtje en dan doet het weer zò zeer.. heeft iemand van jullie daar ook lastvan gehad?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:51

Yasmine schreef:
LadyGrace schreef:

Dat is echt niet waar, hoor :) Ik was er na 1,5 maand vanaf. Maar zoals jij zegt: je mag het niét onderschatten. Als je druk dingen blijft doen en jezelf forceren zal je er langer last van hebben. Als je meteen gaat voor veel rust, heb je meer kans dat het snel weer over gaat. Geloof me, ik had hetzelfde als jij: amandelen als golfballen, niet kunnen eten, uitslag over heel m'n lichaam, zoveel koorts dat ik 's nachts alles uitzweette en tot 2 keer toe per nacht al m'n lakens moest verversen omdat ze verzopen waren, 14u per dag slapen, gigantische klieren. En toch was ik er weer redelijk snel weer vanaf.

Overigens goed opletten met paardrijden! Als je Pfeiffer hebt is je milt vaak ook brozer en er kunnen dan behoorlijk nare dingen gebeuren als je teveel sport.

dan heb jij geluk inderdaad!
Bij mij achteraf, had ik al veel langer last van pfeiffer, maar er niet naar getaald, ik dacht gewoon drukte ( ik deed echt loei veel)
en dan moet je denken aan soms 5 uur van bed voor een kranten baan etc.
toen ik er achterkwam had ik al koorts en was ik al zo moe dat ik direct plat lag :S
ik denk wel dat dat de reden is waardoor ik er nu nog last van heb.
want ik heb daarna echt wel veel rust genomen (zover ik dat kan)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:52

Ik sliep bijna alleen maar := En als ik dat niet deed lag ik met een dekentje voor de tv series te kijken.

Neem je ibuprofen? Dat is een ontzweller en dat hielp bij mij altijd wel. De klier in mijn hals (rechterkant) was gigantisch opgezwollen en daardoor kreeg ik oorpijn. Maar met een ibuprofen werd dat weer even draaglijker. Wel opletten dat je dat bij je maaltijd neemt, want het is vrij zwaar. En max 3x per dag. Ik nam er 's ochtends bij het opstaan één, in de namiddag één en dan vlak voor ik ging slapen ook nog één. Was wel altijd balen als ik dan midden in de nacht wakker werd, ibu uitgewerkt en kloppende hoofdpijn :\ In die zin begrijp ik wel dat je niet kan slapen. Dan voel je je echt miserabel :(:)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:53

van slaapeloosheid had ik ook erg last van ja! van de pijn idd, veschrikkelijk.
Ik had het geluk dat mijn vader slaappillen heeft, dus heb daar van gekregen.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:55

ik heb t ook, al best lang nu, nouwja 3 maanden. vorig jaar gezakt voor eindexamen, dit jaar opnieuw dus kwa school wat rustig aan.
niet ziek van geweest maar heeel veel opgezette limfeklieren toen uiteindelijk bloedprikken dit het resultaat.
ik was wel heel moe maar ga altijd maar door.
hierdoor duurt het ook erg lang, en heb ik af en toe dagen dat ik niks kan, zo slap ben dat ik weer instort.
ik hoop dat het bijna aan zijn eind komt.

ook voor jullie

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:55

Yasmine schreef:
Ik sliep bijna alleen maar := En als ik dat niet deed lag ik met een dekentje voor de tv series te kijken.

Neem je ibuprofen? Dat is een ontzweller en dat hielp bij mij altijd wel. De klier in mijn hals (rechterkant) was gigantisch opgezwollen en daardoor kreeg ik oorpijn. Maar met een ibuprofen werd dat weer even draaglijker. Wel opletten dat je dat bij je maaltijd neemt, want het is vrij zwaar. En max 3x per dag. Ik nam er 's ochtends bij het opstaan één, in de namiddag één en dan vlak voor ik ging slapen ook nog één. Was wel altijd balen als ik dan midden in de nacht wakker werd, ibu uitgewerkt en kloppende hoofdpijn :\ In die zin begrijp ik wel dat je niet kan slapen. Dan voel je je echt miserabel :(:)

ibuprofen?? dat zou ik echt niet doen!
erg slecht voor je lever en andere organen!
omdat die als je pfeiffer hebt ook worden aangetast, daardoor is ibuprofen niet goed.
Je kan beter de dokter bellen, als het heel erg is. had ik wel gedaan, dan geven ze antibiotica.
Toen was het bij mij in een week minder. en dat is echt een hele opluchting!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:06

Antibiotica is bij Pfeiffer echt volledig zinloos. Het enige wat het kan doen is nog een extra uitslag op je huid veroorzaken. Het wordt soms wel gegeven als je van die bijkomende ontstekingen hebt (zoals keelonsteking) om daarvan de effecten tegen te gaan. Maar het is echt gewoon uitzitten en rusten.

