Opeens heel veel dorst hebben..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Opeens heel veel dorst hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:28

Hallo,

Ik heb de laatste tijd opeens heel veel dorst, ik heb het gisteren even bijgehouden en vind het toch niet echt
normaal dat ik nu iedere dag bijna 3 liter drinken op drink terwijl ik anders heel weinig drink..

Lijstje van gisteren:
(van ochtend naar avond :+)
1 glas water
1 glas water
1 beker optimel bij het middageten
1 blikje sisi no bubbles
1 beker warme chocolademelk
4 glazen chrystal clear
3 bekers optimel bij het avondeten
2 glazen chrystal clear
1 glas water.
als je uit gaat van een beker (=200ml) x 15 = 3liter.

nou, hoe kan het dat je opeens zoveel dorst hebt?
ik vraag het me echt af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:29

suikerziekte, dus even naar de HA gaan als het echt zo extreem is.

Hoewel je van melkdranken alleen maar dorst krijgt (optimel/chocolade melk) Dus als je dat niet meerekent vind ik het niet super extreem en het kunnen ook wel gewoon hormonen zijn oid... :) :j Maar suikerziekte-testje is echt zo gepiept, dus als het aan blijft houden, zou ik toch maar even voor de zekerheid gaan naar de HA :j

_Bitje_

Re: Opeens heel veel dorst hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:30

ik heb laatst nog een bloedonderzoek gehad, dat was misschien een paar maand geleden, dus dat zou het toch niet kunnen zijn? :)

hormonen, tja misschien, ik heb echt geen idee eigenlijk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:33

Dan denk ik echt dat het door die melkdranken komt hoor, dat kun je nauwelijks drinken noemen , en als je dat weghaalt blijven 6 glazen crystal clear over 3 glazen water en een blikje sisi, en dan zit je nog onder de 2 liter... :) Ik zou me er niet al teveel zorgen om maken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:36

oke, ik zal dan wat minder melkdranken nemen , kijken of dat helpt. Maar ik denk dat ik dan zo iets anders er voor in de plaats neem. Ik ga het denk ik vandaag ook maar even bij houden. :)

ik zit nu op
1 glas optimel
3 glazen chrystal clear
1 glas optimel middag eten
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 30-12-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:38

en door de verwarming en het droge vriesweer zal je lichaam meer vocht nodig hebben.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:41

mijn zoon heeft diabetisch insupides, of te wel de water ziekte .
Voor dat hij aan de medicijnen ging dronk hij zo 12 liter op een dag, en toen was hij nog geen 4 jaar oud .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:49

Ik zou dan ook maar meteen de crystal clear schrappen. Sisi ook. Daar krijg je ook altijd meer dorst van (idem met cola/7 up/ fanta e.d)
Probeer een tijdje alleen maar water, thee, limonade e.d te drinken.. En kijk dan of je dan nog evenveel drinkt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:50

Misschien door de droge lucht in huis? Veel mensen hebben de verwarming hoog staan en luchten te weinig, waardoor er een behoorlijke droge lucht onstaat.

Je zou ook eens kunnen kijken of het door de aspartaam komt die in de crystal clear zit.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:58

het is bij ons in huis wel warm, maar ook behoorlijk vochtig ,dus daar kan het niet aan liggen :)

Ik heb ook een wat zouterig gevoel achter in mijn keel. Weet niet wat dat moet voorstellen?

gaapje schreef:
mijn zoon heeft diabetisch insupides, of te wel de water ziekte .
Voor dat hij aan de medicijnen ging dronk hij zo 12 liter op een dag, en toen was hij nog geen 4 jaar oud .

wow das wel erg veel! dan valt 3 liter nog wel mee :D

MoonChloe schreef:
Ik zou dan ook maar meteen de crystal clear schrappen. Sisi ook. Daar krijg je ook altijd meer dorst van (idem met cola/7 up/ fanta e.d)
Probeer een tijdje alleen maar water, thee, limonade e.d te drinken.. En kijk dan of je dan nog evenveel drinkt.

ik wist niet dat je door chrystal clear veel dorst krijgt? dacht juist van niet .
Limonade drink ik niet, mij te zoet. :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:02

bij mijn zoon maakte het niet uit wat het was, als het maar vocht was .
Die dronk alles wat hij tegenkwam, desnoods badwater als het maar vocht was haha

