Uit je mond stinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Uit je mond stinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 21:43

Ik heb het gevoel dat ik soms wel eens uit mn mond stink.. Niet dat ik er klachten over krijg ofzo.. Maar gewoon het gevoel van een vieze smaak in je mond hebben.. En dan vooral van achter in je keel zeg maar..
Wat kun je hier allemaal tegen doen?

Ik poets minimaal 2x pd mn tanden, kauwgom eet ik regelmatig, pepermuntjes.

En zoals ik al zeg.. Ik heb er geen klachten over gehad ofzo, maar praat het mezelf meer aan omdat ik ook redelijk vaak een vieze smaak in mn mond heb.. (Zo'n muffe smaak weet je wel? Haha!)

Fransje_70

Re: Uit je mond stinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:45

De tongschraper (ja niet lachen) en Halina mondwater. Alles te verkrijgen bij de apotheek. Mondgeur wordt het meest veroorzaakt door stinkbacterien op de tong/ in de mond.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:45

Je kan fisherman's friends eten, die hete.

Dan heb je wel een tijdje een frisse geur in je mond.
Eet zelf ook regelmatig, heb er dus geen last van :o

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:46

andere kauwgom, naar een mond hygiënist ?

Floortje88

Fransje_70 schreef:
De tongschraper (ja niet lachen) en Halina mondwater. Alles te verkrijgen bij de apotheek. Mondgeur wordt het meest veroorzaakt door stinkbacterien op de tong/ in de mond.

aja, dat is misschien een betere tip!!

_Kimmm

Goed je tanden poetsen flossen en mond water :D ?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:47

Misschien andere dingen eten? Of iets fris zoals een appeltje helpt misschien ook wel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:48

Inderdaad je tong mee poetsen en een keer naar de mondhygiënist.Ook tanden stoken en/of flossen.
Misschien heb je wel ontstoken tandvlees,als je tandvlees terug trekt krijg je meer holtes waar eten tussen gaat zitten en dit zorgt voor een vieze adem/smaak.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:48

Iig geen goedkoop mondwater gebruiken (zit vaak alcohol in) want dat droogt uit waardoor bacterien vrij spel krijgen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:56

Heb je last van je maag? Dan kan je adem ook gaan stinken

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:57

Tongschraper.
Aangezien een stinkende adem eigenlijk van de tong komt.. bij mij werkt het in ieder geval :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:00

Ohja geen knoflook dingen eten haha :P of andere mindere frisse dingen :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:38

Dit kan een best serieus en genant probleem zijn. Hebben jullie wel eens gehoord van "Toncil Stones"? Klinkt echt heel eng, maar niets ergs (zolang het niet te erg wordt, of te lang duurt). Het probleem is dan dat er in de holtes en gangetjes van je amandelen (ja, die blijken dus hol te zijn van binnen, wist ik ook niet) bacterieën zich ophopen. Dit worden (en nu komt het genante) witte stinkende brokjes of brokken. Als het teveel wordt, kunnen deze naar de oppervlakte komen en als je hoest ofzo, kunnen ze in je mond komen of je slikt ze door. Door Toncil Stones kan je een vieze "ijzerachtige" smaak in je mond krijgen, en je kan uit je mond gaan stinken. Helaas valt hier niets tegen te doen, dan zelf de brokjes proberen te verwijderen met de achterkant van je tandenborstel, of naar de dokter gaan. Als het probleem zich blijft voordoen kan het zijn dat je amandelen eruit moeten. Misschien moet je even googelen. Ik heb er gelukkig zelf nooit last van gehad, maar veel mensen hebben hier wel last van, vooral kinderen, jongeren en ouderen. Ik kan me voorstellen dat je je schaamt voor de "stank" uit je mond, omdat je bang bent dat anderen dat ruiken...