Ik nam ibuprofen op doktersadvies dus ik veronderstel dat die het wel weet :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:27

ooh nouja dan is het ook goed ;)
Maar dat stond bij de bijsluiter van iboprofen, en trouwens mijn keel was zo dicht dat ik die smarties er ook niet doorheen kreeg!
Maar voor hoofdpijn of koorts etc. zijn ze idd wel helemaal super.
Ik had ook antibiotica op dokters advies... helaas wel in de vorm van een zetpil.. omdat ik dus bijna niets kon slikken.. wat een hel.. maar dat heeft mij wel geholpen gelukkig:)
Het holp inderdaad voor de koorts om te zakken en de pijn te stillen.. maar het moet inderdaad uitzieken.. maar daardoor was dat wel 10x minder zwaar!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:33

ik ben blij dat ik nooit echt ziek ben gewoorden, alleen echt moei, heel moe.
echt en verveleende rot ziekte

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:05

alleen het typen hier kost al zoveel energie,hoop echt dat dit snel wer beter gaat.Ben normaal heel actief,graag buiten maar kan de energie er niet voor opbrengen.
Ook zo'n duf gevoel in mijn hoofd net of de hele wereld langs je heen gaat,alles gaat te snel ofzo zeg maar en ik val pas laat in :+

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:17

ik heb deze ziekte een jaar of 3 terug heel lang & best heftig gehad.
ik zat op kickboksen was ik erg vaak mee bezig rond 4/5 x in de week veel intensief,
sinds die pfeiffer kon ik niet meer, toen de pfeiffer over was ben ik gaan paardrijden
en daar lekker mee door gegaan, de conditie voor kickboksen had ik niet meer en
eigenlijk zo'n lange stop gehad van 1,5 jaar waardoor ik niet meer mee wou doen
dat ik teveel achter liep :(

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:26

Ik heb net te horen gekregen dat ik het ook heb..
Ben zins de zomervakantie al bezig met keelontstekingen en vermoeitheid, maar uit bloedonderzoeken is nooit gebleken dat ik Pfeiffer heb.. nu dus wel, en niet zo'n beetje ook!
Ik ben vorig jaar blijven zitten en MOET dit jaar over, was voor plan dit voorjaar me pony in te rijden, heb een vriendje die het door mij waarschijnlijk ook heeft... maar gelukkig heb ik wel ADHD, scheelt weer een beetje:p

vette pech dus.. ga zo vriendlief bellen.. :Y)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:30

Vervelend! Mn vriend heeft t vroeger al gehad, en hij heeft zich 2x laten prikken maar hij heeft t niet, voelt zich nu ook weer gwn goed.
Ik moet en zal overgaan, gelukkig heb ik de eerste periode wel prima gepresteerd dus heb wel een fijne basis, en probeer zoveel mogelijk
bij te blijven..

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:36

Ik ben al zo'n 4 maand onder de pannen met pfeiffer, het wil maar niet minder worden en ben dan nu ook genoodzaakt te stoppen met school. Wat een rotziekte!
Hopelijk is het voor jullie allemaal wat sneller afgelopen.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:39

goh als ik dit zo lees word ik echt heel vrolijk :+ rot voor je Noie!
vriendlief vat het goed op gelukkig! ;)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:26

Ik heb het nu ook ongeveer 3 maanden.
Ben gelukkig maar 3 dagen echt ziek geweest (misselijk,buikpijn,heeel moe enz.)
Toen bloed geprikt en had ik dus pfeiffer.

Ben gewoon aan het werk, want anders haal ik mijn stage niet.
Maar 's avonds als ik thuis kom slaap ik gelijk, zo moe ben ik dan.