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:03

Ik zou eens een tijdje alleen maar water drinken! dat is ook nog eens heel gezond.
Opzich is veel drinken wel goed, volgens mij beter teveel dan te weinig. 2 liter is geloof ik de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, probeer maar eens dagelijks 2 liter water te drinken, daar heb je meer moeite mee dan met frisdranken.
Let inderdaad ook op droge lucht, daar krijg je ook meer dorst van. heb je vloerverwarming of radiatoren? Als je radiatoren hebt, zet op verschillende een schaaltje water (je zult zien hoe snel het verdampt).
en als het ook met alleen water drinken aanhoud dat je zoveel dorst hebt zou ik toch eens de dokter bezoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:35

Van bijna alles waar suiker of zoetstof bevat krijg je een drink'prikkel' ... Daarnaast is het niet erg goed voor je om de hele dag je zelf vol te drinken met zoetstoffen of suikers. Maargoed, ik doe het zelf ook gewoon hoor ... :')

Zuivel is ook niet al te goed voor je, door teveel zuivel kan je slijm aanmaken waardoor dat zoute gevoel in je keel kan ontstaan.

Dus mocht je er echt zorgen om maken zou ik inderdaad een poosje alleen water drinken. Als ik voor mezelf spreek drink ik hoogsten 1 of 2 glazen per dag als ik uitsluitend water zou drinken (wat ook niet erg goed is... :P )

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:03

Ik lees ook even mee heb de laaste tijd ook erg veel dorst

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:05

wat eet je de laatste tyd?
wij eten veel meer zalm,oliebollen,en ander avond eten en van deze dingen krijg je nadorst :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:08

Ik heb nu al 3 maanden me moeder zegt dat het niet zo erg is ?
Ik eet de laatste tijd niet anders dan normaal ja rond deze tijd veel oliebollen enzo he :P

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:08

eet je anders dan normaal bv meer zoutjes/chips bv met de kerst?
En anders als het aan houd.. even dokter bellen of hij je bloedwaarden na wilt kijken.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:10

ja ik wou me toch al laten testen op de ziekte van pfeiffer ben de laatste tijd zo moe wil alleen maar in bed liggen ..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:10

annebe schreef:
eet je anders dan normaal bv meer zoutjes/chips bv met de kerst?
En anders als het aan houd.. even dokter bellen of hij je bloedwaarden na wilt kijken.

nee juist niet! minder juist aangezien ik de laatste tijd juist geen honger meer heb...

ergens bij de herfstvakantie dit jaar heb ik mijn bloed laten controleren, toen kwam er niets uit.

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:16

Maar op wat is je bloed getest? Want voor suikerziekte is het een specifieke test, die zit niet in de 'standaard' bloedcontrole. Daar moet je vb. ook nuchter voor zijn (niet gegeten bedoel ik)...

Ik heb dit trouwens ook gehad, maar ik dronk tegen de 5liter (en enkel water) op een dag. Ook getest voor suikerziekte, maar was negatief. Ben hier echt van moeten 'afkicken', want dit geeft veel risico's o.a. op een niercrisis. Ik drink nu rond de 2 à 3 l water op een dag en moet af en toe nog opletten dat het niet te veel wordt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:15

_Bitje_ schreef:
nee juist niet! minder juist aangezien ik de laatste tijd juist geen honger meer heb...

met zoveel drinken op een dag is het logisch dat je minder honger hebt. Als ik een glas water neem dan heb ik automatisch al minder trek in eten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:53

Mmmhh.. kan je eens bijhouden van welk drinken je het meest dorst krijgt?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:45

Hmm crystal clear... ik krijg daar ook altijd dorst van.
Kan dan wel 2 flessen achter elkaar op in een paar minuten.. komt denk ik door de zoetstoffen die erin zitten.
Bovendien zijn zoetstoffen ook niet echt gezond.

Zou gewoon water drinken... dan krijg je ook het minst zin in nog meer zoete drank. :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:35

Eerste waar ik aan dacht was ook: begin eens met alleen maar water te drinken en kijk dan of je nog steeds zoveel dorst hebt ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 20:24

vandaag heb ik verder geen chrystal clear meer gedronken, het branderige zoute gevoel in mijn keel is nu wel minder valt me op.
Misschien komt het inderdaad van de CC, ik zal morgen nog eens kijken, maar blijf wel dorst houden.