Sterkte met dit probleem!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:10

Flossen, en ruik dan voor de gein eens aan het het touwtje... ;( Als je twee keer per dag poetst en om de dag flost met een touwtje (prikkers komen niet tussen je tanden en beschadigen je tandvlees en mondwater doodt vaak ook de goede bacteriën in je mond) en borstel je tong ook even grondig. Als het dan nog niet weg is kan het tandsteen zijn, bezoek dan even je tandarts of een mondhygiënist.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:09

Drink je genoeg water? Mijn moeder en zus stinken soms erg uit hun mond omdat ze gewoon te weinig water en teveel koffie ed drinken. Soort van maaglucht, beetje genant is het wel ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:50

Ik heb het na het eten van vis en bepaalde fruitsoorten/kruiden. Kan dan dagen erna nog "stinken". Schijnt een vorm van voedsel allergie te zijn of zo. Om de stank en vieze smaak te voorkomen eet ik deze dingen niet meer.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:23

Fred_Kroket schreef:
Flossen, en ruik dan voor de gein eens aan het het touwtje... ;( Als je twee keer per dag poetst en om de dag flost met een touwtje (prikkers komen niet tussen je tanden en beschadigen je tandvlees en mondwater doodt vaak ook de goede bacteriën in je mond) en borstel je tong ook even grondig. Als het dan nog niet weg is kan het tandsteen zijn, bezoek dan even je tandarts of een mondhygiënist.

Goeie tandenstokers zijn juist goed!Sommige mondhygiënisten raden het gebruik van flos juist af.Kost ook heel veel meer tijd om het goed te doen dan stoken.
Goeie dunne stokers komen ook overal!Mijn gebit is er super op vooruit gegaan iig!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:26

Raad ook flossen aan!
En anders even overleggen met tandarts.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:30

Ahum, ik zit momenteel een broodje met geitenkaas en gemarineerde paprika te eten :+ :Y)

Van kauwgom wordt 't alleen erger... door de kauwbeweging verergert de boel, weet niet meer precies waarom en hoe maar na het kauwgometen merk je het eigenlijk meteen al.

Wat wel goed helpt om op te kauwen is wat peterselie. Lekker is anders maar dat helpt wel echt. Ook na het eten van vis en uien enzo :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:31

Wat Gimme_Spurs zegt, zijn het niet je amandelen? Aangezien je ook zegt dat het achter uit je keel lijkt te komen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:34

Goede tandenborstel en tandpasta werken ook mee.
Ik poets sinds een aantal jaar elektrisch (merkte dat ik met gewone borstel niet overal bij kwam) en gebruik oral b tandpasta en hier ben ik zeer tevreden over :)
Daarnaast inderdaad flossen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:37

Gimme_Spurs schreef:
Dit kan een best serieus en genant probleem zijn.

|( Ik heb net door jouw post de meest smerige video gezien die ik me kan voorstellen.
Daar komt dan tegenover te staan dat ik niet wist dat keelamandelen daar zitten.... :oo

Is het ook niet iets genetisch? Dat de een meer last van geurtjes heeft dan de ander..net zoals dat de een geen tandsteen heeft en de ander wel?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:37

Of even langs de huisarts en tandarts om uit te sluiten waar het probleem vandaan komt...

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:43

breng eens een bezoekje aan de mondhygienist(e)

ik voelde me ook nooit echt fris,
en at dan regelmatig een frisk oid
toen bleek dat ik op verschillende plekken wat kleine ontstekingen
in mn mond had en bacterien tussen de tanden/tandvlees.
nu word t om de 4 mnd nagekeken/bijgehouden
en mn adem is goed nu en heb een heel schoon gevoel in mn mond!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:31

Zunzuncito schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Dit kan een best serieus en genant probleem zijn.

|( Ik heb net door jouw post de meest smerige video gezien die ik me kan voorstellen.
Daar komt dan tegenover te staan dat ik niet wist dat keelamandelen daar zitten.... :oo

Is het ook niet iets genetisch? Dat de een meer last van geurtjes heeft dan de ander..net zoals dat de een geen tandsteen heeft en de ander wel?

Ik had misschien even moeten zeggen dat je vooral de youtube filmpjes NIET moet bekijken hiervan... |o Ik weet niet of het genetisch bepaald is, kan best zo zijn. Ik weet wel dat als je vroeger veel last had van keelontsteking, of zware verkoudheid kan het zijn dat je amandelen gevoeliger zijn voor dit soort problemen. En dat wat je op filmpjes ziet is ECHT heel erg, zover hoeft het nóóit te komen hoor ;) Maar waar dacht jij dan dat amandelen zaten? (ben gewoon niewsgierig naar jouw anatomische kennis :+ )